Tuntematon henkilö soittaa ovikelloa - avaatko oven vai et
Tuossa äsken joku soitteli ovikelloa useamman kerran, mutta en sitten avannut, kun en ollut odottanut ketään käymään ja lisäksi asuntoni ei todellakaan ole siinä kunnossa, että haluaisin kenenkään näkevän tänne edes ulko-ovelta.
(Miksiköhän muuten kaikki tällaiset ovikellon soittelijat ilmaantuu paikalle vain ja ainoastaan silloin, kun ei ole jaksanut siivota. Kun asunto on järjestyksessä ja oven jopa saattaisi kehdata avata, niin ei niitä silloin todellakaan näy (tai ehkä pikemminkin kuulu) missään).
Mutta joo, mitäs sinä tekisit vastaavassa tilanteessa - avaatko oven vai et ?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun helsingin keskustan alueella ja ovipuhelinta soittelee vaikka minkälaiset viheltäjät.
Arveluttavinta on kun ovipuhelin soi, sit kamerassa ei näy mitään, kohta soi taas ja siltikään ei näy ketään.
En takuulla avaa jos ei voi naamaansa näyttää.
Juuri näin. Aika heikoilla sitä olisi jos jollekin tunkeilijalle avaisi sinisilmäisenä oven. Tuntuu, ettei osa ihmisistä ole oikein tajunnut, että emme asu missään lintukodossa. Niitä pahaa tahtovia ihmisiä pyörii tuolla ulkona, jotka käyttävät sitä tyhmyyttä hyväkseen.
Ja ikinä siellä ei ole kukaan josta olisi minulle hyötyä tai edes iloa. Ei, vaan aina halutaan jotain minulta. Siitä olen saanut tarpeekseni.
Mulla on vaarallinen taistelukoira kotona niin uskallan avata oven ihan kelle tahansa.
En avaa. Jos se on joku tämän kerroksen naapureista saatan avata.
En avaa ovea kenellekään, joka soittaa koputtelee - ovikellon olen poistanut käytöstä jo aikapäivää sitten.
Kotini on rauhaisa linnani, eikä sinne ole kenelläkään asiaa ilman, että osaan odottaa.
Sovitut vieraat ovat enemmänkuin tervetulleita.
En avaa tuntemattomille enkä tutuillekaan, mikäli asiasta ei ole sovittu.
En avaa, koska ne vaan haluaisivat minulta jotain.
Sinä olet kategoriaa mustavalkoinen. Ainoat tunnetilasi ovat pelko ja viha ja kuvittelet muiden olevan yhtä simppeleitä.
Nämä ovat vain vastanneet kysymykseesi. Yksi oli pelkuri kuten sinä ja vihjasi pippurisumutteeseen, jonka hallussapito edellyttää lupaa.
Muut ovat todenneet, etteivät avaa kun eivät eri syistä halua. Mutta sönkötä sinä menemään, yksinäinen trollipoika.