Mikroaaltouuni, tuo käsittämätön turhake!
Kaiken lämmittää toisilla tavoilla lähes yhtä nopeasti ja niin että pysyy myös lämpimänä. Vedenkeittimeksi siitä on, mutta siihen tarkoitettu vempain on yhtä nopea.
Kuka oikeasti käyttää mikroa?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Millä sulatat kalikkaruoan pakastimesta?
No vedenkeittimellä
Mulla on vain mikro eikä mitään muuta keittiövälinettä. Repikää siitä.
Pihvitki paistan mikrossa.
Mä teen popparit kyllä hellalla, koska tulee parempia, mutta mikro on todella hyödyllinen esimerkiksi yksittäisen puuroannoksen valmistamiseen suoraan lautasella. En todella jaksaisi liata kattilaa joka kerta.
Samoin jos haluaa sulattaa pakastemarjoja esim. jogurttiin mutta ei halua, että ne lämpenevät, tämä on huomattavasti helpompi saavuttaa mikrossa.
Mikrottaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.
Niin, voihan kaiken vaikka nuotiolla lämmittää, jos on aikaa ja kärsivällisyyttä.
Teen aina tuoretta ruokaa. En voi sietää mitään mikroaterioita tai lämmitettyjä edellisen päivän tähteitä.
Hellan tai uunin käyttäminen ihan kaikkeen, vaikkapa yhden hengen puuroannokseen, haaskaa järkyttävästi sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä muuten popparit?!
Ono tämä kompa? Kattilassa äljyssä. Popparilaatikko tulee tietenkin paljon halvemmaksi kuin mikropussit ja saa tehdä juuri niin paljon kuin haluaa.
Asiallista viestiä ei mouhotusketjuun saisi tietenkään kirjoittaa, mutta itselläni on:
- 1 kW mikro, koska se sopii monen asian lämmitykseen energiatehokkaasti.
- 2 kW vedenkeitin, koska sillä keittää vettä nopeimmin ja energiatehokkaimmin.
- 7 kW induktioliesi / uuni, joka sopii kaikkeen nk. "oikeaan" ruoanlaittoon. On tehokas ja nopea.
- 600 watin miniuuni, jossa voi energiatehokkaasti tehdä vaikkapa lämpimiä voileipiä tai muita pieniä ruokia.
Kaikille näille on oma ekologinen lokeronsa.
Leivänpaatimen annoin pois samoihin aikoihin kun ostin miniuunin, koska se kävi tarpeettomaksi.
On varmaan sulle turhake, mulle ja monelle muulle ei. Käytän sitä joka päivä.
Jaa, jälleen joku keksi vääntää tikusta asiaa. Helpottaa se mikro kummallisesti elämää, mikäli haluaa lämmittää vaikka jonkun valmisruuan. Tai vaikka pakastetun itse tehdyn.
Minä en luota siihen että 9v ja 11v pystyvät lämmittämään ruokaa hellalla polttamatta koko taloa. Saati kun tekevät popcorneja. MIkro on turvallisempi.
Eilen söin iltapalaksi karjalanpiirakan, jonka päälle sulatin juustoa mikrossa. Uuniko tätä varten olisi pitänyt lämmittää? Haloo!
Totta! uusin keittiön 4v sitten enkä hyväksynyt enää mikroaaltouunia tilaa viemään. Tajusin että vanhassa keittiössä ko. aparaatti oli täysin käyttämätön.
Mikroaaltouuni pilaa ateriasi! ei paranna minkään ruuan laatua, päinvastoin. Ja lämmitystehokin on niin ja näin, ruuasta osa on kylmää osa tulikuumaa
Mulla onki leivänpaahin jolla tein tänää kanakeittoa lounaaksi
Nopein ja kätevin tapa ruuan laittoon on jatkuva nuotion pitäminen parvekkeella. Niin sanotut mikroateriatkin lämpiää iha hyvin siellä.
Uuni tai hellako se pitäisi aina laittaa tulille yksinkertaisen lämmittämisen vuoksi? Hidasta ja energian tuhlausta.
Minä ostin YIT:ltä kesällä juuri valmistuneesta talosta asunnon. Siellä on keraamiset liedet. En kylläkään tarvitse mikroaaltouunia, koska minulla ei ole mitään kiirettä.
Minulla puolestaan ei ole hellaa. Hankkiudun eroon kun tajusin etten ole sitä muutamaan vuoteen tarvinnut. Aerofryerilla, mikrolla, ja pöytägrillillä valmistaa mitä tahansa nopeammin ja pienemmällä vaivalla.
Mikrosta on hyötyä ihmisille jotka käyvät töissä, koska sillä saa helposti ja nopeasti lämmitettyä ruoan. Muille siitä ei ole kovin paljon hyötyä, mutta jos on laiska, sillä voi lämmittää valmiita eineksiä joita saa kaupasta. Joistakin harvoista kaupan eineksistä tulee parempia mikrossa kuin uunissa.
Ei ihme että energian kulutus kasvaa jos jotkut kokkailee liedellä ja uunissa joka päivä uutta ruokaa. Paljon taloudellisempaa tehdä iso satsin kerralla ja lämmitellä myöhemmin mikrossa.
Mikro säästää sähköä. Olet tuhlannut energiaa sekin ääliö.