Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko jättää väliin puolison lapsenlapsen ristiäiset?

Vierailija
19.07.2022 |

Olen ollut puolisoni kanssa yhdessä jo 15 vuotta ja meillä on 2 lasta, 12- ja 10-vuotiaat. Hänellä on edellisestä liitosta kaksi lasta, jotka ovat jo aikuisia. Toinen heistä sai vauvan ja ristiäiset on tulossa loppukesällä.

Nähdään muutamia kertoja vuodessa ja tullaan kaikki ihan hyvin toimeen, myös puolison eksä, joskin mulla on usein vähän ulkopuolinen olo eikä mitään yhteistä näitten vanhempien lasten kanssa.

Ristiäiset on yli 300 kilsan päässä ja päivä on sunnuntai. Pitäis ottaa ainakin maanantai vapaaksi ja mulla on töissä kiireisintä aikaa, niin tiedän että hommat vaan kasaantuu ja ristiäisreissu ei varsinaisesti käy vapaasta. Ei oikein kiinnosta. Olen myös jo kuullut nurinaa siitä miten ahdasta tulee kotona pidettävissä juhlissa ja meitäkin peräti 4 henkeä. Jo aiemmin on ollut vähän sellaista hajua että minä ja lapset ollaan kakkosperhe.

En halua mitään draamaa, mutta en haluaisi myöskään osallistua. Vauva ei ole minun lapsenlapseni, en koe olevani täysin tervetullut vaan velvollisuudesta kutsuttava ja aika & jaksaminen ei just nyt tahdo riittää. Toivon että puoliso menee lasten kanssa, mutta onko liikaa jos jään kotiin? Palaako sillat? Meneekö sopu? Kellään vastaavasta kokemusta?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mä ihan hirveä ihminen, kun ei ole tullut mieleenkään kutsua vanhempien uusia puolisoita ristiäisiin? Meidän suvussa ne on hyvin pieni juhla, kummit lähinnä kutsuttu ja on toki isovanhempiakin ollut. Kaikkiin hyvät välit, ei siinä, mutta en usko että 60+ iässä seurustelun aloittaneet kokevatkaan "kuuluvansa sukuun", vaan ovat ehkä mielellään vaan niitä seurustelukumppaneita ilman ns sukuvelvollisuuksia.

Minusta kuulostaa tosi erikoiselta jos *vakiintuneessa suhteessa* olevasta pariskunnasta kutsutaan vaan toinen. Olkoon miten pienet juhlat tahansa. Jossain tyttöjen/poikien illassa tuo on ok, mutta ei perhejuhlissa. Toki jotain satunnaistapailuja tai tuoreita kumppaneita ei tarvi kutsua, iästä riippumatta, mutta vakikumppanit kyllä.

Olen samaa mieltä, jos lapseni tekisi kumppanilleni noin, ilmoittaisin että tule minäkään.

Vierailija
42/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että AP ollut tosi kiva äitipuoli, selvästi tehnyt eron ja kohdellut eritavalla omia ja edellisen avioliiton lapsia.

Olen mies. Minulla ei ollut omia lapsia suhteen alkaessa. Pidän lapsista ja olisin oikeastaan toivonut läheisempää suhdetta näiden bonuslasten kanssa, mutta se ei syystä tai toisesta ole onnistunut.

Suhtautuminen oli alkuun aika vihamielistä ja on muuttunut vuosien mittaan neutraaliksi ja ystävälliseksi, mutta ei mitenkään erityisen läheiseksi. Nyt meillä on kaksi yhteistä lasta ja toivon että edes heillä olisi hyvä suhde näihin sisaruksiin. Varmasti olisi pitänyt jotain tehdä toisin.

AP

Tuskin teit mitään väärin. Jotkut lapset on vaan hankalia tai henkilökemiat ei kohtaa.

Juuri näin, sinä olet sietämätön vielä aikuisenakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulihan se sieltä, sinusta tuntuu ulkopuoliselta ja sinusta ei pidetä.

Miehesikin on mielummin exänsä kanssa ja kaikki vihaa sua.

Tyypillinen nainen jonka mieli käsikirjoittaa kaiken valmiiksi jo etukäteen.

Älä mene sinne pilaamaan toisten juhlaa.

Sanoinko jossain olevani nainen? :D

AP

Et kai, homppehan sinä oletkin. Niillä on aina ongelmia, kun puolison koko suku ei olekaan samalla lailla sekaisin kuin homppe itse.

Vierailija
44/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten haluaisit itseäsi kohdeltavan Eli vaikkapa sinulla on synttärit, järkkää juhlat ja kutsut puolison lapsetkin, ilmoittavat, että on nyt muuta. Tai ne teidän yhteiset lapset pääsee ylioppilaaksi, sisarpuolet eivät noteeraa mitenkään.

Minä, jos olisin puolisosi loukkaantuisin. Et arvosta yhtään puolisoasi.

Itseasiassa näin se on yleensä mennytkin. En muista että he olisivat koskaan tulleet pikkusisarusten synttäreille tmv juhliin. Mulla ei ole juhlia ollut kuin kavereiden kanssa, joten en tiedä olisiko sellaiseen kutsuun vastattu.

Vierailija
45/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä että AP ollut tosi kiva äitipuoli, selvästi tehnyt eron ja kohdellut eritavalla omia ja edellisen avioliiton lapsia.

Olen mies. Minulla ei ollut omia lapsia suhteen alkaessa. Pidän lapsista ja olisin oikeastaan toivonut läheisempää suhdetta näiden bonuslasten kanssa, mutta se ei syystä tai toisesta ole onnistunut.

Suhtautuminen oli alkuun aika vihamielistä ja on muuttunut vuosien mittaan neutraaliksi ja ystävälliseksi, mutta ei mitenkään erityisen läheiseksi. Nyt meillä on kaksi yhteistä lasta ja toivon että edes heillä olisi hyvä suhde näihin sisaruksiin. Varmasti olisi pitänyt jotain tehdä toisin.

AP

Ahaa, sinä kuitenkin pidät lapsista ja olisit halunnut näiden bonuslastenkin kanssa lähentyä.

Ehkä tulit heidän elämäänsä hankalassa ikävaiheessa, eivätkä siksi oppineet hyväksymään sinua. 

Onko tämä puolisollesi ensimmäinen lapsenlapsi? Sehän on hurjan jännittävä ja onnellinen asia tulla mummoksi. Ehkä sinun pitäisi olla vaimosi onnessa mukana.

Jospa kuitenkin osallistuisit näihin juhliin ja olisit ihan aidosti innoissasi tuosta tulokkaasta. Tämä nimittäin taatusti lämmittäisi myös vauvan äitiä ja suhteenne parantuisi pikkuhiljaa. 

Tämä vauva kuitenkin vierailee jatkossa mummolassaan ja sinäkin voit miettiä millä nimellä haluat sinua kutsuttavan. Oletko lapselle vain omalla nimelläsi "Heikki", vaan oletko esim. "Vara-ukki", tai oikeasti läheinen "Heikki-pappa". 

Tässä on aidosti mahdollisuus uuden hyvän suhteen luomiseen lapsenlapsen ja sitä kautta puolisosi lasten kanssa. 

Vierailija
46/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oonko mä ihan hirveä ihminen, kun ei ole tullut mieleenkään kutsua vanhempien uusia puolisoita ristiäisiin? Meidän suvussa ne on hyvin pieni juhla, kummit lähinnä kutsuttu ja on toki isovanhempiakin ollut. Kaikkiin hyvät välit, ei siinä, mutta en usko että 60+ iässä seurustelun aloittaneet kokevatkaan "kuuluvansa sukuun", vaan ovat ehkä mielellään vaan niitä seurustelukumppaneita ilman ns sukuvelvollisuuksia.

Minusta kuulostaa tosi erikoiselta jos *vakiintuneessa suhteessa* olevasta pariskunnasta kutsutaan vaan toinen. Olkoon miten pienet juhlat tahansa. Jossain tyttöjen/poikien illassa tuo on ok, mutta ei perhejuhlissa. Toki jotain satunnaistapailuja tai tuoreita kumppaneita ei tarvi kutsua, iästä riippumatta, mutta vakikumppanit kyllä.

Jokainen päättää itse kenet juhliinsa kutsuu.

Vierailija
47/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, jos lapseni tekisi kumppanilleni noin, ilmoittaisin että tule minäkään.

Siinä tapauksessa pysyisit poissa.

Vierailija
48/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miniälläni on lapsi ensimmäisestä liitosta, kyllä häntä pidetään ihan yhtä paljon sukumme kuuluvana kuin biologisia lapsenlapsianikin. Kukaan ei tee mitään rajaa. Ei minun eikä mieheni suvuissa.

Samoin poikani sisarukset perheineen huomioivat tämän lapsen aivan samoin kuin muutkin veljensä lapset. On mm. tädeillään (eli tyttärilläni) yökylässä yksinkin.

Samoin miehen puolelta on kuvioita eivätkä kaikki biologista sukua,silti lastenlapsia ja lapsipuolia ja muita kohdellaan yhtä hyvin ja isovanhemmat haluavat olla sitä kaikille . Just oli pojan rippijuhlissa mummu ja ukki ukki on mummun uusi mies ja ottanut ihanasti paikkansa . Samoin miehen kasvatusisä on pappa kaikille vaikkei biologinen olekaan

Vierailija
49/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 km ei pitäisi olla ongelma ajaa samana päivänä takaisin. Menkää vaikka lauantaina paikkakunnalle hotelliin, niin ei tule liikaa ajoa.

Vierailija
50/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten haluaisit itseäsi kohdeltavan Eli vaikkapa sinulla on synttärit, järkkää juhlat ja kutsut puolison lapsetkin, ilmoittavat, että on nyt muuta. Tai ne teidän yhteiset lapset pääsee ylioppilaaksi, sisarpuolet eivät noteeraa mitenkään.

Minä, jos olisin puolisosi loukkaantuisin. Et arvosta yhtään puolisoasi.

Itseasiassa näin se on yleensä mennytkin. En muista että he olisivat koskaan tulleet pikkusisarusten synttäreille tmv juhliin. Mulla ei ole juhlia ollut kuin kavereiden kanssa, joten en tiedä olisiko sellaiseen kutsuun vastattu.

Eli olette ajaneet puolisosi ensimmäisen liiton lapset pois elämästänne. Hienoa, vaimosi on sika ja sinä emakko.

Vierailija
51/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt puolisoni lasten rippi enkä yo juhliin heidän kotiinsa, joka olimyös puolisoni entinen koti.. Puolisoni tietysti meni meidän nuorempien lasten kanssa. Miksikö? En halunnut vaivaannuttaa ja mielestäni puolisoni oli kiva jutella ex sukulaisten kanssa rauhassa. En halunnut huomiota pois nuorista. Ja meillä on erinomaisen hyvät välit nyt jo aikuisiin lapsiin

Vierailija
52/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka aikaisemmin kehoitti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ahaa, sinä kuitenkin pidät lapsista ja olisit halunnut näiden bonuslastenkin kanssa lähentyä.

Ehkä tulit heidän elämäänsä hankalassa ikävaiheessa, eivätkä siksi oppineet hyväksymään sinua. 

Onko tämä puolisollesi ensimmäinen lapsenlapsi? Sehän on hurjan jännittävä ja onnellinen asia tulla mummoksi. Ehkä sinun pitäisi olla vaimosi onnessa mukana.

Jospa kuitenkin osallistuisit näihin juhliin ja olisit ihan aidosti innoissasi tuosta tulokkaasta. Tämä nimittäin taatusti lämmittäisi myös vauvan äitiä ja suhteenne parantuisi pikkuhiljaa. 

Tämä vauva kuitenkin vierailee jatkossa mummolassaan ja sinäkin voit miettiä millä nimellä haluat sinua kutsuttavan. Oletko lapselle vain omalla nimelläsi "Heikki", vaan oletko esim. "Vara-ukki", tai oikeasti läheinen "Heikki-pappa". 

Tässä on aidosti mahdollisuus uuden hyvän suhteen luomiseen lapsenlapsen ja sitä kautta puolisosi lasten kanssa. 

Miksi pa kirjoittelet itsellesi vastauksia. Olet nolo. Osoitteesi paljastaa sinut. Homppeli tomppeli.

Vierailija
53/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mennyt puolisoni lasten rippi enkä yo juhliin heidän kotiinsa, joka olimyös puolisoni entinen koti.. Puolisoni tietysti meni meidän nuorempien lasten kanssa. Miksikö? En halunnut vaivaannuttaa ja mielestäni puolisoni oli kiva jutella ex sukulaisten kanssa rauhassa. En halunnut huomiota pois nuorista. Ja meillä on erinomaisen hyvät välit nyt jo aikuisiin lapsiin

Onko sinulla tapana tanssia alasti juhlissa vai miksi ihmiset ovat vaivaantuneita seurassasi. Puhutko sopimattomia, huudatko isoon ääneen? Opettele olemaan siivosti ihmisten ilmoilla ettei puolisosi tarvitse sinua hövetä.

54/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Minkä ikäisiä miehen lapset olivat, kun sinun ja miehesi lapset syntyivät?

Vierailija
55/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miehen lapsille kakkosperhe, vai miehen eksälle? Vai miehellesi, vai kenelle?

Mun lapsi pitää minua, äitiään, ja miestäni perheenään. Isä on hänelle isä, mutta ei kuulu perheeseen. Ihan normaalia.

Vierailija
56/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tulihan se sieltä, sinusta tuntuu ulkopuoliselta ja sinusta ei pidetä.

Miehesikin on mielummin exänsä kanssa ja kaikki vihaa sua.

Tyypillinen nainen jonka mieli käsikirjoittaa kaiken valmiiksi jo etukäteen.

Älä mene sinne pilaamaan toisten juhlaa.

Sanoinko jossain olevani nainen? :D

AP

Ei tarvitse. Miehet ei mieti tuollaisia eikä selosta noin seikkaperäisesti perhekuvioitaan.

Vierailija
57/58 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa juhla jossa on PAKKO olla itse läsnä, on omat hautajaiset.

Vierailija
58/58 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, joka aikaisemmin kehoitti "sairastumaan" äkillisesti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

On vaimon ensimmäinen lapsenlapsi, ja kyllä hän on kovin innoissaan. Ja olen minäkin toki iloinen. Olen vähän menettänyt toivoni bonuslasten suhteen. Mutta uskon että minusta tulee vauvalle jossain vaiheessa tärkeä, sillä olen yleensä se joka jaksaa lasten kanssa leikkiä ja puuhastella pisimpään. Aika toki näyttää miten tässä käy, mutta vauva ei jokatapauksessa omia ristiäisiään muista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän