Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naisia ei näe ulkotöissä?

Vierailija
18.07.2022 |

Kävin äsken ulkona ja kiinnitin huomiota että kaikki työtätekevät ihmiset oli miehiä.
Tässä listaus.
Rakennustyöntekijät, maanrakennustyöntekijät, kaivinkonekuskit, postinjakaja, bussikuskit, nurmikonleikkaajat, huoltomiehet, rekkakuskit, eri yritysten pakettiautoja ajoi miehet. Missä ihmeessä naiset ovat?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehiä näy karjanhoitajina, lomittajina, lypsäjinä tai siementäjinä? Raskasta ja likaista työtä. Vaarallistakin.

Miehet ajaa työkoneita ja puhuu puhelimessa.

Turha on siis ap:n mitään "miehet tekee raskaat työt"-ideologiaansa kylvää. Sillä perusteella, että on nähnyt raksamiesten joukon röökillä jossain.

Kyllä miehet tekee yhtälailla navettahommia.

Jos miehiä on navettshommissa, he haluavat aina käytellä koneita. Ajavat pienkuormaajilla, traktoreilla, mönkijöillä, trukeilla jne. Enemmistö navettatyöntekijöistä (nimenomaan he jotka hoitavat vasikat ja lehmät) on naisia. (Tai ukrainalaisia miehiä)

Vierailija
42/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole postinkantajissa kuin kaksi miestä, loput 26 ovat naisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaupungin kaikki puutarhurit naisia. Kävin hautausmaalla, enemmän oli tyttöjä kesätöissä kuin poikia.

Vierailija
44/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on sinun kokemuksesi sitte..minä olen nähnyt monta kertaa naispuolisia postinjakajia, bussikuskeja, pari naisroskakuskiakin ja viimeisin huoltomies joka asensi uuden palohälyttimen oli nainen :D

Vierailija
45/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskeluissa poikia paremmin menestyvät tytöt olisivat matalapalkka-aloilla? Naiset ovat päättäjiä nykyään. Nykymiehistä ei ole kuin tekemään tyhmiä aloituksia ylikselle ja tälle palstalle.

Kutsutko vakavissasi esim. rakennusalaa matalapalkkaisemmaksi alaksi kuin vaikkapa hoitoalan perusduunit? :D

Kuka puhui hoitoalasta? Keskity sinä kaivamaan ojaa, se on sun juttu.

Miksi opiskeluissa poikia paremmin menestyvät tytöt olisivat matalapalkka-aloilla?

Hoitoala on matalapalkka-alaa. Siksi sen nostin esiin vastauksena tuohon. Itse olen toimistotöissä, jos se on sinusta kovin olennainen tieto tässä yhteydessä. 

Vierailija
46/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehiä ei näy kampaajina ja kosmetologeina?

Vierailija
47/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehiä ei näy kampaajina ja kosmetologeina?

Näkyy. Kampaajina aika paljonkin. Kosmetologeina toki vähemmän, mutta on heitäkin. Naapurissani on jopa miehen omistama kauneushoitola. Omistaja itsekin tekee joitain paikan tarjoamista hoidoista. 

Vierailija
48/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei miehiä näy karjanhoitajina, lomittajina, lypsäjinä tai siementäjinä? Raskasta ja likaista työtä. Vaarallistakin.

Turha on siis ap:n mitään "miehet tekee raskaat työt"-ideologiaansa kylvää. Sillä perusteella, että on nähnyt raksamiesten joukon röökillä jossain.

Jos miehiä on navettshommissa, he haluavat aina käytellä koneita. Ajavat pienkuormaajilla, traktoreilla, mönkijöillä, trukeilla jne. Enemmistö navettatyöntekijöistä (nimenomaan he jotka hoitavat vasikat ja lehmät) on naisia. (Tai ukrainalaisia miehiä)

Voisko johtua siitä että naiset ei halua ja osaa käsitellä koneita, lypsyhommat ovat helpompia ja siksi naiset tekee niitä.

Vierailija
49/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset vat nirsoja, niille pitää olla siisti sisätyö.

Vierailija
50/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun naisena on ulkohommissa palkkatöissä saa kuulla veetuilua- ootko lesbo?

Putouksessakin puutarhurinaisesta hautausmaalla tehtiin pilkallisesti lesbo puutarhuri......

Vierailija
51/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko johtua siitä että naiset ei halua ja osaa käsitellä koneita, lypsyhommat ovat helpompia ja siksi naiset tekee niitä.

Teilläkö lehmät lypsetään käsin?

Vierailija
52/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt se sitten selvisi, meidän Juha ei ole mies! Hyvin se on karjanhoitajana pärjännyt jo 10 vuotta. Lypsäjän ammattikuntaa ei taida enää olla.

Vierailija
53/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaikki työtätekevät ihmiset" 😂 joopa joo. Naiset on yleensä koulutetumpia kuin miehet, ei ole tarvetta hakeutua ulkotöihin kun palkan saa helpommallakin siistissä sisätyössä. Miten sinulla oli muuten aikaa tarkkailla "työtätekeviä ihmisiä"?

Vierailija
54/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyyhän paljon naisia ulkotöissä. Ja ovat vielä niin kivan näköisiä, reippaita ja hoikkia. Ainakin raksalla!

Vierailija
55/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt monta naispostinjakajaa (viimeksi tänään), lappuliisat ovat usein naisia, naisia olen nähnyt hautausmaalla töissä, torimyyjinä, kiinteistöhuollossa, pitkää matkaa ajaessa tulee vastaan naisrekkakuskeja (mikä ulkotyö tämä on?) jne. Enemmän olen huolissani siitä, että entiset miesalat (papit/lääkärit/opettajat) ovat naisistuneet lähes 100%, eikä tämä miesaines ole siirtynyt naisaloille (hoito/siivous/myynti).

Vierailija
56/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa minä näen päivittäin kun kiinteistön hoitajista ja remonttiporukasta on osa naisia, myös ympäristöä huoltaa yhtä usein nainen kuin mieskin. Jospa et vain kiinnitä huomiota.

Vierailija
57/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehiä ei näy hoitajina vanhustenhoidossa, päiväkodeissa, kaupan kassoina? Miehet eivät kykene noihin hommiin, kun pitää kyetä tekemään useampaa asiaa yhtäaikaa.

Ainakin paikallisessa Prismoissa on miehiäkin kassoina. Välillä ovat täyttämässä hyllyjäkin.

Vierailija
58/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä voinut lama-ajan lapsena valita töitäni. Sitä tehdään mistä saa palkkaa. Sisällä tai ulkona. Päivällä tai yöllä. Arkena ja pyhänä. Olkoon sitten naisten tai miesten töitä se ei minua kiinnosta.

Vierailija
59/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina naurattaa nämä jutut. Todennäköisesti ap ei itse ole edes työelämässä, kyttää vaan ikkunasta kun muut tekee töitä. Itse olen ollut yli 20 vuotta metallialalla ja siellä on naisia tosi paljon, meilläkin kuuskymppiset naiset trukilla ajelee tottuneesti. Ja joka ikinen kesä annetaan jollekin kesätyöntekijälle potkut ja ne ovat AINA poikia, ei koskaan tyttöjä. Tänäkin kesänä taas tuli joku kännykkää räpläävä taukoja tuplaava nuori Turhapuro prätkäjätkä töihin. Saattoi kadota johonkin yli tunniksi, kukaan ei tiennyt missä oli. Samalla me muijat ja oikeat ÄIJÄT tehtiin töitä 33 asteessa, yksi nainen oli vielä raskaana ja juoksi oksentamassa vähän väliä. 

Pomokin sanoi, että tämä firma ei ole lähes 40 vuoden aikana perustamisestaan lähtien kertaakaan joutunut irtisanomaan yhtäkään naista. Että mitä jos te miehet hoitaisitte edes ne sisätyöt kunnialla? Aletaan sitten sen jälkeen puhua ulkotöistä. 

Vierailija
60/68 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa, hapottaa, liian kuuma, liian kylmä, sataa, tulee hiki.

Naisia ei ole töissä joissa vaaditaan koko ajan voiman käyttöä työn suorittamiseen ja se naisten fyysisin uroteko on ollut vanhuksen kääntäminen pari kertaa vuorossa on kyllä kevyempää kuin työpäivä putkeen tasoittaa betonia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme