Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuri manga/anime -keskustelu

Vierailija
19.07.2022 |

Keskustelua japanilaisesta kirjallisuudesta ja sarjoista/elokuvista.

Pitäkääpä keskustelu asiallisena...

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena esiintyminen ja itselleen toisena vastaaminen on noloa. Jopa sun mittapuulla.

Vierailija
42/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha. Mangahullu alkoi taas poistaa viestejä. Sitä se naisviha teettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ihan asiattomuuksiin koko ketju. Joku kylvää naisvihaa, joku kylvää pedojuttuja....

Miksi ei vaan voitaisi keskustella asiallisesti?

No ne pedojutut on ihan aiheellista pohdintaa animen nykyisestä alennustilasta. Paljon on sellaista mikä ei nykyään mene läpi täällä, mutta Japanissa on tietysti vähän omanlainen kulttuuri, hämärät lait ja ongelmat liittyen erityisesti nuoriin tyttöihin. Asuin Japanissa pitkään ja aina vähän väliä se totuus lävähti silmille esim. uutisissa.

Olet nähnyt tuota siis ihan itse ja läheltä, kun olet Japanissa asunut. Haluisitko kertoa enemmän?

Jahas, viesti poistui siitä huolimatta etten kertonut mitään. Itse voit googlata Japanin yhteiskunnan ongelmista asian suhteen. Minua oksettaa ajatellakin.

Vierailija
44/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, että katsoisit lastenohjelmia vielä aikuisenakin.

Vierailija
45/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menee ihan asiattomuuksiin koko ketju. Joku kylvää naisvihaa, joku kylvää pedojuttuja....

No ne pedojutut on ihan aiheellista pohdintaa animen nykyisestä alennustilasta. Paljon on sellaista mikä ei nykyään mene läpi täällä, mutta Japanissa on tietysti vähän omanlainen kulttuuri, hämärät lait ja ongelmat liittyen erityisesti nuoriin tyttöihin. Asuin Japanissa pitkään ja aina vähän väliä se totuus lävähti silmille esim. uutisissa.

Olet nähnyt tuota siis ihan itse ja läheltä, kun olet Japanissa asunut. Haluisitko kertoa enemmän?

Jahas, viesti poistui siitä huolimatta etten kertonut mitään. Itse voit googlata Japanin yhteiskunnan ongelmista asian suhteen. Minua oksettaa ajatellakin.

Ei saa sanoo!

Vierailija
46/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa sanoo!

Niin! Mangahullu suuttuu! Polkee jalkaa ja punaseksi muuttuu! Ja poistattaa viestin.

Vierailija
47/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni tämä on ketju jossa keskustellaan ihan yleisesti mangasta ja animesta. Ei tämän ketjun tarkoitus ole painottua hentai tai muista oudoista mangoista keskusteluun. Näin käsitin ainakin aloituksen perusteella.

Myöskään ei ole tarkoitus haukkua animea /mangaa tai niitä ketkä harrastaa näitä. Sellaista varten voi perustaa oman ketjun, jos haluaa vaan puhua siitä mikä joissan manga / anime-sarjoissa on pielessä.

Ei tässä siitä ole kyse. Tämän ketjun aloitti palstalla riehuva naisvihaaja, joka on häiriköinyt kirjallisuuskeskusteluja kuukausikaupalla. Tunnistat tyypin siitä että jankuttaa loputtomasti miten mangat ovat kirjoja ja oikeaa kirjallisuutta.

Vierailija
48/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselleni on tulossa 270 euron edestä mangaa Adlibriksesta. Odotan innolla tulevia lukuhetkiä! :]

Itse tilasin vain satasella Japanista, kun haluan treenata japanin osaamistani. Postimaksut ihan mukavia, mutta taitaa silti tulla edulliseksi, kun tilaa paljon kerralla. Tilasin siis kanojo mo kanojo, kajojo okarishimasu yms muuta randomia. Japanin opettelussa erityisesti kanojo mo kanojo tuntuu hyvältä, kun on lievästi sanottuna vahvat reaktiot hahmoilla kaikkeen.

Vierailija
49/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset lukee One piece -sarjaa. Ei hajuakaan minkälainen se on, jotain merirosvojuttuja.

Vierailija
50/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän lempimanga?

Mulla on monta mutta nimeän Dragon Halfin koska se oli se sarja joka minut mangaan tutustutti aikoinaan.

N. 35

Mun suosikki on varmaan Girl Friends. Pitkälti vaikutti siihen, että aloin lukemaan mangaa ylipäätään ja tykästyin shoujo ai genreen. Nykyään on makuni laajentunut, mutta edelleen luen kaiken samalta kirjoittajalta tulleen.

Vierailija
51/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on teidän lempimanga?

Mulla on monta mutta nimeän Dragon Halfin koska se oli se sarja joka minut mangaan tutustutti aikoinaan.

N. 35

Teasing Master Takagi-san.

Vierailija
52/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain katsomaan kuinka nopeasti keskustelu pysyi asiallisena. Yllätyin, miten nopeasti joku mt-potilas löysi paikalle.

Teininä kulutin paljon mangaa ja animea, sitä kautta kiinnostuin japanilaisesta kulttuurista ylipäätään. Nykyisin ei tule luettua mangaa, harvoin katson enää animea.

Vierailija
53/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallatteko ostaa mitään mangasarjaa, joka on vielä kesken? Minulle jäi traumat joitakin vuosia sitten, kun ensin lempisarjani paperilaatu huononi selvästi ja sitten koko sarja lopetettiin kesken. No, Salaposiisi Conanhan jatkuu vieläkin ja pystyn lukemaan sarjaa netistä, mutta ei se ole sama kuin, että pitäisi fyysistä mangapokkaria käsissä. Arvostin myös sitä, että pystyin lukemaan Salapoliisi Conania suomeksi enkä englanniksi. En uskalla enää ostaa mitään suomenkielistä mangaa, kun juuri ne suomenkieliset mangat lopetetaan herkästi kesken.

Nyt olisin kiinnostunut ostamaan Blue Period mangaa, mutta kun se manga sarja jatkuu vielä Japanissa? Jos taas en osta Blue Period mangaa nyt ja odotan kunnes kaikki osat ovat tulleet, niin silloin luultavasti ne ensimmäiset Blue Period mangat ovat kiven alla, kun yrittän ettiä niitä Adlibriksestä tai jostain. Mitä te tekisitte minun sijassani?

N/33

Vierailija
54/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallatteko ostaa mitään mangasarjaa, joka on vielä kesken? Minulle jäi traumat joitakin vuosia sitten, kun ensin lempisarjani paperilaatu huononi selvästi ja sitten koko sarja lopetettiin kesken. No, Salaposiisi Conanhan jatkuu vieläkin ja pystyn lukemaan sarjaa netistä, mutta ei se ole sama kuin, että pitäisi fyysistä mangapokkaria käsissä. Arvostin myös sitä, että pystyin lukemaan Salapoliisi Conania suomeksi enkä englanniksi. En uskalla enää ostaa mitään suomenkielistä mangaa, kun juuri ne suomenkieliset mangat lopetetaan herkästi kesken.

Nyt olisin kiinnostunut ostamaan Blue Period mangaa, mutta kun se manga sarja jatkuu vielä Japanissa? Jos taas en osta Blue Period mangaa nyt ja odotan kunnes kaikki osat ovat tulleet, niin silloin luultavasti ne ensimmäiset Blue Period mangat ovat kiven alla, kun yrittän ettiä niitä Adlibriksestä tai jostain. Mitä te tekisitte minun sijassani?

N/33

Sarjan loppuminen on tosiaan ikävää. Itselläkin pari seuraamaani sarjaa on vain katkennut kesken :( Yksi tapa millä olen itse pyrkinyt parantamaan mahdollisuuksiani lukea sarja loppuun on, että olen asettanut itselleni pitkän ajan tavoitteen opetella itse lukemaan japania, niin ei ainakaan esim. käännösten puuttumisesta jää kiinni. (Toki edistys tässä on hidasta.)

Tuon ostamisen suhteen varmaan tekisin niin, että jos oikesti tykkäät sarjasta (eikä ole suurempaa puutetta rahasta), niin kannattaa ostaa itselle. Itseäni on parissa tapauksessa kaduttanut, kun olen liian myöhässä alkanut etsimään paperiversioita suosikkisarjastani eikä ole enää löytynyt.

Vierailija
55/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen ihminen ja katson 1 tai 2 animejaksoa per päivä. Joskus enemmän jaksoja jos on aikaa. Rupesin katsomaan One Piece:eä silloin kun kärsin masennuksesta ja työuupumuksesta. Nyt on mieleni parempi ja työuupumus helpottanut, mutta en ole koskaan lopettanut animen katsomisen.

Mitä animesarjoja olette katsoneet hiljattain ja tykänneet? Itse olen katsonut:

Odd Taxi

One Punch Man

Blue Period

Mob Psycho 100

Hajime no Ippo

Vierailija
56/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä nainen saa riehua vapaasti ja poistattaa kommentteja, joista se ei pidä? Alanuolittaa kaikkea, mikä sitä ei miellytä?

Itsehän teit sitä samaa 😂😂😂😂

On niin kamalaa nyt kun oma pieni kommentti poistuu 😂😂😂😂

Vierailija
57/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä nainen saa riehua vapaasti ja poistattaa kommentteja, joista se ei pidä? Alanuolittaa kaikkea, mikä sitä ei miellytä?

Itsehän teit sitä samaa 😂😂😂😂

On niin kamalaa nyt kun oma pieni kommentti poistuu 😂😂😂😂

Niin. Sitä saa, mitä tilaa.

Vierailija
58/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sarjan loppuminen on tosiaan ikävää. Itselläkin pari seuraamaani sarjaa on vain katkennut kesken :( Yksi tapa millä olen itse pyrkinyt parantamaan mahdollisuuksiani lukea sarja loppuun on, että olen asettanut itselleni pitkän ajan tavoitteen opetella itse lukemaan japania, niin ei ainakaan esim. käännösten puuttumisesta jää kiinni. (Toki edistys tässä on hidasta.)

Tuon ostamisen suhteen varmaan tekisin niin, että jos oikesti tykkäät sarjasta (eikä ole suurempaa puutetta rahasta), niin kannattaa ostaa itselle. Itseäni on parissa tapauksessa kaduttanut, kun olen liian myöhässä alkanut etsimään paperiversioita suosikkisarjastani eikä ole enää löytynyt.[/quote]

Onnea japanin kielen opiskeluun! Itselläni ei ole rahkeita siihen. Luen niin harvoin mangaa, olen enemmän animekatsoja. Sitä Blue Period mangaa vaan kehutaan niin paljon paremmaksi kuin anime. Kiitos kun vahvistit epäilykseni, että jos odotan liian kauan en tule kohta löytämään mitään 1 osan mangapokkaria. Täytyy tosissaan harkita, haluanko vai en mangasarjan.

Vierailija
59/60 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan miehiä. Sinkku N34

Mulla on pieni pili t: mangahullu

Otan osaa. Jos se on oikeasti pieni, niin kai sille voi tehdä jotain?

Vierailija
60/60 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan miehiä. Sinkku N34

Mulla on pieni pili t: mangahullu

Otan osaa. Jos se on oikeasti pieni, niin kai sille voi tehdä jotain?

Se on se karma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi