Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko törkeää jättää lapsensa perinnöttömäksi?

Vierailija
19.07.2022 |

Lapseni, ja heidän puolisonsa, ovat oikeastaan hylänneet minut. On kiire, eikä heitä huvita keskustella kanssani. Tietääkseni en ole loukannut, enkä tahallani ainakaan, mutta eihän sitä kukaan täydellinen ole. Molemmat miniäni ovat koppavia minua kohtaan, jotenkin ylimielisiä. Näin on ollut jo yli kymmenen vuotta, näemme vain harvoin joissain juhlissa.

Eli, olisiko törkeää jättääkin perintöni jollekin, joka oikeasti minulle on tärkeää. Hoitajani (olen vammainen): jokin kodittomien koirien yhdistys toki lapseni saisivat hakea lakiosaansa jos kehtaisivat.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää tekemästä testamenttia? Lakiosan otat huomioon niin ei kellään pitäisi olla ongelmaa asiassa

Vierailija
2/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin perinnöttömäksi jättäminen ei käytännössä onnistu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, ne ovat sinun rahojasi. Törsää vaikka kaikki itseesi!

Vierailija
4/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei voi tehdä perinnöttömäksi. Lakiosan saa aina, pois ljkien tilanne että lapsi on itse tappanut vanhempansa. Lakiosan ylittävän osuuden voit testamentata mihin huvittaa.

Vierailija
5/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsilla ole mitään oikeutta lakiosan ylittävään omaisuuteen. Se suorastaan pitää jättää sille taholle, joka on sinulle mieluisin.

Vierailija
6/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin perinnöttömäksi voit jättää vain lahjoittamalla koko omaisuutesi jo eläessä pois.

Vierailija
7/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä päätät omaisuudestasi, lakiosan saavat vaikket haluaisikaan.

Toki on tiettyjä syitä jolloin voi jättää perinnöttömäksikin, se on todella harvinaista.

Minä toimisin sinuna niin, että käyttäisin omaisuuden omaksi hyväkseni elinaikanani, ei jäisi mitään jaettavaa.

Palkitse hoitajaasi jo nyt.

Jos teet testamentin niin käytä lakimiestä ja tee se kun vielä olet järjissäsi ettei testamenttia kiistetä.

Vierailija
8/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu tarpeeksi painavilla perusteilla.

Mutta helpoin tapa on käyttää rahat itse ennen kuin kuolee.

Vierailija
9/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, ne ovat sinun rahojasi. Törsää vaikka kaikki itseesi!

Tämä! Miksi säästellä rahaa kenellekään. Kuulostaa siltä että sinulle voisi tehdä hyvää esim viikoittaiset hieronnat, jalkahoidot, tai ihan mikä tahansa mikä sinulle on luksusta! Nauti itse rahoistasi!

Vierailija
10/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä jätti Outi Alasen täysin perinnöttä – professori paljastaa, millainen käytös voi viedä lapselta perinnön sivu suun - Viihde - Ilta-Sanomat

https://www.is.fi/viihde/art-2000007974778.html

Vierailija
11/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietääksesi loukannut. Epäilenpä kuitenkin että näin on tapahtunut. Aina on joku syy, miksi aikuiset lapset eivät halua tavata vanhempiaan. Tämä syy voi löytyä lapsuudesta, joka aikuisella lapsella on noussut tietoisuuteen vasta aikuisena.  

Vierailija
12/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnistuu tarpeeksi painavilla perusteilla.

Mutta helpoin tapa on käyttää rahat itse ennen kuin kuolee.

Mitkäs olivatkaan ne perusteet ap:n tapauksessa?

Vierailija
13/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin sanoin, heillä olisi tietysti oikeus hakea lakiosaansa, jos kehtaavat.

Vierailija
14/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasta ei voi tehdä perinnöttömäksi. Lakiosan saa aina, pois ljkien tilanne että lapsi on itse tappanut vanhempansa. Lakiosan ylittävän osuuden voit testamentata mihin huvittaa.

Saan testamentata jos haluan, kaiken. Lapsi saa vaatia lakiosaa, jos haluaa vielä toimia vastoin kuolleen vamhempansa tahtoa.

Ei ole perusteita tehdä heitä perinnöttömäksi, mutta nouseehan se kynnys jos joutuu vaatimaan lakiosaansa verrattuna että saisi perinnön.

Vierailija
15/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan noita muita jotka kannustavat nauttimaan rahoistasi itse nyt kun voit. Ja omaa rahaasi voit eläessäsi lahjoittaa pois kenelle haluat, joten tee ne hoitajasi ja eläinsuojeluyhdistyksen yms lahjoitukset nyt niin tiedät että ne rahat menivät sinne minne halusitkin.

Jos ei paljoa rahaa jää jälkeesi niin se lakiosan meno lapsille tuskin harmittaa. Loput voit edelleen  testamentata kenelle haluat.

Vierailija
16/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kuin sanoin, heillä olisi tietysti oikeus hakea lakiosaansa, jos kehtaavat.

Miksei kehtaisi?

Vierailija
17/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan testamentata jos haluan, kaiken. Lapsi saa vaatia lakiosaa, jos haluaa vielä toimia vastoin kuolleen vamhempansa tahtoa.

Ei ole perusteita tehdä heitä perinnöttömäksi, mutta nouseehan se kynnys jos joutuu vaatimaan lakiosaansa verrattuna että saisi perinnön.

Miksi kynnys nousisi?

Vierailija
18/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä päätät omaisuudestasi, lakiosan saavat vaikket haluaisikaan.

Toki on tiettyjä syitä jolloin voi jättää perinnöttömäksikin, se on todella harvinaista.

Minä toimisin sinuna niin, että käyttäisin omaisuuden omaksi hyväkseni elinaikanani, ei jäisi mitään jaettavaa.

Palkitse hoitajaasi jo nyt.

Jos teet testamentin niin käytä lakimiestä ja tee se kun vielä olet järjissäsi ettei testamenttia kiistetä.

Tämä on kyllä hyvä ehdotus, jo nyt palkita hoitajani :) työtään hän vain tekee, ja saa siitä palkan, mutta tuntuu, että hän tekee sen sydämestään ja huolehtii hyvin.

Ovat lapsetkin tietysti rakkaat, mutta tämä hylätyksi tulemisen tunne on musertava.

Vierailija
19/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kynnys nousisi?

Koska tietää, että äiti halusi antaa perintönsä muualle. Normaali ihminen tuntisi piston sydämessä,

Vierailija
20/102 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei kehtaisi?

Normaali hyvä ihminen haluaa toimia vainajan viimeisen tahdon mukaisesti.