Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on se muutaman tunnin junamatka, mikä pitää selvitä ilman eväitä?

Vierailija
19.07.2022 |

Mulla olis tiedossa tässä muutaman päivän päästä hiukka vajaa yhdeksän tuntia, sisältää myös kävelyä, vaihtoja ja bussimatkan. Vesipullon otan kyllä, muutenko pitää selvitä ilman? Lähtö on aamulla aikaisin eikä asema ole auki vielä silloin.

Perustuu siihen kun täällä joku kyseli eväitä, niin useissa vastauksissa toistui että aikuisen pitää muutama tunti selvitä syömättä. En kyllä kuole nälkään, mutta mulla tulee migreeni, jos en pidä säännöllisiä ruoka-aikoja. En napostele. Junan ravintolavaunun ruuista en pidä, enkä tarvitse lämmintä ruokaa ja pullaa en halua. Yleensä olen ottanut pienet eväät, vähän vihanneksia paloina tai minitomaatteja, sen vesipullon ja leivän. Leivällä on juustoa, salaattia, ei voita. Ne säilyy parhaiten. Kertokaa nyt mitä saan syödä vai pitääkö selvitä ilman? Ehkä ehdin yhdellä vaihtoasemalla käydä kioskilla, riippuu siitä onko junat aikataulussa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaisiin tulee ongelmia, jos syö tai juo yli 5 kertaa päivässä tai jopa jatkuvasti mussuttaa.

Ja pestävä hampaitaan koneella joka päivä.

Vierailija
42/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuvatko pähkinätkin niin voimakkaasti, että haittaa allegikkoa? Tiedän, että kala tuoksuu, kun lapsenlapselta turpoavat kasvot pelkästä hajusta, mutta että pähkinätkin. Onko kokemusta kenelläkään?

Eivät ne varsinaisesti tuoksu, mutta kyllä niistä irtoaa hiukkasia joka tapauksessa ja pahasti pähkinälle allerginen voi saada allergiakohtauksen, jopa anfylaktisen sokin. Siksi lentokoneissa ei saisi syödä pähkinöitä... Jos joku asia haisee tai tuoksuu, se tarkoittaa sitä, että siitä irtoaa sitä ainesta ilmaan - se voi olla tietenkin vain joku osuus siitä aineesta, jotain helpommin haihtuvaa (liuotinainetta...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoksuvatko pähkinätkin niin voimakkaasti, että haittaa allegikkoa? Tiedän, että kala tuoksuu, kun lapsenlapselta turpoavat kasvot pelkästä hajusta, mutta että pähkinätkin. Onko kokemusta kenelläkään?

Eivät ne varsinaisesti tuoksu, mutta kyllä niistä irtoaa hiukkasia joka tapauksessa ja pahasti pähkinälle allerginen voi saada allergiakohtauksen, jopa anfylaktisen sokin. Siksi lentokoneissa ei saisi syödä pähkinöitä... Jos joku asia haisee tai tuoksuu, se tarkoittaa sitä, että siitä irtoaa sitä ainesta ilmaan - se voi olla tietenkin vain joku osuus siitä aineesta, jotain helpommin haihtuvaa (liuotinainetta...)

Kiitos sinulle.

Ymmärrän asian hyvin.

Vierailija
44/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR ja kannattaa varautua eväillä jos matka kestää muutamankin tunnin. Voi todellisuudessa kestää vaikka koko päivän. On suoranaista tyhmyyttä olla ottamatta mitään eväitä mukaan. Ravintolavaununkin antimet loppuvat nopsasti kun juna pitempää pysähtyy ylimääräistä.

Vierailija
45/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vain yksi sääntö: Helsingistä lahtiessä vasta pasilan jälkeen saa alkaa syödä.

Täh? Junamatkassa parasta ovat juuri ne eväät - olkoot millaiset tahansa, mutta yleensä herkullisempia kuin arkinen välipala -  tuskin maltan odottaa junan liikkeellelähtöä, kun jo kaivan repustani eväspussin ja oikean, paperisen kirjan.

Vierailija
46/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mulla oli jo neljän-viiden tunnin matkalla eväät, kotona tehdyt. Kävin ravintolavaunusta lisäksi kahvin ja nautiskelin istuinpaikallani. Mitä nyt junamatka olis ilman kunnon eväitä.

Tuo on kyllä maailman raivostuttavin tapa ilmaista asiat. KÄVIN kaupasta ruokaa, KÄVIN ravintolavaunusta kahvin. 😑😑 KÄVIN OSTAMASSA!!!!!!!!

Mitä raivostuttavaa nyt tuossa. Se kävin on puhdas imperfekti. Henkilö matkustanut viime kuussa junalla ja nyt muistelee sitä. Vai olisitko halunnut tietää tarkemmin. Oliko kenties kahvin kanssa munaleivät, savulohi vai banaania jälkkäriksi? Höh, kaikesta sitä raivostutaan!

Vierailija
47/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan reilustikin evästä ja juomista ihan senkin takia, että junaliikenteeseen ei voi luottaa ikinä missään tapauksessa. Johan se on nähty maailman sivu.

Junamatka, jonka piti olla 2-3 tuntia, on hyvin nopeasti 5 tuntia, 5 tunnin matka 10 tuntia jne.

Vierailija
48/48 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on eväinä voikkareita, hedelmiä ja porkkanoita sekä juomaa. Mä en selviäisi 9h matkaa ilman eväitä, noin neljän tunnin kyllä.

Teen yhden 10h työvuoron syömättä.