Oletko käynyt Raumalla?
Oletko koskaan käynyt Raumalla?Tiedätkö Raumasta yhtään mitään?Jos olet käynyt menetkö uudestaan?
-Ol niigon gotonas.Raum o ain Raum-
Kommentit (99)
Olen. Lapsuudessani tuskallisen paljon. Aikuisiällä pari kertaa ystävättären tuen merkeissä ja kerran työmatkalla.
Rauma kuuluu samaan sarjaan kuin muutkin lounaisrannikon pikkukaupungit. Jos ajelet siellä päin, aja ohi, lujaa ja mieluiten ikkunat tiukasti kiinni. Kuolevia muuttotappiokuntia, joissa 95% prosenttia vuodesta ei tapahdu yhtään mitään. Kesäisin koittavat nykertää kuka mitäkin pientä festaria. Talvet ovat täyttä helvettiä, pimeää, märkää, kylmää, kuollutta, kaikki menee kiinni viideltä paitsi jotkut megamarketit, julkista liikennettä ei käytännössä ole, ei edes takseja.
Kämpän varmaan saa halvalla, jos haluaa elää mökkielämää, eikä tarvitse huolehtia toimeentulosta. Töitä kun siellä suunnalla on hyvin vähän tarjolla. Itse kyllä ostaisin sen mökinkin mieluummin vaikka Savosta - sisämaasta - jossa vielä on kuitenkin kunnollisia talvia.
Turku on ainoa lounaisrannikon kaupunki, jonne oikeasti voisi kuvitella muuttavansa mutta ei kyllä edes sinnekään kuin tykillä uhattuna.
Olen toki käynyt. Rauman tori on katettu ja se ihmetyttää aina kun sen näkee. T: porilainen
Kyllä olen käynyt ja menen vielä uudestaan.
Raum on ain Raum.Ol niigon gotonas.
Kyll mää ole mut oleks sää käyny?
Montakin kertaa ja tykkään ko. kaupungista.
Kyll maar mää ole mut oleks sää käyny?
Kyllä, Rauman Tornissa. Nytkö siellä on ovet kiinni, eli ei voi enää käydä
Pitsiviikot on tunnettu että siellä on pil..lua saatavilla
En ole käynyt enkä oikein välitäkään mennä. Yhden raumalaisen olen aikoinani tavannut, ja töykeäksi havainnut. Tykkäsi mollata muita niin että maku meni.
Valitan.
Kävin kerran, kaverin kyydissä suoraan tiettyyn paikkaan yhteen tapahtumaan, ja sieltä meren rantaan tuttavan veneelle ja pieneen saareen, josta seuraavana päivänä sitten autokyydillä pois. Kiva retki, mutta kaupunkia ei ehtinyt nähdä silloin. Ensi kesänä olisi toiveena päästä näkemään vähän enemmän Raumaa, toivottavasti onnistuu.
Raum o ain Raum.Ol niigon gotonas.
Ol niigon gotonas.Raum o ain Raum.
Olen tietysti satakuntalaisena. Kaunis pikkukaupunki. Juuri sopivan kokoinen.
Tätä ei kyllä Porinseutulaisena saisi sanoa. *katselee pelokkana taakseen näppäillessä*
😅
Olen käynyt kaksi kertaa, ensimmäisen ja viimeisen.