mun kakarat
on vilkkaita ja kovaäänisiä, nuhtelen kun käyttäytyvät huonosti, kiljuvat yleisillä paikoilla, juoksevat tai muuten vaan aiheuttavat sellaista meteliä johon mielestäni pitää puuttua tms. En käytä fyysistä väkivaltaa vaan koetan aina selvittää asiat puhumalla ja sylillä. Lapseni ovat mielestäni kuitenkin " kilttejä" eivätkä mitään " kauhukakaroita" eli eivät kylässä pompi sohvilla, hajoita paikkoja tms...tai kiusaa muita.
Joskus vaan tuntuu, että onko meidän ipanat jotenki liian meteliä pitäviä ja " villejä" kun kyläilen niiden ystävien luona joiden lapset vaikuttavat niin rauhallisilta ja maltillisilta...
Toiset äidit taas antavat lastensa mekastaa esm. ruokapaikoissa eivätkä välitä paskaakaan muista ihmisistä. Pari viikkoa sitten käytiin kolmen muun äidin kanssa syömässä ja mukana oli 3-5 vuotiaita lapsia ja nämä äidit antoivat lasten huutaa ja mekastaa. Mua ainakin itseäni ärsytti kun oma lapseni intoutui mukaan metelöintiin vaikka ruokapaikalla oli muitakin kuin lapsiperheitä. Omaani komensin olemaan hiljempaa ja istumaan nätisti....
Mitenkä täs toimin? Onko täs edes mitään ongelmaa..tulee vain välil mieleen, että ne äidit joilla rauhalliset lapset katsovat vähän " kieroon" että kun omani ovat vähän raisumpia kuin heidän ja sitten taas jotku äidit antavat lastensa " riehua" tms..
miten itse lasten kanssa toimit esm. kyläilessä tai yleisilpaikoil kun lapset alkavat " riehua" ?