Mikroaaltouuni, tuo käsittämätön turhake!
Kaiken lämmittää toisilla tavoilla lähes yhtä nopeasti ja niin että pysyy myös lämpimänä. Vedenkeittimeksi siitä on, mutta siihen tarkoitettu vempain on yhtä nopea.
Kuka oikeasti käyttää mikroa?
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v. ja en keksi yhtään mihinkään mihin tarvitsisin mikroaaltouunia.
On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.
Mitä ihmettä nyt taas? Induktioliesi ei hehku vaan kuumentaa kattilan ja vedenkeitin on keksitty. En ole ikinä kuumentanut vettä mikrossa, vaikka sellainen onkin uuniin yhdistettynä. Mikroa tulee käytettyä tortillan lämmittämiseen, kun tykkään siihen päälle sulattaa juustoraasteen, samoin sulatan voita leivontaan, jos rasva lisätään juoksevana. Muuta käyttöä en muista lähikuukausilta, lämmitän aina ruoan kattilassa tai paistinpannulla, tulee paljon parempaa.
No daa, ehkä jokaisella ei ole sitä induktioliettä. Aika moni asuu vuokralla ja silloin mennään sillä hellalla mikä asunnossa on. Että on tyhmää porukkaa täällä...
Vastaus oli sille, joka oli huolissaan levyn hehkumisesta kesähelteellä, ei omassa vaan muiden asunnoissa. Aika moni asuu myös vuokralla uusissa asunnoissa, induktioliesi on ollut jo vuosia vakio.
No kyllä sanoisin että induktioliesi on paljon harvinaisempi kuin joku muu. Ei voi olettaa että suurimallaosalla sellainen olisi. Itse en edes tunne ketään jolla olisi :D
Kuka sanoi, että suurimmalla osalla on? Totesin vaan, että eivät kaikki vuokrallakaan missään murjuissa elele. Tunnen useamman viimeisen viiden vuoden aikana uudiskohteisiin omaan tai vuokralle muuttaneen ja kaikilla on induktioliesi. Vuokratuotantoa on ainakin pk-seudulla taloissa paljon ja iso osa omistusasunnoistakin päätyy vuokralle sijoittajien kautta. Jos asuisin vuokralla, en ikinä jäisi mihinkään huonosti varusteltuun asuntoon, koska vuokrassa ei juuri eroa ole ja uusissa kuitenkin on käytössä esimerkiksi ap-kone ja induktioliesi.
No ei isot rakennuttajat ainakaan mitään induktioliettä asuntoihin laita. Oon asunut kahessa uudis kohteessa viimeisen 3v aikana espoossa ja ihan normaalit hellat molemmissa. Ei ole yleistä, tsori.
Anteeksi mitä? 😅
Induktio on ihan vakiokamaa. Nykyään saat erikseen pyytää jotain tavallista hellaa.
Minun äitini ei halua induktioliettä, koska ei halua uusia vanhoja kattiloitaan ja omassaan voi itse asiasta tietysti päättää, mutta muuten pidän kyllä omituisina näitä kommentoijia, jotka eivät edes tunne ketään, jolla on induktioliesi. Itse olen täysin duunaritaustainen, mutta silti tuntuu, että ei missään ole enää muita kuin induktioliesi. Osa tutuista laittoi rempassa tai rakentaessaan keraamisia liesiä joskus reilu vuosikymmen sitten, jolloin induktiot taisivat olla vielä aika harvinaisia, mutta niihin kuulemma palaa ruoka ikävästi kiinni ja useampi on sittemmin vaihtanut induktioon.
No, mistäs sä sen niin tarkkaan tiedät, että kuka täällä keitäkin tuntee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ketkä väitätte ettei mikroa tarvitse: Missä ihmeessä lämmitätte vauvan/taaperon maidon ja ruuat 3-6 krt/vrk? Mikro on ainoa joka lämmittää tarpeeksi nopeasti ja helposti.
Maitopullo on äärettömän kätevä lämmittää vesihauteessa. Ruuat myös, tai kattilassa/pannussa kuten aikuistenkin :)
Vesihaude on liian hidas, jos on tempperamenttinen vauva. Kuinka turhaa on lämmittää sitä pientä soseeen tippaa isossa kattilassa/pannussa, ei useinkaan pienet syö isoja annoksia eikä luonnollisesti samaa ruokaa kuin aikuiset.
Voihan vitalis. Kattilallinen vettä kuumennetaan liedellä, jotta saadaan lämmitettyä vauvalle pieni annos sosetta. Ja taas sähköä "säästyy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bimbo hehkuttaa turhakkeiden turhaketta: vedenkeitintä
Yhtä tarpeellinen kuin kananmunankeitin. :D
Kannattaa kokeilla kananmunien käyttämistä kattilassa ja veden keittämistä vesipannussa.
Vierailija kirjoitti:
Millä sulatat kalikkaruoan pakastimesta?
Oletko kuullut uunista?
Vierailija kirjoitti:
Millä sulatat kalikkaruoan pakastimesta?
Tai kattilasta?
Vierailija kirjoitti:
Luovuin kanssa koko mikrosta.
Sähkömies sen keksinyt kun jätti sähkölaitteen lähelle juustoleivät ja huomasi että juusto suli.
En ole käyttänyt mikroa vuoteen, pärjään hienosti ilmankin.
Sähköaallot voi työntää mun puolesta...
Vierailija kirjoitti:
Mikron ansiosta moni asia onnistuu nopeasti.
Ihan paras laite vaikka mihin!
Edellispäivän ruuan lämmittäminen esimerkkinä, plajon muitakin hyviä käyttökohteita on...
Hyvä keksintö!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovuin kanssa koko mikrosta.
Sähkömies sen keksinyt kun jätti sähkölaitteen lähelle juustoleivät ja huomasi että juusto suli.
En ole käyttänyt mikroa vuoteen, pärjään hienosti ilmankin.
Sähköaallot voi työntää mun puolesta...
Olisko sulla liian tiiviisti tavarat keittiössä ja mikron tuuletusluukut tukittu jotenkin, jos se noin kovasti ulospäin kuumenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.
Mitä ihmettä nyt taas? Induktioliesi ei hehku vaan kuumentaa kattilan ja vedenkeitin on keksitty. En ole ikinä kuumentanut vettä mikrossa, vaikka sellainen onkin uuniin yhdistettynä. Mikroa tulee käytettyä tortillan lämmittämiseen, kun tykkään siihen päälle sulattaa juustoraasteen, samoin sulatan voita leivontaan, jos rasva lisätään juoksevana. Muuta käyttöä en muista lähikuukausilta, lämmitän aina ruoan kattilassa tai paistinpannulla, tulee paljon parempaa.
No daa, ehkä jokaisella ei ole sitä induktioliettä. Aika moni asuu vuokralla ja silloin mennään sillä hellalla mikä asunnossa on. Että on tyhmää porukkaa täällä...
Vastaus oli sille, joka oli huolissaan levyn hehkumisesta kesähelteellä, ei omassa vaan muiden asunnoissa. Aika moni asuu myös vuokralla uusissa asunnoissa, induktioliesi on ollut jo vuosia vakio.
No kyllä sanoisin että induktioliesi on paljon harvinaisempi kuin joku muu. Ei voi olettaa että suurimallaosalla sellainen olisi. Itse en edes tunne ketään jolla olisi :D
Kuka sanoi, että suurimmalla osalla on? Totesin vaan, että eivät kaikki vuokrallakaan missään murjuissa elele. Tunnen useamman viimeisen viiden vuoden aikana uudiskohteisiin omaan tai vuokralle muuttaneen ja kaikilla on induktioliesi. Vuokratuotantoa on ainakin pk-seudulla taloissa paljon ja iso osa omistusasunnoistakin päätyy vuokralle sijoittajien kautta. Jos asuisin vuokralla, en ikinä jäisi mihinkään huonosti varusteltuun asuntoon, koska vuokrassa ei juuri eroa ole ja uusissa kuitenkin on käytössä esimerkiksi ap-kone ja induktioliesi.
No ei isot rakennuttajat ainakaan mitään induktioliettä asuntoihin laita. Oon asunut kahessa uudis kohteessa viimeisen 3v aikana espoossa ja ihan normaalit hellat molemmissa. Ei ole yleistä, tsori.
Anteeksi mitä? 😅
Induktio on ihan vakiokamaa. Nykyään saat erikseen pyytää jotain tavallista hellaa.
Höpöhöpö, just konekaupasta ostettiin ihan esillä olevista liesistö mökille normaali levyillä varistettu liesi, koska on paljon keittoastioita, jotka eivät sovellu induktioliedelle.
Oletko sä suuri rakennuttaja? Sä voit itseksi ostaa kotiisi sähkölieden ja mökillesi vaikka puuhellan, mutta kyllä minun uudessa valmistuvassa asunnossa on oltuksena induktioliesi. Erikseen pyytämällä saa normihellan.
Meitä on täällä varmaan aika paljon sellaisia, jotka asumme vanhoissa taloissa, eikä just nyt ole rahaa lieden vaihtamiseen, ennen kuin on pakko ostaa uusi. Ihan perinnemalleilla mennään.
Joo varmaan onkin, mutta jos keskustelun aiheena on suuret rakennuttajat viime vuosina, niin mitä väliä on 60luvun liesikodilla tai yksityshenkilön mökillä?
Ei se yit, Skanska yms rakkennuta talojaan 60luvun malliin
Koko Suomen mittakaavassa on varmaan aika vähän ihmisiä, jotka asuvat jossain Skanskan rakennuttamissa taloissa.
UUDISKOHTEET
ymmärrätkö lukemaasi??
Taitaapa kulua vähemmän sähköä, kun ruuan lämmittää mikrossa.
Vierailija kirjoitti:
Taitaapa kulua vähemmän sähköä, kun ruuan lämmittää mikrossa.
Kyllä säästyy. Kun mikro lämmittää aterian kolmessa minuutissa, niin uunin kanssa pitää vartoa puolisen tuntia. Mitä enemmän ja pidempään sähkölaitteita käyttää, sen enempi menee sähköä.
En ole mikään sähkömies, mutta uskaltaisin väittää, että uuni/hella on sähkösyöppö mikroaaltouunin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmaan mukavaa kesahelteilla keittaa vetta hellalla. Levy hehkuu kuumuutta pitkaan sen jalkeen kun se on laitettu pois paalta.[/quote
Vedenkeittimiä (töpseli seinään) on olemassa.
Entäs jos omistaakin vedenkeittimen SEKÄ mikron. Ai kamala. Mitäs tästä sanotte?
Tee veden keittämiseen on eriäviä tutkimuksia, itse lämmitän yleensä mikrossa. Nyt kokeilinkin laittaa teepussin valmiiksi mukaan kuppiin, toimi mielestäni loistavasti, kannattaa huvikseen kokeilla :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole induktioliedestä kuullut?
Sehän se vasta turha onkin
Itse rakastan mikroa ja voisin mennä naimisiin sen kanssa
Sadat miljoonat ostajat ovat siis väärässä? Ei ole.
Otan pakkasesta leipää vain sen verran mitä syön yhdellä kerralla. Mikro auttaa asiaa.
Minulle se on tarpeellinen. Lämmitän siinä kaurapussia, koska kärsin kroonisista kivuista. Kätevä kun mikro on sängyn vieressä. Ei tuota oikein muutenkaan voi lämmittää kuin mikrossa. Ja pyörätuolilla en edes pääse keittiöön, vaikka voisikin.
Ohis: Yksi helsinkiläinen, joka tuntee vain YHDEN induktiolieden omistavan henkilön, ilmoittautuu.