Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela on alkanut vaatia sähkölaskun ohella kulutustietoja; mitä jos niitä ei näe mistään?

Vierailija
20.07.2022 |

Sähkölasku siis teoriassa korvataan, mutta nyt keväästä alkaen ovat halunneet tietoonsa paljonko sitä sähköä on mennyt. Laskuni ovat olleet aika pieniä, parikymppiä, joten ihmettelen tätä uutta käytäntöä. Sähköyhtiöni ei ilmoita laskuissa kulutusta, se näkyy netissä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen jos AP on aina toimittanut "vajaan" laskun, ja siksi pyytävät selvitystä kulutuksesta. Laskuissahan yleensä on kaksi sivua: ensimmäisellä ns. kokonaissumma ja maksutiedot, toisella sivulla tarkempi erittely (huom, tuo toinen sivu voi olla paperilaskussa myös se laskun toinen puoli)

Jos tässäkin ketjussa muut ovat laittaneet sen 'koko laskun' ei Kela ehkä siksi vaadi lisäselvityksiä, koska ne on koko ajan olleet mukana (=se erittely).

Siis kenelle kela maksaa sähkölaskuja? Maksaako kela muitakin laskuja, tukia ym?

Vierailija
22/48 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaaaa laskujaaa. Sähkö,vesi,lääke laskut yms. Perustoimeeentulojuttuja!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos kerrankin maksaisit laskusi itse, tämä on kyllä mennyt niin järkyttäväksi, että nämä tyypit vaativat kaiken meidän muiden työssäkäyvien maksettavaksi. Tuet pois ja töihin, ei senttiäkään yhteiskunnan varoja tämmösille.

Vierailija
24/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos kerrankin maksaisit laskusi itse, tämä on kyllä mennyt niin järkyttäväksi, että nämä tyypit vaativat kaiken meidän muiden työssäkäyvien maksettavaksi. Tuet pois ja töihin, ei senttiäkään yhteiskunnan varoja tämmösille.

Mitä jos kerrankin käyttäisit aivojadi ja ottaisit selvää miksi joku voi joutua toimeentulotukea hakemaan, ilman että on laiska, huijari tms.

Toivottavasti sulla menee aina tästäkin eteen päin hienosti ja rahasi riittävät.

Vierailija
25/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kela korvaa jonkun sähkölaskun?

Miten kenelläkään voi olla pokkaa vaatia yhteiskunnan maksamaan sähkölaskujaan. Hävyttömät, tässä normaali ihmiset joutuu maksamaan kaiken itse.

Vierailija
26/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kerrankin käyttäisit aivojadi ja ottaisit selvää miksi joku voi joutua toimeentulotukea hakemaan, ilman että on laiska, huijari tms.

Toivottavasti sulla menee aina tästäkin eteen päin hienosti ja rahasi riittävät.

Kyllä, kun olen ollut ahdingossa olen tehnyt kolmea työtä päällekkäin ja sillä saanut asiat kuntoon. Te luuserit kotona makaajat näitä sähkölaskuja kehtaatte laittaa muiden maksettavaksi. Pokkaa näyttää olevan.

Vierailija
27/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on selvää, että seuraavan hallituksen aikana nämä hyväksikäyttäjät jätetään oman onnensa nojaan, nykyinen kommunistihallitus pönkittää näitä yhteiskunnan hyväksi käyttäjiä, se peli tulee loppumaan. Joutuu eräät nousemaan sohviltaan ja tekemään jotain, siis töitä, huh.

Vierailija
28/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otan sähkölaskun molemmilta puolilta kuvat ja lähetän ne kelaan. Siinä se. Ei mitään ongelmaa.

No niinpä niin. Ei ongelmaa, ei huolta, me maksetaan sun laskusi. Että viitsit edes myöntää tuon meidän hyväksikäytön. Häpeäisit.

Vierailija
29/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskussa lukee kulutus, muuten lasku on laiton

Laskutusperusteet tulee olla näkyvissä

Vierailija
30/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ITse sähkölaskun maksavana pienituloisena olen lopettanut näillä sähkön hinnoilla saunanlämmityksen(sähkökiuas) ja uuniruokien tekemisen ym.säästän sähkössä.Toimeentuloasiakas voi ilmeisesti saunoa kuinka usein haluaa ja käyttää sähköä ilman rajoitusta kun Kela maksaa.

Vierailija
31/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ne molemmat sivut jotka yleensä tulee laskussa.

Laitan aina mukaan sen mainoksenkin, koska kerra kysyivät sivua 3, aina mukana sivut 1/3

Vierailija
32/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ITse sähkölaskun maksavana pienituloisena olen lopettanut näillä sähkön hinnoilla saunanlämmityksen(sähkökiuas) ja uuniruokien tekemisen ym.säästän sähkössä.Toimeentuloasiakas voi ilmeisesti saunoa kuinka usein haluaa ja käyttää sähköä ilman rajoitusta kun Kela maksaa.

Näinhän se on, eivätkä ymmärrä edes hävetä, puhumattakaan, että olisivat kiitollisia , että heidän laskut maksetaan meidän rahoista. Rahaa on viinaan, röökiin, tatuointeihin, irtoripsiin. Rahaa ei ole sähkölaskuun.

Vierailija
33/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä sähköä pysty kovin säästää. Jääkaappi-pakastin, tv ja tietokone vie jo sen 120e parin kk välein.

Vierailija
34/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se kuuluu tt-tuessa korvattaviin kuluihin.

Kuin myös vuokran loppuosan asumistuen jälkeen, kotivakuutuksen ja reseptilääkkeet.

Tämä kombo työkkärin rahalla höystettynä johtaa siihen, että paskaduuneihin ei löydy tekijöitä.

Vierailija
35/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimittarit on vaihdettu reaaliaikaisiin jossa lukema näkyy.

Taloyhtiöiden mittarit sijaitsevat yleensä lukitussa tilassa, johon asukkailla ei ole pääsyä.

Joo, mutta sähkönkulutuksen määrä näkyy joka laskussa.

Pitäähän asiakkaan nähdä ja tietää, mistä hän maksaa.

Minkä asiakkaan. Se asiakas on muut, töissäkäyvät ihmiset, jotka näiden laskuja maksaa.

Vierailija
36/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä esimerkiksi kaksi syytä, miksi Kela haluaa tietää tarkan sähkönkulutuksen:

- Onko kämpässä käynnissä virtuaalivaluuttalouhinta. Jopa sellainen "farmi"? Sehän imee rutkasti sähköä ja hittoako sitä veronmaksajilla maksattaa!

- Onko kannabiskasvattamo? Siihen tarvitaan suurteholamppuja, eihän se ruoho muuten kasva. Paljastuu myöskin sähkölaskussa

Vierailija
37/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskussahan se lukee montako kwh on veloitettu + millä välillä. Mitä muuta ne haluaa tietää?

Ymmärtääkseni jos talossa on esim., sähkölämmitys tai jotain vastavaa niin sitten ne korvaa enemmän. Tuskin ne monen satasen laskua korvaa jostain kerrostalokaksiosta ilman mitään erikoisuuksia. Eli ehkei asuntoa kannata lämmittää hellan uunilla jos meinaa saada kelan maksamaan laskun.

Vierailija
38/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä sähköä pysty kovin säästää. Jääkaappi-pakastin, tv ja tietokone vie jo sen 120e parin kk välein.

Mun sähkölaskun on 50 e/ 3kk, kaikki normaalit sähköhärpäkkeet, ei saunaa. Helen, Helsinki.

Vierailija
39/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se kuuluu tt-tuessa korvattaviin kuluihin.

Kuin myös vuokran loppuosan asumistuen jälkeen, kotivakuutuksen ja reseptilääkkeet.

Tämä kombo työkkärin rahalla höystettynä johtaa siihen, että paskaduuneihin ei löydy tekijöitä.

Ennen kuin liikaa keulit niin vuokrassa on yläraja eli mitään kahdentonnin kartanoa ei maksella yksinäiselle. Reseptilääkkeetkin vain sairauden hoitoon, ei mitä tahansa laihdutuspillereitä tms.

Roskaduuneihin saisi väkeä jos niistä maksettaisi jotain palkkaa. Ihan normaalia kapitalismia siis. Nyt nää vaan kuvittelee saavansa parin euron tuntipalkalla kaverin joka tekee homman alihankintana eli yrittäjänä ja hommaa tietty omat varusteensa sun muut. Jostain syystä siis ei löydy porukkaa /s

Vierailija
40/48 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sähkölaskun on 50 e/ 3kk, kaikki normaalit sähköhärpäkkeet, ei saunaa. Helen, Helsinki.

Minulla sähkölasku tuplaantui kun vaihdoin toimistotyöstä etäduuniin. Sitä se tekee kun on kotona ja koneet on päällä liki jatkuvasti. Samoin tulee tehtyä kotona ruoat eikä syötyä työpaikkaruokailussa jossain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän