Miksi naisia ei näe ulkotöissä?
Kävin äsken ulkona ja kiinnitin huomiota että kaikki työtätekevät ihmiset oli miehiä.
Tässä listaus.
Rakennustyöntekijät, maanrakennustyöntekijät, kaivinkonekuskit, postinjakaja, bussikuskit, nurmikonleikkaajat, huoltomiehet, rekkakuskit, eri yritysten pakettiautoja ajoi miehet. Missä ihmeessä naiset ovat?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Aina naurattaa nämä jutut. Todennäköisesti ap ei itse ole edes työelämässä, kyttää vaan ikkunasta kun muut tekee töitä. Itse olen ollut yli 20 vuotta metallialalla ja siellä on naisia tosi paljon, meilläkin kuuskymppiset naiset trukilla ajelee tottuneesti. Ja joka ikinen kesä annetaan jollekin kesätyöntekijälle potkut ja ne ovat AINA poikia, ei koskaan tyttöjä. Tänäkin kesänä taas tuli joku kännykkää räpläävä taukoja tuplaava nuori Turhapuro prätkäjätkä töihin. Saattoi kadota johonkin yli tunniksi, kukaan ei tiennyt missä oli. Samalla me muijat ja oikeat ÄIJÄT tehtiin töitä 33 asteessa, yksi nainen oli vielä raskaana ja juoksi oksentamassa vähän väliä.
Pomokin sanoi, että tämä firma ei ole lähes 40 vuoden aikana perustamisestaan lähtien kertaakaan joutunut irtisanomaan yhtäkään naista. Että mitä jos te miehet hoitaisitte edes ne sisätyöt kunnialla? Aletaan sitten sen jälkeen puhua ulkotöistä.
Trukilla ajo= sitä tekee kuka vain narukäsi kunhan osaa itse trukkia käsitellä. Koeta pinkata 60v trukkikuskisi kanssa sementtisäkkejä ripeästi niin montako menee kerros ylöspäin lavalle ennen kuin hapottaa?
Näkisin miehiä mieluusti enemmän puutarhureina tai hevosenhoitajina. Mutta ei kai kelpaa niin likainen ja raskas työ. Sataa, selkää sattuu, likaista, yäk. Tahdon koneen hyttiin suojaan.
Vierailija kirjoitti:
Näkisin miehiä mieluusti enemmän puutarhureina tai hevosenhoitajina. Mutta ei kai kelpaa niin likainen ja raskas työ. Sataa, selkää sattuu, likaista, yäk. Tahdon koneen hyttiin suojaan.
naisvaltasilla aloilla on se ongelma että miehet ei sinne halua oli työnkuva mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksa, hapottaa, liian kuuma, liian kylmä, sataa, tulee hiki.
Naisia ei ole töissä joissa vaaditaan koko ajan voiman käyttöä työn suorittamiseen ja se naisten fyysisin uroteko on ollut vanhuksen kääntäminen pari kertaa vuorossa on kyllä kevyempää kuin työpäivä putkeen tasoittaa betonia.
No ei ne raksaukotkaan yleensä mitään narukäsisiä 160cm vinkuheiniä ole. Ei ihan jokaisesta miehestä ole niihin hommiin myöskään. Laita joku koko elämänsä pelikoneella viettänyt eeässää litkinyt veltto vitivalkoinen jätkänrimpula niihin hommiin ja naura. Helposti joku vanhuksia ikänsä käännellyt hoitsu hoitaa hommat helpommin. Miehissä on pienikokoisia ja fyysisesti sekä henkisesti heikkoja myös, ei se pissavälineistä ole kiinni.
Fyysisesti todella raskaisiin hommiin ei ole kuitenkaan mitään järkeä hankkia pienikokoista ihmistä, on se sitten mies tai nainen. Esimerkiksi omalla työpaikallani pienin nainen on ihan lapsen kokoinen n150cm ja varmaan allekin 40kg ja isoin nainen yli 190cm, painoa en tiedä, mutta on todella rotevarakenteinen, herteikas, lihaksekas ja tekee niitä "äijien töitä", joihin tota hyttysen kokoista naista ei tietenkään edes laiteta koska se olisi typerää, vaan hän saa näpertää jotain pienempiä töitä. Olen siis tuo metallialan akka joka edellä jo avautui.
Kävin tänään Honkanummen hautausmaalla ja näin siellä parikin naista ulkotöissä.
Olen sisätöissä. Pihatyöni olen ulkoistanut 😁.
Olisi reippaalle miehelle paikka vapaana.
Nyt täytyy kysyä, missä ap on liikkunut, kun postinjakajankin nähnyt. Sanoisin, että hän on meillä päin paljon harvinaisempi näky kuin nainen ison työkoneen ratissa tai varsinkin kukkaistutuksia kitkemässä.
Miehiä on aika paljon siementäjinä ja lomittajina, lomittajina taitaa jo olla enemmän miehiä kuin naisia, työn koneistuminen on karkoittanut naiset alalta. terv. karjatilan emäntä.