Miksei apteekissa saa koskaan asioida rauhassa?!
Vaikka sanoisi myyjälle, että kiitos en tarvitse apua, niin usein jäävät hollille johonkin hyllyn taakse kyttäämään. Miksi? Olisi tosi kiva jos saisi ihan rauhassa käydä katselemassa niitä p*rkeleen hiivalääkkeitä.
Kommentit (65)
Laita apteekkarille, eli apteekin omistajalle palautetta. Ei sitä henkilöstöä aidosti sun auttaminen tai ostokset kiinnosta tipan vertaa. Niiden on käsketty luuhata siinä myymälä alueella ja sirkuttaa asiakkaille.
Todella vaivaannuttavaa. Joskus olisi kiva vain katsella ja tehdä löytöjä kaikessa rauhassa.
Tuntuu vain siltä, että pikaisesti pitäisi sieltä poistua.
Ainakin täällä tuo kyttäämään jääminen on vähentynyt huomattavasti, kysyvät yleensä kyllä kerran tarviiko apua. Mutta yleensä nuo palveluyritykset saa estettyä hyvin sillä, että soittaa jollekin ennen apteekkiin menoa ja lopettaa puhelun vasta kun on menossa kassalle.
Tää on käytäntö tosi monessa paikassa, ellei jopa kaikissa?? Miksi pitää jäädä kytikselle siihen vaikka asiakas haluaa katsella rauhassa? Onneksi nettiapteekit on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Todella vaivaannuttavaa. Joskus olisi kiva vain katsella ja tehdä löytöjä kaikessa rauhassa.
Tuntuu vain siltä, että pikaisesti pitäisi sieltä poistua.
Heh, meneekö joku apteekkiin shoppailemaan?
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun kerrankin tarvitsisi apua jonkin asian etsimisessä, ei ole palvelusväkeä missään.
Ei ehkä kannata pitää niitä myyjiä/farmaseutteja minään palvelusväkenä niin voivat olla innokkaampia auttamaankin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella vaivaannuttavaa. Joskus olisi kiva vain katsella ja tehdä löytöjä kaikessa rauhassa.
Tuntuu vain siltä, että pikaisesti pitäisi sieltä poistua.Heh, meneekö joku apteekkiin shoppailemaan?
Saattaa mennä, onhan siellä kaikkea kivaa, esim. kosmetiikkaa.
Joo. Kovaan ääneen farmaseutti kysyy että mihin tarvitset hiivalääkkeen ja luettelee kaikenlaista alaosatermistöä.
Voisin kuvitella että apteekista varastetaan jonkun verran melko arvokkaitakin tavaroita, joten myyjillä tarve jäädä vähän katsomaan asiakkaan puuhia varmuuden vuoksi. Myös jos ostaa keskenään hyvin vasta-aiheisia lääkkeitä, on farmaseutin siihen hyvä puuttua.
Noiden hiivalääkkeiden osto on tehty monessa nettiapteekissakin jo hankalammaksi, kun suun kautta otettaviakaan ei monesta paikasta saa tilattua enää ilman, että chattailee asiakaspalvelijan kautta.
Lainaus:
Leikkaukseen menevä iäkäs rouva pyytää Finrexiniä flunssan ennaltaehkäisyyn. Kipulääkettä hakeva asiakas kertoo käyttävänsä Para-tabsia ja Panadolia yhtä aikaa. Marevan-potilas haluaa ostaa Buranaa. Eräs herra kertoo käyttäneensä korkeintaan viikon kuuriksi tarkoitettua nenäsumutetta yhtäjaksoisesti 30 vuotta.
Muun muassa tällaisia tapauksia kirjattiin, kun proviisori Hanna Ylä-Rautio selvitti tutkimusprojektissaan itsehoitolääkkeiden käyttöön liittyviä ongelmia. Noin viikon mittaisen tutkimusjakson aikana tutkimuksessa mukana olleet apteekit puuttuivat itsehoitolääkkeiden virheelliseen käyttöön yli 300 kertaa.
Lähde:
Itsehoitolääkkeet eivät ole harmittomia
Apteekkari-lehti
04.12.2020
Pahinta tämä on Yliopiston apteekissa, jossa opiskelijat harjoittelemassa. Mielestäni on kyllä viime aikoina vähentynyt, onneksi. Toinen juttu, mikä on todella rasittavaa, on kassan pakkomyynti. Ei minusta sovi apteekkiin ollenkaan. Siis kun olet maksamassa ostoksiasi, niin kassa alkaa kysellä:Meillä olisi nyt tämä vitamiini tarjouksessa, laitetaanko ostoksiin mukaan? Ihan sietämätöntä. Valitin tästä moneen kertaan tuloksetta.
Kerran ostin kilpirauhaslääkettäni tavalliseen tapaan, ja myyjä alkoi lisäksi tarjota kilpirauhasen toimintaa vahvistavaa tuotetta. Harmi vain, että minulla ei ole koko kilpirauhasta olemassakaan enää. Tässä kohtaa totesin aika äkäisesti, että tässäpä hyvä esimerkki siitä, miten tuo teidän tyrkyttämisenne ei todellakaan edistä myyntiä.
Miksi et ota vastaan apua? Hiivalääkkeillä on paljon yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa, olisi farmaseutin tehtävä varmistaa, ettei sinulla ole niitä käytössäsi. Lisäksi moni ottaa väärin pelkän tabletin tai puikon, vaikka yleisesti suositellaan kombinaatiota voiteen kanssa. Kolmanneksi apteekissa on yleisestikin lääkeneuvontavelvoite, miten voit siitä, että joku jää lähistölle, häiriintyä? Ei kiinnosta sinun persoonasi katsos sitä farmaseuttia pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:
Leikkaukseen menevä iäkäs rouva pyytää Finrexiniä flunssan ennaltaehkäisyyn. Kipulääkettä hakeva asiakas kertoo käyttävänsä Para-tabsia ja Panadolia yhtä aikaa. Marevan-potilas haluaa ostaa Buranaa. Eräs herra kertoo käyttäneensä korkeintaan viikon kuuriksi tarkoitettua nenäsumutetta yhtäjaksoisesti 30 vuotta.Muun muassa tällaisia tapauksia kirjattiin, kun proviisori Hanna Ylä-Rautio selvitti tutkimusprojektissaan itsehoitolääkkeiden käyttöön liittyviä ongelmia. Noin viikon mittaisen tutkimusjakson aikana tutkimuksessa mukana olleet apteekit puuttuivat itsehoitolääkkeiden virheelliseen käyttöön yli 300 kertaa.
Lähde:
Itsehoitolääkkeet eivät ole harmittomia
Apteekkari-lehti
04.12.2020
Normaalit ihmiset osaa kyllä lukea pakkausselostettakin.
Vierailija kirjoitti:
Laita apteekkarille, eli apteekin omistajalle palautetta. Ei sitä henkilöstöä aidosti sun auttaminen tai ostokset kiinnosta tipan vertaa. Niiden on käsketty luuhata siinä myymälä alueella ja sirkuttaa asiakkaille.
Ihan turha palaute, koska farmaseutti toimi juuri oikein aloittajan tapauksessa. Apteekissa vain havaittaisiin, että taas oli liikkeellä yksi erityislaatuinen perhonen jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tämä on Yliopiston apteekissa, jossa opiskelijat harjoittelemassa. Mielestäni on kyllä viime aikoina vähentynyt, onneksi. Toinen juttu, mikä on todella rasittavaa, on kassan pakkomyynti. Ei minusta sovi apteekkiin ollenkaan. Siis kun olet maksamassa ostoksiasi, niin kassa alkaa kysellä:Meillä olisi nyt tämä vitamiini tarjouksessa, laitetaanko ostoksiin mukaan? Ihan sietämätöntä. Valitin tästä moneen kertaan tuloksetta.
Kerran ostin kilpirauhaslääkettäni tavalliseen tapaan, ja myyjä alkoi lisäksi tarjota kilpirauhasen toimintaa vahvistavaa tuotetta. Harmi vain, että minulla ei ole koko kilpirauhasta olemassakaan enää. Tässä kohtaa totesin aika äkäisesti, että tässäpä hyvä esimerkki siitä, miten tuo teidän tyrkyttämisenne ei todellakaan edistä myyntiä.
Tuo tyrkyttäminen ei minunkaan mielestä ole mukavaa ja siksi vältänkin apteekkeja joissa näin ollaan käsketty tehdä. En kuitenkaan ymmärrä miten joku voi olla ärsyyntynyt harjoittelijoista? Jossain kai niiden tulevien farmaseuttienkin täytyy oppia sitä työtä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ota vastaan apua? Hiivalääkkeillä on paljon yhteisvaikutuksia muiden lääkkeiden kanssa, olisi farmaseutin tehtävä varmistaa, ettei sinulla ole niitä käytössäsi. Lisäksi moni ottaa väärin pelkän tabletin tai puikon, vaikka yleisesti suositellaan kombinaatiota voiteen kanssa. Kolmanneksi apteekissa on yleisestikin lääkeneuvontavelvoite, miten voit siitä, että joku jää lähistölle, häiriintyä? Ei kiinnosta sinun persoonasi katsos sitä farmaseuttia pätkääkään.
Kato kun jotkut meistä ei yksinkertaisesti tarvitse apua, tiedämme mitä lääkkeitä voimme käyttää ja mitä ei. Kyllä se vaan häiritsee jos joku jää selän taakse kytikselle vaikka juuri on sanottu, ettei apua kaivata. Eivät kaikki asiakkaat ole aaseja, jotka eivät osaa lukea tuoteselosteita.
Vierailija kirjoitti:
Noiden hiivalääkkeiden osto on tehty monessa nettiapteekissakin jo hankalammaksi, kun suun kautta otettaviakaan ei monesta paikasta saa tilattua enää ilman, että chattailee asiakaspalvelijan kautta.
No, sehän on ihan oikein ja vastuullisuutta apteekilta. On huonon palvelun merkki, jos kaikkea muka saa netistä, myös väärinkäyttöön meneviä itsehoitolääkkeitä ilman konsultaatiota (esim. useita nenäsuihkeita kerralla tms.)
Mutta kun heille sanoo, että "kiitos, en juuri nyt tarvitse apua", hyppää alle minuutin kuluttua jostain hyllyjen välistä joku toinen "avulias".
Pyrin välttämään apteekeissa asiointia juuri tästä syystä.
Ja sitten kun kerrankin tarvitsisi apua jonkin asian etsimisessä, ei ole palvelusväkeä missään.