Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä tätä Suomen tylsyyttä

Vierailija
21.07.2022 |

Saan varmaan paljon negatiivisia kommentteja, mutta kirjoitanpa kuitenkin. Olin juuri useamman viikon lomalla Välimerellä, ja Suomeen paluu on tuntunut todella kurjalta. Tuntuu, että kaikki vain kökkivät kodeissaan/mökeillään kaiket illat. Mihinkään on turha lähteä iltaisin kävelemään, kun ketään ei ole missään. Lenkillä näkee lähinnä koirankusettajia. Ja joo, kavereitakaan ei liikaa ole.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa ap kommentissasi mainitsit että ulkona näkee vaan koirakusettajia.

Talvella ja syksyllä pitää paikkansa nyt kesällä on ollut ihmeen vilkasta, jopa perjantaisin näkee ilta aikaan ihmisiä kävelylenkeillä, talvisin ja syksyisin hyvin harvoin jos pyöräilijöitä/hiihtäjiä ei lasketa. Tosin ihmeen vähän näkyy koiranulkusettajiakin vaikka alueella paljon koiria.

Tv. Koirankusettaja pk seudulta

Vierailija
22/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi ja suomalaiset muutu muuksi, turha kuvitellakaan. Helpommalla pääsee, kun muuttaa itse sinne missä viihtyy paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa ap kommentissasi mainitsit että ulkona näkee vaan koirakusettajia.

Talvella ja syksyllä pitää paikkansa nyt kesällä on ollut ihmeen vilkasta, jopa perjantaisin näkee ilta aikaan ihmisiä kävelylenkeillä, talvisin ja syksyisin hyvin harvoin jos pyöräilijöitä/hiihtäjiä ei lasketa. Tosin ihmeen vähän näkyy koiranulkusettajiakin vaikka alueella paljon koiria.

Tv. Koirankusettaja pk seudulta

Siis syys-talvi nyt kesällä on koirankusettajia näkynyt enemmän, kuin muina aikoina.

Vierailija
24/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomessakin jos jotain kesätapahtumaa, kyllä niissä väkeä riittää. Osta liput pariin kaupunkifestivaaliin, käy torilla jäätelöllä, uimarannallakin riittää iloista porukkaa. Ja kyllä viimeksi kun kaupunkiin vaivauduin oli terassit täynnä ihmisiä.

Turha meitä muita syyttää, jos ne omat fiilistelykävelyt suuntautuu jonkun nukkuvan pikkukaupungin lähiön leikkipuistoon klo 22 sunnuntai-iltana.

Suomen kesätapahtuma = festarit joissa ihmiset sikailee kännissä, maksaa ylihintaisesta oluesta ja kuraruoasta hunajaiset summat. Vau.

Vierailija
25/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin viereisellä pururadalla pitkällä vaunulenkillä, ei ketään liikkeellä. Ei edes koiran ulkoiluttajia. Ja kaupungissa asustelen. Eikö ihmiset halua liikkua, vaikka on loma-aika ja aamulla & aamupäivällä vielä mukavaa lenkkeillä kun ei ole paahtavaa keliä?

Vierailija
26/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon eri mieltä nimenomaan jos puhutaan vaan kesällä. Kesällä on kyllä monenlaisia tapahtumia ja ihmisiä paljon liikkeellä ulkona. Ja tottakai mökin omistavat oleilee mökeillänsä, sehän nyt on ihan parasta kesällä.

Vierailija
27/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan Suomessakin jos jotain kesätapahtumaa, kyllä niissä väkeä riittää. Osta liput pariin kaupunkifestivaaliin, käy torilla jäätelöllä, uimarannallakin riittää iloista porukkaa. Ja kyllä viimeksi kun kaupunkiin vaivauduin oli terassit täynnä ihmisiä.

Turha meitä muita syyttää, jos ne omat fiilistelykävelyt suuntautuu jonkun nukkuvan pikkukaupungin lähiön leikkipuistoon klo 22 sunnuntai-iltana.

Suomen kesätapahtuma = festarit joissa ihmiset sikailee kännissä, maksaa ylihintaisesta oluesta ja kuraruoasta hunajaiset summat. Vau.

Juuri näin. Ei tulisi mieleenkään lähteä vähän juovana nelikymppisenä Suomessa festareille. Haluaisin enemmän sellaista kevyttä ihmisten kohtaamista.

Ap

Vierailija
28/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just kävin viereisellä pururadalla pitkällä vaunulenkillä, ei ketään liikkeellä. Ei edes koiran ulkoiluttajia. Ja kaupungissa asustelen. Eikö ihmiset halua liikkua, vaikka on loma-aika ja aamulla & aamupäivällä vielä mukavaa lenkkeillä kun ei ole paahtavaa keliä?

Eiköhän iso osa lomalaisista ole maalla näin heinäkuussa, niin minäkin.

Eikö tuo ole juuri parasta lenkkeillä ihan kaikessa rauhassa?

Vierailija
29/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta sinne Välimerelle nii ei tartte valittaa,kyllä ihmiset viihtyy suomessakin..

Kuulostat juuri sellaiselta katkeralta joka ei itse pääse minnekään, niin pakko tulla ap:lle aukomaan kun hän ei jaksa Suomen tylsyyttä.

Vierailija
30/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap muuta veks.Se sun kaverittomuus varmaan johtuu susta itsestäsi.

Vierailija
31/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon joku välimeri. Kammottava kuuma ilmasto ja moraalittomat raharohmut ihmiset. Lisäpiristeenä metsäpaloja ja mammulaumoja.

Mutta ihmiset ovat iloisia. Omaan mielialaani vaikuttaa ympäristö/ihmiset paljon.

Ap

Jotenkin ristiriitaista, haluat että ihmiset ovat iloisia koska se vaikuttaa mielialaasi ja silti itse rutiset sekä olet negatiivinen joka myös varmasti vaikuttaa toisiin.

Mikä ihme siinä on että tämän tuosta tänne kirjoittaa joku joka vinkuu Suomen kurjuutta eikä tajua jotta on itse osa sitä kurjuutta, kun ei tee mitään asian eteen. Mitä tämä ruikuttaminen auttaa ja hyödyttää??

Vierailija
32/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Suomi on aivan ihana kesällä, tänäkään kesänä en halunnut lähteä ulkomaille ollenkaan. Sen sijaan talvi-kevät ajalla lähtee kyllä todella mielellään reissuun, en tykkää talvesta. Syksy menee vielä ja on nättiä aikaa.

Kesällä Suomi on kuitenkin jotain aika ainutlaatuista, se valoisuus ja upeat meri- ja järvimaisemat.

Vierailija
33/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tylsillä ihmisillä on tylsää.

Sitäpaitsi, jos olet pitkään arkena jossain ihmisten ilmoilla, todennäköisesti suurkaupungeissa kyse on turisteista. Turistit on ne jotka ylläpitää sitä vaikutelmaa että suurkaupungeissa tapahtuisi jotain. Arki on arkea Roomassakin, pitää mennä kotiin ja nukuttaa lapset.

Vierailija
34/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välimeren alueesta tulee elinkelvoton muutamassa kymmenessä vuodessa. Lisäksi inhoan sitä kulttuuria, koska ovat itse tuhonneet (ja edelleen välinpitämättömyydellään tuhoavat) ympäristönsä. Iloisista ihmisistä viis, kun siellä ei edes yritetä elää kestävästi.

Vierailija
35/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi olkoon joku välimeri. Kammottava kuuma ilmasto ja moraalittomat raharohmut ihmiset. Lisäpiristeenä metsäpaloja ja mammulaumoja.

Mutta ihmiset ovat iloisia. Omaan mielialaani vaikuttaa ympäristö/ihmiset paljon.

Ap

Jotenkin ristiriitaista, haluat että ihmiset ovat iloisia koska se vaikuttaa mielialaasi ja silti itse rutiset sekä olet negatiivinen joka myös varmasti vaikuttaa toisiin.

Mikä ihme siinä on että tämän tuosta tänne kirjoittaa joku joka vinkuu Suomen kurjuutta eikä tajua jotta on itse osa sitä kurjuutta, kun ei tee mitään asian eteen. Mitä tämä ruikuttaminen auttaa ja hyödyttää??

Rutisen lähinnä Suomessa. Mitä se minun rutisemattomuuteni muihin suomalaisiin yrmynaamoihin vaikuttaisi?

Ap

Vierailija
36/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Voisithan itse olla iloinen ja levittää iloisuutta ympäristöösi. Olet itse vastuussa omista tunteistasi.

Vierailija
37/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomalla on kiva olla vaikka missä. Arki sitten onkin eri asia.

No jaa, kyllä minä nautin myös arjesta täällä Välimeren rannalla. Mikäs on nauttiessa, kun on lämmintä talvellakin suurimman osan aikaa, omassa uima-altaassa voi uida ympäri vuoden, voi nauttia upeista näköaloista; työhuoneen ikkunasta aukeaa näköala merelle jne. Ja kuten jo mainittiinkiin, ihmiset ovat iloisia ja hymyileviä.

Kuten eräs paikallinen totesi, ei oikeastaan tarvita edes mitään pitempiä kesälomia, kun joka viikonloppu on lomaa ja silloin mennään rannalle ja syödään ulkona.

Vierailija
38/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo vain sinun mielikuvastasi. Suomi on täynnä pieniä ja ilmaisia kesätapahtumia joissa on kiva henki ja mukavia ihmisiä. Elokuvia, jazzia, teknoa, taidetta, musiikkia jne.

Vierailija
39/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset olemme todella onnekkaassa asemassa, sillä toisin kuin suurin osa maapallon väestöstä, voimme aika lailla vapaasti päättää, missä asumme. EU:n sisällä maasta toiseen muuttoon ei tarvita edes mitään raskaita lupaprosesseja. Valittamisen sijaan ap:n kannattaisi siis alkaa selvitellä, miten muutto suotuisampaan kulttuuriin ja ilmastoon onnistuisi. Esimerkiksi Espanjassa on nykyään monenlaista työtä tarjolla muuttajille, ja työskentely onnistuu jopa suomen kielellä.

Itse nautin matkustamisesta, mutta en ole haaveillut muutosta toiseen maahan. On mukava heittäytyä Välimeren elämäntyyliin ennalta tiedossa olevaksi ajaksi, mutta pidemmän päälle kaipaan yksinoloa ja rauhaa suomalaisittain. Samoin nautin siitä, että on selvästi toisistaan erottuvat vuodenajat, joiden aikana tehdään eri asioita ja syödään eri ruokia. Minulle kävisi yksitoikkoiseksi, jos ei olisi kunnollista syksyä tai talvea.

Vierailija
40/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Ei tulisi mieleenkään lähteä vähän juovana nelikymppisenä Suomessa festareille. Haluaisin enemmän sellaista kevyttä ihmisten kohtaamista.

Ap

Sinulla on aika kapea käsitys festareista. Tarkoittavatko festarit sinulle jotain Ruisrockia tai Suomipop-festivaalia? Meno massafestareilla on ihan samanlaista kaikkialla maailmassa. Samanaikaisesti niin Suomessa kuin muuallakin järjestetään pienimuotoisia, tunnelmallisia musiikkitapahtumia, joissa ei riehuta humalassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi