Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan korona näkyy testeissä?

Vierailija
19.07.2022 |

Onko kokemusta, kuinka pitkään korona on vielä näkynyt testeissä? Sairastuin yli 2 viikkoa sitten koronaan ja edelleen on oireita eikä loppua näy. Voiko korona näkyä vielä vaikka kuukauden päästä testeissä, jos on oireita? Olen kuullut, että monella on oireet pitkittyneet. Onko korona niin kauan tarttuva, kun on oireita, vaikka sitä kestäisi kuukausia? Todellako tämä koko kesä menee nyt koronakaranteenissa..?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näy välttämättä siellä kuukauden päästä. Meillä yksi sairastanut kävi testissä ja sai negatiivisen tuloksen. Nykyään noihin testeihin ei juuri pääse. Pienilläkin flussaoireilla joutuu "korona"-hammaslääkäriin, edes negatiivinen tulos ei auta, jos tarvitset akuuttia hammaslääkärikäyntiä.

Vierailija
22/24 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nobody knows. Tähän ei ole selkeää ohjeistusta THL:ltä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinpäin. Mulla oli lievä korona, joka oli ohi viikossa ja olen ollut oireeton jo monta päivää. Silti mun kotitesti näytti edelleen tänään positiivista. Testasin ihan vain varmuuden vuoksi kun olisin mennyt vierailemaan mun iäkkäiden vanhempien luona. Ja onneksi testasin, kai mä sitten edelleen olen tartuttava.

Vierailija
24/24 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin hiljattain koronan. Ohjeistus oli että 5 vrk kotona + 2 oireetonta päivää. Tietysti jos oireet jatkuu vielä 5 päivän päästä niin sitten oireettomat päivät siirtyy. Mulla meni kaikkinensa 15 vrk kotona, kovaa kuumetta, yskää ja oksentelua. Lääkäri sanoi ettei uutta koronatestiä tehdä muutenkaan kunnes ensimmäisestä tartunnasta on kulunut 3 kk, koska olisi todennäköisesti vielä positiivinen, kun virus edelleen jyllää elimistössä. Ihminenhän on tartuttavimmillaan silloin kun ei itse edes tiedä vielä sairastuneensa koronaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan