Olen 50v. Mistä voisin enää haaveilla?
En usko ollenkaan että mitään mukavaa kannattaa enää odotella. Teen suunnitelmia jotka jää toteuttamatta, pienetkin. Ihan lamaantunut koko eukko.
Kommentit (128)
Mistä 50-vuotias sitten EI voisi haaveilla? Keksin vain lapsien saamisen, mutta en muuta sellaista mistä 50-vuotiaana ei voisi haaveilla ihan yhtä hyvin kuin vaikka 25-vuotiaana.
Aloittajan kannattais ehkä hakea mielialalääkitys. Auttaa myös vaihdevuosioireisiin. Mahdollisesti
Sit taas löytyy virtaa ja mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Siis on jonkinlainen masennus, lääkkeet jätin viime vuonna pois. Mielihyvää saan liikunnasta ja nukkumisesta!
Sisältö puuttuu. Minua ei tarvita eikä kaivata missään.
Enkä todellakaan halua ajatella että tämä elämä olisi vasta puolivälissä. Saa olla loppusuora jo. Ap.
Lisää estrogeeniä tai mielialalääkitys takaisin. Älä luovuta.
Voit alkaa haaveilemaan eläkkeelle pääsystä.
Olen ikäisesi ja niin ikään masentunut - ollut jo useamman vuosikymmenen. En haaveile enää mistään, yritän saada nautintoa niistä elämän pienistä asioista. Ihan pienistä asioista, vaikka... lumen narskunnasta kengän alla tai siitä, että aurinko ei polttanut naamaa tai tiskit on tiskattu ja niin edespäin.
Vaikka mistä! Tavoittele pieniä asioita ja niistä vähitellen eteenpäin.
Riippuu myös siitä mitä olet tähän mennessä tehnyt tai saavuttanut.
Ihmisillä on erilaisia luonteita. Itse innostun todella herkästi vähän kaikesta. Tänään olen innostunut luonnon kauneudesta, hyvästä kirjasta, s*ksistä, ruoanlaitosta ja puhelusta ystävän kanssa. Ei ole vielä yhtään päivää elämässäni ollut, etten olisi löytänyt iloitsemisen aihetta.
50+ nainen
Vierailija kirjoitti:
Olen 51 ja haaveilen kaikesta mahdollisesta ja osaa aloin toteuttamaan ja osa on vakavassa harkinnassa. Sitten on pari utopistista unelmaa, jotka eivät välttämättä ikinä toteudu, mutta niistä on kiva unelmoida. Listalle on ensin päätyneet ne, mitä ei voi enää mummuna tehdä, eli osan säästän siihen vaiheeseen, kun toivottavasti saan lapsenlapsia. Reissaaminen on ainakin top1. Minulla on noin 6 paikkaa, joista unelmoin jo ennen omia lapsia. Sitten kun ne on käyty, niin pari lisäkohdetta aina löytyy. Sitten on tanssiharrastukset, joista jo 2 aloitin viime syksynä. Näistä ehdin haaveilla 10 vuotta ja nyt koronan jälkeen, ne ovat syksyllä alkamassa. Itse olen täynnä energiaa.
Meillä keski-ikäisillä monella on matalat rautavarastot ja elämänlaatu sitä myöten heikko. Käy ainakin testaamassa, että kaikki ok. Itsellä ferritiinit olivat 15 ja nyt vuoden rautakuurin jälkeen ne ovat 90. Eron olossa huomaa kuin yöllä ja päivällä. Vuosi sitten en vielä ollut innokas oikein mihinkään. Surin ikääni ja pyöreitä synttäreitä.
Menikö ikäsuru ohitse? Mulla on kauhea ikäkriisi. Täytän 50v ensi talvena. Mikään ei innosta eikä ole haaveita.
Kaikista tuntuu varmaan kauhealle täyttää 50 vuotta. Kun sen päivän on ohittanut, tuntuu jo varmasti paremmalle. Taivas ei tippunutkaan päähän. Yhä vahvasti elossa.
Nuori rakastaja tekisi varmasti terää.
Haaveile minusta. Mäkin haaveilen kivasta n. 50 v eukosta. :)
M46
Haaveilu on syvältä. Niissä pettyy aina eikä niitä yleensä saakaan. Ei mua ainakaan ole oikein onnistanut.
Pelottaa kyllä vanheneminen. Kuulin just että sukulaistäti on sairastunut syöpään seitsemänkymppisenä. Ei ole kiva tietää, että vabheneminen tuo sairaudetkin todennäköisemmiksi.
Haaveena potkut töistä ja sen jälkeen olenkin liian vanha työnantajille.
55-v, mutta sydän on nuori. Vaikka elämä ei mennyt suunnitelmien mukaan, olen selviytynyt . . . Sairastuin kyllä, mutta elämästä pitää tehdä niin hyvä kuin mahdollista kaikesta huolimatta. Luonnon aistii yhä herkemmin. Tulee syvyyttä lisää tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis on jonkinlainen masennus, lääkkeet jätin viime vuonna pois. Mielihyvää saan liikunnasta ja nukkumisesta!
Enkä todellakaan halua ajatella että tämä elämä olisi vasta puolivälissä. Saa olla loppusuora jo. Ap.
Tässä lauseessa "Minua ei tarvita eikä kaivata missään" taitaa olla osa ongelmaasi. Olet elänyt muita, et itseäsi varten.
Nyt on aika ajatella itsekkäästi, mitä sinä haluat. listaa ylös haaveita ja mitä niiden toteuttamiseen tarvitset. Raha taitaa tulla monella vastaan. Sen sijaan että ajattelet ei minulla kuitenkaan ole varaa. Niin listaa ihan konkreettisesti kuinka paljon rahaa tarvitset, ja yritä löytää keinoja toteuttaa unelmaa halvemmalla. Tämän jälkeen mieti miten voisit saada rahat tähän, ehkä joku extra työ, kerätä marjoja ja myydä. Suurin osa meistä joutuu tekemään jonkun verran töitä sen eteen että haave toteutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä todellakaan halua ajatella että tämä elämä olisi vasta puolivälissä. Saa olla loppusuora jo. Ap.Tässä lauseessa "Minua ei tarvita eikä kaivata missään" taitaa olla osa ongelmaasi. Olet elänyt muita, et itseäsi varten.
Nyt on aika ajatella itsekkäästi, mitä sinä haluat. listaa ylös haaveita ja mitä niiden toteuttamiseen tarvitset. Raha taitaa tulla monella vastaan. Sen sijaan että ajattelet ei minulla kuitenkaan ole varaa. Niin listaa ihan konkreettisesti kuinka paljon rahaa tarvitset, ja yritä löytää keinoja toteuttaa unelmaa halvemmalla. Tämän jälkeen mieti miten voisit saada rahat tähän, ehkä joku extra työ, kerätä marjoja ja myydä. Suurin osa meistä joutuu tekemään jonkun verran töitä sen eteen että haave toteutuu.
Tarvitaan ja kaivataan esim. vapaaehtoistyöhön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen saman ikäinen ja suunnitelmia ja haaveita on niin paljon, että sukat pyörii jaloissa. Puolet elämästäsi on luultavasti jäljellä. Elämä on ihanaa!
Tällaiset kommentit ovat rasittavia
Mikä tuossa kommentissa on vikana? Siinä ap:tä yritetään piristää ja auttaa ottamana huomioon että hänellä on hyvässä tapauksessa vielä puolet elämää jäljellä ja rohkeasti vaan toteuttamaan suunnitelmia sekä haaveita. Elämän parempi puoli alkaa neli- - viisikymppisenä kun on jo valmiiksi aikuinen ja mahdollisuudet unelmien toteuttamiseen ovat paremmat kuin taaperona tai teininä.
Korjaus tuohon edelliseen. Viimeinen lause tuli eri henkilöltä.
Ap ja muut: Mitä haluaisit tehdä?
Matkustaa, aloittaa teatteriharrastuksen, saada uusia ystäviä, aloittaa villapuseron neulomisen, opiskella kieliä tai omaksi aikuislukiossa ja valmistua ylioppilaaksi..?
Mulla on edelleen paljon asioita tekemättä edelleen, joita teen, kun minulla on aikaa.
Listalla on myös muitakin asioita, mutta ne saavat odottaa aikaa, jolloin puolisoni ei ole enää arjessani. En pelkää rakastua uudelleen.
Ap:lla on kovin vähän mielikuvitusta.
Mulla on vaikka kuinka paljon haaveita joita tässä toteuttelen pikkuhiljaa.