Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*MAALISmasujen viikonloppu*~*

21.10.2006 |

Huomenta, pitkästä aikaa. Oon iltaisin töiden jälkeen niin väsynyt etten ole jaksanut kirjoitella, lukemassa oon kyllä teidän muiden kuulumisia käynyt.

Oma vointi on edelleen hyvä, painoa tullu pari kiloa ja verenpainekkin on vielä pysyny ihan hyvissä lukemissa, eilen kyllä töissä oli vähän sellainen olo ett vois olla kohollakin, mut sit kun kotona mittasin, ni oli ihan hyvä.

Viime viikolla käytiin rakenneultrassa, ja siellä vauveli vilkutteli, lapsella kaikki hyvin, mut istukan takaa löytyi n. 3 cm halkaisijaltaan oleva myoma, ( kuulemma ihan tavallinen ja vaaraton kohdun lihaskasvain), ja nyt sit sain uuden ultra-ajan joulukuulle seurataan sen kasvua, ja vaikka vaaraton onkin kyllähän sitä kuitenkin miettii.

Vauvan liikkeet tuntu silloin aiemmin paljon enemmän, nyt harvakseltaan, ja pitää oikein pysähtyä ja keskittyä jos mielii niitä huomata. Mut ultrassa todettiin istukka etuseinässä, mikä vaimentaa liikkeiden tuntua.

No sit Gallupeihin:

Vaunuja ei olla vielä ostettu, miettinyt kyllä olen, en tiedä ostaisinko uudet, vai pitäisikö ostaa käytettynä. Kuopuksen vaunut myin pois, kun en niistä tykännyt, ajattelin silloin ett jos meille vielä vauva tulee, ni sit ostetaan toiset.

Takkikauppaan ei tarvii mennä, ostin kuopuksen odotusaikana ison untuvatakin, ajatuksena ett mies voisi käyttää sitä sit mun jälkeen, mut ei ole pitänyt, joten nyt se on sitten edelleen käyttövalmiina kaapissa.

Eilen meillä syötiin broilerikiusausta, tänään varmaan makaroonilaatikkoa, ja huomisesta ruoasta en vielä oo varma, pakkasesta jotain täytyy ottaa sulamaan, ehkäpä uunilohta tai sit broilerin filee pihvejä lisukkeineen.

Mielitekoja ei mulla tässä, eikä kahdessa edellisessäkään raskaudessa ole oikeastaan ollut, esikoista odottaessa söin purkkikaupalla, valion metsämansikka jogurttia, ja nytkin yhtenä päivänä ostin yhden, mut ei ollu hyvää, ihan niinkuin se olisi ollut jotenkin erimakuista kuin ennen.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille, itse pitäisi ryhdistäytyä ja alkaa ikkunanpesuun, ennenkuin kunnon pakkaset tulee;)

t. Petriina rv 19+5

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viedä lapset elokuviin.

Ihan villit menee katsomaan ihan villejä=)

Minä saan rauhassa luuhata nuorimman kanssa kaupoilla.

Luulin että kiloja on tullut lisää hetkessä hirmuisesti,kun olen hieman herkutellut,mutta kumma kyllä vain+ 0,5 kg näytti puntari.Hyvä hyvä.Jospa yrittäisin hieman hillitä popsimis intoani kuitenkin=)

Omaa napaa vaan taitaa näin lauantai aamulla,

Leanna ja viisikko ja sissi rv 18+

Vierailija
2/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEANNA;

Tuut sitte het kertomaa oliko leffa tenavien mieleen...ei muuten mut ajattelin itse mennä kattomaan :) " piirrettyfanittaja" .

Saatko sä niistä wokki-vihanneksista jotenki sellasia rapsakoita? Mietin vaan kun kaveri sai niistä tosi hyviä rapeita ja mä saan ne aina sellasiks lötsöiks..rapeet ois hyviä..

MASULI;

kiitos ohjeesta, täytyy bongailla häntiä jos jostain löytys (muualtakin kun navetalta)..ehdottomasti täytyy testata, kun se on niin riippunuttakin :D

RIMMA;

Nipistä ittees, ei se tutti-juttu noin helppo voi olla (ihan kun mulla jotain kokemusta olis). Odota vaan kun muksu muistaa mikä on kadonnut..siitä se riemu repee.

Jos ei mein ajuri tajua olla kinuamatta ulos joka yö klo 03, niin ei teilläkään saa noin helposti sujua..*kiusanhenki* tuo rakkikin muisti kiellon muutaman pvän kunnes taas muisti vanhan pahan tavan..MURR!

Miski ei muksu saa hamsua? eihän se paljoa tilaa vie..ja ne on tosi kivoja :) tai ottakaa ennemmi marsu! Anoppilassa marsut nukku kissojen kainalossa kaiket pvät..

Njah, mä testailen maanantaina akvaan eväruttolääkitystä, ei tosta tuu mitään, albiinolta on syöpyny rasvaevä pois, mutta mitään muita oireita ei ole...oon ihan pihalla mikä mättää.

(.) kävin eilen koiran kanssa pellolla viimassa tallailemassa (irti en uskaltanu laskea kun ei toi tomppeli ehkä annakaan kiinni ja tie menee aika lähellä), iltanavetalla sitten lenkin jälkeen tuntu taas vähän ikävältä. Nähtävästi pitäis lepäillä päivällä tuntitolkulla että jaksaa ja pystyy tekemään iltatyötkin..

Mä siis odottelen yhä innolla sitä energistä ja vauhdikasta keskiraskautta..ehkä se muhunkin vielä iskee - hope so.

Neuvola olis ens vkon torstaina, saas nähdä miten on painon käyny. Jännä juttu että mun oma vaaka kertoilee että paino olis noussu n. 5kg koko raskauden aikana. Neuvolan vaaka heittikin viime kerralla että yhteensä nousua olis ollu huikeet 9kg yhteensä. Jommassakummassa päässä vaaka heittää, miehen kohdalla ainakin toi mun oma vaaka näyttää ihan oikein, joten täytys testata nlan vaaka jotenkin - kuulema siitä kaikki valittaa että näyttää enemmin kun kotivaaka. Höh.

Puksu potkii tälläkin hetkellä ihan innoissaan, nykyään tuntuu välillä potkuja seistessä ja kävellessäkin, mutta sillon ihan vaan hentosia. Istuessa ja maatessa tuntuukin sitten kunnon potkut, en ole ihan varma tuntuuko ne päällepäin, ei ainakaan kunnolla..vaikea arvioida itse kun tuntee ne joka tapauksessa..mies taas on niin malttamaton ettei malta odotella kunnon potkua :)

Jepjep..mutta nyt täytys mennä - hrrrr - varastoon täyttämää puukorit jotka mies sitten illalla saa kantaa sisälle..tyhjennän ne sitten isoon puulaatikkoon, mut kun en itse enää kehtaa niitä kantaa - painavat tosi paljon ja on vielä vähän huonot kantaa..ei kyllä yhtää kehtais, mut kai se olis mentävä..

Tappert ja Puksu 19+6 *ihan kohta puol väli..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofialle haluan ihan ensimmäisenä lähettää terveisiä, Koittakaa jaksaa ja muistakaa surra suru pois. Kaikkea hyvää tulevaan !

.......................................................................................................

Ja kaikille vkot-20 jo ylittäneille ' onneksi olkoon' kateellisen kaukana olette, mutta perässä tullaan.

Ruokakeskusteluja on ollut ja meillä ' myös' syödään aika perusruokaa, vaikkakin tuo siippa aasialainen onkin :-) Onneksi hänelle maistuu kaikki, mutta välillä sitten yllätän ja laitan jotakin eksoottisempaa. Itse en ole mausteisia ruokia voinnut syödä koko raskausaikana, koska se pelkkä hajukin inhottaa, ja sitten jos syö alkaa närästämään ..Meillä laitetaan perunamuussiin joukkoon myös sipulia ja porkkanaakin antamaan väriä. Tykkään itse myös käyttää uunia, koska se on helpompaa ja sillä välin kun ruoka paistuu voi tehdä vaikka mitä.

Tein ihanan vaihdon eilen, eli töissä olisi pitännyt olla myös la+su(illoissa) mutta vaihdoin viikonloppuni ja nyt menen vasta maanantai iltaan ja samoin tiistai iltaan, tuntui paremmalta ajatukselta kuin se, että olen töissä koko viikonlopun, vaikka palkkahan olisi ollut parempi nyt viikonloppuna. Mutta ihanaa olla miehen kanssa ... Eilinen oli kamala ilta, vettä satoi, ja olin todella kylmissäni vaikka pukeuduinkin lämpimästi. Ja nyt muutama iltana on ollut tajutonta vas. rinnan nännin kipuilua, aivan kamalaa kipua, muita oireita ei sitten ole ollutkaan, ja sitä olen ihmetellyt, että näinkö hyvin se kroppa sopeutui työntekoon, paremmin kuin ennen raskautta ' nyt ei kolota mistään'

Mä olin kieltämättä ' masentunut' neuvolakäynnin jälkeen kun alkoi vaahtoamaan painosta ja paineista. Siis mullahan on jännittäjän paineet aina, kun menen lääkäriin tmv, mutta paineet laskee heti normaaliin, kun jännittävä asia on ohitse. Kotona paineet on olleet 70/120, joten ihan hyvät. Ja mulla paino oli noussut 10kg :-/ Onhan se huima nousu, mutta missä helavatissa se paino on... Kun en ole niin paisuneen näköinen tmv. Ja terkkakin kauniisti totesi, ettet sinä lihavalta näytä-hei haloo ' olen raskaana' Nyt sitten pitää olla suu kiinni seuraavaan neuvolaan, kun sanoi, ettei painoa saa tulla kuin 500gr/vko .. Sorry tätä valitusta, mutta jotenkin alkoi hatuttamaan koko terkka. Ja sanottakoon vielä, etten syö herkkuja tai muutenkaan mässäile, eikös tämäkin asia voi olla henk.koht. että toiset lihoavat enemmän kuin toiset, hormooneillakin pitäisi olla jotakin tekemistä sen asian kanssa. Onneksi ihanat työkaverit sanoivat, etten ole lihonnut, mutta vatsa vain nätisti kasvanut, hieman paransivat mieltäni.

Vaunuista: ollaan päädytty siihen, että ostetaan hyvät vaunut menevät sitten vielä seuraavankin kanssa :-) Itse asiassa saadaan hieman avustusta, eli vanhempani haluavat ostaa vaunut ja ottaa osaa pinniksen ja hoitopöydänkin ostoon, ihanaa .. Ja veronpalautusrahat meinataan sijoittaa vauvan tarvikkeisiin+vaatteisiin. Äitini oli jo ostanut ihania lakanoita vauvalle .. Niitä ollaan ihasteltu :-)

Nyt kauppaan, ettei mene puolille päivin. Kaikille hyvää viikonloppua !!! t. emmi rv-17+6

Vierailija
4/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli näemmä ollut puhetta marsuista ja hamstereista.

No oma ehdotukseni on kani- Ottakaa ihmeessä kani, ne ovat mukavia ja aikas kissan tapaisia eli ovat siistejä ja oppivat !!! Mulla oli sellainen Uuden-Seelannin ja Burugdin risteytyskani 10 vuotta, ja oli aivan ihana. Sillä oli häkki missä se nukkui yöt ja kävi tekemässä tarpeensa, ja muutoin oli ns. vapaa kani, eli tuli ja meni milloin halusi, ja aina oli kiltisti, mitä nyt kerran oli käynnyt jukka-palmun ruukussa heittämässä mullat pois :-) Mutta suosittelen !!!! t. emmi

Vierailija
5/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mälsää, ulkona on kylmä ja sataa vettä.Eilen oli ihan erilaista, aamulla kun sateli vähän lunta, se oli jo aikast hienoo. Olen meinaan sellanen joulu ihminen ja kaipaan valkoista joulua. Joulun jälkeen voiskin sitten jo lumet lähteä....

En ole taas kerennyt kirjoittelemaan, mutta jotain galluppeja on ollut joten,

talvitakki asia, en ole vielä edes miettinyt koko asiaa.Noi lämpimät vaatteet ahdistaa, joten paneudun siihen vasta sitten kun on ihan pakko.

Viikonlopun ruoasta, meillä on tänään lasten lemppari spagettia, huomisesta en vielä tiedä. Leivoin äsken täytekakku pohjan, ajattelin yllättää muut huomenna täytekakulla.

Sitten vaunuista. Haluaisin ne teutonian yhdistelmät tai rattaat suoraan. Viimeksi oli teutoniat ja ne olivat todella hyvät. Hinta vaan hirvittää, kävin katsomassa ja ne jotka haluaisin on 700¿ ja risat...

Ja hamstereistako oli juttua? No mulla on ollut 4 hamsteria ja 4 chinchillaa. Nyt olen ostamassa pojalleni joululahjaksi hamsteria, koska se on aika elppo hoitoinen ja sen kanssa on hyvä opetella muista huolehtimista.Pitää ruokkia ja vaihtaa kuivikkeita. Chinchillatkin on ihan kivoja, mutta en enää sellasta ottaisi.

Omassa navassa on ollut rauhallista. Ultra on jo viikon päästä, jippii. Pääsen näkemään taas vauvani, mutta nyt vain isompana!!!

Nyt pitäisi lähtee äiteen kanssa ostoksille, taidan houkutella hänet selloon ja siellä kahville robert' s coffee' n, siel on niin ihanaa kahvia.

Toivottavasti ei sada koko viikonloppua koska haluaisin päästä uloskin.

Hyvää viikonloppua kaikille!!!

Hanan rv 18

Vierailija
6/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petriina: Minullakin todettiin rakenneultrassa istukan olevan edessä, jäikin vähän harmittamaan kun sen vuoksi sukupuolesta ei saanut selvää. Tai sitten se oli tekosyy ;) Mulla on ollut kahdessa aikaisemmassakin raskaudessa istukka samoin.

Liikkeet kyllä tuntuu hyvin mutta ulkopuolelle massua niitä ei tunnista, joku täällä kertoi, että masun päältä jo tuntee liikkeet. Ihanaa!

Tappert: Täälläkin odotellaan sitä energistä keskiraskautta, missä viipynee? Olo on tosin pirteämpi kuin alussa mutta jotenkin masentaa, syksyn sateetko lie syynä?

Omaa napaa:

Iho on kamalassa kunnossa. Minulla on aina ollut hyvä iho mutta raskaus muuttaa sen aivan karmeaksi :(

Ja talvitakista, meinaan pärjätä fleecetakilla ja ehkä villapaidalla, luulen, että tuo vauva lämmittää jonkun verran. Muistaakseni kakkosta odottaessa selvisin noin ja hän syntyi tammikuussa.

Minä lähden nyt virkistäytymään ystävän kanssa elokuviin ja syömään. Ollaan nähty viimeksi kolme vuotta sitten joten juttua riittänee.

Zeldatar 20+0

Vierailija
7/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minua taida kukaan enää muistaakaan, kun en ole kauheasti alku viikkojen jälkeen kirjoitellut... Lukenut olen kyllä aika usein tätä pinoa, mutta kun tuntuu, että aina on mukamas johonkin päin kauhea kiire enkä ehdi kirjoittaa... Heti aluksi minulta myös Sofialle pahoittelut tapahtuneesta. Toivotan sinulle kovasti jaksamista ja valoa tulevaisuuteen.

Muilla onkin ollut pääsääntöisesti hyviä kuulumisia ja ultrakäynnit on ollut positiivisia, hienoa! Itselläni on rakenneultra sitten tiistaina ja täytyy sanoa, että jännittää! Nyt olen tämän viikon aikana alkanut tuntea hienoisia liikkeitä, mutta olen kyllä ollut vähän huolissani kun esikoisesta tunsin liikkeet jo rv 16+ ja nyt näin paljon myöhempään. Mutta taitaa olla mullakin tällä kertaa istukka etuseinässä. Mitenkäs te, joilla on ollut tosiaan istukka etuseinässä, onko siitä sanottu olevan mitään haittaa tai muuta poikkeavaa? Olen netissä vähän lueskellut, mutta ei sieltä kauheasti tietoa ole löytynyt.

Mitäs sitten... Mulla on syysloma menossa ja tuntuu ihan luksukselta! Ihana olla miehen ja tytön kanssa kotona!!! Tiistaina kävin lääkärissä noista mun jo yli vuoden (!) jatkuneista liitoskivuista, jotka ärtyy sekä kävellessä että isutessa, mutta niille ei vaan voi mitään tehdä... Sitten kun siltä tuntuu, että ei enää jaksa taistella, täytyy vaan hakea lepolomaa, mutta kun se vaan tuntuu jotenkin vaikeelta... Rytmihäiriöiden vuoksi kävin lisäksi sydänfilmissä ja tulokset saan sitten tiistaina.

Nyt toi tyttö heräs päikkäreiltä, täytyy mennä. Hyvät viikonloput kaikille!

napoltti rv 20+2

Vierailija
8/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista lauantaita täältäkin.

Leanna: kerro sitten oliko hyvä leffa, vois viedä noi meidänkin villit sitä katsomaan.

Tappi: älähän vaan nostele mitään noin painvia, kyllä se miehus ne hoitaa. Ihanaa jos oliskin kunnon puuhella tai edes leivinuuni.

Vaunuista: ei osteta, kuopuksen käyttämät käy hyvin (nyt ne on sukulaisella lainassa).

Käytiin tänään ostamassa mulle ompelukone, jippii. Päsee vauvalle ompelemaan kaikkea kivaa ja tietty muillekin lapsille. Ja ukkelin housuja lyhentämään. Niin ja uudessa sängyssä oli mieletön nukkua (180 levee).pienemmät lapset on kaverilla leikkimässä ja vanhimmalle just opetin miten riisisuklaata tehdään. On sitten pikkusille ylläriä, kun tulevat kotiin. Ja häränhäntäpata hautuu uunissa.

Joku kyseli istukasta edessä, ei ole mitään haittaa, estää vaan tässä vaiheessa vielä liikkeiden tuntemista, mäkin tunnen enemmän tuolla alhaalla ja sivuilla. Sit on haittaa, jos istukka on kohdunsuun edessä.

(.)Ei uutta, selkää/pakaraa särkee ja siitä nlan antamasta kirjasta luin että saattaa johtua lantion löystymisestä. Täytynee suunnataa fysioterapiaan tai johonkin jos sain vähän apua. Tännän kaupassa otti ikävästi kipeetä vatsasta ja vähän supistelikin, plääh. Kotona lorahti housuun oikein kunnolla ja piti kiireesti vessaan. Onneks oli vaan v.vuotoa, mutta ihmettelen, että jos nyt jo alkaa tolleen valua. Ei mulla muistaakseni aikaisemmin ole tollasta ollut. Paitsi ihan loppuraskaudessa.

Nyt testaamaan konetta.

-m- ja HIppu rv 20+3

Vierailija
9/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä kommentoida. Älä murehdi noin tökeröä terkkaa. Mullekin on molemmissa raskauksissa tullut +17kg (tais viimeeks tulla vähän enemmänkin). Mulla ainakin painon nousu heittelee pitkin raskautta, välillä tulee enemmän välillä vähemmän.

-m-

Vierailija
10/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalan pimeää on kyllä ollut koko päivän, mutta poutaa on pidellyt.

En ole taas ehtinyt kirjoitella mitään aikoihin, kun juniorin päiväunien aika on niiiin lyhyt ja pitäisi ehtiä tehdä aina sata asiaa. Yhdessä koneella olosta ei oikein tule mitään...

Torstaina oli neuvola pitkästä aikaa. Painoa on tullut kaikkiaan 2 kiloa ja paineet oli 114/72. Ihan hyvä. Kyllä tuota painoa ehtii vielä tulla, viimeksi tuli n. 15 kiloa ja päästiin yli sadan kilon!

Vaunuja meillä on kahdetkin (Brion Kombit vm. 2004 ja Gessleinit 2002). Oran tuplia haikailen käytettyinä. Saa nähdä onnistaako ennen maaliskuuta. Eiköhän. Pitäisi olla erillisillä jalkatuilla ja sellaisia löytyy vasta vuodesta 2004 alkaen.

Rakenneultra oli minulla " vahingossa" jo 16+4 -viikolla, mutta kaikki näkyi ja oli OK.

Istukka on minullakin nyt etuseinässä, mutta ei onneksi liian alhaalla. Viimeksi oli takana ylhäällä, eikä liikkeitä tuntunut oikein silloinkaan, mutta nyt ei tunnu yhtään mitään! Täysin hiljaista on. Toivottavasti osasyy on myös siinä, että tulokas onhtä rauhallinen kuin isoveikkansa

Meillä syödään tänään mummun tekemää kaalilaatikkoa. Säästi minut perunamuusin teolta tältä päivää. Huomenna sitten.

Taidan kömpiä alakertaan, jos vaikka poika kohta heräilee päikkäreiltä (huom! kello on kohta 17.30...). Noustiin tänään vasta 11.30 eikä uni tullut aiemmin. Ymmärrettävää.

Voikaahan paksusti!

t: rouva 20+2

Vierailija
11/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka etuseinämässä täälläkin.

Liikkeet silti tutuivat jo rv 13+(mutta tämähän kuudes raskaus,kai kohdun seinämä ohentunutkin jonkin verran????).

Esikosta ja kakkosesta sekä neljännestä ollut istukka etuseinämässä ja hyvin on näkynyt rakenneultrassa sukupuoli(joten taitaa olla tekosyy jos joku kätilö väittää olevan syy)Kun viitosesta oli istukka takana oli potkut hyvin voimakkaita,suorastaan kipeää tekivät viimekuukausina.

Jostain olen lukenut---tiedä sitten totta vai tarua---että istukka etuseinämässä on herkempi kolhuille.Siis esm kaatuessa on huonompi jos istukka edessä kuin takana,mutta jos kovin katuu on tuskin mitään merkitystä missä kohtaan istukka loppujen lopuksi on.Sydän ääniä kuunnellessa istukka voi hieman häiritä niiden kuulumista.

Leanna

Vierailija
12/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmille: mulla on paineiden kanssa sama juttu. Terkan tai lääkärin mittaamana paineet on aina koholla. Kotona saan mitattua ihan normaalit arvot. Mulla ei oo kumpikaan terkka valittanu kohonneista paineista, kun oon vieny aina mukanani listan, johon oon merkannu kotona mitatut paineet. Pari kertaa viikossa mittaan.

Vaa' alla en oo pitkilleen käyny. On tässä tullu kyllä syötyä parin viikon ajan vähän reippaammin, joten paino on vähintäänkin lähtölukemissa.

Jyrsijöistä ja kaneista: Mulla on ollu rottia, hamsteri, gerbiilejä, deguja ja lisäksi kani, kissoja ja koiria muutama + noi akvaariot. Marsua tai chinchillaa mulla ei oo vielä ollu, mutten ole lähitulevaisuudessa aikeissa hommatakaan mitään, paitsi fisuja. Mun suosikki noista pikkuisista on ehdottomasti rotta! Varsinkin uros. Ihan huippu kaveri! Nukkui paidan rintataskussa, kulki mukana olkapäällä, oli aina seuraa vailla, nukahti syliin kun harjasin sitä hammasharjalla jne. Kani oli kans mukava, gerbut vilkkaita seurata. Ehkä harkitsen sitten jotakin uutta lemmikkiä, kunhan poika osaa sitä itse vaatia. Nyt vaan tuntuu, ettei oo aikaa ja jaksamista ylimääräisiä. Eri juttu oli ennen lapsen syntymää. Nythän meillä on siis 3 kissaa, koira ja 2 akvaariota. Ei mikään mahdotan määrä hoidon kannalta, mutten toisaalta kaipaa enempääkään, kun on vauvakin tulossa. Kani olis mukava, mutten usko, että ehtisin seurustella sen kanssa niin paljon kuin pitäisi. Enkä halua mitään häkissä kyhjöttävää lemmikkiäkään katsella, reppanaa. Fretit on mukavia mutta aika vaativia. Häntäviallisen olisin saanut ilmaiseksi, mutta mietin taas eläimen parasta, enkä ottanut sitä. Voi olla, että ehkä joskus otan toisen koiran (kun muksut on jo kouluikäisiä :). Niiden kanssa on mukava harrastaa kaikkea koiraurheilua (ja menettää ne viimeisetkin hermonsa).

Kissat saa onneksi seuraa toisistaan, koira on aina mukana kaikkiaalla, paitsi kaupassa ja nuorin kissa on koiramme bestis. Niinpä niiden kanssa ei tarvii erikseen ryhtyä seurustelemaan, jos ei ole aikaa (tietty tarvittavat harjaamiset ja kynsien leikkaamiset, myös kissoilta, suoritetaan ja silitellään jne). Kissat tulee yöksi sänkyyn nukkumaan ja hurisemaan. Ehkä joku semmoinen lemmikki olis ok, joka ei kaipaa kauheesti liikuntaa häkin ulkopuolella tai seurustelua. Siinä mielessä gerbiilit oli mukavia, kun niitä oli 2. Terraario oli tarpeeksi iso ja virikkeitä oli helppo kehitellä (esim. vessapaperirulla).

Jaahas, pitänee mennä illan viettoon perheen kanssa. Mies toi kauppareissultaan kukkia. Ihana mies! Se aina muistaa helliä ja huomata. Ihan tavallisenakin päivänä.

Tapille vielä: oon nipistelly itteni mustelmille, eikä lapsi itke vieläkään tuttia. Pitäskö läppästä itseään poskelle tai mennä kylmään suihkuun? Ehkä mä alan pikkuhiljaa uskoa, että tutista luopuminen oli näin helppoa. Ehkäpä aika ja ikä oli otollisia. Kyllä mä taidan olla hereillä *raottelee varovasti silmiään*

rimma 19+3

Vierailija
13/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo pari päivää pysytellyt lämpötila pakkasen puolella. Poitsu oli tänäänkin pihalla haalarit päällä ja talvikengät jalassa, pakkasta kun oli puoleenpäivään asti 8,5 astetta ! Onneksi saadaan maanantaina villat katolle ja ihanaa, että meillä on takka ja leivinuuni ! Mutta niihinkin pitää niiitä puita kantaa ja itselläni on myös vaikeuksia puulootan kantamisessa kun se ois jotenki helppo kantaa tuossa vatsan päällä, mutta kun tuntuu pahalta... :/ eikä sitä ole niin helppo tuohon lantiollekkaan laittaa... Pitää vain hakea sylillinen kerrallaan, niin ei tule isompia ongelmia.

Talvitakki asiaa olen pohdiskellut, mutta taidan vanhoilla potkia niin pitkälle kuin mahdollista, pitää sitten katsella jos alkaa ahdistaa... Vaunut on vähän samassa kategoriassa, ei ole oikein ollut aikaa niille, olen pohdiskellut, mutta kun ei pääse kattomaan, niin ei jaksa nettisivujen perusteella miettiä vaihtoehtoja.

Istukka on edessä ja liikkeet tuntuu vaimeina sisäänpäin, ja neuvolan täti on hermostunut kun ei kuule sydänääniä selkeästi. Itsellä on kuitenkin ihan levollinen olo, kun ultran tekijä varoitteli asiasta jo nt-ultrassa, ja samaan paikkaan on meno parin viikon päästä rakenneultraan. Miehelle ikävä asia, kun tämä odotus ei hänelle konkretisoidu muuten kun minun kertomani kautta, painokin on pysytellyt kutakuinkin tasaisena, paitsi viimeisten neljän viikon aikana tulleiden 800 gramman lisäpainossa.

Ruuasta... meillä on kaksi nälkäistä miestä talossa ja meillä syötiin tänäänkin kaksi kertaa... aamupäivällä eiliset jauhelihakeiton loput ja iltapäivällä muusia, sianlihaa ja pippurikastiketta, jota kyllä syödään huomennakin... sitten illaksi on nälkäsemmille makkaraa, jonka saa paistaa ihan itse takassa... ja nyt viimeisten viikkojen aikana olen laittanut aika paljon ruokaa leivinuunissa, kun tuo uusi uuni on niin ihmeellinen, että tuntuu paljon helpommalta tuo leivinuuni ! Meilläkin laitellaan muusin sekaan mitä milloinkin, kukkakaalia, porkkanaa, parsakaalia, sipulia siellä on aina, jne. Muuten meillä on aika lailla perusruokaa...lihaa, kalaa, kanaa... ( eli hirveä paistina, hirveä kastikkeena, hirveä jauhelihana, hirveä savustettuna :D)... Sattuneista syistä yksi nuista nousee pinnalle värsinkin tähän aikaan vuodesta ;)

Meillä menee myös tulisemmat ruuat kaupaksi, joten niitäkin on ajoittain.

Elukoista... Minulla on ollut lähes kaikenlaisia elukoita, hamsterit elää aika vähän aikaa, marsut pitää meteliä, ne vinkuu silleen ikävästi toisinaan... ainakin jotkut, ei kaikki... kanit... ne on aika kivoja, mutta niissäkin on joskus ongelmayksilöitä ja tylsistyessään ne sitten syövät kaiken tielleen sattuvan :D

Olikohan vielä jotain... netti ei toimi ihan joka päivä joten aika tylsää toisinaan kun aikoo tehdä jotain koneella ja sitten netti sanoo juuri sopimuksen irti... pahuksen pätkivä yhteys...

Mutta nyt taas alkaa vaikuttaa siltä, että kirjoittaisin kirjaa ja mieskin tuolla huokailee äänekkäästi, joten lähdempäs olohuoneen puolelle...

t. Punkeli rv 19 ja jotain...

Vierailija
14/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jopa jaksan valvoa ;)

Napolttikin ihan tuttu on, ei ole unohtunut..muhevu myös ;) Välillä kirjoitellaan enemmän välillä vähemmän..mietin yhtenä päivänä että missäs Papu mahtaa olla? Huhuuuuu... :)

Emmi: Mulla ekassa raskaudessa tuli noin 24-26kg..en muista.. Oli ihana neuvolanth silloin, ei stressannut eikä tehnyt mulle oloa että siinä olis jotain pahaa.. kakkoselta tuli 17-18kg ja se oli ok. Nyt ei ole tullut vielä mitään rv 20+ ja tuntuu ettei sekään ole neuvolassa hyvä ;) Mun tavoite nyt on 12-15kg koska entisiä kiloja on +10..Mutta ei niistä kannata stressata nyt, ne tulee mitkä on tullakseen!!

Ens ke siis meillä se rakenneultra, jännittää että onhan kaikki ok.. liikkeitä kyllä on ja melkoista myllerrystä :)

sinna rv20+

Vierailija
15/25 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka kaikille!! On jäänyt TAAS kirjottelut, kun koulu vie viimeiset mehut. Tuplatkin osaa olla tosi väsyttäviä, kun haluavat kaiken äidin huomion illalla.

Käytiin Brunolla ja saatiin " viljosta" ihana video matkaan. Laskettuaika aikaistuisi 1.3,mutta sitä ei muuteta parin päivän takia.Mielettömän kokoiset jalat sillä oli, ja niillä potkitaan niin kovaa että etuseinässä oleva istukka ei tuntemuksia paljoa estä... Ei kysytty sukupuolta mutta poikaolo täällä on taas päällä. On olleet niin tasaiset sykkeet koko raskauden ajan. Joka kerta millä tahansa laitteella 150.

Neitisellä mahassa ollessaan oli aina n 170-180 ja veljellään 140-150.

Vaunuja oon kattellu ja uudet Emmaljungan vaunut on tulossa vko47! ne on sellaset missä on kaks pientä kääntyvää etupyörää yms. ja niihin saa kovan kopan laitettua, tai sitte kantokassin, tosi hyvän oloiset. Laitan linkkiä ja nimeä.

http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=FI&country=UK

CITY CEROX Käykää ihmeessä katsomassa :)

Taidan painua nukkumaan...

t.raikku&hyrrä20+5

Vierailija
16/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita mennään jo puolessa päivässä eikä yhtään viestiä, alkaako tämä hiipua..? Laitetaan vaikka viikonloppukiireiden piikkiin sit :)

Palattiin vähän aika sitten markkinoilta ja nyt perheen miehet vetelee autuaina sikeitä että jaksavat uimaan kohta lähteä. Itse otin kahvia ja mutustelen rahkamustikkapiirakkaa ajankuluksi ja luen muiden kuulumiset.

Täällä kans yks piirettyelokuvafani! Viimeisimmät on just Ihan villit (aika hyvä), Pikku Kananen (jotenkin sulonen) ja enemmänkin aikuisille suunnattu Tapaus punahilkka (hauska). Itselle on tullut ostettua lähes kaikki uudet elokuvat, ne on niin ihania :)

Mulla on tainnut jäädä monta galluppia vastaamatta. Vainuista en oikein osaa sanoa mitään muuta kuin meillä on halvat Haberkornit jotka oli kyllä ihan hintansa väärtit (250¿ yhdistelmät) mutta vaihdettiin ihan muuten vaan joggereiden vaunuajan jälkeen ja nyt on sitten varastossa emman tuplajoggerit oottamassa tulokasta, mutta niistä en vielä tiedä onko mistään kotoisin.

Ruuista: meillä syödään paljon perinteistä jauhelihakastiketta ja perunaa, spagettikastiketta, kanapastaa, nuudeleita ja pihvejä/paisteja. Viikolla ollaan vähän laiskoja ruokaa tekemään kun kukin syö töissä/hoidossa.

Nukkumisesta: Meidän pienimies siirtyi kuukauden ikäisenä omaan huoneeseen kun minä heräsin joka inahdukseen ja vauvaakin tuntui häiritsevän muiden yöäänet. Kaikki nukuttiin heti paremmin. Nukkumaan poika menee edelleen vain sänkyyn laittamalla itsekseen, koskaan ei ole nukutettu ja nukkuu aamuun asti yleensä, jos ei sitten ole kipeä tms. Tulokas pääsee kokeilemaan meidän makkariin ihan alkuun mutta muuttaa varmaan aika pian myös omaan huoneeseen, kun se tapa on meillä hyväksi todettu.

Huips kello on jo noin paljon, pitää herättää ukot sinne uimaan!

Taya rv 20+2

Vierailija
17/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän mä luurailen. On pitänyt kiirusta ja en oo ihan joka päivä ehtinyt tänne edes kurkkimaan. Nyt koitin pikalukea kaikkien kuulumisia ja koska Sin-na oli mua kaivannut jo niin päätin ilmoittautua. :)

Kaikki on masussa hyvin. Ainakin kovasti liikettä tuntuu joka päivä ja ollaan miehen kanssa jopa pohdittu, että mikähän vilkastus siellä masussa asustaa, kun vaavi on paikoillaan Hyvin vähän aikaa vuorokaudesta.

Huomenna on heti aamusta rakenneultra ja sitä tässä jännätään. Toivotaan, että sukupuoli näkyisi ja saatais vähän sitten ostettua jompaa kumpaa sävyä olevia vauvakamppeita. Mä oisin iloinen, jos sais vaihtaa tuon vaaleankeltaisen villalangan jo johonkin muuhun sävyyn.. ;)

Galluppeja oli ollut, mutta enpä niistä varmastikaan muista juurikaan mitään. Mutta talvitakista oli ainakin juttua; minä päätin mahtua niihin mitä kaapista löytyy ja jos en, niin pysyttelen sisällä. :D

Vaunujuttuja oli myös: meillä on vaunut vielä hankkimatta. Päätettiin, että ostetaan vasta sitten siellä vuodenvaihteen jälkeen sellaiset. Luultavasti Emmaljungan tai Brion yhdistelmät.

Pinnasänky on ostettu jo, se on aivan ihana. Nyt vaan odottaa sitten sisältöä. Myös vaatekaappiin on tehty tilaa vaatteille ja tarvikkeille. Niitä sitten pikkuhiljaa pestään ja viikataan odottamaan. Äitiyspakkauskin tulee piakkoin kuitenkin niin sen sisältö on johonkin laitettava jemmaan niin kaappiin mahtuu. Pakkauksen laatikko saattaa olla ekan kk:n vauvasänkynä, jos saan aikaiseksi ommeltua siihen pehmusteet ja muut.

Muuten meidän junnu tulee nukkumaan kyllä pinnasängyssä vanhempien makuuhuoneessa, kunnes nukkuu yönsä niin, että voi vaihtaa lastenhuoneeseen. Itse olen siirtänyt aiemmin muksut aikasin toiseen huoneeseen, sillä olen Todella huono nukkumaan ja havahdun jokaiseen tuhahdukseen. Tällöin tämä oli ainoa järkevä ratkaisu ja meillä toimikin erittäin hyvin. :)

Nämä meidän isommat tenavat viettivät tämänkin aamun maaten isin ja äitin välissä sängyssä ja höpisten vauvajuttuja ja kädet oli masulla vähän väliä testaamassa, joko jotain tuntuisi. Harmi, että juuri sillä hetkellä junnu tais nukkua.. Kovasti odottavat, että saavat pikkusisaruksen. Ihana, kun on kolme lasta sitten auttamassa vauvanhoidossa. Varsinkin juuri se hetki ois luksusta, että äiti pääsee rauhassa käymään veskissä ja jopa suihkussa! :)

Kaikenlaista tässä varmasti on tapahtunut ja tullut mieleen, mutta nytpä ei juuri tule. Neuvolassa on ollut kaikki hyvin. Painoa on kertynyt yhteensä 300g ja odotan siis innolla, että milloin se Oikeasti alkaa nousta. :) Masu pullotaa niin, että omat verkkapöksytkin tai sellaset kiristää niin, että mieluummin käytän jo sukkiksia ja mekkoja vaan. Talvella on kylmä, mutta raskaana ollessa on sen verran lämpimämpi mitä normaalisti niin uskon, että pärjään ilman turhia vilusteluja.

Ihanaa, kun Punkelilla oli jo pakkasta siellä ollut. :) Ollappa täälläkin pian..

Tuttijuttuja oli ollut ja mä sain sitten ahaa-elämyksen, että Niin, niitäkin pitää muistaa ostaa etukäteen..

Muita juttuja en nyt muista eritellä.. Mutta palaan asiaan vähän useammin, lupaan. :) Joskus vaan tuntuu, että ketäpä nämä löpinät kiinnostaa, vaikka toisaalta, kaikki muutkin täällä näitä samoja juttuja höpisee. :)

Papu 19+2 (luultavasti..)

Vierailija
18/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAPU;

Hahaa, palannut siis olet, jo täällä muutkin kaipaili :) Ihan vaan vinkkinä että vuoden vaihteessa vaihtuu uudet vaunu-mallit. Jos haluutte saada ees vähän edullisemmin niin kannattaa hankkia jo loppuvuodesta " vanhoja" malleja..näin mulle on opastettu.

NAPOLTTI;

Sut muistan kans..kiva että kaikki on hyvin. Moni pitää taukoa jossain välissä ja palailee kun siihen on aikaa..mutta kyllä täällä muistetaan.

EMMI;

vetäse sitä nlan tätiä lättyyn, sillee että tuntuu! Piruvie, mulle oli nlan vaa' an mukaan tullu viimekertaan mennessä liki 10kg, nyt ei kai juuri mitään..nlan täti sano mulle että jossain välissä tulee enempi aj sitten tyssää - tai sitten ei, mutta eikai sillä nyt NIIN suurta väliä ole tuleeko vähän enempi tai vähempi. Eihän se ole varsinaista lihomista.

MASULI;

Onks siis selkä ja pakara-kipuilu kenties jotain löystymistä? Ettei se oliskaa alkavaa iskiasta?? Sano mulle että se on vaan lantio..pliiis..

RIMMA;

Kato sulla on ollu kans eläintarha :) mulla on ollu kans rottia (mukavia veijareita tosiaan), kani, marsuja, tuliliskoja ja nyt sitten koiria ja akvat, kaikkea pitää aina kokeilla..fretit kiinnostais mutta en kyllä ota yhtään elukkaa enää tähän laumaan.

Oota vaan sen tutti-jutun kanssa...siinä ei enää kylmät suihkut auta kun kaveri huomaa että jokin puuttuu *virn*

(.) Joo, lupailin mielessäni lopetella kaiken kovin painavan kantamisen..tänään sitten päätin vaihtaa nää huoneet päittäin ja aamupäivän raahasin ees taas sänkyjä, pöytiä, ja kirjahyllyjä...dippaadai..ei tuntunu missään - saas nähdä miten on illalla. Yritin kyllä kevyesti raahata enkä ollenkaan nostanu :) *selityksen makua*

Mun tekee mieli pitsaa, koko eilisenkin teki mieli pitsaa..lupasin miehelle että tehtäis illalla töiden jälkeen, mut en taida jaksaa..jos hakis kaupasta iiison perhepitsan ja lisäilis täytteitä ite..namnam...joo, pakko saada pitsaa.

Höh, siis vaihdoin makkarin ja " tietokone-lojumishuoneen" paikkaa, että saatiin isompi makkari (mahtuu sit se pinnis ja kaikki). Roudasin tietsikan ja kaikki tonne toisee huoneesee kun sielläkin on pistoke jossa on ollu puhelin jne...ei tää rakkine sit siellä toiminukaan!! Nyt piti raahata se takas makkarii sivupöydälle, ja tässä sitten jumppapallon päällä naputan, ei kauheen hyvä paikka mut kai täs hetken kestää..

Juu, nyt ei auta muu kun lähtee ettimää jostain ruokaa - kauhee nälkä!

Tappert ja Puksu PUOLIVÄLISSÄ!! 20+0 *poks

Vierailija
19/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa... Mua väsyttää ihan mielettömästi. Mulla on kotona nimittäin kaksi hoidettavana! :) Esikko on kipeenä, ihan vaan flunssaa. Hän heräili viimeyönä puolen tunnein välein. Annoin supon aamuyöstä, kun alkoi lämpö nousta (posket helottivat ihan tulipunaisina). Otin hänet kainalooni nukkumaan ja onneksi rauhoittui. Kanalossani hän nukkui peräti viidestä yhdeksään. Minäkin sain nukuttua silloin, muuten uneni oli todella katkonaista. Lisäksi mun piti käydä yöllä kaksi kertaa vessassa, kun olisin voinut nukkua... Nyt poika nukkuu ulkona. En tiedä onko kannattavaa laittaa kipeä lapsi ulos, muttei hän millään rauhoittunut omaan sänkyynsä!! No mieheni kipeys onkin ihan sitten vaan itse aiheutettua pahaa olo, et syyttäköön vaan ihan itseensä... Siitä ei sen enempää, mua vituttaa tollanen ihan suoraan sanottuna. Miksei aikuinen ihminen osaa ottaa kohtuudella??

Ihanaa, eilen täällä satoi lumen ja rännän sekoitusta. Satoi sen verran paljon, et maa oli valkoisena. Tänään on kuitenkin plussa-keli ja lumesta ei ole enää tietoakaan!! Minä niin odotan talven tuloa ja joulu on ihanaa aikaa...

Omaan napaan ei mitään uutta!!

Kirjoittelen huomenna lisää, nyt on pakko ottaa torkut.

Hanna

Vierailija
20/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on unirytmit ihan pyllyllään... Poika oli hereillä eilen vielä vähän ennen kahtatoista yöllä ja nukuttiin sitten taas tänään puoli kahteentoista. Tuolla se sitten nukkuu " päikkäreitä" ja kukkuu tietysti puolille öin. Tiistaina on muskari 11.00. Kuinkahan ehditään?!

Talvitakista jäi eilen kirjoittamatta. Minulla oli viimeksikin oma vanha uskollinen takkini (poika syntyi tammikuussa) ja hyvin siihen mahduttiin molemmat. Itse asiassa moni kysyi kaupassa jälkeenpäin, että hoidanko jonkun muun lasta vai mistä se on tullut. Enköhän pärjää sillä siis nytkin.

Sf-mitta otettiin jo tällä viikolla ja oli 19 eli tasan yläkäyrällä. Niin oli viimeksikin ensimmäinen mitta ja sen jälkeen tasaista keskikäyrää loppuun asti. Nollakäyrällä poika kasvaa edelleen.

Polttopuita saan kantaa päivittäin, mutta kannan vain pieniä määriä kerralla sylissä. Meillä on kaksi uunia, joita lämmitetään päivittäin + saunassa kiuas. Puuta ei siis mene vielä tähän aikaan vuodesta kamalasti. Pääasiassa meillä on sähkölämmitys, mutta nyt ei ole vielä laitettu alakerran pattereita päälle. On ollut niin leutoa ja minä olen kotona lämmittämässä.

Tää siirtää nyt tomumajansa alakertaan. Ukko palailee pian hommista Asta-messuilta ja jos vaikka poikakin heräilisi ennen yötä...