Olenko kohtuuton jos oletan, että..
Miehen veli on lomalla meillä poikansa kanssa. Nyt neljättä päivää. Veli käy usein kylässä. Nyt lomallaan ovat viikon. Veli ei ole tiskannut kertaakaan astioita ja olettaisin, että näin pitkään oleva vieras osallistuisi siihenkin. Varsinkin kun Miehen Veli kyseessä..4 ihmisestä tulee huomattavasti enemmän tiskiä kuin 2.. Minun sisareni tiskaa aina, kun on kylässä..
Kommentit (26)
Onko miehellesi siis ok, että hänen veljensä ei osallistu talon töihin?
Oletko ottanut asian puheeksi avaamalla suus vai ajatustenluvun kauttako pitäisi ymmärtää sun olevan jotain apua vailla kotitöissä ?
Kyllässä olevat vieraat eivät tiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ottanut asian puheeksi avaamalla suus vai ajatustenluvun kauttako pitäisi ymmärtää sun olevan jotain apua vailla kotitöissä ?
Oletan, että miehelläni olisi pokkaa pyytää veljeään auttamaan. Kiva itse saada nalkuttava emäntä maine, kun mies ei sen vertaa voi veljeään vaivata..Mutta aion kyllä tänään pyytää jos ei meno muutu.Ap
Aina mun pitää tiskata...aina mun pitää...
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes tiennyt vieraista. Tulin itse reissusta edellisenä iltana. Mielestäni miehen pitäisi oikeasti hoitaa vieraansa kerta minä en heidän tulostaan edes tiennyt. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että miehelläni olisi pokkaa pyytää veljeään auttamaan. Kiva itse saada nalkuttava emäntä maine, kun mies ei sen vertaa voi veljeään vaivata..Mutta aion kyllä tänään pyytää jos ei meno muutu.Ap
Oletettavasti olet aikuinen ihminen, joka tarpeen vaatiessa osaa ja uskaltaa itse avata sen leipäläpensä eikä oleta muiden tekevän sitä puolestaan, jos kerran itse apua kotihommissa on vailla.
Se, että pyydät asiallisesti/ystävällisesti auttamaan ei ole nalkuttamista eikä siitä nalkuttajan maine tule.
Voit kysyä että: Hei, haluatko tiskata vai käydä ostamassa parin päivän ruoat? Kun antaa kaksi täsmällistä vaihtoehtoa, ihminen valitsee yleensä sen joka on ilmainen.
Kyllä sinä tiesit vieraiden tulosta. :)
Muistamme hyvin edellisen aloituksesi, jossa kerroit, että miehesi on taas kutsunut veljensä teille lomailemaan. Ja valitit silloin jo ennakkoon tilanteesta.
No ei kai nyt miehet tiskaa kylässä hyvänen aika. Tuskin tiskaavat kotonaankaan. Ei ne tajua tommosia.
Jätä sinä tiskit tiskaamatta ja katso kuinka kauan menee ennenkun joku muu tajuaa.... esim miehesi.
Lähde pois sieltä missä olettekaan, jätä miehesi ja jänen veli penskoineen selviämään itsekseen.
Kyllä ne tiskaa tai sitten käyttävät kertiksiä.
Mies sanokoon veljelleen: nyt on sinun vuorosi tiskata.
Ongelma ratkaistu!
Vierailija kirjoitti:
Lähde pois sieltä missä olettekaan, jätä miehesi ja jänen veli penskoineen selviämään itsekseen.
Kyllä ne tiskaa tai sitten käyttävät kertiksiä.
Ap kertoi jo edellisessä ketjussaan, että ei halua lähteä uudestaan pois kun on juuri ollut reissussa. Joten ei auta kuin jatkaa valittamista. :)
Itse tiskaan , käytön Fairy, käsinpesu tiskiainetta . Sillä saa hyvin puhtaaksi ,likaisennatkin astiat. Tislaus helppoa ja mukavaa . Ei kannata häiritä veljeä , ehkä eivät halua tulla enää uudelleen kylään ,koska ovat tulleet lomalle .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes tiennyt vieraista. Tulin itse reissusta edellisenä iltana. Mielestäni miehen pitäisi oikeasti hoitaa vieraansa kerta minä en heidän tulostaan edes tiennyt. Ap
Miten teillä muuten kommunikaatio pelaa?
Tämän takia miehen veli vierailee vain mökillä, ovat siellä kahdestaan parikin viikkoa ja minä saan olla rauhassa kotona.
No jos olisin jollain vieraana, pitemmänkin aikaa, niin en kyllä oma-aloitteisesti uskaltaisi lähteä huseeraamaan kenenkään keittiöön tiskejä ellei asiaa olisi minulta pyydetty joko silloin tai aikaisemmin niin että tietäisin sen olevan talon väelle ok. Monelle ei ole. Kokisin hyvin epäkohteliaana että lähtisin oma-aloitteisesti tutkimaan toisten keittiötä niin että tiskailisin yhtäkkiä yksin kun en tiedä talon tapoja.
Eli suu auki ap ja pyydät että miehen veli tiskaa.
Emäntänä sinulla on oikeus jakaa tehtäviä.