Mikä on se muutaman tunnin junamatka, mikä pitää selvitä ilman eväitä?
Mulla olis tiedossa tässä muutaman päivän päästä hiukka vajaa yhdeksän tuntia, sisältää myös kävelyä, vaihtoja ja bussimatkan. Vesipullon otan kyllä, muutenko pitää selvitä ilman? Lähtö on aamulla aikaisin eikä asema ole auki vielä silloin.
Perustuu siihen kun täällä joku kyseli eväitä, niin useissa vastauksissa toistui että aikuisen pitää muutama tunti selvitä syömättä. En kyllä kuole nälkään, mutta mulla tulee migreeni, jos en pidä säännöllisiä ruoka-aikoja. En napostele. Junan ravintolavaunun ruuista en pidä, enkä tarvitse lämmintä ruokaa ja pullaa en halua. Yleensä olen ottanut pienet eväät, vähän vihanneksia paloina tai minitomaatteja, sen vesipullon ja leivän. Leivällä on juustoa, salaattia, ei voita. Ne säilyy parhaiten. Kertokaa nyt mitä saan syödä vai pitääkö selvitä ilman? Ehkä ehdin yhdellä vaihtoasemalla käydä kioskilla, riippuu siitä onko junat aikataulussa.
Kommentit (48)
HEI! Tottakai otat eväitä itsekkin otan jos vaan matkustan junassa Älä heistä välitä mutta minä välitän kenenkään terveyden kustannuksella ei saa leikkiä!
Hyvää matkaa.🚃🚆
Kyllä mulla oli jo neljän-viiden tunnin matkalla eväät, kotona tehdyt. Kävin ravintolavaunusta lisäksi kahvin ja nautiskelin istuinpaikallani. Mitä nyt junamatka olis ilman kunnon eväitä.
Minä yleensä olen aikatauluttanut matkani niin, että nimenomaan syön junassa, koska se saattaa olla ainoa hetki, kun pääsen istumaan pidemmäksi aikaa. Matkustan junalla vain työasioissa, joten todellakin pitää saada syödä päivän aikana. Usein olen pakannut eväät mukaan, joskus harvoin ostan jonkun hampurilaisen asemalta/asemalle mennessä.
Olen kuitenkin miettinyt, että pitäisi ruveta ottamaan mukaan evääksi keitettyjä kananmunia ja banaaneja, ja jättää ne banaaninkuoret sinne junanroskikseen.
Vierailija kirjoitti:
No sanoisin, että 5-6h pitäisi selvitä kyllä. Normaalin aikuisen ihmisen. Syö ennen lähtöäsi. Älä puputa vaunussa lemuavia eväitä.
Tarkoitatko kokonaismatka-aikaa vai vain junamatkan osuutta?
Mulla on eväinä voikkareita, hedelmiä ja porkkanoita sekä juomaa. Mä en selviäisi 9h matkaa ilman eväitä, noin neljän tunnin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt sinä et voi syödä kun netissä joku nimetön sanoi jotain eikä tajunnut sinun matkaasi? Ok.
Viestissäni saattaa olla pientä ivaa rivien välissä. Ap.
Sitä suuremmalla syyllä, mikä tällaisen ivailualoituksen pointti on? Todennäköisesti jokatapauksessa syöt juuri niin paljon kuin haluat ja juuri niitä asioita mitä mielit.
No, jotku tykkää pahanmielen ja tappelun lietsomisesta. Parempihan tämä paikka siihen on, kuin vaikka se juna.
Junat on jatkuvasti myöhässä, niin kannattaa ottaa jotain evästä ja vettä varuiksi jo parin tunnin matkalle.
Vierailija kirjoitti:
Minä yleensä olen aikatauluttanut matkani niin, että nimenomaan syön junassa, koska se saattaa olla ainoa hetki, kun pääsen istumaan pidemmäksi aikaa. Matkustan junalla vain työasioissa, joten todellakin pitää saada syödä päivän aikana. Usein olen pakannut eväät mukaan, joskus harvoin ostan jonkun hampurilaisen asemalta/asemalle mennessä.
Olen kuitenkin miettinyt, että pitäisi ruveta ottamaan mukaan evääksi keitettyjä kananmunia ja banaaneja, ja jättää ne banaaninkuoret sinne junanroskikseen.
Sinne jätät kuoret löyhkäämään? Ne pitää viedä kyllä itse pois kun kerran toitkin.
Puputa mitä puputat, kunhan se eväs ei HAISE! Unohda kananmunat, mandariinit ja banaanit. Ne kuoret siinä roskispussissa löyhkää ihan helvetillisesti.
Meinaat, että minitomaateilla lähtee nälkä? 😂 ihan turhia sellaisenaan.
No itsehän pystyn olemaan todella pitkiä aikoja syömättä. Vesipulloa kannan mukana aina ja joka paikassa, näin olen tehnyt teinistä saakka. Jos menisin 9 h junamatkalle, toimisin todennäköisesti näin: ennen lähtöä söisin mikäli siltä tuntuisi. Vettä ja energiajuominki/limua mukaan (puolen litran pullo jälkimmäisiä.) Ehkä ostaisin jonkin wrapin tai vastaavan valmiina. Ekat ~3 h menisi juomingeilla. Ehkä tässä 3 h paikkeilla söisin sen wrapin/mikä ikinä. Sitten menisi ehkä taas muutama tunti ilman mitään. Vatsa alkaisi kurnimaan siinä matkan loppuvaiheilla, mutta sitten ajattelisin, että no ei voi mitään, syön sitten perillä.
Migreeni on minullakin.
Miksi pitäisi olla syömättä? Jos jotakuta ahdistaa sinun evääsi, matkustakoot taksilla tai omalla autolla.
Kaikesta ihmiset häiirintyvätkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla oli jo neljän-viiden tunnin matkalla eväät, kotona tehdyt. Kävin ravintolavaunusta lisäksi kahvin ja nautiskelin istuinpaikallani. Mitä nyt junamatka olis ilman kunnon eväitä.
Tuo on kyllä maailman raivostuttavin tapa ilmaista asiat. KÄVIN kaupasta ruokaa, KÄVIN ravintolavaunusta kahvin. 😑😑 KÄVIN OSTAMASSA!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Puputa mitä puputat, kunhan se eväs ei HAISE! Unohda kananmunat, mandariinit ja banaanit. Ne kuoret siinä roskispussissa löyhkää ihan helvetillisesti.
Ne eivät löyhkää, kun ottaa pienen mukaan biojätepussin ja sulkee sen tiivisti.
Lisäksi vielä laittaa pussin toiseen pussiin.
Ne jätteensä pistää pienempään laukkuun ja heittää roskiin, kun jää junasta.
Ap:lle saattaa tulla migreeni siitäkin, jos syömisen väli on liian pitkä, silloin verensokerin laskee liikaa.
Matkoilla on busseissa ja junissa huonohko ilmanlaatu, sekin voi edistää migreenin tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vielä laittaa pussin toiseen pussiin.Ne jätteensä pistää pienempään laukkuun ja heittää roskiin, kun jää junasta.
Ap:lle saattaa tulla migreeni siitäkin, jos syömisen väli on liian pitkä, silloin verensokerin laskee liikaa.
Matkoilla on busseissa ja junissa huonohko ilmanlaatu, sekin voi edistää migreenin tuloa.
Mandariini ja appelsiini löyhkäävät ihan kamalalle kuumassa vaunussa, kun ne kuoritaan. On niitä sellaisia eväitäkin, jotka eivät haise.
LÄHDE: VR
SAAKO OMIA EVÄITA SYÖDÄ
Omien eväiden syöminen omia eväiden syöminen junissa on sallittua kaikkialla, paitsi
kaukojunien ravintolavaunussa, jossa on sallittua syödä vain ravintolavaunusta ostettuja ruokia.
LÄHDE: VR: n ASIAKASPALVELU
SANOTTIIN JUURI ÄSKEN :
KYLLÄ!
saa syödä omia eväitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vielä laittaa pussin toiseen pussiin.Ne jätteensä pistää pienempään laukkuun ja heittää roskiin, kun jää junasta.
Matkoilla on busseissa ja junissa huonohko ilmanlaatu, sekin voi edistää migreenin tuloa.Mandariini ja appelsiini löyhkäävät ihan kamalalle kuumassa vaunussa, kun ne kuoritaan. On niitä sellaisia eväitäkin, jotka eivät haise.
No eivät todellakaan löyhkää. Tuoksuvat mandariinille ja appelsiinille.
Aina löytyy joku oman napansa tuijoittelija jota ahdistaa kaikki. Huuhteluaineet, parfyymit, tupakansavu, tuoksutettu käsivoide ja nyt vielä hedelmätkin.
Tärkeintä on etteivät muut ala elää näiden minäminä-ihmisten tahdon mukaan. Se on nimittäin loputon suo.
Mulla suolet kurnii aina 4 tunnin jälkeen. Leipää voi hyvin ottaa mukaan junaan. Energiaa saa suklaasta ja rusinoista, eivätkä haise. Totta hlv*ssä junaan sapuskaa jos kestää useita tunteja. Me ihmiset ollaan erilaisia. Jotkut tarvitsevat jotain että eivät tuuperru. Toki 5-6 tuntia aikuinen kestää, mutta huono olo voi ehtiä tulla ilman mitään.
Ei banaania eikä pähkinöitä. Banaaninjämät haisee hirveälle ja pähkinänhajulle voi joku olla pahasti allerginen. Jotkut eivät siedä myöskään sitrushedelmien hajua. Kuivahedelmät eivät muuten haise.
Ai nyt sinä et voi syödä kun netissä joku nimetön sanoi jotain eikä tajunnut sinun matkaasi? Ok.