Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirkus Finlandia ja videokuvaamiskielto, tietääkö kukaan tälle perustetta?

Mansikkapehmis
18.07.2022 |

Ja mistä ne tietää jo joku ottaakin videon?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin häiritsee jos joku edessäni pitää kännykkää auki niin että sillä kuvataan ja valo heijastuu suoraan silmiin. Miksi pitäisi kuvata. Eikö sirkus edusta niitä viimeisiä asioita joista voisi nauttia tässä ja nyt, olla hetkessä kiinni? Vai pitääkö se some ja itsekeskeinen kännykkäriippuvuus tunkea sinne sirkukseenkin?

Vierailija
22/27 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitylsrn tekijänoikeudet on sirkuksella. He päättävät tallenteiden tuottamisesta, jakelusta jne. Ihme, että pitää edes kysyä.

Kyllä mutta mitä voivat tehdä jos joku videoi ja laittaa Facebookiin? Tullaanko poliisivoimin kotiin ja laitetaan käsirautoihin? :D

Ap

Helppohan se on selvittää kuka tämmöistä videota jakaa. Ei se poliisi ihan heti tule käymään, se kyllä soittaa ensin ja pyytää sua tulemaan ihan itse sinne laitokselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy varmaankin jotenkin siihen että esiintyjät eivät halua päätyä YouTubeen.

Vierailija
24/27 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas tajua tätä nykyihmisen intoa videokuvata kaikkea mahdollista. Mitä ne tekee niillä videoilla jälkeen päin? Itse ainakin nautin esityksestä ilman että mulla on kännykkä koko ajan kädessä kuvaamassa. Jää paremmat muistotkin siitä kun keskittyy esitykseen eikä sen videoimiseen..

Pakko tunnustaa, että opin tämän kantapään kautta eräällä keikalla. Keikasta ei paljon muistikuvaa, kun kuvasin aika paljon... hyvä jälkeenpäin katsoa heiluvia ja ylimääräisillä äänitehosteilla tallennettuja videoita. Harmittaa, mutta muistan seuraavalla kerralla että pari kuvaa ok, ja sitten puhelin pois.

Olen ollut keikoilla joissa ei saanut kuvata tai ottaa videoita koko esityksen aikana. Nuo keikat jäänyt erittäin hyvin mieleen. Tämä siis ulkomailla.

Vierailija
25/27 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esitylsrn tekijänoikeudet on sirkuksella. He päättävät tallenteiden tuottamisesta, jakelusta jne. Ihme, että pitää edes kysyä.

Kyllä mutta mitä voivat tehdä jos joku videoi ja laittaa Facebookiin? Tullaanko poliisivoimin kotiin ja laitetaan käsirautoihin? :D

Ap

Helppohan se on selvittää kuka tämmöistä videota jakaa. Ei se poliisi ihan heti tule käymään, se kyllä soittaa ensin ja pyytää sua tulemaan ihan itse sinne laitokselle.

Ei tekijänoikeusrikkomuksista poliisit soittele. Sirkuksen pitää itse nostaa kanne. Käytännössä sekin johtaa lähinnä siihen, että materiaali poistetaan. Jos klippi on esim. Youtunessa, niin helpointa on pyytää YouTube poistamaan se.

Korvauksia tuskin kukaan oikeusteitse lähtee hakeman ja se olisi aika huonoa pr:ää.

Vierailija
26/27 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei tekijänoikeusrikkomuksista poliisit soittele. Sirkuksen pitää itse nostaa kanne. Käytännössä sekin johtaa lähinnä siihen, että materiaali poistetaan. Jos klippi on esim. Youtunessa, niin helpointa on pyytää YouTube poistamaan se.

Korvauksia tuskin kukaan oikeusteitse lähtee hakeman ja se olisi aika huonoa pr:ää.

Sehän nyt on sanomattakin selvä asia.

Vierailija
27/27 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä esityksissä kuvaaminen ainakin pyritään kieltämään järjestäjien taholta.

Onko se juridisesti perusteltua, on sitten jo toinen kysymys... Juristien hommeleita ne.

Valokuva sai ottaa mutta ei videota.

Ap

Ketään sun some-tuttua ei kiinnosta se video sieltä kämäisestä sirkuksesta. Jätä ottamatta, jätä postaamatta. Kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän