Olen 50v. Mistä voisin enää haaveilla?
En usko ollenkaan että mitään mukavaa kannattaa enää odotella. Teen suunnitelmia jotka jää toteuttamatta, pienetkin. Ihan lamaantunut koko eukko.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Aloita vaikka tennis, Helsingissä ainakin on nimenomaan yli viiskymppisille suunnattuja tenniskursseja ja valmennuksessa. Liikuntaa ja hyvää seuraa samalla.
Aikuistennis ja myös aikuisbaletti on oikeasti kivaa! Kaikki ollaan kankeita ja hitaita ja monet ylipainoisia, mutta ei se haittaa! Ohjaus on asiantuntevaa näissä aikuisryhmissä.
Olen 52 vuotias, haaveilen juuri ensi vuoden 4 kuukauden japanin matkastani ja aloitan syksyllä japanin opinnot, hauskaa oppia sanomaan jotain paikallisella kielellä. Mennessä olen myös 2 viikkoa Singaporessa ja tullessa honolulussa ja ny:ssä yhteensä kaksi viikkoa.
Voisit haaveilla siitä, että saat elää terveenä pitkään ja opit nauttimaan tavallisesta arkipäivästä ilman mitään sen suurempia elämyksen etsimisiä. Silloin kohokohdatkin sitten tuntuvat suuremmilta.
Ihanaa kesää + paljon onnea ja iloa eri ikäisille:)
Ehkäpä, jos kuuntelee lempeästi itseä, kysellen hellästi, mitä kaipaa just tälle hetkelle; sieltä löytyy hyviä juttuja sisältä päin:)
Joskus vanhoista taakoista päästäminen irti antaa ilmatilaa lähteä uusiin, tuoreisiin elämän tuuliin:)
Iloa löytyy ehkä siitä lapsenomaisesta tunteesta, joka meillä kaikilla on sisällä päin, joskus peittyneenä, mutta sen voi löytää takaisin. Etsimällä sitä ilonlähdettä ihan vain vaikka pienin askelin, on jo polulla siihen:)
Ihania, tuoreita tuulia elämiseen kaikille:)
Vaikka sisällöntuottamisesta https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/332649a6-9c33-4d13-a36a-5b14d7…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, paras ikä ikinä!! Naisena seksuaalisuus ja sopiva kypsyys huipussaan
Tuon iän jälkeen vasta olen toteuttanut suurimmat unelmani.
Minusta on tullut 3x mummi, olemme rakentaneet 3. talomme ja rempanneet talon etelä-Euroopassa. Matkustellut ympäri maailmaa, purjehtinut katamaraanilla, tehnyt mukavimmat työrupeamat urallani.
Listalla on vielä mp reissu Euroopassa mutta lonkat ei kyllä kestä😂 ja n 100 muuta haavetta toteutettavaksi. Hautaan ei ehdi vielä vuosiin!
n62v
Helppo se on hymyillä fyrkat taskussa ja ukko kainalossa. Voisi olla eri ääni kellossa kun eläisit yksin vuosikymmenen betonilähiössä.
Meinaat että olen saanut kaiken ilmaiseksi sormia napsauttamalla??
En sitä sanonut. Mutta "paras ikä ikinä!" Se riippuu hyvin paljon niistä korteistakin mitä kullekin jaettu. Ero, sairatuminen yms voi muuttaa suuntaa yhtäkkiä ja hyvinkin paljon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä, paras ikä ikinä!! Naisena seksuaalisuus ja sopiva kypsyys huipussaan
Tuon iän jälkeen vasta olen toteuttanut suurimmat unelmani.
Minusta on tullut 3x mummi, olemme rakentaneet 3. talomme ja rempanneet talon etelä-Euroopassa. Matkustellut ympäri maailmaa, purjehtinut katamaraanilla, tehnyt mukavimmat työrupeamat urallani.
Listalla on vielä mp reissu Euroopassa mutta lonkat ei kyllä kestä😂 ja n 100 muuta haavetta toteutettavaksi. Hautaan ei ehdi vielä vuosiin!
n62v
Helppo se on hymyillä fyrkat taskussa ja ukko kainalossa. Voisi olla eri ääni kellossa kun eläisit yksin vuosikymmenen betonilähiössä.
Meinaat että olen saanut kaiken ilmaiseksi sormia napsauttamalla??
En sitä sanonut. Mutta "paras ikä ikinä!" Se riippuu hyvin paljon niistä korteistakin mitä kullekin jaettu. Ero, sairatuminen yms voi muuttaa suuntaa yhtäkkiä ja hyvinkin paljon
Totta.
Erosin jo 36v:nä. Muitakin murheita (keskenmenoja, vanhempien kuolemat jne) on jo koettu.
Loukkaannuin useamman kerran ja sairastuin joten terveyteni on täysin mennyt, kärsin kovista kivuista 24/7. Kaikki kaatui päälleni suunnilleen 55 ikävuoden paikkeilla, tk eläkkeelle pääsin 61v:nä eli 6 vuoden sitkeän taistelun jälkeen.
Silti - kaikesta huolimatta - 50+ on ollut upeaa aikaa juuri mainitsemistani syistä. Nyt 60v tilanne alkaa olemaan toinen kun kivut vie voimia liikaa mutta sinnitellään, sinnitellään!
En tiedä suurempaa elämäni tarkoitusta, mutta sauvakävelystä, tanssista ja joogasta tulee parempi olo.