Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka myöhään kerrostalossa sopii käyttää tiskikonetta?

Vierailija
19.07.2022 |

Jos ohjelma kestääkin pidempään kuin luulin ja loppuu vasta 22.30, meneekö liian myöhään?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken aikaa on ok. Toki maalaisjärkeä on suotavaa käyttää, mutta tietenkään jossain parin päivän asunnossa ei voi tietää millainen ääni koneesta lähtee.

Nykykoneet on hiljaisia. Omasta lähtee niin pieni ja matala ääni, että keittiössä ollessa pitää oikein pysähtyä kuuntelemaan vieläkö kone käy. Oletan, että lyhytvuokra-asunnoissa modernit koneet.

Olen itse kysynyt pariinkin otteeseen yläkerran naapurissa, kuuluuko pyykinpesukoneen tai kuivurin ääni. Ei kuulemma kuulu yhtään mitään, joten tyytyväisenä olen sitten hurruutellut pyykkiä aamuöisinkin. Mutta tässä varmaan kohteliasta tosiaan kysyä naapurilta.

Vierailija
22/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pahvitalossa kuuluu naapuriin ihan kaikki. Sen takia on tärkeää noudattaa hiljaisuusaikoja. Päivällä saa sitten pitää ääntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sääntöjä. Elämisen ääniä.

Vierailija
24/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu koneesta, talosta ja naapureista. Itse nukun ongelmitta tupakeittiössä koneen käydessä.

Vierailija
25/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset tiskikoneet on niin hiljaisia et milloin vaan, tosin naapurissa voi asua henkilö jota haittaa naapurin mummon hengitys, näistä ei tarvitse välittää, valittaa vaikka ketään ei ole kotona. Tiskikone saa käydä silloin kun on tarvetta, ja vessankin saa vetää kellonajasta välittämättä.

Vierailija
26/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään pesukoneen linkous häiritsisi, mutta paskasti tehdyt putket vähän eri juttu jotka kalkattaa kuin pajavasara pesukoneen hörppäysten tahdissa "hieman" herättelee öisin tulppienkin läpi.

Vierailija
27/30 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talossa jossa asun on hiljaisuus Aika klo 22-07.

Eipä koske tiskikonetta. Mutta et saa esim. vasaroida/porata taulua seinään.

Vierailija
28/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talossa jossa asun on hiljaisuus Aika klo 22-07.

Eipä koske tiskikonetta. Mutta et saa esim. vasaroida/porata taulua seinään.

Entä jos pesukoneen käyttö aiheuttaa vasaramaista pauketta putkistossa? Varmaankin sitten ihan eri juttu vaikka onkin sama ääni.

Vierailija
29/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän pyykinpesupesukonettakin keskellä yötä, eikä kukaan ole koskaan valittanut.

Valvot kuitenkin niin kauan, että ohjelma loppu.

Kodinkoneita ei pidä jättää käyntiin valvomatta niitä.

Pitäisi olla selviö kaikille.

Vierailija
30/30 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvot kuitenkin niin kauan, että ohjelma loppu.

Kodinkoneita ei pidä jättää käyntiin valvomatta niitä.

Pitäisi olla selviö kaikille.

Jostain ohjeistuksesta muistan lukeneeni että esim. pyykinpesukoneen saa olla päällä, vaikka itse olisi nukkumassa. Tämä tietysti sillä oletuksella että huoneiston palohälytin on kunnossa, eli heräät jos kone aiheuttaa tulipalon. 

Muutenkaan valvominen ei tietenkään tarkoita sitä että pitäisi koneen edessä istua monta tuntia, vaan pitää olla kotona. Itsekin kyllä saatan hyvinkin käydä vaikka roskat viemässä tai muuten lyhyesti ulkona, mutta pidemmäksi aikaa en jätä pyykkikonetta tai tiskikonetta päälle niin ettei asunnossa ole ketään. 

Ap:n kysymykseen: jos tiskikoneessa on ajastustoiminto, mielestäni sen voi hyvin ajastaa niin että se aloittaa pesun niin että se on aamulla heräämisen aikoihin valmis. Mutta myöhään illalla en konetta käynnistäisi, jos koneen ääni saattaa kuulua naapuriin ja hankaloittaa hänen nukahtamistaan. Ainakaan omat koneeni eivät nimittäin pidä niin kovaa meteliä että niihin heräisi, mutta itse en välttämättä saisi unta jos kone "pauhaa" seinän takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi