Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni vastaa joka viestiin "ok" Oli se sitten "ostin mansikoita, tuono ne tänään? " Tai "jäin auton alle, nyt päivystyksessä"

Vierailija
18.07.2022 |

Isä on kyllä yli 80,mutta tuntuu että hän ei välittäisi. Aina, joka ikinen kerta vastaus on ok. Vaikka viestissä olisi kysymys "ostanko oliiveja vai silliä, vai hapankaalia, kuten oli aiemmin puhe? "

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko tuohon auton alle jäämiseenkin vastasi noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok

No nyt sitten :D Okei, näin vuorokauden valvoneena tuo sai minut repeämään.

Ap

Vierailija
4/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle on kaikki ok. Mitä sitä suotta tuossa iässä hötkyilemään.

Vierailija
5/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vastaan kanssa kaikille samalla tavalla. Tai on mulla muutama vaihtoehto: ok, selvä, juu

Ei liity millään tavalla välittämiseen, vaan siihen, että koen kommunikaation ja viestittelyn jollain tavalla vaivalloiseksi.

Vierailija
6/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat tekee samaa. Ikää 70+

Ilmeisesti kuittaavat lukeneensa viestin ja vähän niinku kaikki käy.

Naureskellaan usein veljen kanssa että vaikea saada vastausta johonkin asiaan

Vierailija
7/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vahvistin tosin ensin, ettei ole hätää, jalka vaan murtunut. Toi kyllä myöhemmin ruokakassin, kukkia ja herkkujakin. Mutta tuo tapa vastata... Miten olisi "Voi ei, oletko kunnossa" tai jotain vastaavaa?

Ap

Vierailija
8/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käypänen vastaus moneen asiaan.

Vierailija
9/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se osaa kirjoittaa mitään muuta ?

Vierailija
10/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ehkä niin sukkela kirjoittaja eikä viitsi runoilla pidempään?

Vierailija
11/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti isälläsi on jo huono käsikoordinaatio ja hänen on vaikea kirjoittaa pienelle kännykän ruudulle mitään. Ok on se mihin hän fyysisesti pystyy muttei mihinkään isompaan kirjoitteluun kun sormet tökkäävät kokoajan vääriin kirjaimiin.

Mitäpä jos itse ottaisit puhelimen kauniiseen käteesi ja sen sijaan että tekstaat niin soitat sille yli 80v isällesi ja 1) kysyt haluaako hän oliiveja vai silliä ja 2) kerrot että olet joutunut auto-onnettomuuteen. Jne. Helpota vanhuksen elämää niin hänenkin on helpompi olla monisanaisempi sinulle.

Vierailija
12/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, vahvistin tosin ensin, ettei ole hätää, jalka vaan murtunut. Toi kyllä myöhemmin ruokakassin, kukkia ja herkkujakin. Mutta tuo tapa vastata... Miten olisi "Voi ei, oletko kunnossa" tai jotain vastaavaa?

Ap

Ei missään nimessä olis luontevaa vanhalle miehelle lääpättää jotain oletko kunnossa -kysymystä. Justhän sä olit lähettänyt viestin ja kertonut, että vain jalka murtu. Asia selvä, viesti vastaanotettu, ok. Teoilla se mies punnitaan, eikä sanoilla. 

Vierailija
13/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ok

No nyt sitten :D Okei, näin vuorokauden valvoneena tuo sai minut repeämään.

Ap

Oletko siis synnyttämässä?

Vierailija
14/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus oma isä teki samaa vastatessaan tekstareihin. Kävi ilmi, että hän luuli, että lyhyempi viesti tulee halvemmaksi.

Vierailija
15/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se sinällään vähän outo vastaus, jos miettii saman keskustelun naamatusten käytäväksi :

-Isä, isä ! Jäin auton alle 😱😱

- ok 😐

Ehkä se ei ajattele viestejä sellaisiksi ?

Jos ne on vähän kuin jotain morsetusta, pitää puhua lyhyesti. Pieni raportti että tieto on vastaanotettu.

Vierailija
16/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun n. 70-v. äitini taas miettii ja pohtii aina turhankin tarkkaan että mitähän tähän viestiin nyt vastaisi ja millä sanoin. Kun oikeasti just joku "ok" riittäisi :) Olen siis todistanut kun viestittelee muille.

Empii myös joskus voiko laittaa viestiä jollekin "jos se ei ehdi lukemaan/jos se häiritsee."

Vierailija
17/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sille kokeeksi joku absurdi viesti jota joutuu jo vähän kelaamaan. Vaikka "mansikat jäi auton alle, päivystän nyt tässä puistossa kunnes Harkimo palaa".

Vierailija
18/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin munkin isä. Ja mun isä on 52v. Mua enemmänkin vaan naurattaa se "ok" vastaus kaikkeen. Isä perustelee tätä sillä että ei jaksa näpytellä viestejä, vaan soittaa mieluummin.

Vielä parempi on mun miehen isä, joka on 62v. Hän ei vastaa ikinä mihinkään viesteihin mitään. Ei, vaikka niissä olisi joku kysymys. Ollaan totuttu tähän ja tästäkin heitetään aina huumoria.

Vierailija
19/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 60 vee anoppini lähettelee aina vvíëþťjä þähäń þýýļiíń. Ei vissiin näe kunnolla eikä osaa

Vierailija
20/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykellossa vakiovastausviestit: "yes, no, ok, love you". Käytän eniten viimeistä.