Mitä mieltä olet PUUMA-ilmiöstä (vanhemmat naiset suhteissa nuorten miesten kanssa)?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2014122318923411
https://www.is.fi/viihde/art-2000008772687.html
On ollut tuhansia vuosia normaalia, että vanhemmat (varsinin menestyneet) miehet seurustelevat nuorten naisten kanssa, mutta viime vuosikymmenen aikana puuma-ilmiö on noussut räjähdysmäisesti.
Itse luin nuo artikkelit ja mietin, että mikä tässä puuma-ilmiössä on takana? Onko tästä vain tullut sosiaalisesti hyväksytämpää naisille, että voivat seurustella reippaasti nuorempien miesten kanssa vai mikä?
Mikä Sinun mielipide on?
Kommentit (343)
Estrogeenillä oleva menopaussi-ikäinen nainen on erinomainen seksikumppani, koska tu$$u on liukas ja himokas kuin nuorella naisella, eikä pelkoa raskautumisesta enää ole. Tähän vielä päälle naisen seksuaalinen itsevarmuus, niin se tulee kuin kirsikkana kakun päälle.👌
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä! Näin nuoret herkkupebat jäävät meille kokeneille ja charmanteille miehille! Win-win tilanne.
Hyvin ajateltu. Olenkin ihmetellyt, miksi nuoret tytöt on alkaneet pörrätä ympärilläni enemmän kuin koskaan. Nuoret miehet ovatkin alkaneet hengata äitiensä kanssa ristiin rastiin.
Muutenkin tuntuu, että mitä feministisemmäksi maailma näennäisesti menee, sitä paremmin tämmöisellä vanhan liiton sovinistilla kulkee, ja huonommin niillä sinitukkaisilla. Jatkakaa hyvää työtä.
Ottaisin mieluusti eronneen itseäni vanhemman naisen joka ei halua vauvaa, auto- ja asuntovelkaa enää ja jonka lapset ei pyöri jaloissa. Että näinkin päin, ei kaikki miehet halua 20v mimmiä joka tienaa huonosti ja alkaa vauvoja pukata jo väärästä suudelmasta.
Vanhemmat naiset ei kiinnosta. Oman ikäisetkin on jo ihan ikäloppuja.
Nuoret kollit tulee liian nopeaan.
Puuma
Vierailija kirjoitti:
"– Ennen keski-ikäisiä naisia ei yksinkertaisesti ollut vapailla markkinoilla, koska eroaminen oli suuri häpeä. Nykyisin joka toinen liitto päättyy eroon."
Mielenkiintoinen pointti, ennen tosiaan liitot kesti loppuun asti, nykysukupolvet on erilaisia.
Liitot kestivät naisen kuolemaan asti.
Naiset kuolivat synnyttämiseen tai väkivaltaan.
Äitini syntyi 1929 ja hänen miehensä 1935.
Veljeni syntyi 1967, hänen vaimonsa 1962.
Minä olen syntynyt 1965 ja edellinen mieheni 1967. Nykyinen syntyi 1969. Vaihdoin nuorempaan. Olen seurustellut 1972 syntyneen miehen kanssa.
Miehet viis piittaavat ulkomuodostaan nykyään. Jo kolmannes 30-vuotiaista miehistä on käytännössä steriilejä lihavuuden ja päihteiden käytön takia. Lisäksi heidän ajatusmaailmansa on kuin seitsenkymppisillä, mutta fyysinen kunto huonompi.
Todellakin naiset ovat nuoremman näköisiä ja parempikuntoisia kuin ikäisensä miehet.
Mitä mieltä? Yksi hyväksikäytön muotohan tuo on ihan selkeästi: Mummot ostavat seksiseuraa nuorista miehistä tarjoamalla etuisuuksia, lähinnä. Joka siihen lankeaa, onnea valitsemallesi tielle, mutta arvon nuori mies; suhtaudu hommaan työnä. Todellisuudessa siinä vaiheessa kun haluat jatkaa sukua, haluat tehdä sen itsesi ikäisen puolison, et äitisi ikäisen mummon kanssa..
Samapa tuo, mutta käyttääkö joku itseään edes etäisesti uskottavana pitävä nainen itsestään termiä puuma?
Näistä kaiken maailman termeistä mitä vanhemmat ihmiset käyttää, kuten nuorekas, hopeakettu, puuma, jne tulee, ainakin itselle, välittömästi mieleen joku Frederik tai Madonna.
Ihmettelen, että mitä ihmettä tämän vanhemman henkilön pääkopassa oikein pyörii ja säälin sitä nuorempaa, jonka elämä kuluu vanhustyössä.
Ihan riippumatta siitä onko vanhempi henkilö nainen vai mies.
Vierailija kirjoitti:
Uutisen evoluutiobiologin mukaan syy on:
Puumailmiö näyttää koskevan vain länsimaita. Onkin todennäköistä, että sen yleistyminen liittyy elinolojen paranemiseen. Keski-ikäiset naiset näyttävät nykyisin paljon nuoremmilta ja seksuaalisesti puoleensavetävämmiltä kuin ennen.Eli monilla naisilla on aina ollut kiinnostusta paljon nuorempaan kumppaniin (monista itsestään selvistä syistä), mutta miehet ovat alkaneet kiinnostua vanhemmista naisista, kun monet näyttävät niin kauniilta tänä päivänä.
Tietty länsimaissa, muualla määrää uskonnot kaikessa
Aah seisoo haluun tulla sun sisään mami
M18
70-vuotiaana isken 35-vuotiaan, kuten Hjallis Harkimo. Pitää kuitenkin vielä odotella 10 vuotta ko. ikään. N60
Vanhempi nainen haluaa hellyyttä ja seksiä ja seuraa. Omaa ukkoa ei kiinnosta tai itseä ei kiinnosta oma mies enää. Usein nuoremmalla on intoa ja kykyä jaettavaksi ja jospa hänen puolisonsakaan ei anna tarpeeksi hellyyttä. Ihan hyvä että tarpeet kohtaavat.
Uppis kirjoitti:
Mitä mieltä? Yksi hyväksikäytön muotohan tuo on ihan selkeästi: Mummot ostavat seksiseuraa nuorista miehistä tarjoamalla etuisuuksia, lähinnä. Joka siihen lankeaa, onnea valitsemallesi tielle, mutta arvon nuori mies; suhtaudu hommaan työnä. Todellisuudessa siinä vaiheessa kun haluat jatkaa sukua, haluat tehdä sen itsesi ikäisen puolison, et äitisi ikäisen mummon kanssa..
Myyn itseäni myös työnantajalleni ja saan siitä rahaa. Minua vanhemmilta tai yleensä keneltäkään naiselta en ole saanut rahaa tai antanut rahaa kenellekään. Jotain pikku lahjoja on saatu puolin ja toisin. On vaan vietetty aikaa yhdessä. Käyty ravintoloissa, matkoilla, mökkeilty... seksi on tullut siinä mukana. Paljon on yksinäisiä naisia ja miehiä, suhteessa tai ei. Minusta ystävyys ja ajan viettäminen yhdessä ei ole hyväksikäyttöä. Lapset tehtiin jo nuorena ja erottiin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
70-vuotiaana isken 35-vuotiaan, kuten Hjallis Harkimo. Pitää kuitenkin vielä odotella 10 vuotta ko. ikään. N60
Kun joku erehtyy puhumaan ikäerosta sanon että Sauli se näyttää esimerkkiä.
Minua ei kiinnosta kytätä muiden ihmisten seksielämää. Kunhan ovat aikuisia, niin tehkööt mitä huvittaa. Ikäero -pariskunnat ei mene mulla tunteisiin, riippumatta siitä onko se vanhempi osapuoli mies vai nainen.
Vierailija kirjoitti:
Estrogeenillä oleva menopaussi-ikäinen nainen on erinomainen seksikumppani, koska tu$$u on liukas ja himokas kuin nuorella naisella, eikä pelkoa raskautumisesta enää ole. Tähän vielä päälle naisen seksuaalinen itsevarmuus, niin se tulee kuin kirsikkana kakun päälle.👌
Ystäväni äiti synnytti perheen nuorimmaisen ollessaan 50 v. Ihan luomuraskaus, luuli aluksi vaihdevuosien alkaneen. Perheen vanhemmat lapset tuossa vaiheessa 15 ja 20 v. Samat vanhemmat.
Olen nelikymppinen nainen enkä missään tapauksessa aloittaisi uudelleen parikymppisen poikasen kanssa. Olen parikymppisenä jo parikymppiset nuorukaiset läpikäynyt. Nykyisin olen aviossa oman ikäiseni kanssa. Nämä puumaa metsästävät kollit eivät tajua, että he eivät ole keski-ikää kokeneet; päinvastoin puuma on jo nuoruuden kokenut.