Terkka ei saanut sydänääniä kuuluviin kunnolla rv 22.
Olipahan taas neuvolakokemus tänään. Neuvolassa oli joku harjoittelija joka ei meinannut löytää sydänääniä ollenkaan. Lopulta yli 10min etsimisen jälkeen sai ne muutamaksi sekunniksi kuuluviin, mutta taas hukkuivat.
Terkka oli itse jo hieman huolestuneen näköinen, mutta minä ainakin tunsin liikkeitä tuonakin aikana ja nytkin pieniä nytkähdyksiä tuntuu eli tiesin, että kaikki on luultavasti ok.
Terkka kuitenkin haluaa, että menen ensi viikolla kuuntelemaan ääniä vielä uudestaan, en kyllä oikein ymmärrä miksi. Vai pitäisikö minun huolestua?
Kommentit (3)
Yksi syy ainakin alkuaikoina oli se, että kuuntelivat ihan ihme kohdasta. Sitten paljastui, että istukka oli edessä, vauva selkä ylöspäin ja lopussa vielä perätilassa poikittain vatsassa
En kyllä oikein tiedä miksi?
Omasta mielestäni sydänääniä yritettiin kuunnella väärästä paikasta eli vauva oli toisella puolella. Ja ne kuuluivat kuitenkin ehkä reilut 5 sekuntia. Onko todella syytä huoleen?
Jos ei niin miksi?
Ja jos kuunteli niin ehkä siellä sitten on jotain häikkää, ei ne pikkuliikkeet mitään meinaa jos sydän on " loppumaisillaan" .