ADHD pilaa kaikki suhteet naisiin
Jälleen yksi eroaminen takana. En halua käyttää lääkkeitä, koska ne tekevät niin väsyneiksi ja ilottomiksi. Tuntuu, että elää vain sumussa jos niitä napsii. Kukaan nainen ei kuitenkaan jaksa minua pidemmän päälle. Erosin juuri kuukausien tapaamisen jälkeen, kun nainen sitä halusi. Sama juttu mitä aina ennenkin. Olen huomaavainen, kiva ja komea, mutta luonteeni on liian raskas. En pysty keskittymään mihinkään, haluan jatkuvasti tehdä jotakin, en väsy koskaan, huudan ja puhun toisten päälle. Olen yrittänyt skarpata mutta onhan se nyt myönnettävä, että olen aika sotkuinen ja huolimaton, sitä ei moni nainen kestä. Mitä hemmettiä pitäisi tehdä? Luovuttaa vaan? Onko kellään antaa mitään vinkkejä kun mikään ei tunnu auttavan?
Kommentit (55)
Ap joko sä käytät lääkkeitä tai olet yksin.
Siin on sun vaihtoehdot.
Ei kukaan tollasta jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Olethan tuonut esille nämä taipumuksesi jo tutustumisvaiheessa, ettei ne tule kenellekään yllätyksenä että käytös vaan jatkuu ja jatkuu eikä ollutkaan mistään tavallista pirtsakammasta viikosta kyse?
Mulla tuli mieleen sellainen ratkaisu, että et vaan viettäisi ihan niin älyttömän paljon aikaa sen naisen kanssa, vaan vähän "säännöstelisit itseäsi" hänelle. Näin ehkä ei tulisi mittakaan täyteen kun pääsisi aina huokaisemaan omaan rauhaan.
Sille päälle puhumiselle ja huutamiselle pitäisi kyllä tehdä jotain. Vilkkaus ja energisyys on asia erikseen, mutta päälle puhuminen on vain huonoa käytöstä ja sitä voi olla monen vaikea sietää ihan ymmärrettävistä syistä. Voi olla nepsy mutta silti ihan kohtelias.
Oot oikeassa ja tosta on mulle sanottu tosi paljon. Aivot vaan toimii silleen että NAPS ja pakko/tehdä sanoa juuri se asia, mitä tuli mieleen. En ehdi ajattelemaan loppuun, kun jo suu käy. Jälkeenpäin ketuttaa kun on tullut käyttäydyttyä tökerösti.
Oletko kokeillut seurustella, mutta sillein, ettette muuta saman katon alle? Sillein saisi kumppanisikin rauhoittua illaksi tai yöksi.
Kokeile jättää kofeiini pois. Minulla ei sovi yhteen lääkkeen kanssa, koska kofeiini väsyttää ja lääke väsyttää eli tulee tuplavaikutus. Ja maito on monilla esim. ahdistuneisuuden tai väsymyksen takana, tosin et taida olla kovinkaan väsynyt ja ahdistunut :) Mutta kannattaa kokeilla maidottomuuttakin, etenkin jos on yhtään ruuansulatusvaivoja. Lapsilla usein ylivilkkaus on ruoka-aineyliherkkyyttä.
En osaa sen kummemmin neuvoa noissa naisasioissa, muuten kuin, että jos löydät kumppanin, jonka kanssa voitte olla jonkun verran erillään, ilman että se aiheuttaa riitoja, niin silloin voisitte touhuta tahoillanne ja sitten tehdä yhdessä niitä asioita, jotka on molempien mielestä kivoja. Adhd -naisena pääsen vähän kuin koira veräjästä noiden siivousjuttujen kanssa, koska mieheni on aika sokea sellaiselle. Itse tietenkin tunnen koko ajan huonommuutta ja siivous laahaa pahasti perässä. Tavaraa koitan laittaa pihalle mahdollisimman paljon ja se on ainoa joka tepsii.
Oletko koittanut ketoosi diettiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan tuonut esille nämä taipumuksesi jo tutustumisvaiheessa, ettei ne tule kenellekään yllätyksenä että käytös vaan jatkuu ja jatkuu eikä ollutkaan mistään tavallista pirtsakammasta viikosta kyse?
Mulla tuli mieleen sellainen ratkaisu, että et vaan viettäisi ihan niin älyttömän paljon aikaa sen naisen kanssa, vaan vähän "säännöstelisit itseäsi" hänelle. Näin ehkä ei tulisi mittakaan täyteen kun pääsisi aina huokaisemaan omaan rauhaan.
Sille päälle puhumiselle ja huutamiselle pitäisi kyllä tehdä jotain. Vilkkaus ja energisyys on asia erikseen, mutta päälle puhuminen on vain huonoa käytöstä ja sitä voi olla monen vaikea sietää ihan ymmärrettävistä syistä. Voi olla nepsy mutta silti ihan kohtelias.
Oot oikeassa ja tosta on mulle sanottu tosi paljon. Aivot vaan toimii silleen että NAPS ja pakko/tehdä sanoa juuri se asia, mitä tuli mieleen. En ehdi ajattelemaan loppuun, kun jo suu käy. Jälkeenpäin ketuttaa kun on tullut käyttäydyttyä tökerösti.
Olen itsekin hyvin impulssiherkkä (ihan haitaksi asti), mutta väitän että voit varmasti jonkun verran opetella sen impulssin vastustamista. En sano että kokonaan, mutta edes hieman. Ja joskus ehkä hoksaat jo kesken lausetta että ei hitto, nyt meni taas näin, ja voitkin sitten korvata loppulauseen sanoilla "anteeksi, puhuin taas päällesi, mitä olitkaan sanomassa?".
Tulemalla tietoiseksi omista tekemisistään ja ajatuksistaan pääsee todella pitkälle. Sitä voi harjoitella. Ajan kanssa se tietoisuus tulee yhä lähemmäs ja lähemmäs sitä tapahtumahetkeä eikä siihen mene enää puolta tuntia että hoksaa että oho huppista. Eikä sulla varmaan kannata mitään täydellisyyttä tavoitellakaan ja ymmärrän hyvin että jo ns. tavallinenkin käytös voi olla ajoittain täysin saavuttamatonta, mutta tämä tietoisuus omista tekemisistä kyllä varmasti auttaa ihmissuhteissa luoviessa. Vähintäänkin voit sitten heti ajantasaisesti pahoitella että nyt tuli taas puhuttua päälle, jos nyt et siitä saippuanliukkaasta impulssista välittömästi kiinni saakaan. Varmasti kaikki edistys on kotiinpäin, pienetkin askeleet.
Mielenkiintoista, että energiaa riittää loputtomiin 😮Etkö oikeesti ikinä väsy, vaikka olis miten pitkä päivä takana? Toihan on supervoima.
samanlainen seurustelu kumppaniks, tuliskohan siitä mitään🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi itsellesi samanlainen nainen.
Mistäs tällaisia naisia löytäis??
Mites toi ylempi kirjottelija, toi sähkösaapas. Vaikuttais sun friidulta.
Saisit mahas aina täyteen
Ainakin voisit lopettaa sen huutamisen ja toisen päälle puhumisen ja opetella kuuntelemista ja sosiaalisia taitoja. Ihan saatanan ärsyttävä piirre, oli ADHD tai ei.
Voit lohduttautua sillä, että moni ADHD-ihminen on työttömänä, asunnottomana tai vankilassa.
Käytä se energia urheiluun, siivoamiseen ja vaikka vapaaehtoistyöhön.
Mun päälle saa puhua, sellanen italialaistyylinen keskustelu on intensiivistä. Mutta huutaa.... ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luontaistuotteet tai homeopatia voisi auttaa sinuakin. Olen saanut hyviä kokemuksia omaan levottomaan olooni.
Kirjastossa on paljon aiheesta kirjoja.Life myy hyviä tuotteita. Siellä on myös asiantuntevia myyjiä.
Lääkäreiden ja lääkkeiden aivopainepesurin sumuttamat alapeukutti!
Kukin tyylillään, sanonpahan vaan apuja aloittajalle kun ei tahdo lääkkeitä käyttää.
Omega 3 -öljyistä on tutkitusti apua neurologisten oireiden hoidossa. Samoin mm. B-vitamiineista.
ADHD:ta voi hoitaa/hallita jotenkin oikealla ruokavaliolla. Yhdysvalloissa on tehty vuosikymmeniä tutkimuksia aiheesta. Se olisi yksi kokeilemisen arvoinen lääkkeetön vaihtoehto. Jos se ei sovi tai auta, on ainakin testattu.
Vierailija kirjoitti:
samanlainen seurustelu kumppaniks, tuliskohan siitä mitään🤔
Ei tule mitään, vaan kaamea kaaos. Pitkäpinnainen, rauhallinen ja ymmärtäväinen kumppani on paras, jos sellaisen vaan löytää.
Yritän itekin vielä 20-vuoden jälkeen olla puhumatta puolison päälle, mutta sen vähän vaikeaa kun ajatukset vaan lentävät niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin voisit lopettaa sen huutamisen ja toisen päälle puhumisen ja opetella kuuntelemista ja sosiaalisia taitoja. Ihan saatanan ärsyttävä piirre, oli ADHD tai ei.
Voit lohduttautua sillä, että moni ADHD-ihminen on työttömänä, asunnottomana tai vankilassa.
Kiva
T: adhd lukiolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi itsellesi samanlainen nainen.
Mites toi ylempi kirjottelija, toi sähkösaapas. Vaikuttais sun friidulta.
Saisit mahas aina täyteen
Sähkösaapasnainen ja adhdmies on uusin paritukseni
Jätä nainen rauhaan ja mene jonkun muun tai itsesi kanssa sähläämään. Useimmat ihmiset eivöt ole kauhean energisiä. Jos kokoajan ehdottaa tekemistä yhdessä ja nainen ei halua mennä, niin ehkä kannattaa lopettaa se kysyminen ja mennä itse. Tai etsi joku jolla energiaa samanlailla kun sinulla.