Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni vastaa joka viestiin "ok" Oli se sitten "ostin mansikoita, tuono ne tänään? " Tai "jäin auton alle, nyt päivystyksessä"

Vierailija
18.07.2022 |

Isä on kyllä yli 80,mutta tuntuu että hän ei välittäisi. Aina, joka ikinen kerta vastaus on ok. Vaikka viestissä olisi kysymys "ostanko oliiveja vai silliä, vai hapankaalia, kuten oli aiemmin puhe? "

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuittaus, jolla kertoo, että on lukenut viestisi. Ei muuta.

Vierailija
42/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sille kokeeksi joku absurdi viesti jota joutuu jo vähän kelaamaan. Vaikka "mansikat jäi auton alle, päivystän nyt tässä puistossa kunnes Harkimo palaa".

Kylläpä ropisee alapeukkuja  :)  Tässä ketjussa on varsin huumorintajutonta porukkaa.

Mun isää naurattais tuollainen viesti. Tosin meillä molemmilla on kyllä aika omanlainen kieroonkasvanut  huumorintaju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ylpeä äidistäni jos hän osaisi laittaa ok🤣 Oli jo ikää kun tekstiviestit alkoi valtaamaan alaa. Osaa kyllä lukea viestin, mutta vastaaminen onkin sitten jo ylivoimaisen vaikeaa.

Siihen on syy miksi sen laitteen nimi millä tekstiviestejä lähettelet on puhelin. Koita arvata mikä se syy on.

Joo, siksipä minä lähinnä soitankin hänelle. Jonkun yhden lauseen saatan laitaa, esim lähden nyt tulemaan, enkä edes odota siihen vastausta.🤣 Lähinnä yritin aloittajalle vinkata miksi hänen isä ei ala enempää säätää noiden viestin kanssa. Yli 60 vuotiaat ei ole 24/7 luuri kädessä lähettämässä viestejä vaan se laite on pu-he-lin.

Kyllä nyt yli 6-kymppiset viestejä lähettää, tekivät sitä jo 90-luvulla. Isä on 84-vuotias, käyttää älypuhelinta siinä missä nuoremmatkin ja hoitaa mm. pankkiasiansa netissä. On Facebookissa, Instagrammissa ja Twitterissä.

Se, että sinun isäsi on tuollainen, ei tarkoita, että kaikki muut saman ikäiset ovat samanlaisia. Esim isäni, joka olisi nyt suunnilleen saman ikäinen kuin sinun ( kuoli muutama vuosi sitten), ei ollut koskaan fb:ssa, instagramissa eikä twitterissä. Ei hän myöskään hoitanut pankkiasioita netissä .

Ikäihmiset ovat tässä asiassa hyvin erilaisia. Nuoremmatkin ovat.

Vierailija
44/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä vastaan kanssa kaikille samalla tavalla. Tai on mulla muutama vaihtoehto: ok, selvä, juu

Ei liity millään tavalla välittämiseen, vaan siihen, että koen kommunikaation ja viestittelyn jollain tavalla vaivalloiseksi.

Samoin.

Tai koen erittäin vaivalloiseksi, kun en ole syntynyt kännykkä kädessä. Sitä ei usko monikaan mitä kaikkea voi sählätä kun yrittää tekstailla. Ja jos sitten pitää taas aloittaa alusta viestin kirjoittminen niin tymppii.

Vierailija
45/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen välillä tuota samaa ikää 56 v. En erityisesti pidä chat keskusteluista, joissa toinen tuuttaa keskystelutyyliin viestejä 🙄

Vierailija
46/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuitti, viestisi on luettu ja hän soittaa tms tulee käymään saadakseen tarkemmat tiedot.

Vierailija
47/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sentään vastaa, mun vanhemmat ei yleensä vastaa viesteihin mitään.

Vierailija
48/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sille se on sentään ok. Minun isäni vastaa kaikkeen "no haist ...ttu sit"

-Arska

Vierailija
49/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jäin auton alle" ,

"Hienoa,siistiä"

Parempi?

Vierailija
50/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jäin auton alle" ,

"Hienoa,siistiä"

Parempi?

Liian vanhanaikaista. Nyt pitää sanoa että todella swägä mään!

Vierailija
51/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun faija ei vastaa edes tuota: hän soittaa heti kun sms on saanut.

Äitini 76 vee kirjottaa kunnolla whats upp, sms jne mutta faija ei.

Tuon takia en uskalla tietyille tyypeille laittaa viestiä. Soittavat heti ja mä EN HALUA puhua - vaan pelkästään kirjoittaa. Kiusallista.

Vierailija
52/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

66 v äitini sen sijaan on ollut aina vähän huono, mutta hauska emojien käyttäjä. Esim. Hyvää yötä! Ja orava tai parsakaali perään :D

Ihana! Meidän 90v mummu osaa käyttää kyllä ihailtavan näppärästi whatsappia ja muutenkin kännykkää ja tablettia. Ja vastailee ihan kunnon viesteillä ja pistää emojeja vielä mausteeksi. Kerran jopa neuvoi minua Google Lensin käytössä kun en ollut koskaan sitä käyttänyt. Pohdiskelin hänelle jotain tuntematonta kasvia tai vastaavaa ja hän vaan tuumasi että mikset käytä sitä Lensiä, se on kätevä. Aivan mahtava mummeli! Olispa itsekin tuon ikäisenä vielä niin tässä ajassa kiinni (tai edes hengissä).

Vierailija
53/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kuittaus, jolla kertoo, että on lukenut viestisi. Ei muuta.

Luulin jo, että minun lapseni tuon kirjoitti. On sellaisia kuittaajia varmaan muitakin.

Vierailija
54/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita sille kokeeksi joku absurdi viesti jota joutuu jo vähän kelaamaan. Vaikka "mansikat jäi auton alle, päivystän nyt tässä puistossa kunnes Harkimo palaa".

En ole vielä kasikymppinen, mutta voisin reagoida tuohon:

a) ootko ottanut jotain?

b) ootko ottanut lääkkeesi?

c) hä?

d) jaha

e) jaa mitähäntä?

f) soittaisin varmistuakseni, missä kunnossa lapseni oikeasti on

Vierailija
55/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että hänelle voi olla haastavaa kirjoittaa puhelimella ja siksi vastaa noin lyhyesti. Kankeat nakkisormet, huono näkö ym.

Vierailija
56/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitä lässyttelemään Ok on että asia kuitattu.

Vierailija
57/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut vierestä, kun kasikymppinen äitini vastaa viesteihin. Siinä meni hermo myös sivusta katsojalla. Yleensä hän jättää vastaamatta tai soittaa. Ei kaikki vanhat ihmiset ole käteviä ja oppivaisia, vaikka joku toinen osaa ja hallitsee älypuhelimet.

Vierailija
58/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut vierestä, kun kasikymppinen äitini vastaa viesteihin. Siinä meni hermo myös sivusta katsojalla. Yleensä hän jättää vastaamatta tai soittaa. Ei kaikki vanhat ihmiset ole käteviä ja oppivaisia, vaikka joku toinen osaa ja hallitsee älypuhelimet.

Tuo, jolle alunperin kommentoitiin, väitti, että yli 6-kymppiset eivät osaa lähettää tekstiviestejä.

Vierailija
59/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen välillä tuota samaa ikää 56 v. En erityisesti pidä chat keskusteluista, joissa toinen tuuttaa keskystelutyyliin viestejä 🙄

Jep, jos tarvii kirjoittaa usempi kuin kolme viestiä kerralla, saman aiheen olisi jo soittanut selväksi.