Mitä kumppanina voi tehdä toisen haluttomuudelle?
Meillä tilanteena on se, että olemme olleet parisuhteessa nyt kolmisen vuotta. Viimeisen puolentoista vuoden ajan seksi on kiinnostanut miestä koko ajan vähemmän. Meillä sitä on tällä hetkellä n. kerran tai pari kuukaudessa, ja aloitteita mies ei ole itse tehnyt varmaan pariin vuoteen. Tällä hetkellä hän hermostuu kaikista minun aloitteistani tai edes vihjailusta seksiin liittyen, mutta vika ei kuulemma ole minussa. Hänen ei vaan tee mieli.
Miehen itsensä mukaan syynä on stressi, ja stressaavia asioita hän ei oikein tarkemmin osaa määritellä. Kuulemma kaikki stressaa maailmantilanteesta alkaen. Naiivina toivoin, että nyt rennolla kesälomalla meillä aktivoituisi elämä myös peiton alla, mutta kolmen lomaviikon jälkeen voin todeta, että mitään ei ole tapahtunut. Yritän tukea, kuunnella ja auttaa kaikin mahdollisin tavoin, mutta millään ei tunnu olevan vaikutusta.
Miehen haluttomuus alkaa ottaa pahasti oman itsetunnon päälle. Koko ajan on sellainen olo, että teen jotain huonosti, kun toista ei lainkaan kiinnosta läheisyys. Urheilusta ja itseni laittamisesta on tullut lähes pakkomielle, ja silti tunnen oloni rumaksi. Kun meillä on seksiä, olen se aktiivisempi osapuoli ja keskityn 100 % miehen tyydyttämiseen. Jossain takaraivossa on ajatus, että jos vain olisin puolisona parempi, mies ei olisi niin haluton. Ja tietysti huoli on suuri myös kumppanin terveydestä, koska jos syynä oikeasti on stressi ja paha olo, ajattelen ettei se voi hyväksi olla hänellekään.
Onko kukaan saanut puolisoaan kiinnostuneeksi seksistä uudelleen, vai johtavatko tällaiset tilanteet vääjäämättä eroon? Mitä puolisona voi vielä tilanteelle tehdä? Toista ihmistä ei voi oikein muuttaakaan eikä mies ole innostunut esimerkiksi terapiasta.
Kommentit (98)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan sinun tilanteessasi ap (jos haluaisin ja mies ei) ostaisin dreijan olohuoneeseen. Alkaisin iltaisin dreijaamaan savesta erilaisia kippoja. Täyttäisin koko asunnon noilla kipoilla.
Erimallisia ja muotoisia, kannuja, ruukkuja ja pikareita.
Joskus ongelmat ratkeavat itsekseen. Ainakin olisi käsille tekemistä. Haluttomuus on henkien taisto. Joskus ihmisen pitää itse tajuta tehdä muutos. Kärsivällisyys palkitaan.
Jos ei muuta, niin sinusta tulee taitava dreijaamaan.Oletko niin kärsivällinen, että pystyt odottamaan, että miehesi tajuaa itse, että on aika muuttua?
Lempeys.
Kynttiläpajasta inspiroituneena dreijaisin dildoja.
Tuo on painostavaa ja uhkaavaa. Piiloaggressiota.
Miksi olis sen uhkaavampaa kuin pukeutua pitsialusasuihin? Siinä sitä valaisi savesta kalun pystyyn herkin sormin ilta illan jälkeen...
Miksi muuten aina pitsialusasu? Miksei vaikka pvc body tai haaraton haalariasu? Pitsi on turvallinen, kun tulee anyways torjutuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä varmaan sinun tilanteessasi ap (jos haluaisin ja mies ei) ostaisin dreijan olohuoneeseen. Alkaisin iltaisin dreijaamaan savesta erilaisia kippoja. Täyttäisin koko asunnon noilla kipoilla.
Erimallisia ja muotoisia, kannuja, ruukkuja ja pikareita.
Joskus ongelmat ratkeavat itsekseen. Ainakin olisi käsille tekemistä. Haluttomuus on henkien taisto. Joskus ihmisen pitää itse tajuta tehdä muutos. Kärsivällisyys palkitaan.
Jos ei muuta, niin sinusta tulee taitava dreijaamaan.Oletko niin kärsivällinen, että pystyt odottamaan, että miehesi tajuaa itse, että on aika muuttua?
Lempeys.
Kynttiläpajasta inspiroituneena dreijaisin dildoja.
Tuo on painostavaa ja uhkaavaa. Piiloaggressiota.
Miksi olis sen uhkaavampaa kuin pukeutua pitsialusasuihin? Siinä sitä valaisi savesta kalun pystyyn herkin sormin ilta illan jälkeen...
Miksi muuten aina pitsialusasu? Miksei vaikka pvc body tai haaraton haalariasu? Pitsi on turvallinen, kun tulee anyways torjutuksi?
pitsi on rumaa ja harlekiineja lukevien naisten kotkotuksia. silkki, satiini, pvc ja latex. niillä voi mies innostua, jos nainen ei ole koko ajan naama norsun veellä ja ajattele isänmaata.
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että halutonta miestä ei saa haluamaan.
Itse haluan paljon ja usein, ja kun olen jonkun miehen kanssa seurustellut muutamia kuukausia, niin mies alkaa vähentämään seksiä. Tämä kävi oikeasti ihan jokainen kerta. Ihmettelin että missä on ne miehet jotka haluaisivat edes saman verran kuin itse. Nykyisen kun tapasin, niin jos ennen kun alettiin mihinkään, niin kävin selväksi sen asian, että minä lähden suhteesta, mikäli seksin määrä vähenee 99% muutaman kuukauden jälkeen. Että en ala siitä keskustelemaan enkä virittelemään enää mitään, vaan lopetan vain suhteen.
Nyt ollaan oltu 10 v yhdessä, ja minulla itselläni on ollut muutamiakin kausia jolloin en ole juurikaan halunnut, miehelläni ei ollenkaan. Minun kuivista kausistani on päästy yli elelemällä vain ihan normaalia elämää, eikä ne kaudet ole olleet kuin muutaman viikon pituisia kerrallaan.
Eli suomeksi sanottuna pääsit siihen olotilaan missä AP:n mies on nyt, eli määräämään vähemmän haluavana kuinka paljon ja milloin suhteessanne on seksiä. Aiemmin sinä halusit enemmän, ja jouduit olemaan puutteessa. Ei hyvä, joten mies vaihtoon. Nyt sitten mies on puutteessa, ja mitään ongelmaa ei enää ole-siis sinulla ei enää ole. Se on melko usein juurikin näin, että naisen tyytymättömyys seksin määrään johtaa eroon, mutta miehen tyytymättömyys kuitataan ilmaisulla "minun kuivat kauteni ohitetaan vain elelemällä ihan normaalia elämää". Kas kun et kuitenkaan aiempien poikaystävien kanssa kokeillut tuota systeemiä, ja selvittänyt poikaystävän kuivaa kautta vain "elelemällä ihan normaalia elämää"?
Miehen taholta tuleva kuiva kausi= Katastrofi, ero.
Naisen taholta tuleva kuiva kausi= Normaalia, jatketaan vain elelemällä normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten jännä. Miehillä on jokin esiaikainen vietti vietellä nainen. Vaikka olisi täysin passiivinen ja haluttoman oloinen, miehillä on tarve yrittää sitä kovemmin. Tuo kulkee geeneissä.
Vasta nykyaikana nainen on ottanut aktiivisen roolin suhteessa.Mitä vähemmän olen osoittanut mitään kiinnostusta, sitä palavammin miehet ovat rakastuneet. Saavuttamaton on kiinnostavaa.
Saavuttamattomuudella en tarkoita tyrkkynä olemista ja kaikkien miesten huomiosta kilpailemista. Ihan jotain muuta.The chase is better than the catch, vai miten se meni...
Joskus salaa toivoin, että kun pidättäydyn aloitteen tekemisestä, miehen "saalistusvietti" herää. Ei käynyt niin - ehkä hyvä idea ei toimi tai sitten olin kuitenkin liian saavutettavissa miehen mielessä, kun hän tiesi, että minun tekisi mieli kuitenkin.Voisihan sitä testata, josko vaikka uusi harrastus, vähemmän saatavilla oleminen ja omien aloitteiden lopettaminen korjaisi tilannetta. Toinen mahdollisuus tietysti on, että se huonontaa parisuhteen tilaa entisestään.
AP
Kirjoitin tänne jo useamman kommentin. Minä kokeilin kaikkea. Jos toinen ei halua, niin ei siihen oikein auta mikään. Tein kotona paljon kaikenlaista, että "stressi" laskisi ja vaimolla olisi vapaata aikaa. No vaimo täytti saamansa vapaa-ajan kaikella muulla kuin seksillä. Minä en saanut olla mies ja suhde ajautui vaan suurempiin ongelmiin.
Kokeilin myös sitä, jos en vonkaa, niin herääkö vaimon halut. Kestin kuusi viikkoa ilman, sitten oli pakko vongata ja sain tavallaan sääliseksiä. Tossa tilanteessa se tuntui paremmalta kuin ei ollenkaan. Pää oli räjähtää tilanteeseen, kun mikään ei auta ja vaimo vaan loittonee. Kirjoittelin myös tänne palstalle monta vuotta ja purin ongelmaani. Kirjoittaminen helpotti hetkeksi. Lasten takia ero ei tullut edes mieleen.
Ehkä miehesi kaverin kommentti, että älä päästä tota misua livahtamaan, saattaa saada miehesi vähän heräämään. Ehkä mun tapauksessa vaimon mielestä nurmikko näytti vihreämmältä muualla, mutta taisi lopulta huomata, että omalla puolella se vihertikin paremmin. Nyt joudun elämään tämän asian kanssa.
AP, Vaikutat harvinaisen fiksulta, kommenttien ja vastauksien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Miehen vikahan se on, ilman muuta. Samoin kuin naisten haluttomuus, miehen vika.
Jos nainen on suhteessa se haluttomampi, niin mies on sika seksinvonkaaja. Nyt kun onkin mies se haluttomampi, niin nainen on viaton seksinpihtaajan uhri.
Koettakaa nyt saada päähänne se kylmä tosiasia, että aina, siis ihan aina, haluttomampi määrittelee ja päättää kuinka paljon seksiä suhteessa on tarpeeksi.
60% parisuhteista on semmoisia että mies haluaisi enemmän.
30% parisuhteista on semmoisia että nainen haluaisi enemmäm.
10% parisuhteista on niitä onnekkaita jossa halut menee osimoilleen tasan.
Mikä neuvoksi AP:lle? Kolme mahdollisuutta.
-Eroa.
-Hae seksi muualta jos et jostain syystä halua erota, puolison suostumuksella tai ilman.
-Sopeudu tilanteeseen ja lopeta valittaminen.
Ihan hyvä teksti mutta ei se haluttomampi aina määrittele sitä seksin määrää. On nimittäin se mahdollisuus myös, että vaikka toista ei aina halutakaan niin lähtee mukaan hommaan koska toinen haluaa.
Kuulostaa ehkä järkyttävälle nykyihmisistä, laittaa nyt epäitsekkäästi toisen halut omien edelle. Tietysti onhan se ongelma jos se haluava ja haluttomampi osapuoli on aina sama. Onneksi meillä osat välillä saajan ja antajan välillä vaihtuu
Ei se niin vaarallista ole jos välillä antaa vaikka ei olekaan ihan kiimoissa. Saattaa homman tuoksinnassa vaikka huomata että tämähän olikin ihan kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on muuten jännä. Miehillä on jokin esiaikainen vietti vietellä nainen. Vaikka olisi täysin passiivinen ja haluttoman oloinen, miehillä on tarve yrittää sitä kovemmin. Tuo kulkee geeneissä.
Vasta nykyaikana nainen on ottanut aktiivisen roolin suhteessa.Mitä vähemmän olen osoittanut mitään kiinnostusta, sitä palavammin miehet ovat rakastuneet. Saavuttamaton on kiinnostavaa.
Saavuttamattomuudella en tarkoita tyrkkynä olemista ja kaikkien miesten huomiosta kilpailemista. Ihan jotain muuta.The chase is better than the catch, vai miten se meni...
Joskus salaa toivoin, että kun pidättäydyn aloitteen tekemisestä, miehen "saalistusvietti" herää. Ei käynyt niin - ehkä hyvä idea ei toimi tai sitten olin kuitenkin liian saavutettavissa miehen mielessä, kun hän tiesi, että minun tekisi mieli kuitenkin.Voisihan sitä testata, josko vaikka uusi harrastus, vähemmän saatavilla oleminen ja omien aloitteiden lopettaminen korjaisi tilannetta. Toinen mahdollisuus tietysti on, että se huonontaa parisuhteen tilaa entisestään.
AP
Kirjoitin tänne jo useamman kommentin. Minä kokeilin kaikkea. Jos toinen ei halua, niin ei siihen oikein auta mikään. Tein kotona paljon kaikenlaista, että "stressi" laskisi ja vaimolla olisi vapaata aikaa. No vaimo täytti saamansa vapaa-ajan kaikella muulla kuin seksillä. Minä en saanut olla mies ja suhde ajautui vaan suurempiin ongelmiin.
Kokeilin myös sitä, jos en vonkaa, niin herääkö vaimon halut. Kestin kuusi viikkoa ilman, sitten oli pakko vongata ja sain tavallaan sääliseksiä. Tossa tilanteessa se tuntui paremmalta kuin ei ollenkaan. Pää oli räjähtää tilanteeseen, kun mikään ei auta ja vaimo vaan loittonee. Kirjoittelin myös tänne palstalle monta vuotta ja purin ongelmaani. Kirjoittaminen helpotti hetkeksi. Lasten takia ero ei tullut edes mieleen.Ehkä miehesi kaverin kommentti, että älä päästä tota misua livahtamaan, saattaa saada miehesi vähän heräämään. Ehkä mun tapauksessa vaimon mielestä nurmikko näytti vihreämmältä muualla, mutta taisi lopulta huomata, että omalla puolella se vihertikin paremmin. Nyt joudun elämään tämän asian kanssa.
AP, Vaikutat harvinaisen fiksulta, kommenttien ja vastauksien perusteella.
Niin siis miten teillä tilanne ratkesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen vikahan se on, ilman muuta. Samoin kuin naisten haluttomuus, miehen vika.
Jos nainen on suhteessa se haluttomampi, niin mies on sika seksinvonkaaja. Nyt kun onkin mies se haluttomampi, niin nainen on viaton seksinpihtaajan uhri.
Koettakaa nyt saada päähänne se kylmä tosiasia, että aina, siis ihan aina, haluttomampi määrittelee ja päättää kuinka paljon seksiä suhteessa on tarpeeksi.
-Eroa.
-Hae seksi muualta jos et jostain syystä halua erota, puolison suostumuksella tai ilman.
Ihan hyvä teksti mutta ei se haluttomampi aina määrittele sitä seksin määrää. On nimittäin se mahdollisuus myös, että vaikka toista ei aina halutakaan niin lähtee mukaan hommaan koska toinen haluaa.
.
No silloinhan siinä käy niin että se vähemmän haluavakin alkaa haluamaan, ja seksi toteutuu. Jos ei olisi alkanut haluamaan, niin ei olisi toteutunut. Eli ihan hänen halujensa mukaan mennään joka tapauksessa.
Jos ei anna käyn paneen muita,halut on saatava tyydytettyä eikä siihen tunteita tarvi! Kumppani ei tiedä mitään eli kukaan ei häviä mitään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eroa.
Kuulostaa ehkä järkyttävälle nykyihmisistä, laittaa nyt epäitsekkäästi toisen halut omien edelle. Tietysti onhan se ongelma jos se haluava ja haluttomampi osapuoli on aina sama. Onneksi meillä osat välillä saajan ja antajan välillä vaihtuu
Ei se niin vaarallista ole jos välillä antaa vaikka ei olekaan ihan kiimoissa. Saattaa homman tuoksinnassa vaikka huomata että tämähän olikin ihan kivaa.
Näin. Meillä on on ollut seksiä 2-3 kertaa viikossa koko 40-vuotisen yhdessäolomme ajan. Itse en enimmilläänkään olisi halunnut kuin ehkä kerran viikkoon, ja nyt vanhemmiten voisin lopettaa koko homman. Tässä nyt vain odottelen, että puolisonkin halut hiipuvat, sillä ei tämä vastentahtoinen seksi mitään herkkua ole vuosisymmenestä toiseen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eroa.
.No silloinhan siinä käy niin että se vähemmän haluavakin alkaa haluamaan, ja seksi toteutuu. Jos ei olisi alkanut haluamaan, niin ei olisi toteutunut. Eli ihan hänen halujensa mukaan mennään joka tapauksessa.
:D voiko taas tämänkin asian kääntää ihan päinvastoin. Jos se seksi toteutuu niin haluavan halujen mukaan mentiin. Jos ei niin sitten haluttomamman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Eroa.
Ei se niin vaarallista ole jos välillä antaa vaikka ei olekaan ihan kiimoissa. Saattaa homman tuoksinnassa vaikka huomata että tämähän olikin ihan kivaa.Näin. Meillä on on ollut seksiä 2-3 kertaa viikossa koko 40-vuotisen yhdessäolomme ajan. Itse en enimmilläänkään olisi halunnut kuin ehkä kerran viikkoon, ja nyt vanhemmiten voisin lopettaa koko homman. Tässä nyt vain odottelen, että puolisonkin halut hiipuvat, sillä ei tämä vastentahtoinen seksi mitään herkkua ole vuosisymmenestä toiseen ollut.
Niin, kuten sanoin. Silloin homma on ongelma jos se haluttomampi on aina sama. Ei kuitenkaan ole myöhäistä aukaista suuta asiasta. Mistä se vastentahtoisuus johtuu? Siitä että se toinen vaan tyydyttää tarpeensa eikä vaivaudu palauttamaan palvelusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kokemukseni on että halutonta miestä ei saa haluamaan.
Itse haluan paljon ja usein, ja kun olen jonkun miehen kanssa seurustellut muutamia kuukausia, niin mies alkaa vähentämään seksiä. Tämä kävi oikeasti ihan jokainen kerta. Ihmettelin että missä on ne miehet jotka haluaisivat edes saman verran kuin itse. Nykyisen kun tapasin, niin jos ennen kun alettiin mihinkään, niin kävin selväksi sen asian, että minä lähden suhteesta, mikäli seksin määrä vähenee 99% muutaman kuukauden jälkeen. Että en ala siitä keskustelemaan enkä virittelemään enää mitään, vaan lopetan vain suhteen.
Nyt ollaan oltu 10 v yhdessä, ja minulla itselläni on ollut muutamiakin kausia jolloin en ole juurikaan halunnut, miehelläni ei ollenkaan. Minun kuivista kausistani on päästy yli elelemällä vain ihan normaalia elämää, eikä ne kaudet ole olleet kuin muutaman viikon pituisia kerrallaan.
Eli suomeksi sanottuna pääsit siihen olotilaan missä AP:n mies on nyt, eli määräämään vähemmän haluavana kuinka paljon ja milloin suhteessanne on seksiä. Aiemmin sinä halusit enemmän, ja jouduit olemaan puutteessa. Ei hyvä, joten mies vaihtoon. Nyt sitten mies on puutteessa, ja mitään ongelmaa ei enää ole-siis sinulla ei enää ole. Se on melko usein juurikin näin, että naisen tyytymättömyys seksin määrään johtaa eroon, mutta miehen tyytymättömyys kuitataan ilmaisulla "minun kuivat kauteni ohitetaan vain elelemällä ihan normaalia elämää". Kas kun et kuitenkaan aiempien poikaystävien kanssa kokeillut tuota systeemiä, ja selvittänyt poikaystävän kuivaa kautta vain "elelemällä ihan normaalia elämää"?
Miehen taholta tuleva kuiva kausi= Katastrofi, ero.
Naisen taholta tuleva kuiva kausi= Normaalia, jatketaan vain elelemällä normaalia elämää.
Muutaman kuukauden vanhassa suhteessa ei kyllä luonnostaan tule mitään kuivia kausia, ne on pitkien parisuhteiden juttuja ne. Jos parin kuukauden jälkeen seksihalut lerpahtaa niin on ihan perusteltua tehdä johtopäätös että se oli sitten siinä, koska kyse on täydellisestä yhteensopimattomuudesta mikäli toisella seksitoiveita olisi.
Naiset kyllä tekevät hartiavoimin töitä sen eteen, että miehet eivät enää halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pariteraupeutitkaan ei välttämättä auta, jos sitä oikeaa syytä ei haluta kertoa. Ensin kannattaa keskustella kotona.
Ehkä sinun luonne on liian vahva miehelle. Tai mies ei pääse olemaan mies, tekemään miesten juttuja välillä. Jotkin miehisten juttujen tekeminen nostaa miehen testosteroniarvoja, joka lisää halukkuutta tai ainakin pitäisi.
Joskus naisen yliseksuaalisuus voi myös latistaa miehen kun miesyrittää kaikkensa sängyssä saadakseen vaimonsa tyytyväiseksi ja silti vaimo haluaa seuraavana päivänä uudestaan.
Mun itsetuntoa nostaa, kun nainen haluaa minua ja saan olla mies. Minusta rakentuu se itsevarma, hymyilevä mies. Ryhti paranee ja pituuttakin tulee 5 senttiä lisää.
Seksin puute voi olla paha ongelma parisuhteessa ja mielestäni sitä vähätellään. Jos seksi on puolison mielestä parisuhteessa tärkeä, ei sitä saisi väheksyä ja se on yksi mielenterveyteen vaikuttava seikka. Pariterapeutit menevät yleensä haluttoman osapuolen puolelle, koska ihminen saa olla haluton. Tämä on mielestäni väärin. Miksi seksiä ei saa haluta? Parisuhteessa kaikissa muissa asioissa pyritään tulemaan toista vastaan ja auttamaan toista. Seksin osalta tuetaan mieluiten puolison haluttomuutta. En ymmärrä terapeutteja.Joo, naisena ei vaan voi voittaa koskaan. Jos haluat seksiä, olet yliseksuaalinen. Jos et, olet pihtari. Jos olet aktiivinen sängyssä, latistat miehen. Jos passiivinen, lahna.
Ja joka tapauksessa seksiä on, kun mies suo. Ja sellaista, mitä mies suo.
TÄMÄ! Mutta missä on miehen vastuu avioliiton seksielämästä? Miehellä on kipeä selkä, hän menee lääkäriin. Jos mies loukkaa jalkansa, hän menee lääkäriin ja saa apua.
Mutta, jos mies ei halua seksiä, hän ei mene lääkäriin hakemaan apua haluttomuuteensa, MIKSI??
Miksi seksi ja seksistä puhuminen ja avun hakeminen seksiongelmiin on niin vaikeaa? Mitä hävettävää siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne pariteraupeutitkaan ei välttämättä auta, jos sitä oikeaa syytä ei haluta kertoa. Ensin kannattaa keskustella kotona.
Ehkä sinun luonne on liian vahva miehelle. Tai mies ei pääse olemaan mies, tekemään miesten juttuja välillä. Jotkin miehisten juttujen tekeminen nostaa miehen testosteroniarvoja, joka lisää halukkuutta tai ainakin pitäisi.
Joskus naisen yliseksuaalisuus voi myös latistaa miehen kun miesyrittää kaikkensa sängyssä saadakseen vaimonsa tyytyväiseksi ja silti vaimo haluaa seuraavana päivänä uudestaan.
Mun itsetuntoa nostaa, kun nainen haluaa minua ja saan olla mies. Minusta rakentuu se itsevarma, hymyilevä mies. Ryhti paranee ja pituuttakin tulee 5 senttiä lisää.
Seksin puute voi olla paha ongelma parisuhteessa ja mielestäni sitä vähätellään. Jos seksi on puolison mielestä parisuhteessa tärkeä, ei sitä saisi väheksyä ja se on yksi mielenterveyteen vaikuttava seikka. Pariterapeutit menevät yleensä haluttoman osapuolen puolelle, koska ihminen saa olla haluton. Tämä on mielestäni väärin. Miksi seksiä ei saa haluta? Parisuhteessa kaikissa muissa asioissa pyritään tulemaan toista vastaan ja auttamaan toista. Seksin osalta tuetaan mieluiten puolison haluttomuutta. En ymmärrä terapeutteja.Joo, naisena ei vaan voi voittaa koskaan. Jos haluat seksiä, olet yliseksuaalinen. Jos et, olet pihtari. Jos olet aktiivinen sängyssä, latistat miehen. Jos passiivinen, lahna.
Ja joka tapauksessa seksiä on, kun mies suo. Ja sellaista, mitä mies suo.
TÄMÄ! Mutta missä on miehen vastuu avioliiton seksielämästä? Miehellä on kipeä selkä, hän menee lääkäriin. Jos mies loukkaa jalkansa, hän menee lääkäriin ja saa apua.
Mutta, jos mies ei halua seksiä, hän ei mene lääkäriin hakemaan apua haluttomuuteensa, MIKSI??
Miksi seksi ja seksistä puhuminen ja avun hakeminen seksiongelmiin on niin vaikeaa? Mitä hävettävää siinä on?
Seksihaluttonuus ei ole sairaus, vaan yksilökohtainen ominaisuus. Tämä pätee niin miehille kuin naisillekin. Seksi perustuu vapaaehtoisuuteen.
Tästä keskustelusta lienee puuttunut ensimmäinen käytännön toimenpide: mies lääkärintarkastukseen ja testosteronitason mittaukseen. Alhainen testosteronitaso aiheuttaa ilman muuta haluttomuutta ja lisäksi suorituspaineita. Myös muut mahdolliset sairaude on eliminoitava.
En ole huomannut tuollaista.
Se ettei mies ole halunnut seksiä kanssani on ollut ain hänen oma asiansa, ei minun. Sama toisinpäin. Ei se ole kenenkään vika tai syy.