Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kiinnittänyt huomiota että ihmisillä on todella huono hygienia

Vierailija
18.07.2022 |

Kaupassa ihmiset nuolaisevat likaista sormea että saavat hedelmäpussin auki jolla ovat ensin koskeneet kaupan ovenkahvoihin ja ostoskorien/kärryjen kahvoihin.
Tai kun ihmiset ostavat jotain syötävää, esim. hampurilaisen tai jäätelötuutin niin niillä likaisilla käsillä kosketaan suoraan siihen tuotteeseen eikä käsiä pestä.
Miksi ihmiset tekee noin?

Kommentit (133)

Vierailija
121/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella usein esim. kassajonossa haistaa hajustetut huuhteluaineet, tupakan ja hien. Kuvitellaan, että ne ruusujasmiinin tuoksulla marinoidut vaatteet peittää sen,että suihkussa käyty viimeeksi  viikko sitten. Eikä tarvitse olla mikään spurgu edes.

Vierailija
122/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ärrällä joku söi sipsejä siinä ja osti sitten jotain lisää vielä, laitto joka sormen suuhunsa ja imas "puhtaaksi",sitte alko kaivaan rahaa taskusta.

(toisessa kädessä piti sitä sipsipussia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotku naiset pussailee koiran kanssa joka on juuri nuollut PERSETTÄ !

Jotkut myös antavat koiran tulla sohvalle ja sänkyyn. 🤮

Vierailija
124/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen nuoleskelkoot halutessaan omat kätensä puhtaiksi vaikka vessakäynnin jälkeen kunhan ei koske mun ruokiin tmv. niillä seuraavaksi. Ihan hienoa käytöstä ja toisten ihmisten kunnioittamista että esim. kahvipöytä katetaan pestyillä käsillä. Tuntuu kuitenkin olevan vaikeaa monelle. Ja sitten jos vielä mainostetaan tätä pesemättömyyttä samalla kun ladotaan pullanviipaletta pöytään. Jos tavat on tällaiset, olis varmaan myös ihan ookoo käytöstä sanoa että kiitos vaan muttei nyt paskainen pulla maistu. Mutta eihän tämä toimi kuin toiseen suuntaan.  

Vierailija
125/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet pitelevät muniaan kusella eivätkä pese käsiään. yök.

Jotkut imeskelevät samaisia paikkoja ja sitä pidetään oikein suotavana.

Se että minä imen mieheni munaa ei tarkoita että haluan jonkun random miehen pallihikeä ja kusta ostamiini tomaatteihin.

Ohis

Kai sentään sen jälkeen peset edes hampaat ja kurlaat Illodinillä? Mikään ei ärsytä kassajonossa niin paljon kuin munan hajuinen hengitys, niin paitsi sillin. Hyiiiih.

Munan hajuinen hengitys😆

Vierailija
126/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella usein esim. kassajonossa haistaa hajustetut huuhteluaineet, tupakan ja hien. Kuvitellaan, että ne ruusujasmiinin tuoksulla marinoidut vaatteet peittää sen,että suihkussa käyty viimeeksi  viikko sitten. Eikä tarvitse olla mikään spurgu edes.

Täytyy säästää, kun vesi ja sähkö on niin ylihinnoiteltua. Sitten voi tehdä yhden etelänmatkan ja peseytyä hotellissa 3 kertaa päivässä. 😆

Vierailija
127/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nuole sormiani hedelmäpussia avatessani. Vähän venyttää siitä kahvan tyvestä, niin helposti saa auki.

Joillekin kaupassa tuskaileville vanhuksille olen näyttänyt tämän kikan. Ehkä muovipussirullien vieressä tästä pitäisi tehdä kuvataulu?

Vierailija
128/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit käy Lildin paistopisteeellä,sitten heti ulkona croisantit suuhun ja energiajuomat auki. Jos mainitsee käsipesun niin pyörittelevät vain silmiään. Sama miten niille päiväkodissa on opetettu käsipesun tärkeys,yläasteella se unohtuu.

Vierailija
129/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei pese käsiään ikinä. Onneksi nykyään kehtaan jo huomauttaa esim. äidilleni käsien pesemisestä kun tulee kahvipöytään.

Mä en pese. Ei se näy missään. Tai koronan aikana olen pessyt mutta nykyisinkin jo vähemmän. Ei siitä pesemisestä yleensä ole mitään hyötyä.

Ihan sama jos oot kotonas pesemättä. Jos tuut kyläilemään ja oletat ottavasi kahvipöydässä tarjottavia, kuuluu peruskohteliaisuuteen pestä ne kädet.

Jos ei lähmi pikkulasten tapaan kaikkea, vaan koskee vain siihen minkä syö?

Vierailija
130/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep samaa huomannut plus huono hammashygienia. 

Vierailija
131/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä teille pöpökammoisille pari tapausta täällä ulkomailla asuvalta. Asun Englannissa ja kroonisten mahaongelmien takia joudun viettämään aikaa julkisissa vessoissa. 

Kun koronakausi alkoi, eräässä ostoskeskuksen vessassa siivooja pesi kaikki pinnat samalla mopilla, lattian, pöytäpinnat, jne. Siinä jonossa katselin että hyi helvetti. 

Sitten korona toi hygieniahysterian, mutta oliko kukaan oikeasti hysteerinen kun käsienpesurutiini oli kuitenkin olematon. Usein jouduin istumaan pitkäänkin ja tuli kuunneltua kaikenlaista ripulia sinä aikana. Usein muija käveli suoraan ruilun jälkeen ulos, ilman käsienpesua, koskien kaikkiin mahdollisiin kahvoihin.

Mutta tämmoinen käsienpesu on näköjään normi: sormenpäät huuhdellaan pari sekuntia juoksevan veden alla, ei saippuaa, harvemmin niitäkään kuivataan edes, ja jos kuivataan niin hierotaan vaatteisiin. Tämä kaikki siis naistenvessasta.

Vierailija
132/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on hyvin kulttuurisidonnaista, mikä on sopivaa. Suomessa vaaditaan enemmän tässä suhteessa. Itse oon asunut pitempään ruotsissa ja täällä on ihan ok käydä pikaisesti kaupassa homssuisena aamusuihkutta, mutta suomessa et ole tervetullut asiakas mikäli on näin. Ruotsissa taasen toivotaan kiireetöntä viipeylevää käyntiä, kiire ei saa olla. 

Vierailija
133/133 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Immuunipuolustus taitaa pikemminkin kiittää. Nykyäänhän yksi näkemys on, että ihmisten pitäisi viettää aikaa enemmän luonnon keskellä, että joutuisivat kosketuksiin monimuotoisempien mikrobien kanssa. Steriili, patogeenejä rikastava urbaani elämä sairastuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi