Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*MAALISmasujen viikonloppu*~*

21.10.2006 |

Huomenta, pitkästä aikaa. Oon iltaisin töiden jälkeen niin väsynyt etten ole jaksanut kirjoitella, lukemassa oon kyllä teidän muiden kuulumisia käynyt.

Oma vointi on edelleen hyvä, painoa tullu pari kiloa ja verenpainekkin on vielä pysyny ihan hyvissä lukemissa, eilen kyllä töissä oli vähän sellainen olo ett vois olla kohollakin, mut sit kun kotona mittasin, ni oli ihan hyvä.

Viime viikolla käytiin rakenneultrassa, ja siellä vauveli vilkutteli, lapsella kaikki hyvin, mut istukan takaa löytyi n. 3 cm halkaisijaltaan oleva myoma, ( kuulemma ihan tavallinen ja vaaraton kohdun lihaskasvain), ja nyt sit sain uuden ultra-ajan joulukuulle seurataan sen kasvua, ja vaikka vaaraton onkin kyllähän sitä kuitenkin miettii.

Vauvan liikkeet tuntu silloin aiemmin paljon enemmän, nyt harvakseltaan, ja pitää oikein pysähtyä ja keskittyä jos mielii niitä huomata. Mut ultrassa todettiin istukka etuseinässä, mikä vaimentaa liikkeiden tuntua.

No sit Gallupeihin:

Vaunuja ei olla vielä ostettu, miettinyt kyllä olen, en tiedä ostaisinko uudet, vai pitäisikö ostaa käytettynä. Kuopuksen vaunut myin pois, kun en niistä tykännyt, ajattelin silloin ett jos meille vielä vauva tulee, ni sit ostetaan toiset.

Takkikauppaan ei tarvii mennä, ostin kuopuksen odotusaikana ison untuvatakin, ajatuksena ett mies voisi käyttää sitä sit mun jälkeen, mut ei ole pitänyt, joten nyt se on sitten edelleen käyttövalmiina kaapissa.

Eilen meillä syötiin broilerikiusausta, tänään varmaan makaroonilaatikkoa, ja huomisesta ruoasta en vielä oo varma, pakkasesta jotain täytyy ottaa sulamaan, ehkäpä uunilohta tai sit broilerin filee pihvejä lisukkeineen.

Mielitekoja ei mulla tässä, eikä kahdessa edellisessäkään raskaudessa ole oikeastaan ollut, esikoista odottaessa söin purkkikaupalla, valion metsämansikka jogurttia, ja nytkin yhtenä päivänä ostin yhden, mut ei ollu hyvää, ihan niinkuin se olisi ollut jotenkin erimakuista kuin ennen.

Mukavaa ja rentouttavaa viikonloppua kaikille, itse pitäisi ryhdistäytyä ja alkaa ikkunanpesuun, ennenkuin kunnon pakkaset tulee;)

t. Petriina rv 19+5

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aamulla näytti lupaavalta, mutta sitten alkoi taas sade.

Tappi: siinä nla:sta saadussa kierrekirjasessa oli, että alaselän, alapään särky, kipu kävellessä ja issias tyyppinen särky (oli siinä vielä jotain muutakin) saattaa johtua lantion löystymisestä. Niin mä ainakin uskon että mun kohdalla on. Täytyy vaan toivoa ettei pahene hirveesti, muuten iskee saikku.

Oltiin tänään lasten kanssa uimassa ja kävin mielenkiinnosta vaa´alla. Näytti +4kg. Olin ihan hämmästynyt, kun kuvittelin että ainaski 6-8 olis tullut. Kuopuksesta oli rv17 tullut jo 5kg (kok raskaudessa tuli muuten +19kg). No jospa kerrankin pääsis vähemmällä; toiveajattelua:) No viikon kulutta näkee sitten mitä nlan vaaka näyttää.

(.) Ei mitään uutta. Aamulla sängyssä tunnustelin liikkeitä masun päältä. Hippu tais taas yrittää seisomista, koska oikealla puolella tuntui sellanen omenan kokoinen kova pallo.

Ompelikonetta syyhyttää päästä käyttämään, ehkä sitten huomenna, kun se arki taas alkaa. Meillä nää vk-loput menee aina puuhatessa kaikenlaista lasten kanssa.

Kohta pääsee syömään poronkäristystä, nam.

-m- ja Hippu rv20+4

Vierailija
22/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Papunkin kuulumisia :) Onnea kovin sinne huomiseen rakenneultraan, käyhän laittaan kuulumiset! Mulla keskiviikkona rakenneultra ja jännitän jotenkin sitä että kaikki varmasti on ok.. en tiedä mikä tää tunne nyt oikeen on!

Masuli: oliko sulla aiemmissa raskauksissa tuota issias-selkä yms. vaivaa? Paraniko vai paheniko loppuun jos oli? Mulla aivan älytön tuo alaselkä ja häpyluukipu nyt tässä ollut viikonlopun, ei voi yskiä etteikö sattuisi..saikkua pukkaa, tiedän, jos ei helpota.. mut oisko jotain neuvoja? Helpottaakohan nuo tukivyöt?

Meillä on satanut tänään lunta " oikein kunnolla" ..siis ainakin joku lumiukko on jo väsätty tuonne takapihalle..mahtanee olla aamulla sulanut ;)

Kesän jäljiltä löysin jalkapallon kokoisen ampparin pesän kukkapenkin reunalta, maahan tehty siis aivan " kaivettu sinne, ihan uskomattoman kokoinen ja ne kennot mitä siellä oli siis en ikinä ole moista nähnyt! Tuo kukkapenkki jossa se oli niin on sellainen Vuorenkilpi-penkki joka on vaan ollut..ollut..ja ollut..ei sitä ole paljon viherpeukalot hoidelleet. Nyt sitten päätin purkaa sen kasan ja laittaa ens keväänä ja kesänä sen eri kuntoon.. Onneksi en tehnyt laiskana, alkuraskauden pahoinvoivana tuota kesän lopulla, kuten aioin, ois voinut olla kiukkuisia asukkaita siellä vastassa.. On siinä muutama amppari pörrännyt...

Suihkuun ja untenmaille! Kauniita unia jos täällä vielä yökyöpelit käy!

Sinna rv 20+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin eilen kuopuksen 1v synttäreitä. Tulin sitten minäkin kipeeksi... ja kuopus :( Kuumeessa oltiin edeltävä yö, että vähän vaisut oli kekkerit, mutta nyt ne on onneksi pidetty!!

Nyt enää kamala nuha ja kurkku kipee... mutta jospa tämä tästä.

Mitäs täällä olikaan kyselty...

Istukasta: Minulla kanssa nyt etuseinämässä, Esikoisesta oli kanssa etuseinämässä ja kuopuksesta takaseinämässä. En juurikaan ole huomannut sillä olevan vaikutusta liikkeiden tuntemiseen. Nyt toki tunnen hiemen vähemmän liikkeitä, mutta taitaa vaan mahan asukki olla hieman rauhallisempi kuin veljensä :) ... ainakin toivossa hyvä elää ;)

Vauvuista/rattaista: Meillä odottelee tuolla (tai no on käytössä :) ) Teutonian yhdistelmät vm. 2003 jotka saavat kelvata kolmannenkin kerran. Mitään vikaa niissä ei kyllä ole ollutkaan ja todella tyytyväinen niihin olen ollut!! Meillä olis niihin erikseen koppaosa ja ratasosa, mutta kuopukselle jo laitettiin ratasosan päälle kantokoppa ja se oli paljon kätsympi. Sitten on ABC:n sellaiset kolmepyöräiset kaksostenrattaat. Ne ostettiin vähäiseen käyttöömme vuosi sitten kun kuopus syntyi ja onneksi nyt tulee lisää niille virkaa :) Meinasin niitä jo ruveta myymään, mutta onneksi olin laiska ja en saanut aikaiseksi, kun niitä nyt sitten kuitenkin tarvii. Harmittanut olisi, kun uutena ostettiin nekin ja vajaa 5kk käytössä vaan olivat. Löytyy tuolta varastosta matkarattaatkin... Mutta ne kesäpelit, kun niin pienillä pyörillä, ettei täällä meilläpäin edes kannata lähteä loskaan kokeilemaan.

Eläimistä: Meillä on koira. Tuollainen sekarotuinen, terrieriä suurimmaksi osaksi. Ihana kaveri, niin lapsirakas että... Täyttää kohta 5v.

Muista eläimistä ei kyllä olekkaan kokemusta.

Iskiaksesta: Mulla oli esikoista odottaessa ihan kamalat iskiaskivut!! Niihin ei kyllä auttanut oikein mikään. Ei ne ihan loppuun saakka vaivanneet, eli meni jossain vaiheessa pahin kipu ohi... en kyllä nyt muista missä vaiheessa. Varmaan se vauva vaan painaa johonkin hermoon ja se sen aiheuttaa...

Mutta nyt taas ollut tätä kolmosta odotellessa jonkinlaisia iskias vaivoja. Niihin nyt auttanut hyvin sauna ja ylipäätään lämmin. Välillä kun kurottautuu jotain lattialta poimimaan niin ei meinaa saada millään itseään suoraksi ja koskee niiiin pirusti. Mutta kun vähän venyttelee ja jos ei muuta niin saunan illalla lämmittää, sillä mennyt tälläkertaa ohi.

Mutta mulla vain sillointällöin ollut vaivana tässä raskaudessa.

Omaa mahaa senverran että taitaa massunasukkikin olla lenssussa, kun niin hiljainen ollut. Illalla aina vähän tuuppii ja päivällä kun pitkäkseni käyn... tai sitten en vaan kerkeä niitä liikkeitä kuulostelemaan. Mutta ei ainakaan mikään supervilkas tämä ole. Edellisissä raskauksissa ei ole voinut olla huomaamatta kun siellä on sellaset bileet välillä ollut käynnissä :) Mutta vielähän tämäkin kerkeää tuuppia ja melskata...

Mutta nyt pyykkiä vielä ripustelemaan. Ja pinoutumis tilaa muillekkin.

t. K@tju ja mahanasukki rv: 20+4

Vierailija
24/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en olekaan pitkiin aikoihin tänne kirjoitellut! Huomasin että odottajien lista on kovasti kasvanut. Onnea uusille tulokkaille! :)

Kiireistä on ollut kaksi vuotiaan uhma ikäisen kanssa kun mieskin aloitti koulun ja on muutenkin ollut kiireinen eikä ole yhtään ehtinyt auttaa minua.Lopetettiin viime viikolla yö maidon antamisen ja nyt taapero pitkän taistelun jälkeen nukkuukin hyvin ilta yhdeksästä aamu ysiin tai kymppiin vain yhdellä maidolla kuuden aikaa aamulla! :)

Odotus on sujunut hyvin ja ultrat oli ihan ok. Sukupuolta eivät paljastaneet vaikka kysyin :( harmittaa.

Viime neuvolassa painoa oli tullut yllättävän vähän (2kg) ja niin kehuin siellä ettei makea ole maistunut.....mutta heti neuvolan jälkeen alkoi taas suklaa maistua! :) Ja painoakin on tullut parissa viikossa 2kg lisää!

Esikoisen raskaudessa painoa tuli melkein 30 kg!!!!!

Hemoglobiini oli vain 116 ja raudan jouduin alottaa.

Vaunuista.....esikoisen vaunut kelpaavat vielä!

Mites olette ajatellut........otatteko äippäpakkauksen vai rahana? Itse olen vielä kahden vaiheilla kun toisaalta esikon pakkaus on vielä jäljellä mutta uusi pakkaus olis kiva uudelle vauvalle!

T: Ääta83 &sikiö 20+3

Vierailija
25/25 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. en olekaan kirjoittanut viikkoon, vai kahteen... ei ole ehtinyt/jaksanut/saanut aikaiseksi... nyt sitten päätin jaksaa :)

täytyy kertoilla kuulumisia nyt sitten " kunnolla" . Liikkeet alkoivat tuntua 18+ (esikoisella samoin 18). mies tunsi liikkeet heti parin päivän päästä, eli liikkeet olivat heti aika voimakkaita. sitten sitä liikettä melskausta riittikin.

nyt muutaman päivän olen sitten ollut aivan hermona, kun liikkeet hävisivät jonnekkin. yhtäkkia vain hoksasin, ettei vauva liiku vaikka teen mitä. jotain yksittäisiä pieniä pukkaisuja ehkä tunsin, mutta että oliko ne liikeitä vai mahan normaalia elämää, en tiedä. mitään säännöllistä, mitä aikaisemmin oli, ei tuntunut. nyt tänään ehkä on jotain tuntunut enemmän, jospa masussa kaikki olisi hyvin...

huomenna rakenneultra ja tiistaina neuvola, joten kohta ollaan viisaampia.

vointi on muuten hyvä ja jaksaminen aika normaalia. maha on huomattavasti isompi kuin esikoiseisen aikana. maha nousee heti rintojen alta, ei siis toivoakaan pienestä kummusta tuolla alhaalla :)

suonenvedoista en ole koskaan kärsinyt. ennen ensimmäistä raskautta en edes " tiennyt" mitä ne ovat. esikoisen aikana öisin sitten veti suonella aika usein ja sama vaiva on nytkin ilmoitellut itsestään. yöllä puoliunessa väännän vastaan, kun suonta alkaa vetää pohkeessa.

mitään tavaraa ei olla vielä ostettu. itkuhälyttimet tms on vielä tallessa, mutta vaunut on myyty eteenpäin. eli vaunut täytyy laittaa, mutta ehkä tuossa joulun tienoilla. ei vielä taida kannattaa, ei ole kiire.

tässäpä näitä kuulumisia, täytynee huomenna tai tiistaina ilmoittaa ultrakuulumiset...

hyvää yötä

anniliinu 20+3