Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Mursu lopetetaan tai siirretään Korkeasaareen

Vierailija
19.07.2022 |

Voi ressukkaa. Toivottavasti ottaisivat nyt hoitoon. Huomaa kyllä että tavallisilla eläinlääkäreillä ei ole mitään tietoa villieläimistä kun arvioivat sen ensin hyväkuntoiseksi..

Kommentit (887)

Vierailija
861/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoaktivistien syy. Olivat hiljaa juuri nyt kun olisi pitänyt oikeasti tehdä jotakin. Missä elokapinalliset nyt olivat?

Vierailija
862/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luontoaktivistien syy. Olivat hiljaa juuri nyt kun olisi pitänyt oikeasti tehdä jotakin. Missä elokapinalliset nyt olivat?

Niinpä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa huomaa miten vieraantuneita ihmiset on luonnosta, syytetään ihmisiä siitä että yksi huonokuntoinen eläin kuolee. Siksi se kuntoluokitus muuttui, kun pääsivät mursun nukahdettua tutkimaan sitä paremmin. Ja te jotka sanotte että oltaisiin vaan ajettu Norjaan ja laskettu mereen, ei sitä olisi niin kauan voitu pitää nukutettuna ja meressä se olisi todennäköisesti kuollut. 

Pidättekö lemmikkejännekkin kärsimässä jos ovat siinä tilanteessa että lopetus olisi eläimen kannalta parempi vaihtoehto?

Se tarvitsi vain ja ainostaan ruokaa. Tajuatko sinä  mitä ruoka tarkoittaa? Annettaanko nälkintyneelle ihmiselle ruokaa vai lopetuspiikki?

Tajuatko sinä että ei eläintä voi pakottaa syömään? Tätä mursua oli jo yritetty ruokkia aiemmin, ei syönyt. Olisko pitäny väkisin tunkea kurkusta alas? Eläimet (mukaan lukien ihmiset) eivät aina ymmärrä omaa parastaan, vaikka kuinka piipertäjät ja eläinten suojelijat kuinka yrittävät niitä hoita/neuvoa ja asiantuntijoita moittia. Olisit menny ite yrittään sen ruokkimista.

Lähde?

Missä uutinen, että mursua oli yritetty ruokkia?

Vierailija
864/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys.

Suomalaisten joidenkin ns. luontoaktivistien hyvesignalointi ei enää vakuuta. Tuo on pelkkää poliittista pelleilyä.

Linkola oli aatteen mies. Olen täysin samoilla linjoilla kuin Linkola, mutta en kannata väestönvähennystä kuten hän.

Kaikille kyllä riittää tilaa, mutta elämäntapamme tuhoaa luontoa ja ilmastoa.

Ja mm. sähköautot eivät ole ratkaisu. Kaivokset tuhoavat luonnon monimuotoisuutta, saastuttavat veden ja ilman, pahentavat ilmastonmuutosta.

Sekin on pelkkää poliitikkojen ja bisnemiesten vouhotusta.

Tämä on niin toivotonta, koska poliitikot ovat niin luonnosta vieraantuneita.

Vierailija
865/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ttujen ttu näitä muka-eläinrakkaita ihmisiä. Olisitte kaiken paremmin osaavina, tietävinä ja suurina empaatikkoina eläintentenystävinä raijanneet kuolemaa tekevän mursun eläinsairaalaan ja maksaneet sen kaiken hoidon, lääkkeet ym. Josko olisi vanhasta, sairaasta ja kuolevasta mursusta vielä kalu saatu.

Siinä ei rajaa ole eläimen kärsimyksellä, kun eläinrakkaat vaativat hoitoa. Menkää tuonne luontoon kyttäämään ja etsimään kuolemaa tekeviä eläimiä ja kärrätkää kaikki hoivattavaksi kuntoon eläinlääkäriin.

Vierailija
866/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitten viherpiipertäjien päätä ei kukaan voi kääntää edes järkevillä selityksillä.Heidän mielestään mursu olisi ollut hoidettavissa ja kuolema ei ollut lähelläkään ehkä olisi jopa ollut kuolematon tämä yksilö.Eli auttajat tekivät näiden paatoksella höpisevien mielestä kaikki väärin siksi mursu raukka kuoli.

Säälittää vaan ne miljoonat sääsket joista kukaan ei välitä vaan niitä listitään ihan urakalla,kuten kärpäset rotat ja muut lepakot.Pitäis olla kaikilla elukoilla samat oikeudet,ne haluaa elää.

Vierailija
867/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uhanalaisen lajin taposta saa sakot tai vankeutta. Ne tulee säilyttää ja pitää elossa. Tämä oli harvinainen laji.

Näyttikö pärjäävän hienosti kotkalaisen omakotitalon pihalla?

Miksi mursulle ei annettu esim. simpukoita?

Norjalainen tutkija sanoi, että antakaa sen olla rauhassa. Hän kertoi, että mursut voivat kulkea ihan maallakin jopa monta kilometriä. Mikä tämän homman nimi nyt oikein oli?

Niin, että mieluummin metsään ois saanu kuolla, kun kerran maata pitkin lähti menemään vai mikä se ajatus sulla oli? Siinä vaiheessa, kun norjalainen sanoi, että antaa olla rauhassa, ei vielä mursun kunto vaikuttanut huonolta. Päätöksiä tehtiin muuttuvan tilanteen mukaan.

Vierailija
868/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ttujen ttu näitä muka-eläinrakkaita ihmisiä. Olisitte kaiken paremmin osaavina, tietävinä ja suurina empaatikkoina eläintentenystävinä raijanneet kuolemaa tekevän mursun eläinsairaalaan ja maksaneet sen kaiken hoidon, lääkkeet ym. Josko olisi vanhasta, sairaasta ja kuolevasta mursusta vielä kalu saatu.

Siinä ei rajaa ole eläimen kärsimyksellä, kun eläinrakkaat vaativat hoitoa. Menkää tuonne luontoon kyttäämään ja etsimään kuolemaa tekeviä eläimiä ja kärrätkää kaikki hoivattavaksi kuntoon eläinlääkäriin.

Aamen.

Tämän yleisesti esiintyvän asenteen takia erosin FB:n eläintenpelastusryhmästäkin, kun ei sitä fanaattista sekoilua kestä. Täysin epärealistista ja luonnosta vieraantunutta sakkia riittää ja sitä sitten kutsutaan eläinrakkaudeksi.

Itse olen nykyään sitä mieltä että lopetus on armollisin ja paras apu useimmissa tapauksissa. Menee ainakin pitkän tai loppuelämän kestävän tarhaelämän edelle.

Vierailija
869/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen.

Tämän yleisesti esiintyvän asenteen takia erosin FB:n eläintenpelastusryhmästäkin, kun ei sitä fanaattista sekoilua kestä. Täysin epärealistista ja luonnosta vieraantunutta sakkia riittää ja sitä sitten kutsutaan eläinrakkaudeksi.

Itse olen nykyään sitä mieltä että lopetus on armollisin ja paras apu useimmissa tapauksissa. Menee ainakin pitkän tai loppuelämän kestävän tarhaelämän edelle.

Samaa mieltä täälläkin aivan järjetöntä sekoilua jos joku näkee siilin oravan ta minkä vaan elukan auton alle jääneenä hirveä lynkkaus alkaa kuka ajanut ja miksi ajettu miksi ei väistetty, siis moottoritiellä missä ei mahdu väistelemään.Kuka pääsis paikalle pelastamaan tämän kituvan lähes kuolleen elukan.

Pohditaan ryhmää kuka tekee mitäkin,lopputulos voi olla katastrofi,jos eläin ei edes toivu siihen kuntoon että luonnossa ominavuin tulisi toimeen.Armollisempi olisi eläimelle lopetus paikan päällä.Varsinkin kun samaa shouta ei olisi em rotalle.

Vierailija
870/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

WWF:n mursuasiantuntija sanoi, että mursun tilanne oli sellainen, että se olisi todennäköisesti muutenkin kuollut melko pian, vaikka eivät olisi nukuttaneet.

Vierailija
871/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

WWF:n mursuasiantuntija sanoi, että mursun tilanne oli sellainen, että se olisi todennäköisesti muutenkin kuollut melko pian, vaikka eivät olisi nukuttaneet.

Ja norjalainen mursuguru sanoo samaa. Sanoi myös, ettei mursua kannata ruokkia, kun ne eivät syö vaikka antaisi, siirtyvät vain pois.

Vierailija
872/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälästä väsynyttä ihmistä ei varmaan kukaan lääkäri nukuttaisi ja mursullekin voi laittaa tipan? Ja ennen kuin joku alkaa haukkumaan minua joksikin "piipertäjäksi", harrastan metsästystä. Hieno eläin, nyt vain ihminen mielestäni aiheutti kärsimystä ja mursun kuoleman? Missään uutisessa ei mielestäni ole sanottu että mursulle olisi edes tarjottu ruokaa, korjatkaa linkillä jos olen väärässä.

Vierailija
873/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälästä väsynyttä ihmistä ei varmaan kukaan lääkäri nukuttaisi ja mursullekin voi laittaa tipan? Ja ennen kuin joku alkaa haukkumaan minua joksikin "piipertäjäksi", harrastan metsästystä. Hieno eläin, nyt vain ihminen mielestäni aiheutti kärsimystä ja mursun kuoleman? Missään uutisessa ei mielestäni ole sanottu että mursulle olisi edes tarjottu ruokaa, korjatkaa linkillä jos olen väärässä.

Mursulle laittaa tippa, ootko tosissasi. Ihan maalaisjärjellä voi ajatella onnistuisko. Hmm. Ei.

Vierailija
874/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset kuvittelee, että jotain tuhat kiloista villieläintä voi hoitaa kuin ihmistä??? Oikeasti??? Todellisuudessa villieläimiä voi hoitaa todella rajoitetusti, suuria villieläimiä vielä rajoitetummin. Moni ei tuu ajatelleeksi sitä, kun vertaavat norsuihin, että normaali villinorsuhan ei tuu ihmistä tervehtimään. Telkkari antaa väärän kuvan.

Vierailija
875/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mursulle laittaa tippa, ootko tosissasi. Ihan maalaisjärjellä voi ajatella onnistuisko. Hmm. Ei.

Kissalle voidaan laittaa tippa, miksi mursulle ei voida? Puuttuuko mursulta verenkierto? Kärsivän kissan minä voin lopettaa "pam". Puhu lisää hanurista ja käsitä väärin tahallaan.

Vierailija
876/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tod. näk. tääkin eläin on ilmastonmuutoksen uhri.

Joten, eläintenystävät, mitä oikeasti mielekästä teit sen asian eteen tänään?

Tai pikemminkin jätit tekemättä tai valitsit toisin?

Olen eläinrakas ja meillä on ollut aina eläimiä.

Olen ikäni ollut kasvissyöjä, koska en pysty syömään eläimiä.

Hyvin vähän käytän autoa ja elän hiljaista, rauhallista elämää luonnon keskellä. Kannatan sitä, että Kiina ym. pahimmat saastuttajat laitettaisiin boikottoon. En enää käytä lentokonetta.

Olen toiminut myös luonnonsuojeluaktivistina.

sivusta

Kiina tuottaa vähemmän päästöjä per henkilö kuin Suomi.

Suomalaiset ovat yksiä maailman pahimpia saastuttajia.

Kiina ja Intia saastuttavat käsittääkseni kyllä eniten. Lisäksi aivan älytöntä enää edes tuottaa tuollaista määrää rihkamaa, puhumattakaan siitä, että kaikki muovojätteet ym. kipataan mereen.

Suomalaiset ovat kansa, jotka tosiaankin kuluttuvat aivan liikaa maapallon luonnonvaroja.

Rihkamaa tuotetaan, koska länsimaissa ostetaan.

Vierailija
877/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset kuvittelee, että jotain tuhat kiloista villieläintä voi hoitaa kuin ihmistä??? Oikeasti??? Todellisuudessa villieläimiä voi hoitaa todella rajoitetusti, suuria villieläimiä vielä rajoitetummin. Moni ei tuu ajatelleeksi sitä, kun vertaavat norsuihin, että normaali villinorsuhan ei tuu ihmistä tervehtimään. Telkkari antaa väärän kuvan.

"normaali villinorsuhan ei tuu ihmistä tervehtimään". Tämä tietoisuus ja fiksuus saa kyllä sanattomaksi. Sinun kaltaiset taitaa salametsästää norsuja, ootte niin neroja.

Vierailija
878/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kissalle voidaan laittaa tippa, miksi mursulle ei voida? Puuttuuko mursulta verenkierto? Kärsivän kissan minä voin lopettaa "pam". Puhu lisää hanurista ja käsitä väärin tahallaan.

Mursun anatomia on huomattavasti erilainen kuin kissalla. Kyseessä on iso tuhatkiloinen villieläin, joka pitäisi ensin rauhoittaa niin ettei se murjo tipan laittajaa eikä mursu käännä kylkeä ja tippa irti. Se yksi asiantuntija sanoi, että mursun voi rauhoittaa vain muutamaksi minuutiksi, ettei se tukehdu kun sen lihakset rentoutuu. Mikään tippa ei ehdi tippua muutamassa minuutissa. Ja mursu kuoli nukutukseen, joten siinäpä se.

Vierailija
879/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"normaali villinorsuhan ei tuu ihmistä tervehtimään". Tämä tietoisuus ja fiksuus saa kyllä sanattomaksi. Sinun kaltaiset taitaa salametsästää norsuja, ootte niin neroja.

Sun järjen juoksu on kyllä omaa luokkaansa. Avaa vähän: salametsästän norsuja, koska villinorsut ei tuu tervehtimään ihmisiä... 🤔🤔🤔🤔 Tä

Vierailija
880/887 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mursun anatomia on huomattavasti erilainen kuin kissalla. Kyseessä on iso tuhatkiloinen villieläin, joka pitäisi ensin rauhoittaa niin ettei se murjo tipan laittajaa eikä mursu käännä kylkeä ja tippa irti. Se yksi asiantuntija sanoi, että mursun voi rauhoittaa vain muutamaksi minuutiksi, ettei se tukehdu kun sen lihakset rentoutuu. Mikään tippa ei ehdi tippua muutamassa minuutissa. Ja mursu kuoli nukutukseen, joten siinäpä se.

"Se yksi asiantuntija sanoi" kuka? Ja se nukutettiin, hyökkääkö nukutettu tiikeri tipan laittajaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä