Kela on alkanut vaatia sähkölaskun ohella kulutustietoja; mitä jos niitä ei näe mistään?
Sähkölasku siis teoriassa korvataan, mutta nyt keväästä alkaen ovat halunneet tietoonsa paljonko sitä sähköä on mennyt. Laskuni ovat olleet aika pieniä, parikymppiä, joten ihmettelen tätä uutta käytäntöä. Sähköyhtiöni ei ilmoita laskuissa kulutusta, se näkyy netissä.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Laskussahan se lukee montako kwh on veloitettu + millä välillä. Mitä muuta ne haluaa tietää?
Ymmärtääkseni jos talossa on esim., sähkölämmitys tai jotain vastavaa niin sitten ne korvaa enemmän. Tuskin ne monen satasen laskua korvaa jostain kerrostalokaksiosta ilman mitään erikoisuuksia. Eli ehkei asuntoa kannata lämmittää hellan uunilla jos meinaa saada kelan maksamaan laskun.
Korvaa enemmän. Miksi pitää korvata mitään, jokaisen on maksettava laskunsa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos kerrankin maksaisit laskusi itse, tämä on kyllä mennyt niin järkyttäväksi, että nämä tyypit vaativat kaiken meidän muiden työssäkäyvien maksettavaksi. Tuet pois ja töihin, ei senttiäkään yhteiskunnan varoja tämmösille.
Mitä jos kerrankin käyttäisit aivojadi ja ottaisit selvää miksi joku voi joutua toimeentulotukea hakemaan, ilman että on laiska, huijari tms.
Toivottavasti sulla menee aina tästäkin eteen päin hienosti ja rahasi riittävät.Kyllä, kun olen ollut ahdingossa olen tehnyt kolmea työtä päällekkäin ja sillä saanut asiat kuntoon. Te luuserit kotona makaajat näitä sähkölaskuja kehtaatte laittaa muiden maksettavaksi. Pokkaa näyttää olevan.
Mikähän syy tämänkin alapeukutteluun. Tein useita vuosia kolmea työtä, arkipäivät toimistossa, arki-illat kaupassa, viikonloput hotellissa. Ei tarvinnut sähkö- eikä muitakaan laskuja maksattaa kenelläkään. Hyvin riitti rahat myös matkusteluun jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos kerrankin maksaisit laskusi itse, tämä on kyllä mennyt niin järkyttäväksi, että nämä tyypit vaativat kaiken meidän muiden työssäkäyvien maksettavaksi. Tuet pois ja töihin, ei senttiäkään yhteiskunnan varoja tämmösille.
Mitä jos kerrankin käyttäisit aivojadi ja ottaisit selvää miksi joku voi joutua toimeentulotukea hakemaan, ilman että on laiska, huijari tms.
Toivottavasti sulla menee aina tästäkin eteen päin hienosti ja rahasi riittävät.Kyllä, kun olen ollut ahdingossa olen tehnyt kolmea työtä päällekkäin ja sillä saanut asiat kuntoon. Te luuserit kotona makaajat näitä sähkölaskuja kehtaatte laittaa muiden maksettavaksi. Pokkaa näyttää olevan.
Mikähän syy tämänkin alapeukutteluun. Tein useita vuosia kolmea työtä, arkipäivät toimistossa, arki-illat kaupassa, viikonloput hotellissa. Ei tarvinnut sähkö- eikä muitakaan laskuja maksattaa kenelläkään. Hyvin riitti rahat myös matkusteluun jne.
Ymmärtänet että veit parilla muulla duunillas joltain muulta mahdollisuuden ansaita rahaa että pääset ite matkustelemaan jne.
Uskomatonta, kuinka nämä toimeentulotuki pellet kehtaavat soittaa suutaan niille, jotka heidän loisimisensa maksavat!
Näille pummeille ei mene millään kaaliin, kuinka leveästi he muiden rahoilla elävät! Kyllä he mussuttavat pienistä palkoista ja ties mitä, ymmärtämättä, että tt-tuella heillä on korkeampi elintaso, kuin niillä, jotka tienaavat rahansa itse!
Miten nämä loiset kehtaavat ääneen sanoa, että eivät maksa edes laskujaan itse!
Toivon todellakin, että tukia karsitaan ja rankasti, jotta alkaa työnteko kiinnostaa tätä yhteiskunnan pohjasakkaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtänet että veit parilla muulla duunillas joltain muulta mahdollisuuden ansaita rahaa että pääset ite matkustelemaan jne.
No se toimistotyö oli kyllä vaativaa asiantuntijatyötä, mihin kuka tahansa ei olisi soveltunut. Sen sijaan sekä kauppa- että hotellityö ei hirveästi vaatinut, rankkaa kyllä oli, mutta en vienyt keltään töitä, henkilökuntaa otettiin lähes kaikki, jotka halusi tulla. Saa tulla perässä, arkipäivät töissä 9-23, viikonloput "vain" 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laskussahan se lukee montako kwh on veloitettu + millä välillä. Mitä muuta ne haluaa tietää?
Ymmärtääkseni jos talossa on esim., sähkölämmitys tai jotain vastavaa niin sitten ne korvaa enemmän. Tuskin ne monen satasen laskua korvaa jostain kerrostalokaksiosta ilman mitään erikoisuuksia. Eli ehkei asuntoa kannata lämmittää hellan uunilla jos meinaa saada kelan maksamaan laskun.
Korvaa enemmän. Miksi pitää korvata mitään, jokaisen on maksettava laskunsa itse.
Tyypillinen demari taas näemmä linjoilla. Julkisen sektorin vasemmistolainen kyykyttää köyhää, työtäntä ja pätkäduunariaan ilman tunnontuskia jatkuvasti tavoilla joita yksityisen firman "oikeistolainen" pomo ei todellakaan kehtaa 99% tapauksessa tehdä. Muutamaan narskua lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, kuinka nämä toimeentulotuki pellet kehtaavat soittaa suutaan niille, jotka heidän loisimisensa maksavat!
Näille pummeille ei mene millään kaaliin, kuinka leveästi he muiden rahoilla elävät! Kyllä he mussuttavat pienistä palkoista ja ties mitä, ymmärtämättä, että tt-tuella heillä on korkeampi elintaso, kuin niillä, jotka tienaavat rahansa itse!Miten nämä loiset kehtaavat ääneen sanoa, että eivät maksa edes laskujaan itse!
Toivon todellakin, että tukia karsitaan ja rankasti, jotta alkaa työnteko kiinnostaa tätä yhteiskunnan pohjasakkaa!!!
Keksi hyvä ihminen pikkuhiljaa uusi kommentti. Olet toistanut tuota käytännössä samaa vuosia aina kun tulee puhe työttömistä tai tuensaajista. Lisäksi hoet sitä kerta toisensa jälkeen pitkin ketjua. Eli jos joku onneton sinunkaltaisesi yksitahtisen jumputtajan on riesakseen firmaansa saanut niin otan osaa pomollesi.
Aika harvalla toimeentulotukiasiakkaalla ylipäänsä on asunnossaan sauna.