Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Automaatioinsinööri, vakituisena palkka 2500€-2700€

Masennus
19.07.2022 |

Valmistuin 2021 Metropoliasta Automaatioinsinööriksi. Olen toiminut nykyisessä työtehtävässä 6kk.
Palkkani 2500€. Aikaisempi koulutus ict-asentaja. Ikä 24-vuotias. Onko palkkani hyvä? Sijainti PK-seutu.

Aikaisempi kokemus vuosi kokoonpanotyötä ja vuosi työharjoittelua ict-asentaja tietokoneliikkeissä.
Saan palkankorotuksen 6kk päästä. Sitten palkkani on 2700€. Ainoa etu on ruokailuetu 10,20€ päivässä.

Pitäisikö minun olla ylpeä? Hakeudun maisteriksi jatkokouluttautumaan.
Opintolainat, vakuudettomat luotot olkapäilläni. Taivas suojelkoon lamalta.

Mitä minun pitäisi tehdä? En tiedä, kenelle työhakemusta pistäisin ja mietin toisen työpaikan hakua lisätyöksi viikonlopuksi.

Automaatioinsinööri, vakituisena palkka 2500€-2700€

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain pitää aloittaa. Osaamisen mukaan saa lisää palkkaa

Vierailija
2/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh joo. Aloitin pari kk sitten Vantaalla tehtaalla lukiopohjalta. Aloituspalkka 2600 €/kk.

Tämän perusteella voisin sanoa, että insinöörin 2500 €/kk on ihan kamalassa palkkakuopassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvä palkka, tuolla kokemuksella pitäisi olla väh. 3000€.  

Vierailija
4/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kans 2500e kk-palkalla. Nykyään tienaan reilu 5000e kuussa. Palkka nousi sitä mukaa kun vaihdoin työpaikkaa. Nykyinen työpaikka kolmas valmistumisen jälkeen.

Vierailija
5/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen DI ja palkka 2700 e

Mutta huono palkka sulla

Vierailija
6/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh joo. Aloitin pari kk sitten Vantaalla tehtaalla lukiopohjalta. Aloituspalkka 2600 €/kk.

Tämän perusteella voisin sanoa, että insinöörin 2500 €/kk on ihan kamalassa palkkakuopassa.

Ei ole. Tuskin osaa enempää kuin sinä. Ei tutkinnolla pidä saada enempää. Insinöörin palkka voi tuplautua tuosta 5 vuodessa. Normaalin työntekijän harvemmin.

Vierailija
7/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tuskin osaa enempää kuin sinä. Ei tutkinnolla pidä saada enempää. Insinöörin palkka voi tuplautua tuosta 5 vuodessa. Normaalin työntekijän harvemmin.

TIETENKIN PITÄÄ!

Vierailija
8/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä palkkasuositus vastavalmistuneelle insinöörille, jolla on vähän alan kokemusta, on 3 300 euroa kuussa pääkaupunkiseudulla ja 3 200 euroa muualla Suomessa. Vähäinen kokemus tarkoittaa käytännössä AMK-opintoja ja niihin kuuluvia työharjoitteluja. Jos työkokemusta on karttunut opintojen aikana enemmänkin, palkkasuositukset ovat 3 600 euroa pääkaupunkiseudulla ja 3 500 euroa muualla.

Vierailija
9/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP voisi nyt oikeasti etsiä uuden työpaikan. Varmasti nykyisellä työpaikalla ollaan iloisia, kun saivat insinöörin töihin perusduunarin palkalla.

Vierailija
10/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt yli 3000e pitäis kepeesti olla. Mulla oli toi ilman koulutusta toimistotöissä. 4500e kun valmistuin tradenomiksi.

Vierailija
11/27 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööritoimistolla töissä, enkä tiedä minne hakeutuisin. Ennen palkkaustani, tein kokoonpanohommia. En oikeasti tiedä, mistä etsii töitä. Tulee vain valinta ei osunut sinuun. Jos palkkapyyntö 3000€ tai 2700€, moni valmis palkkaamaan tasan tuolla 2500€ ja sanoo ota tai jätä.

Olen jo kovasti yrittänyt. Minut voi vaikka suoraan palkata täältä vauvafoorumin kautta ja antaisin yhteystiedot.

T.ap

Vierailija
12/27 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ketjun seurantaa, jospa joku olisi kiinnostunut vinkkaa mulle sitä oikeaa työpaikkaa Vantaalla.

Liikun autolla ja on työkortit kunnossa. Toivon istumatyötä.

Syvä huokaus, miten matalalle elämässä mennään.

Vierailija
13/27 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä Vantaan kaupungilla ja brutto 3000€. Että kyllä sua pissitään silmään huolella tolla liksalla. Ite rakennusvalvonnassa iha rivityöntekijä.

Vierailija
14/27 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maisteri ja tienaan 2000e kuussa eikä varaa edes vuokrakämppään Helsingissä 🥲

Vierailija
15/27 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sitä palkkaa ei makseta siitä koulutuksesta, vaan siitä mitä pystyt antamaan maksajallesi konkreettisesti. Se koulutus antaa sinulle hyvät resurssit kehittyä arvokkaaksi osaajaksi ja nimenomaan avaintehtäviin joista maksetaan.

Konepajateollisuus on hyvä esimerkki. 35 vuotta työskennellyt laajan osaamisen omaava duunari alkaa olla korvaamaton vara nykyään sillä alalla. Heidän kohdallaan niillä papereilla ei ole mitään merkitystä. Heille maksetaan se 4500 - 5000€ koska jokaikinen euro kannattaa maksaa.

6kk. työskennellyt insinööri ei tuo pariin vuoteen juuri muuta kuin lisäkuluja, koska häntä on perehdytettävä koko ajan ja valvottava että yrityksen etu toteutuu ymmärrettävästä haparoinnista huolimatta. Hänen on lunastettava asemansa, kuten huipputuottavan duunarinkin.

Koulutuksen tuoma etu on siinä, että insinöörillä on tie auki taivasta myöden, kun duunarilla se on sidottu siihen, mitä hän pystyy käsillään saamaan aikaan.

Vierailija
16/27 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse maisteri ja tienaan 2000e kuussa eikä varaa edes vuokrakämppään Helsingissä 🥲

Tienaat saman kuin minä kaupan kassana.

Vierailija
17/27 |
20.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo aloittelijalle välttää.

Vierailija
18/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaatiovarastossa töissä, ei mitään koulutusta 50kiloo vuodessa logistiikkatyöntekijä. 100h överiä.

Vierailija
19/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono palkka. Joku 3300€ olisi hyvä alkupalkka sinulle.

Vierailija
20/27 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka nousee niin että hakee muualle ja laittaa hakemukseen korkeamman palkkapyynnön. Kun paikkaa tarjotaan, voi tämän kertoa nykyisessä paikassa ja antaa heille mahdollisuuden tarjota saman. Tämä on se mekanismi tekniikan aloilla nostaa palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan