Pitävätkö naiset kirjoja lukevia miehiä seksikkäinä?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Mangahullun aivopieruja:
Naisten ego ei kestä sitä, jos mies lukee mangaa ja/tai katselee animea.
Nainen näkee manga- ja/tai anime-tytöt uhkana. Nainen kun ei pysty kilpailemaan niitä vastaan, niin se on kova kolaus egolle. :)
Taitaa olla vielä ihan tosissaan :D:D:D
Mäkin luen sarjiksia mutta ei mun kumppani koe sitä mitenkään uhkana. Ootkohan ymmärtänyt jotain väärin?
Vierailija kirjoitti:
vinkkiketju ap:lle
https://www.vauva.fi/keskustelu/4735277/vinkkeja-miehille-jotka-eivat-p…
Jos se on joku plösö parrakas nallekarhu niin en todellakaan pidä. Ällöttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun tuo mangahullu on ilmestynyt palstalle riehumasn kaikkiin kirjallisuusketjuihin. Ei niiden laatu päätä huimannut ennenkään mutta satunnaisia hyviä kommentteja löytyi. Tuskin enää kun tuo häirikkö pilaa ne.
Poistattaako se sielläkin kaikki kommentit?
En ole huomannut. Tästä ketjusta on lähtenyt kymmeniä. Tehkääpä herralle vastapalveluksia aina tilaisuuden tullen.
Jep, vaikka täällä
https://www.vauva.fi/keskustelu/4735355/suuri-mangaanime-keskustelu
Vierailija kirjoitti:
Pidän. Minä en ylipäätään tapaile miehiä joiden kanssa ei voi keskustella kirjallisuudesta.
Aika lottoamiseksi menee, että sattuu olemaan samat kirjat luettuina että niistä voi keskustella. Yleisesti taas kirjallisuudesta voi keskustella, vaikkei paljon lukisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Mangahullun aivopieruja:
Naisten ego ei kestä sitä, jos mies lukee mangaa ja/tai katselee animea.
Nainen näkee manga- ja/tai anime-tytöt uhkana. Nainen kun ei pysty kilpailemaan niitä vastaan, niin se on kova kolaus egolle. :)
Taitaa olla vielä ihan tosissaan :D:D:D
Oletko hänen faninsa vai minkä ihmeen takia levität hänen kommenttejaan, jotta ne saisivat entistä enemmän julkisuutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näön vuoksi kirjoja plaraava ja lukevinaan oleva mies, joka ei kuitenkaan halua kartuttaa sivistystään vaan ainoastaan pyrkimyksenä esiintyä edukseen deittimarkkinoilla ei ole millään lailla seksikäs omassa maailmankuvassani, en etsi hetken huijausta vaan aitoutta ja pysyvyyttä.
Sen sijaan jos aidosti pitää kirjallisuudesta ja käyttää aikaansa lukemalla laajalti erilaisia teoksia (äänikirjatkin toki lasketaan) ja sitä myöden kykenee keskustelemaan monipuolisesti maailman eri asioista ja ilmiöistä... minun viettelemiseni on maraton, ei pikajuoksu.
Äänikirjat on kivoja, mutta niiden kuuntelu ei ole lukemista.
Olen samaa mieltä, itse en äänikirjoja ole koskaan edes kokeillut sillä olen vannoutunut "perinteisen käyttöliittymän" kannattaja. Mutta ymmärrän nykyihmisen ajankäytön rajallisuutta ja ne, jotka kokevat äänikirjat toimivaksi yhdistelmäksi kiireelliseen arkeensa saavat toki hyväksyntäni siinä mielessä, että myös kuuntelemalla kykenee kartuttamaan tietouttaan ja täten edistämään maailmankuvansa laajentamista. Minun tapani toimia on minun tapani, mutta olisi kovin typerää ajatella, että se sopii ihan jokaiselle muulle parhaiten :)
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät miehet eivät ole seksikkäitä. Lukeminen lisää todennäköisyyttä sillä, että mies ei ole tyhmä. Joten siinä mielessä lukeminen on seksikästä. Ei se itse lukeminen silti mikään taikanappi ole, vaan lukeneisuuden pitäisi näkyä myös ajattelussa ja yleissivistyksessä. Ei silti pätemisenä eikä tietokikkailuna vaan ihan normaalina keskustelukykynä.
Keskustelukykyyn ei auta vaikka miten lukisit, se on aikalailla synnynnäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän. Minä en ylipäätään tapaile miehiä joiden kanssa ei voi keskustella kirjallisuudesta.
Aika lottoamiseksi menee, että sattuu olemaan samat kirjat luettuina että niistä voi keskustella. Yleisesti taas kirjallisuudesta voi keskustella, vaikkei paljon lukisikaan.
Miksi pitäisi olla valmiiksi luettuna? Sehän on hauskaa kun kumpikin suosittelee lempiteoksiaan, toinen lukee ne ja sitten keskustellaan.
Vähän samanlainen kliseekriteeri miehelle kuin jos mies alkaisi valita naisia rintaliivikokoelman vuoksi.
Miehelle tärkeintä on elämänkoulu vaikka naiset haluavatkin miehiä, joilla on joku titteli ja paperistatus.
Kyllä. Lukeminen, älykkyys ja sivistyneisyys on seksikästä miehessä. Luen itsekin paljon, ja aika hankala olisi olla miehen kanssa, joka ei lue yhtään, tai joka ei ymmärrä sitä, miten tärkeää lukeminen on minulle. Luemme usein samoja kirjoja, ja keskustelemme niistä. Toki lukumieltymyksemme poikkeavat hieman toisistaan, mutta paljon on myös yhteistä.
Ongelma alkaa olla kirjojen lukumäärä, niitä on joka paikassa. Haaveilen isosta kirjastohuoneesta. Ehkä joskus.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se kivaa lukea yhdessä illalla. Lukemattomat miehet on outoja, yleensä heifän yleistieto on pohjalukemissa. Siitä ei seksikästä saa vaikka yrittäs.
Yleistietoa saa tietokirjoista, mutta en usko että lukemisella yleensä tarkoitetaan ihan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät miehet eivät ole seksikkäitä. Lukeminen lisää todennäköisyyttä sillä, että mies ei ole tyhmä. Joten siinä mielessä lukeminen on seksikästä. Ei se itse lukeminen silti mikään taikanappi ole, vaan lukeneisuuden pitäisi näkyä myös ajattelussa ja yleissivistyksessä. Ei silti pätemisenä eikä tietokikkailuna vaan ihan normaalina keskustelukykynä.
Se on kyllä opittua. Jos kotona "keskusteltiin" lähinnä nyrkein ja huutamalla todennäköisesti seuraava polvi jatkaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan niitä kirjoja lukea ihan sovitusti. Toinen suositella suosikkiaan tai sitten yhdessä päättää, mikä kirja luetaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Lukeminen, älykkyys ja sivistyneisyys on seksikästä miehessä. Luen itsekin paljon, ja aika hankala olisi olla miehen kanssa, joka ei lue yhtään, tai joka ei ymmärrä sitä, miten tärkeää lukeminen on minulle. Luemme usein samoja kirjoja, ja keskustelemme niistä. Toki lukumieltymyksemme poikkeavat hieman toisistaan, mutta paljon on myös yhteistä.
Ongelma alkaa olla kirjojen lukumäärä, niitä on joka paikassa. Haaveilen isosta kirjastohuoneesta. Ehkä joskus.
Miten te keskustelette vaikka Remeksen kirjoista. Anna tyylinäyte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näön vuoksi kirjoja plaraava ja lukevinaan oleva mies, joka ei kuitenkaan halua kartuttaa sivistystään vaan ainoastaan pyrkimyksenä esiintyä edukseen deittimarkkinoilla ei ole millään lailla seksikäs omassa maailmankuvassani, en etsi hetken huijausta vaan aitoutta ja pysyvyyttä.
Sen sijaan jos aidosti pitää kirjallisuudesta ja käyttää aikaansa lukemalla laajalti erilaisia teoksia (äänikirjatkin toki lasketaan) ja sitä myöden kykenee keskustelemaan monipuolisesti maailman eri asioista ja ilmiöistä... minun viettelemiseni on maraton, ei pikajuoksu.
Mitä sitten? Eikö pointti ole se, että se kirjan sisältämä teksti on käyty läpi jossain muodossa? Vai onko pelkkä lukutaito jo kovaa valuuttaa? Hyvä tietää, opin lukemaan nelivuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla valmiiksi luettuna? Sehän on hauskaa kun kumpikin suosittelee lempiteoksiaan, toinen lukee ne ja sitten keskustellaan.
No joo, voihan sitä toki noin tehdä jos se kokee sellaisen mielenkiiintoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on kyllä opittua. Jos kotona "keskusteltiin" lähinnä nyrkein ja huutamalla todennäköisesti seuraava polvi jatkaa siitä.
Osin varmaan opittuaksin, mutta vaatii myös verbaalista ja sosiaalista lahjakkuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Eikö pointti ole se, että se kirjan sisältämä teksti on käyty läpi jossain muodossa? Vai onko pelkkä lukutaito jo kovaa valuuttaa? Hyvä tietää, opin lukemaan nelivuotiaana.
Nykyisin tuo lukutaito on jo tosiaankin kovaa valuuttaa. Ja se, että pystyy paikallaan istumaan hetken. Nyt on siis sun markkinat.
Olen ollut oman älykkömieheni kanssa jo toistakymmentä vuotta yhdessä ja jossain kohtaa ajattelin, etten ikinä voisi seurustella miehen kanssa joka ei ole älykäs tai lukenut. Meidän koti pursuaa kirjoja ja olen ollut joskus hirveän ylpeä siitä. Mutta mieheni osaa olla ilkeä. Hän osaa toisinaan olla jopa vähän sovinisti. Hän aina perustelee väitteitään tieteellä ja jyrää muut keskustelijat alleen, koska kellään muulla ei ole niin paljon tietoa kuin hänellä. Tähän väsyy.
Joten myönnän, en enää ehkä haluaisi miestä joka lukee. En ainakaan halua mitään älykköä. Mulle kelpaisi ihan tavallinen mies, kunhan olisi kiltti ja empaattinen. Ja tavallinenkin mies voi lukea kirjoja, tiedän. Mutta ehkä silti varmuudeksi kierrän jatkossa kaikki lukutoukat kaukaa.