Oletko käynyt Raumalla?
Oletko koskaan käynyt Raumalla?Tiedätkö Raumasta yhtään mitään?Jos olet käynyt menetkö uudestaan?
-Ol niigon gotonas.Raum o ain Raum-
Kommentit (99)
Porissa liikenneympyrässä kyltti "Raumalaiset vain 3 kierrosta"
En vain käynyt. Olen asunut siellä 20 ensimmäistä ikävuottani.
"Ol niingon kotonas, mut älä me kaapeil."
Rauman saaristo tuli mukulana tutuksi. Repolan haju oli ajoittain hyvin tajuntaan iskevä. Onhan tuo ihan nätti pikkukaupunki, mutta ei se teini-ikäisenä kivalta paikalta tuntunut. Rauman kirkossa olen päässyt ripiltä ja siellä minut on vihitty avioliittoon.
Olen. Yllätti että vanhassa kaupungissa saa ajella autolla.
Vierailija kirjoitti:
Juu, ostin nakkarilta porilaisen.
Raumalla ei myydä porilaisia.
Olen kotoisin Raumalta. Vanha Rauma on kaunis, muutoin tavanomainen pikkukaupunki. Kesällä herää eloon, talvella on tylsempää. Jääkiekko on tärkeää.
Olen ollut pari kertaa Poroholman leirintäalueella. Sen rantabaari oli vähintäänkin eksoottinen palmuineen. Hyvällä tavalla höpsö.
Vanha kaupunki oli mahtava kun sattui juuri olemaan pihakirppiksiä silloin.
Rauma ja minä emme ymmärtäneet toisiamme. Olen asunut Raumalla pari viikkoa joskus
Oletko koskaan käynyt Helsingissä? Entä Tsmpereella? Rovaniemellä? Kuulostavat eksoottisilta paikoilta keskellä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Rauma ja minä emme ymmärtäneet toisiamme. Olen asunut Raumalla pari viikkoa joskus
Minäkään en sopeutunut sinne. Poikkesin liikaa joukosta. Mutta tämä sama olisi ollut missä tahansa muualla.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut pari kertaa Poroholman leirintäalueella. Sen rantabaari oli vähintäänkin eksoottinen palmuineen. Hyvällä tavalla höpsö.
Vanha kaupunki oli mahtava kun sattui juuri olemaan pihakirppiksiä silloin.
Poroholma on ihan kiva. Riku Räsänen kumppaneineen yrittää pitää Rauman kulttuurielämää pystyssä. Ilman heitä, siellä olisi paljon vähemmän eloa.
Olen käynyt. Raumalla on ammattikorkeakoulu. Tai sen kampus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten myydään.
Asuin lapsena väärällä puolella kaupunkia, olisi pitänyt asua syväraumassa. Harmittelen tuota aina välillä.
Vierailija kirjoitti:
Rauma?Missä on Rauma ???
Länsi-Suomessa (länsi rannikko alueella), satakunnassa, Porin ja Turun välissä.
Eli pitäisi tietää missä Rauma sijaitsee, historian tunnilla esimerkiksi opetettu: maan kolmanneksi vanhin kaupunki (1442).
Kävin Raumalla.Vanha Rauma todella kuin aika matka 200 vuoden taakse.Poroholma upea leirintäalue.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten myydään.
Ne onkin sitten raumalaisia.
Olen ja menen