Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teknisesti taitavin elossa oleva sähkökitaristi mielestänne?

Vierailija
18.07.2022 |

Mun mielestä Tina Setkic (Youtubessa Tina S). En ymmärrä miten joku voisi edes olla enää soittotekniikaltaan juuri tuon parempi. Ainakaan metalli-genressä. Harmi ettei Tina viihdy lainkaan julkisuudessa. Hän voisi olla valtavan iso stara. Youtubessa on jo sitä.

Kommentit (216)

Vierailija
141/216 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto mikä ohis mutta pakko tulla kertomaan kun ketjun otsikko toi mun mieleen unen johon aamulla heräsin, oikein harmitti kun se loppui sillä tunnelma oli jotenkin niin leppoisa. En tiedä kitaroista mitään mutta siinä unessa olin soitinkaupassa jossain jenkeissä ostamassa mustavalkoista Ibanezia joka maksoi tuhat euroa, yritin tingata hinnasta. Ja mun kitaratietämys on siis sillä tasolla että oli pakko varmistaa googlesta onko Ibanez todella kitaravalmistaja... :D Kummallinen alitajunta. Olen kuunnellut kyllä superpaljon musiikkia viimeaikoina.

Vierailija
142/216 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomata että soittaessaan joitain erittäin vaativia biisejä Tina S:n ei tarvitse pitkiin aikoihin katsoa lainkaan kitaran otelautaa...

15-vuotiaana soittaa siis erittäin vaativia kappaleita ja katselee välillä ihan muualle kuin kitaran otelautaan?

Kyllä tätä ovat netissä monet ihan vakavasti otettavat henkilöt kovasti hämmästelleet, koska eivät ole välttämättä koskaan aiemmin törmänneet vastaavaan. Sormet kuitenkin liikkuu Tinalla koko ajan valtavalla nopeudella....

Antakaa joku kotimainen esimerkki tästä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vibrato : Mark Knopfler

Paras staccato : Angus Young

Paras steel guitar : Gary Rossington

Vierailija
144/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinan fani kuulostaa jankutuksensa kanssa palstan rumpulegendalta, Seralta.

Vierailija
145/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, arvostan toki tekniikkaakin mutta fanitan yleensä soittotyylin mukaan.

Vierailija
146/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fripp👍

Vierailija
147/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yksi parhaimpia kitaraesityksiä mitä sähkökitaralla esitettynä olen koskaan kuullut keneltäkään ikinä. Voitte vapaasti olla eri mieltä jos haluatte.

Vierailija
148/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brian May

May ei ole teknistä nähnytkään ja varmasti itsekin on asiasta samaa mieltä. Hänen ansionsa ovat aivan muualla ja sanoisin häntä yhdeksi parhaista elävistä kitaristeista, sillä tekniikan ja nopeuden sijasta itse arvostan enemmän omaa soundia, fiilistä, melodisuutta, monipuolisuutta sekä istuvuutta kokonaisuuteen muiden soittajien kanssa, ja näissä mies on aina ollut ja on yhä absoluuttista huippuluokkaa.

Vierailija
149/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekninen taituruus kitaransoitossa on yleensä tae tylsyydestä. Menee liika jatsiksi tai zappaksi.

Vierailija
150/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekninen taituruus kitaransoitossa on yleensä tae tylsyydestä. Menee liika jatsiksi tai zappaksi.[/quote

No mutta jos kappale on sellainen luonteeltaan, ettei sitä pysty kunnolla soittamaan ilman tosi hyvää teknistä hallintaa...

Vierailija
151/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
152/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Batio on sen verran ruma jätkä ja toi letti on jotain niin karmeaa,  että olkoon kuinka virtuoosi vaan, niin ei vaan pysty...

Vierailija
153/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on yksi parhaimpia kitaraesityksiä mitä sähkökitaralla esitettynä olen koskaan kuullut keneltäkään ikinä. Voitte vapaasti olla eri mieltä jos haluatte.

Kuunnelkaa edes tuo, jos ette muuta jaksa kuunnella. Mulla ainakin menee iho kananlihalle vaikka kuuntelisin useammankin kerran...

Vierailija
154/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brian May

May ei ole teknistä nähnytkään ja varmasti itsekin on asiasta samaa mieltä. Hänen ansionsa ovat aivan muualla ja sanoisin häntä yhdeksi parhaista elävistä kitaristeista, sillä tekniikan ja nopeuden sijasta itse arvostan enemmän omaa soundia, fiilistä, melodisuutta, monipuolisuutta sekä istuvuutta kokonaisuuteen muiden soittajien kanssa, ja näissä mies on aina ollut ja on yhä absoluuttista huippuluokkaa.

May on enemmän luova musiikin tekijä. Toki myös ihan taitava soittaja "normaalilla" mittapuulla.

Hän käyttää noissa sooloissaan aika paljon samantyyppisiä melodiota mitä laulumedioissa käytetään ja rakentaa soolonsa sitä kautta. Ei perinteiseen rock-tyyliin hyödyntäen pääasiallisesti jotain pentatonisia asteikkoja. Hyvä puoli että soolot ovat aika mieleenpainuvia kun niissä menee joku selkeä melodialinja. Makuasia sitten että kuinka paljon tykkää tuollaisesta tyylillisesti.

Vierailija
155/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että mun ongelma on liian pienet sormet, mutta ei se vissiin ollutkaan sitten se. Katsottuani muutaman videon......

Vierailija
156/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan tolle Tinalle bönari? Harjoitteli varmaan vähän liikaa...

Se sanoi jossain haastattelussa tyyliin että tavoitteenakin on tekninen täydellisyys suurinpiirtein... En muista ihan tarkkaa sanamuotoa, mutta vähän tällainen kuva tuli siitä kuiteskin. Hänestä on ollut ranskalaisessa mediassa muutama haastattelu.

Vierailija
157/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Brian May

Tina käyttää kyllä paljonkin omia pikku kikkoja soitossaan, eikä ne siinä mielessä mitenkään orjallisesti noudata alkuperäistä kappaletta. Nuotit on kyllä lähes yksi yhteen.

Vierailija
158/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekninen taituruus kitaransoitossa on yleensä tae tylsyydestä. Menee liika jatsiksi tai zappaksi.

No ei jazz ole tylsää...

Ja klassisella puolella tekninen taituruus on pakollinen vaativuus jos edes mielii huipputasolle.

Vierailija
159/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole ehkä mikään maailman omaperäisin biisi tai edes teknisesti mikään maailman paras esitys. Siinä kitaraa soitetaan eikä hiplailla. Ottakaapa tiluttajat mallia.

Vierailija
160/216 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vähän harmittaa Tinan puolesta kun monet eivät näytä ymmärtävän, ettei hän ole mikään normaali Youtuben "teinitaituri", vaan hän on aidosti ihan omalla tasollaan ja kilpailee paljon enemmän aikuisten huippusoittajien kanssa. Hän on ihan käsittämätön superlahjakkuus. Ja olen katsonut hänestä jo videoita kun hän soittaa ihan pienenä lapsena akustista kitaraa ja niistä jo näkee että nyt ei ole kyseessä mikään tavanomainen soittaja. Hän ei silloinkaan juuri katsele edes otelautaa....

Muistan kun itse soitin lapsena kitaraa, niin en muuta tehnytkään kuin tuijotin ihan koko ajan otelautaa. Ja siltikin tuli virheitä koko ajan.