Lapsella ihan hirveä nälkä vaikka olisi syönyt monta isoa lautasellista pastaa ja kastiketta
Miten toimisitte kun nälkä ei lakkaa millään, voi syödä ihan loputtomiin kun nälkä oikein sattuu vatsaa vaikka olisi juuri syönyt valtavasti. On todella pahasti ylipainoinen tämän takia ja kärsii tästä todella paljon.
Kommentit (42)
Käyttäjä7437 kirjoitti:
Syökö ahdistukseensa lohturuokia, jota pasta nimenomaan on ?
Onko matoja, jotka syövät ravinnon ? Ne aiheuttavat myös ylipainoksi helposti tulkittavaa turvotusta.
Tätä ollut aina, toki jos aina ollut ahdistunut. Toki nykyään ahdistunut painonsa takia. En usko että pienenä ollut ahdistunut, iloinen reipas lapsi oli mutt pienestä saakka valtava nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Diabetes?
ilävä kyllä alkaa olla jo viitteitä diabeteksesta juurikin tämän liian syömisen takia. Lähtökohtaisesti ei diabetesgeeniä. Nyt olisi tärkeä saada lopettamaan ylensyöminen ettei tulisi näitä oheissairauksia.
Vierailija kirjoitti:
pasta nostaa verensokeria ja sitten elimistö erittää insuliinia lopettaakseen verensokerin nousun - > NÄLKÄ.
Syötä sille parempaa ruokaa.
Syö monipuolisesti, esimerkkinä vaan pasta koska ainakin itse en pysty kauhallista enempää syömään. Muut lapset ja vanhemmat hoikkia.
Kokeile ensin syöttää salaatti ja sitten se pasta ja kastike... Ruokaa riittävän usein eli vähintään 5x pv. Lääkäriin, jos ei elintapoja skarppaamalla tilanne helpotu.
Meillä en anna normaalipainoisten ottaa lisää ruokaa kuin jos itse tiedän, että tarvitsevat. Kun on syönyt normaaliannoksen saa ottaa maustamatonta jogurttia tai kuoria porkkanan. Tai jotain muuta mitä ei taatusti tee vain mieli.
Yksi vähän alipainoinen sisarus saa santsatakin.
Mitä jos lähtisitte ulos kävelylenkille. Voitte pidentää lenkkiä kunnon kasvaessa. Esim. rauhallisen 1,5 h kävelylenkin aikana ei tule syötyä mitään. Lenkin jälkeen juotte aluksi vettä.
Ja lähdette siis ulos nauttimaan kesästä ja luonnon ihmeistä, ette laihduttamaan tai urheilemaan. Eli lapsi ulos nauttimaan ulkoilusta! Voitte tehdä kävelyretken vaikkapa lähimpään uimarantaan ja käydä vaikkapa uimassa tai kalassa.
Oletko pitänyt ruokapäiväkirjaa, paljonko lapsi oikeastaan syö? Esim fatsecret on ok, vaikkakin tarkoitettu aikuisille. On ilmaisversiokin. Tarvitset vain vaa'an jolla punnitset ruoan. (Tee se lapsen huomaamatta.) Sitten päiväkirjan kanssa lääkärille, vaikka yksityiselle. Tässä vaiheessa ei kannata katsoa paljonko tulee maksamaan, kun on kyse lapsen tulevaisuudesta. Kuinka paljon lapsella on ylipainoa? Jos merkittävästi, niin lienee kyse hormoniongelmasta. Jos vähemmän, niin voiko olla kyse alkavasta pituusspurtista? Ja tosiaan ruoan laatuun kannattaa kiinnittää huomiota, mitä ruokia siellä kotona on tarjolla? Mitä lapsi tekee, jos sanot, että ruoka on loppu? Älä tee padallista ruokaa kerralla, vaikka se sitten tarkoittaisi päivittäistä ruoanlaittoa. Onko lapsella pääsy itse kauppaan, käykö salaa ostamassa karkkia?
Maustaen hyvin ja paistaen valmistus.
Lääkäri määrää lääkkeet.
Miksi annat lapsen kokata itselleen vielä lisää ruokaa? Tuolla tavallahan hän vain lihoo aivan hallitsemattomasti ja samalla vatsalaukku venyy entisestään ja mahdollinen kylläisyyden tunne siirtyy aina vain suuremman ruokamäärän taakse.
Jos kylläisyyden tunnetta ei tule, silloin on opeteltava kuinka paljon voi syödä ja lopettaa syöminen kun lautanen on tyhjä, piste. Mitään oikoteitä onneen tässä ei ole.
Lihoin itse pastalla, tomaattikastikkeella ja "juustoraasteella" (= halvin mahdollinen rasvasekoitus, joka myytiin juustoraasteena) pitkälti toistakymmentä kiloa stressaavana ajanjaksona. Tein useampana päivänä viikossa kahta työtä, herätys aamuisin 5:50 ja lähtö kotoa ennen aamuseitsemää, takaisin kotiin iltakymmenen jälkeen, päivällä ehdin vetää jotain nopeaa (valmisleipiä tms) ja illalla kotiin päästyäni kiehautin pastaa, kaadoin päälle valmistomaattikastiketta ja juustoraastetta ja santsasin ja santsasin. Nopea hiilari + rasvayhdistelmä on mielihyvähormoneille kuin huumetta.
Lakkaa tekemästä pastaruokia. Vaikka sanot, että hän syö kaikkea paljon, niin aloita vaihtamalla ruoka sellaiseksi, joka sisältää vähemmän nopeita hiilihydraatteja, vähemmän rasvaa ja enemmän proteiineja.
Paras tarkistaa aineenvaihdunta. Muuten että juo lasillisen vischyvettä ennen ruokailua ja että ruuan kanssa syödään aina tummaa leipää. Olen itse huomannut että pystyn syömään pastaa ja kastiketta isojakin annoksia ennenkuin huomaan että vatsa on täynnä ja tumma leipä auttoi asiaan. Tietysti jos vatsalaukku on jo ehtinyt sinkua kovin suureksi niin niin tavitaan dietistin neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annat lapsen kokata itselleen vielä lisää ruokaa? Tuolla tavallahan hän vain lihoo aivan hallitsemattomasti ja samalla vatsalaukku venyy entisestään ja mahdollinen kylläisyyden tunne siirtyy aina vain suuremman ruokamäärän taakse.
Jos kylläisyyden tunnetta ei tule, silloin on opeteltava kuinka paljon voi syödä ja lopettaa syöminen kun lautanen on tyhjä, piste. Mitään oikoteitä onneen tässä ei ole.
Jos en anna syödä ja kokkailla niin itkee ja valittaa nälkäkipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en anna syödä ja kokkailla niin itkee ja valittaa nälkäkipua.
Varmaan tiedät, että maha on täynnä? Antaa itkeä. Lohduttaa toki voit. Maha on varmaan kipeä liiasta syömisestä, lapsi ei erota mistä kivusta on kyse. Syöminen vie huomion hetkeksi pois kivusta, niin lapsi tulkitsee, että kipu johtui nälästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pasta nostaa verensokeria ja sitten elimistö erittää insuliinia lopettaakseen verensokerin nousun - > NÄLKÄ.
Syötä sille parempaa ruokaa.Syö monipuolisesti, esimerkkinä vaan pasta koska ainakin itse en pysty kauhallista enempää syömään. Muut lapset ja vanhemmat hoikkia.
no kasvavalle lapselle ei riitä KAUHALLINEN ruokaa
Ei minusta kuulosta siltä, että mitkään kotikonstit toimisi. Vie lasta lääkäriin ja vaadi ratkaisun löytämistä. Pidä ruokapäiväkirjaa pari viikkoa ennen, niin sinulla todisteita siitä, että tarjoatte lapselle terveellistä kotiruokaa kohtuullisia määriä.
Vie geenitesteihin. Voi olla joku poikkeavuus.
Pienille lapsille annostellaan ruoka, ei anneya ottaa itse. Meilä toinen lapsi söisi koko perheen ruuat, jos antaisi itse lapata ruokaa lautaselle
Puuttuu se joku kylläisyyshormooni? Kunnon tutkimuksiin lapsi. Vasta oli telkkarissa juttua sellaisesta lapsesta, sai sitten jotain lääkitystä siihen ja se auttoi.
Itselläni oli varhaisnuoruudessa tuollainen samanlainen vaiva. Vatsakipu lähti vain syömällä. Tätä ihmettelivät lääkäri jos toinenkin. Määräsivät ilmavaivapillereitä. Söin niitä kuuriluonteisesti noin viikon tai kaksi. Kivut hävisivät ja ruokahalu normalisoitui. Ilmavaivoja en itse tuolloin havainnut. Normaalipainoinen M49.
Syötä sille parempaa ruokaa.