Miksi naisia ei näe ulkotöissä?
Kävin äsken ulkona ja kiinnitin huomiota että kaikki työtätekevät ihmiset oli miehiä.
Tässä listaus.
Rakennustyöntekijät, maanrakennustyöntekijät, kaivinkonekuskit, postinjakaja, bussikuskit, nurmikonleikkaajat, huoltomiehet, rekkakuskit, eri yritysten pakettiautoja ajoi miehet. Missä ihmeessä naiset ovat?
Kommentit (68)
En tiedä. Missä ovat miehet sairaaloissa, suurkeittiöissä, tai laitossiivoojina?
Laskitko vielä ihonvärin mukaan vai teetkö siitä aiheesta oman aloituksen?
Aloittajalla on puktinäkö ja hän blokkaa kaikki naistyöntekijät näkökentästään.
Vierailija kirjoitti:
En nähnyt yhtään naista työn touhussa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Missä ovat miehet sairaaloissa, suurkeittiöissä, tai laitossiivoojina?
Ei nuo mainitsemasi työllistä niin paljon että selittäisi asiaa.
Kyllä minä näen naisia niin oman kodin pihaa laittamassa kuin tekemässä muita palkallisia ulkohommia.
Käynti optikolla vois auttaa. Itse olen nähnyt monta naista mm.asfalttitöissä ja puutarhahommissa tänä kesänä.
Vierailija kirjoitti:
Naisia ei huolita niihin ammatteihin vaikka hakisivat.
Olet väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, terveisin kaupungin puistohommissa töitä tekevä nainen. Meitä on monta täällä.
Sen sijaan raskaissa hoitajan hommissa ei miehiä näkynyt. Olin ennen hoitaja.
Syy on varmasti se, että kaikissa naisvaltaisissa töissä on tosi huono palkka. Mies on sähkäri, ja kun olin lähärin töissä( paljon iltoja ja viikonloppuja, lähes kaikki juhlapyhät töussä), niin mies nauroi minun palkalle. Tienasi 2x sen päivätyössä, minkä minä lähärinä vuorotyössä. Totesin, että nyt riittää. Nykyisessä työssä (päivätyö) palkka on sama, kuin lähihoitajan peruspalkkapäivätyössä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä näen naisia niin oman kodin pihaa laittamassa kuin tekemässä muita palkallisia ulkohommia.
Nyt ei puhuttu kotitöistä vaan työstä josta maksetaan palkkaa.
Miksei miehiä näy karjanhoitajina, lomittajina, lypsäjinä tai siementäjinä? Raskasta ja likaista työtä. Vaarallistakin.
Miehet ajaa työkoneita ja puhuu puhelimessa.
Turha on siis ap:n mitään "miehet tekee raskaat työt"-ideologiaansa kylvää. Sillä perusteella, että on nähnyt raksamiesten joukon röökillä jossain.
Miksi miehiä ei näy hoitajina vanhustenhoidossa, päiväkodeissa, kaupan kassoina? Miehet eivät kykene noihin hommiin, kun pitää kyetä tekemään useampaa asiaa yhtäaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehiä ei näy hoitajina vanhustenhoidossa, päiväkodeissa, kaupan kassoina? Miehet eivät kykene noihin hommiin, kun pitää kyetä tekemään useampaa asiaa yhtäaikaa.
Paskoja töitä, paskalla palkalla- ei kiinnosta. Ilman koulutusta tienaan raksalla paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehiä näy karjanhoitajina, lomittajina, lypsäjinä tai siementäjinä? Raskasta ja likaista työtä. Vaarallistakin.
Miehet ajaa työkoneita ja puhuu puhelimessa.
Turha on siis ap:n mitään "miehet tekee raskaat työt"-ideologiaansa kylvää. Sillä perusteella, että on nähnyt raksamiesten joukon röökillä jossain.
Kyllä miehet tekee yhtälailla navettahommia.
Yhtä hyvin voisi kysyä, miksi suomalaisia raksamiehiä ei näy missään - ainakaan pk-seudulla?