ADHD pilaa kaikki suhteet naisiin
Jälleen yksi eroaminen takana. En halua käyttää lääkkeitä, koska ne tekevät niin väsyneiksi ja ilottomiksi. Tuntuu, että elää vain sumussa jos niitä napsii. Kukaan nainen ei kuitenkaan jaksa minua pidemmän päälle. Erosin juuri kuukausien tapaamisen jälkeen, kun nainen sitä halusi. Sama juttu mitä aina ennenkin. Olen huomaavainen, kiva ja komea, mutta luonteeni on liian raskas. En pysty keskittymään mihinkään, haluan jatkuvasti tehdä jotakin, en väsy koskaan, huudan ja puhun toisten päälle. Olen yrittänyt skarpata mutta onhan se nyt myönnettävä, että olen aika sotkuinen ja huolimaton, sitä ei moni nainen kestä. Mitä hemmettiä pitäisi tehdä? Luovuttaa vaan? Onko kellään antaa mitään vinkkejä kun mikään ei tunnu auttavan?
Kommentit (55)
Aivan kauheeta asua yhdessä ADHD miehen kanssa.Mies +50 mutta siitä huolimatta ei tiedä mitä tekee,tuhat ajatusta päässä ,mistään ei tuu mitään.
Tv:n katselu ei onnistu,samalla pitää pelata netti peliä,syödä ja käydä siellä täällä esim: tupakalla.
Aloittaa tuhat asiaa kaikki jää kesken..talossa kaikki on vähän kesken ,mikään ei valmistu.
Seksi oli parasta lopettaa jo ajat sitten ,mies ei jaksanut siihenkään keskittyä-koko aika piti vaihtaa asentoa ,sitä ja tätä mistään ei tullut mitään.
Ei osaa keskustella mistään vain hänen asiat kiinnostaa. Ei ole parisuhteet onnistunut kaikki naiset on lähtenyt tästä talosta. Lisäksi paha alkoholi ongelma joka lisää vauhtia melkoisesti.
Älä murehdi. Löydät vielä sen joka sulle sopii. Addit ovat parhaita!
En itsekään jaksanut ADD-eksää. Tuhat lupausta, paljon ideoita, mikään ei toteudu, yömyöhään valvomista ja loputonta unohtelua ja rikottuja lupauksia. Joojoo siivoan kun lupasin, joojoo laitan naulakon seinälle, joojoo muistan vuosipäivän. Kerran osti ulkomaan junaliput minun luottokortillani ja lähetti ne tuntemattoman tyypin sähköpostiosoitteeseen, kun ei oikolukenut tilaustaan.
Loppujen lopuksi aloin epäillä että jaksaisinko pyörittää omaa elämääni, uraani, huushollia ja todennäköisesti hoitaa myös mahdolliset lapset ja niiden asiat ihan yksin tuollaisen häslön kanssa. Mies oli ja on ihana luonteeltaan, mutta itse paloin suunnilleen loppuun tuollaisen kanssa taloutta jakaessa :(
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voisit lopettaa sen huutamisen ja toisen päälle puhumisen ja opetella kuuntelemista ja sosiaalisia taitoja. Ihan saatanan ärsyttävä piirre, oli ADHD tai ei.
Voit lohduttautua sillä, että moni ADHD-ihminen on työttömänä, asunnottomana tai vankilassa.
Moni toki opiskelee lukiossa ja yliopistossa. Monen diagnoosi tulee vasta aikuisena. Älykkyys kompensoi oireita pitkälle, kunnes kuormitus kasvaa.
Opettele ensimmäiseksi kuuntelemaan. Tärkein asia ihmissuhteissa, Minä opettelin, vaikka kipeää tekee. Aina voi miettiä omiansa ja nyökytellä. Nyt opettelen olemaan kommentoimatta ja kertomatta eriäviä mielipiteitä. Ja ai että, kun silloin minusta tykätään. Lääke auttaa kyllä tähän. Toinen vaihtoehto on jatkaa sinlkoilua keskenään.
Oletko varastoraudat mittauttanut?
Vierailija kirjoitti:
Opettele ensimmäiseksi kuuntelemaan. Tärkein asia ihmissuhteissa, Minä opettelin, vaikka kipeää tekee. Aina voi miettiä omiansa ja nyökytellä. Nyt opettelen olemaan kommentoimatta ja kertomatta eriäviä mielipiteitä. Ja ai että, kun silloin minusta tykätään. Lääke auttaa kyllä tähän. Toinen vaihtoehto on jatkaa sinlkoilua keskenään.
Tämä on yksi add pahimmista ongelmista..koko aika pitää puhua vaikka mitään asiaa ei ole.
Päälle puhuu melkoisesti,ei kuuntele mitä toiset puhuu. Onko jollain tietoa että pahentaako alkoholi add oireita ? Miehestä tulee melkoinen vauhti veikko alkoholin ansiosta -sata lasissa aamuun asti.Tätä piirrettä ei ole selvänä tosin silloin asiat menee aivoissa tuhatta sataa vaikka mistään ei tule mitään.
ADHD vaatii itsekuria ja ulkoista tukea kurinalaiseen elämään. Tällainen voi olla tehtävälista tai kalenteri jossa kellonajat. Koska kyse on vamma tai puute pitkän ajan tavoitteiden asettamisessa sekä suorittavan tason toiminnassa, sinun on rakennettava itsellesi järjestelmä arkeen joka tukee tuota puutetta aivoissa.
Mulla on läheisiä ja tuttuja joilla on ADHD. Rasittavinta on talossa ne useat keskeneräiset asiat jotka jää levälleen ja muiden siivottavaksi. Remontointiin ei kannata ADHD:n edes ryhtyä, jätä se homma ammattilaisille. Tiedän useita taloja jotka on tuhottu tuolla ADHD-mentaliteetilla. Tällainen ihminen vaatii kumppanin joka on erityisen järjestelmällinen ja vie asiat loppuun huolellisesti. Kumppanille se on kuitenkin iso ponnistelu, joten ADHD:n tulisi kompensoida tuo kuormittava ilmapiiri muilla asioilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yksi add pahimmista ongelmista..koko aika pitää puhua vaikka mitään asiaa ei ole.
Päälle puhuu melkoisesti,ei kuuntele mitä toiset puhuu. Onko jollain tietoa että pahentaako alkoholi add oireita ? Miehestä tulee melkoinen vauhti veikko alkoholin ansiosta -sata lasissa aamuun asti.Tätä piirrettä ei ole selvänä tosin silloin asiat menee aivoissa tuhatta sataa vaikka mistään ei tule mitään.
Jos aivoissa on toimintahäiriö niin kannattaisiko harkita jättää alkoholi kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis: on eroa sillä, onko ihmisellä ADD vaiko ADHD.
Tuo ADHD on hyperaktiivinen eli aloittaa monta asiaa yhtä aikaa, mutta kaikki jää kesken, puhuu paljon, ei malta pysyä paikoillaan, toimii ennenkuin ajattelee, möläyttelee sammakoita jne. Isot toimintakokonaisuudet pitää paloitella, että saa ne hoidettua.
ADD taas on hiljainen, omissa mietteissään, unohtuu johonkin sivuseikkaan ja varsinainen homma jää kesken siksi, kun tyyppi vaan unelmoi omiaan. Ei häiritse, mutta asia ei etene. Työhön ryhtyminen on vaikeaa, koska homma pitää paloitella pienemmiksi osiksi. Ja sivullinen, joka ei tästä diagnoosista tiedä, ajattelee saamattomaksi.
Molemmilla on keskittymishäiriö.
t. Ope
Tsemppiä ap:lle, kyllä sä pärjäät ja löydät sen heilankin!
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet?
32
Vierailija kirjoitti:
Oletko varastoraudat mittauttanut?
Ferritiinihullu ilmoittautui.
Muutama vinkki.
Älä huuda ja puhu päälle.
Jos niin kuitenkin käy, pyydä anteeksi. Ei ole adhd:n vika, vaan käytöstapojen puutetta, jota voi opetella, jos kiinnostus riittää.
Kuuntele sitä toista ihmistä, oikeasti älä odota omaa vuoroa puhua, vaan kuuntele.
Rajoita aikaa kumppanin kanssa, olet hauska ja energinen kolme tuntia, vuorokauden olet rasittava sekoilija.