Isä on "muuttanut" mökille vaikkei enää pärjää siellä töiden kanssa, miten takoa järkeä päähän? Minä ja veljeni ravaamme auttamassa 80-90km päästä
Isä on pian 90-vuotias, eli siihen nähden ihan ok kunnossa. Mutta ei pärjää töiden ja ruuanlaiton kanssa. Unohtelee hellaa päälle tai nukahtaa kylpyyn ja vesi valuu yli. Yksi vakavampi vesivahinko jo korjattu minun ja veljen pussista. Laitoin paljon ruokaa pakasterasioihin ja tasaa, hän oli unohtanut pakastimen auki. Ei muista tankata autoa, ja puutää sitten meitä tuomaan ruokaa. Ei leikkaa nurmikkoa, ei jaksa poimia marjoja. Sisätilat siivottomia. Kissoja ei ole leikattu ja kuljeskelevat naapurin tonteilla tuloksena nyt viimeksi naapurin ladosta löytyneet kuusi vahinkopentua. (jotka naapuri lykkäsi isällemme) Talo on jo valmiiksi sisätiloistakin likainen kun isä ei muista putsata laatikoita. Kissat kuseksivat sinne tänne. Äitimme ei laita tikkua ristiin sen jälkeen kun erosivat viitisen vuotta sitten. Isä ei suostu muuttamaan edes lähemmän rivi/kerrrostaloon "sehän on kun pahvilaatikkoon muuttaisi"
Kommentit (45)
Siis sun vanhemmat erosivat noin 85v iässä :D? Way to go folks!
Halusivat aloittaa uuden itsenäisen elämän? Vai hankkia uuden puolison ja uusperheen?
Vierailija kirjoitti:
Kamala kohtalo on isällä, joka haluaa elää vapaana mökillä, jos hänet suljetaan hoivakotiin. Sinne kun ikäihminen vastentahtoisesti rahdataan, on seuraava vaihe rauhoittavat pillerit, että saadaan hänet pysymään säyseänä. Sillä rahalla minkä hoivakoti veloittaa, voisi palkata siivoojan käymään säännöllisesti mökillä. Kissa-asian hoitaisitte itse asialliseen kuntoon. Mitä muuta pahaa siellä mökillä voi sattua, kun se mitä 90-vuotiaalle on muutenkin luvassa lähi vuosina/vuosikymmenenä. Muutamia tapauksia tiedän, joissa on herännyt aivan hirveät vihan tunteet, kun väkisin on hoivakotiin viety. Henkilökuntakin on vaarassa.
Vanhuksille on geropsykiatrisia osastoja. Osalla vippaa jo päästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Siis sun vanhemmat erosivat noin 85v iässä :D? Way to go folks!
Halusivat aloittaa uuden itsenäisen elämän? Vai hankkia uuden puolison ja uusperheen?
Syvä kyllästyminen. Puolison väkivaltainen käytös. Puolison alkoholismi. Puoliso on nuorempi ja haluaa käydä tansseissa eikä hoitaa vanhusta. Syitä on monia.
-ohis
Vierailija kirjoitti:
Kamala kohtalo on isällä, joka haluaa elää vapaana mökillä, jos hänet suljetaan hoivakotiin. Sinne kun ikäihminen vastentahtoisesti rahdataan, on seuraava vaihe rauhoittavat pillerit, että saadaan hänet pysymään säyseänä. Sillä rahalla minkä hoivakoti veloittaa, voisi palkata siivoojan käymään säännöllisesti mökillä. Kissa-asian hoitaisitte itse asialliseen kuntoon. Mitä muuta pahaa siellä mökillä voi sattua, kun se mitä 90-vuotiaalle on muutenkin luvassa lähi vuosina/vuosikymmenenä. Muutamia tapauksia tiedän, joissa on herännyt aivan hirveät vihan tunteet, kun väkisin on hoivakotiin viety. Henkilökuntakin on vaarassa.
90v. tai kissat eivät pärjää enää vapaana mökillä.