Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isäni vastaa joka viestiin "ok" Oli se sitten "ostin mansikoita, tuono ne tänään? " Tai "jäin auton alle, nyt päivystyksessä"

Vierailija
18.07.2022 |

Isä on kyllä yli 80,mutta tuntuu että hän ei välittäisi. Aina, joka ikinen kerta vastaus on ok. Vaikka viestissä olisi kysymys "ostanko oliiveja vai silliä, vai hapankaalia, kuten oli aiemmin puhe? "

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun n. 70-v. äitini taas miettii ja pohtii aina turhankin tarkkaan että mitähän tähän viestiin nyt vastaisi ja millä sanoin. Kun oikeasti just joku "ok" riittäisi :) Olen siis todistanut kun viestittelee muille.

Empii myös joskus voiko laittaa viestiä jollekin "jos se ei ehdi lukemaan/jos se häiritsee."

Mun äiti pohtii ihan samalla tavalla. Ja sitten se myös itse ihmettelee, että miksi Pirkko on lähettänyt hänelle sähköpostia lauantaina klo:18, kun silloin on hänen saunavuoro.

Vierailija
22/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isä myös tykkää vastata ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa tuohon iäkkäämpien viestimiseen olemassa jokin sanakirja, josta voisi katsoa mitä milläkin tarkoitetaan.

Vierailija
24/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äidillä on tosi ihmeellinen tapa laittaa aina pisteitä kaikkien lauseiden perään;

- Moi! Tuutteko käymään meillä?

- Joo..... voidaan tulla........

- *kuva lapsen lapsesta *

- onpa hauska kuva......

- Me tullaan nyt

- ok............

Vierailija
25/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa tuohon iäkkäämpien viestimiseen olemassa jokin sanakirja, josta voisi katsoa mitä milläkin tarkoitetaan.

Onhan näitä.

https://www.iltalehti.fi/fiidifi/a/201701192200056027

Vierailija
26/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin ylpeä äidistäni jos hän osaisi laittaa ok🤣 Oli jo ikää kun tekstiviestit alkoi valtaamaan alaa. Osaa kyllä lukea viestin, mutta vastaaminen onkin sitten jo ylivoimaisen vaikeaa.

Vierailija
27/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ylpeä äidistäni jos hän osaisi laittaa ok🤣 Oli jo ikää kun tekstiviestit alkoi valtaamaan alaa. Osaa kyllä lukea viestin, mutta vastaaminen onkin sitten jo ylivoimaisen vaikeaa.

Siihen on syy miksi sen laitteen nimi millä tekstiviestejä lähettelet on puhelin. Koita arvata mikä se syy on.

Vierailija
28/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin vastaan ja olen nainen, huomattavasti isääsi nuorempikin. Vastaus tarkoittaa, että joo, näin viestisi. Samoin kuin jonkun toisen isä, en minäkään jaksa näpytellä vastauksia, vaan soitan, jos lukukuittausta enempään on tarvetta.

Ehkä nämä on vähän sukupolviasioita. Jostain luin, ja saman huomion olen itsekin tehnyt, että nuoriso ei enää osaa eikä halua puhua puhelimessa, vaan hoitaisi kaiken pelkin viestein.

Vierailija
29/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok on sentään jotain.

Omat iäkkäät vanhempani kyllä lukevat kaikki viestit, mutta eivät vastaa mihinkään mitään.

Super-ärsyttävää, kun kutsuun tms. ei tule mitään vastausta.

Vierailija
30/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen on syy miksi sen laitteen nimi millä tekstiviestejä lähettelet on puhelin. Koita arvata mikä se syy on.

Joo, siksipä minä lähinnä soitankin hänelle. Jonkun yhden lauseen saatan laitaa, esim lähden nyt tulemaan, enkä edes odota siihen vastausta.🤣 Lähinnä yritin aloittajalle vinkata miksi hänen isä ei ala enempää säätää noiden viestin kanssa. Yli 60 vuotiaat ei ole 24/7 luuri kädessä lähettämässä viestejä vaan se laite on pu-he-lin.

Vierailija
31/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok on sentään jotain.

Omat iäkkäät vanhempani kyllä lukevat kaikki viestit, mutta eivät vastaa mihinkään mitään.

Super-ärsyttävää, kun kutsuun tms. ei tule mitään vastausta.

Oikeesti?! Laitat iäkkäille vanhemmille kutsut viestillä?! Ääliö.

Vierailija
32/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun faija ei vastaa edes tuota: hän soittaa heti kun sms on saanut.

Äitini 76 vee kirjottaa kunnolla whats upp, sms jne mutta faija ei.

Vierailija
33/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun faija ei vastaa edes tuota: hän soittaa heti kun sms on saanut.

Äitini 76 vee kirjottaa kunnolla whats upp, sms jne mutta faija ei.

Jos äitisi on 76v, olet sinä yli 40v , niin miten kirjoitat tuollaisen sekamelskan?

Vierailija
34/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun melkein seitsemänkymppinen täti vastaa monesti vain peukku emojilla ja jokin siinä tuntuu tylyltä, vaikka hyvällä hän sitä tarkoittaa.

66 v äitini sen sijaan on ollut aina vähän huono, mutta hauska emojien käyttäjä. Esim. Hyvää yötä! Ja orava tai parsakaali perään :D

Vierailija
35/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ok on pitkä viesti. Oma teinipoikani vastaa yleisimmin: k tai peukalo.

Vierailija
36/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, siksipä minä lähinnä soitankin hänelle. Jonkun yhden lauseen saatan laitaa, esim lähden nyt tulemaan, enkä edes odota siihen vastausta.🤣 Lähinnä yritin aloittajalle vinkata miksi hänen isä ei ala enempää säätää noiden viestin kanssa. Yli 60 vuotiaat ei ole 24/7 luuri kädessä lähettämässä viestejä vaan se laite on pu-he-lin.

Kyllä nyt yli 6-kymppiset viestejä lähettää, tekivät sitä jo 90-luvulla. Isä on 84-vuotias, käyttää älypuhelinta siinä missä nuoremmatkin ja hoitaa mm. pankkiasiansa netissä. On Facebookissa, Instagrammissa ja Twitterissä.

Vierailija
37/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä ei osaa edes avata viestejä ja on vasta 76 =)

Ne ei oikeasti ole oppinut tätä viestihommaa, että ei varmasti ole tylyilyä.

Vierailija
38/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän äidillä on tosi ihmeellinen tapa laittaa aina pisteitä kaikkien lauseiden perään;

- Moi! Tuutteko käymään meillä?

- Joo..... voidaan tulla........

- *kuva lapsen lapsesta *

- onpa hauska kuva......

- Me tullaan nyt

- ok............

Tota harrastaa nuoremmatkin ja on hiton älytöntä ja ärsyttävää. Miksi?!

Vierailija
39/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä, miesystäväni melkein ta b  b o i minut eilen ja r a i s k äsi, nyt on vangittuna. isä: "ok"

Vierailija
40/59 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on 60+ ja myös vastaa aina vaan ok, se on tosiaan vaan kuittaus että asia selvä :D