Mitä mieltä olet PUUMA-ilmiöstä (vanhemmat naiset suhteissa nuorten miesten kanssa)?
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/2014122318923411
https://www.is.fi/viihde/art-2000008772687.html
On ollut tuhansia vuosia normaalia, että vanhemmat (varsinin menestyneet) miehet seurustelevat nuorten naisten kanssa, mutta viime vuosikymmenen aikana puuma-ilmiö on noussut räjähdysmäisesti.
Itse luin nuo artikkelit ja mietin, että mikä tässä puuma-ilmiössä on takana? Onko tästä vain tullut sosiaalisesti hyväksytämpää naisille, että voivat seurustella reippaasti nuorempien miesten kanssa vai mikä?
Mikä Sinun mielipide on?
Kommentit (343)
Vierailija kirjoitti:
Olen hämilläni. Olen kohta 40 ja parikymppiset pojat vilkuilee sillä silmällä. En ymmärrä tätä ilmiötä. En tuomitse ikäeroja, mutta en minä nyt sentään lasten kanssa vehtaamaan ala. Mitä ihmettä nämä ihmiset ajattelee tai tahtoo?
Kauniin, aikuisen itsevarman naisen :)
Kun poika menee armeijaan, siellä vieraillessa voi mamma alkaa katsella sopivaa ehdokasta.
Vierailija kirjoitti:
Se on vastoin biologiaa että nuorta miestä kiinnostaa keski-ikäinen, hedelmällisimmät vuotensa ohittanut nainen.
Vaatteiden ja auton käyttäminenkin on vastoin biologiaa. Muuttakaamme siis puuhun syömään käpyjä.
You only live once kirjoitti:
Lukematta vastauksia vastaan omasta puolestani, että todennäköisesti tässä asetelmassa toimii se, että nuorten miesten seksuaalinen into vastaa nelkytplus-ikäisten naisten vastaavaa.
Lisäksi vanhempi nainen ei etsi mitään elämänkumppania, vaan pelkkää seksiä - kuten se nuorempikin jannu.
Ei tässä ole mitään ihmeteltävää.
Itsekin heräsin nelikybäisenä siihen, että panettaa ihan pirusti ja koko ajan. Oma samanikäinen mies taas oli aivan päinvastainen: sille riitti, että istutaan tohvelit jalassa lukemassa kirjaa. Kyllästyin jatkuviin pakkeihin ja vastahakoiseen jos-nyt-sitten-on-ihan-pakko -seksiin. Hirvitti ajatus, että olen jumissa hautaan asti tällaisessa vanhussuhteessa, vaikka olen elämäni vedossa vieläkin. En halua hautautua näin nuorena! Aloin tähyillä sillä silmällä ympäristöäni.
Pidän huolta itsestäni muutenkin, olen freesi ja hoikka. Oli helppoa pokata salilta kivoja heeboja helpottamaan tuskaani. Kesällä taas terassilla saan seuraa nopeasti. Kun kumpikin tietää pelin hengen, on molemmilla kivaa :)
N46
Se on juuri näin kuin kirjoitit.
T. toinen samanikäinen
Ihan normaalia pks.
+20v kundit harrastaa +40 naisia.
Viimeksi eilen kaverini (alle 30) kehui , että löysi hyväkuntoisen puuman Espoosta.
Naiset elävät keskimäärin 6 vuotta pidempään kuin miehet. Siten ihanteellisin kumppani olisi miestä 6 vuotta vanhempi nainen. Kumpikaan ei jää suremaan, vaan samaan aikaan lähdetään jos niikseen tulee.
Itse löysin juuriki 40-vuotiaana 34v miehen ja kummallakin oli jo lapset tehty, joten se niistä biologisista syistä. Minulla myös jo omaisuutta kertynyt ja lapseni ovat jo isompia eivätkä rasita parisuhdetta enää juurikaan. Nuoremman miehen kanssa elämä on elämistä eikä pelkkää olemassaoloa, kuten vanhempien miesten kanssa. Näin karkeasti yleistäen :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorempi nainen, vanhempi mies on luonnollinen pari ihan hedelmällisyyden kannaltakin. Vanhempi nainen ja nuori mies taas ei niinkään. Ei se ainakaan biologisesti ole järkevää, jos nainen paljonkin vanhempi.
Millä tavalla tämä on luonnollista? Eihän nuoren naisen kannata missään nimessä tuhlata hedelmällisyyttään vanhaan mieheen, vaan pikemminkin etsiä siittäjäksi mahdollisimman nuorta, viriiliä ja elinvoimaista miestä.
Nuorten naisten ja vanhojen miesten liitot ovat viime vuosisatojen keinotekoinen ilmiö, joka on yleistynyt paikoissa missä naisen asema on tarkoituksella alempi. Nykyään siellä missä naisen asema on kohentunut ja naiset voivat itse elättää itsensä, eivät nuoret naiset pääsääntöisesti halua olla vanhojen miesten kanssa kun muitakin vaihtoehtoja on.
Nuorten naisten ja vanhempien miesten liitot ovat esim. Suomessa viimevuosisadan ilmiö muttei niinkään keinotekoinen. Enemmänkin se johtui siitä että nuorilla miehillä harvoin oli varaa tarjota kotia ja riittävää elintasoa perheen perustamiseen. Se oli sen ajan yhteiskunta eikä se ollut parisuhteen muodostamisen kannalta hyvä kenellekään. Naiset joutuivat valitsemaan vanhemman kumppanin omaisuuden perusteella kun taas miehet saivat työskennellä ja kerätä omaisuutta vuosikymmeniä ennen kuin saivat kumppania ollenkaan.
Hyvä että maailma muuttuu.
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakeeko nuoret miehet äiti-hahmoa?
Entä naiset, eikö heistä tunnu lapsellisilta parikymppiset nuoret miehet verrattuna oman ikäisiin? Eri vuosikymmenillä ovat kuitenkin lapsuuden/nuoruuden eläneet.Mulle tulee siis mieleen lähinnä vääristynyt äiti-poika -suhde.
Tämä ei tietenkään koske Suomen Ikineitoa Katri Helenaa, jolla on suhde 36 vuotta nuorempaan mieheen.
Tästä ei sovi mainita mitään sellaista, jota paheksuttaisi päinvastaisessa suhteessa.
Se ikäero on 32 vuotta. Tarkasta faktat
Vierailija kirjoitti:
Lukematta vastauksia vastaan omasta puolestani, että todennäköisesti tässä asetelmassa toimii se, että nuorten miesten seksuaalinen into vastaa nelkytplus-ikäisten naisten vastaavaa.
Lisäksi vanhempi nainen ei etsi mitään elämänkumppania, vaan pelkkää seksiä - kuten se nuorempikin jannu.
Itsekin heräsin nelikybäisenä siihen, että panettaa ihan pirusti ja koko ajan. Oma samanikäinen mies taas oli aivan päinvastainen: sille riitti, että istutaan tohvelit jalassa lukemassa kirjaa. Kyllästyin jatkuviin pakkeihin ja vastahakoiseen jos-nyt-sitten-on-ihan-pakko -seksiin. Hirvitti ajatus, että olen jumissa hautaan asti tällaisessa vanhussuhteessa, vaikka olen elämäni vedossa vieläkin. En halua hautautua näin nuorena! Aloin tähyillä sillä silmällä ympäristöäni.
Pidän huolta itsestäni muutenkin, olen freesi ja hoikka. Oli helppoa pokata salilta kivoja heeboja helpottamaan tuskaani. Kesällä taas terassilla saan seuraa nopeasti. Kun kumpikin tietää pelin hengen, on molemmilla kivaa :)
N46
T. toinen samanikäinen
Se on kyllä hassua miten nämä nuorempia tapailevat keski-ikäiset naiset ja miehet kuvittelevat usein olevansa suuriakin saaliita. Sitten haukutaan kuinka vanha ja väsynyt/reupsahtanut exä on. Nuoremman saamiseen miehelle riittää että on rahaa ja auto, naiselle riittää että hakee "jotain ei vakavaa" eli seksiä.
Se on vaan kylmä fakta että nämä nuoremmat lähtevät yleensä helppouden ja uusien kokemuksien takia näihin suhteisiin. Ei siksi että se keski-ikäinen mies tai nainen on upeinta mitä ovat löytäneet.
Ps itsekin harrastin parikymppisenä 10-20v vanhempien tapailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
T. toinen samanikäinen
Se on kyllä hassua miten nämä nuorempia tapailevat keski-ikäiset naiset ja miehet kuvittelevat usein olevansa suuriakin saaliita. Sitten haukutaan kuinka vanha ja väsynyt/reupsahtanut exä on. Nuoremman saamiseen miehelle riittää että on rahaa ja auto, naiselle riittää että hakee "jotain ei vakavaa" eli seksiä.
Se on vaan kylmä fakta että nämä nuoremmat lähtevät yleensä helppouden ja uusien kokemuksien takia näihin suhteisiin. Ei siksi että se keski-ikäinen mies tai nainen on upeinta mitä ovat löytäneet.
Ps itsekin harrastin parikymppisenä 10-20v vanhempien tapailua.
Ymmärrän, että aihe aiheuttaa ahdistusta vanhoissä möhömahoissa: oman ikäryhmän kauneimmat ja tasokkaimmat sextailee nuorten adonisten kanssa kun itse hampaita kiristellen korkkaa viidennen bissen vauva-palstan äärellä ja lautoja selaillen, jossa voi jakaa muiden mgtow- ja incellihemmojen fantasioita naisten vasaantulevasta "seinästä" ja "tason laskusta" faktat ja todellisuuden kieltäen. Semmosta se elämä on, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46
T. toinen samanikäinen
Ps itsekin harrastin parikymppisenä 10-20v vanhempien tapailua.Ymmärrän, että aihe aiheuttaa ahdistusta vanhoissä möhömahoissa: oman ikäryhmän kauneimmat ja tasokkaimmat sextailee nuorten adonisten kanssa kun itse hampaita kiristellen korkkaa viidennen bissen vauva-palstan äärellä ja lautoja selaillen, jossa voi jakaa muiden mgtow- ja incellihemmojen fantasioita naisten vasaantulevasta "seinästä" ja "tason laskusta" faktat ja todellisuuden kieltäen. Semmosta se elämä on, ei voi mitään.
Harmi että sulla menee noin huonosti. Toivottavasti löydät apua yksinäisyyteesi ja alkoholi ongelmaasi. Jos olisit ymmärtänyt lukemaasi niin kirjoitus koski molempia sukupuolia. Mutta jos sinun on helpompi elää faktat ja todellisuus kieltäen turvautuen somesta opittuihin "hienoihin" haukkumasanoihin niin ei voi mitään. Semmosta elämä on.
Ja olen ihan yhtä vanha lihava möhömaha kuin meidän pääministerikin.
Ne nuoret miehet, jotka saa näitä kuumia vanhempia naisia ovat 5/5 alfamiehiä. Tämä on jotenkin kivuliasta monelle. Ikä ei määritäkään arvoa, vaan alfamiehet ja alfanaiset löytävät toisensa iästä huolimatta.
Kunhan on mies, eikä poika, niin ei ole minulle mitään merkitystä.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/a616bf8e-ac86-43c8-9ef0-d9107525d787
Ei mikään ikäkriisi
Anni, 42, seurustelee 10–15 vuotta itseään nuorempien miesten kanssa ja viestilaatikko on jatkuvasti täynnä nuorempien miesten viestejä. Syy suhteisiin nuorten miesten kanssa on simppeli.
Puumailu on yleistymään ja hyvä niin, että naisetkin saa tapailla reippaasti nuorempaa miestä. Miehethän on iät ja ajat tapailleet parikymppisiä pimuja.
Tuskin he siitä seurustelustaan minun mitään mielipidettäni kaipaavat ja hyvä näin, koska eihän minulla siitä heille mitään mielipidettä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin nuorena puuman kanssa pari kuukauu ja tuntui tosi hyvltä tyhjentää pusseja siihen vaihdevuosimammaan.
Varmasti. Ei riskiä, että soittelisi perääsi ilmoittaen olevansa raskaana.
Hienoa että nuoret miehet ymmärtävät jättää oman ikäiset naiset. Vanhempi nainen sentää osaa rakastaa.
Mikä teitä ikäerosta vouhkaajia vaivaa. Ettei vain mustasukkaisuus...
Nykään on paljon yh-äitejä ja nuoret miehet välttelevät näitä kuin ruttoa, mikä on ihan oikein. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää kolmekymppiselle miehelle se nelikymppinen friidu.
Vierailija kirjoitti:
Nuoremmissa miehissä on paljon hyviä ominaisuuksia. Siis muitakin kun ulkonäöllisiä.
Nykyisten noin kolmekymppisten miesten sukupolvi osaa keskustella! Ja myös tunteistaan.
Viiskymmppiset eivät osaa. Jos mä etsisin nyt miestä parisuhteeseen, niin törkein ominaisuus olisi keskustelutaito. Pitää pystyä avautumaan tunteistaan ja pitää pystyä selvittämään asioita keskustelemalla.
Mun tuntemat viiskymppiset eivät osaa keskustella. Arkisia asioita töksäytetetään, niitäkään ei aina. Luulen et mun mies voisi hyvin olla puhumatta mistään viikkokausia.
Juuri näin! Vaihdoin viiskymppisen miehen kolmekymppiseen ja nautin täysillä.
Olen myös hyvin selvillä että nuori mieheni haluaa varmaan joskus sen oman perheen enkä minä voi hänelle sitä antaa, mutta siihen asti otan tästä kaiken irti.
N52 + M29
Olen elänyt niin vaiherikkaan ja opettavaisen elämän, että tässä iässä se kiinnostus on jo paljon fiksummissa asioissa ja seksittäkin jo pärjää. Toinen keski-ikäinen nainen.