Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suihkutissi ongelmaa..

20.10.2006 |

Mitä ihmettä voin tehdä, kun vauvan jokainen ateria on kamalaa pärskimistä, haukkomista ja yskimistä. JA HUUTO päälle. Rinnat ei ole mitenkään tosi täynnä, kun alan imettää vaan sitten kun maito alkaa herumaan tulee tulva. Mikä vois helpottaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi se kun imetin makuultaan ja annoin enimpien suihkuta harsoon, kuopus oppi odottamaan, esikoinen ei. Olihan se sellasta jatkuvaa taistelua, varsinkin kun aina ei voi imettää makuultaan.

Vierailija
2/5 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta ongelmasta on kärsitty täälläkin. Huutohan johtuu siitä että maitoa tulee liian nopeasti. Jotain apua toi se, että pidin poikaa mahdollisimman pystyasennossa. Joskus olen jopa imettänyt melkein istualtaan niin että poika on olut mahallaan mun mahan päällä. Tällöin maito virtaus on hitaampaa. Myös makuultaan imettäessä ongelma ei meillä ole ollut niin iso. Toinen oli se, että lypsin hieman ennen imetyksen aloitusta. Jos maidontulo ei ole runsasta syötä tämä maito vaikka tuttipullosta. Lisäksi meillä oli aika tarkat syöntiajat, jolloin tasasin painetta laittamalla joksikin aikaa maidonkerääjät ja se tasasi hieman painetta. Niistäkin saat helposti laitettua tarvittaessa maidon tuttipulloon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla itsellä tepsii myös se, että kun maito alkaa suihkuta, ja vauva irrottaa hetkeksi otteensa haukkoakseen henkeä, niin mä painan kankaalla hieman nänniä ja maidon tulo jotenkin " hiljenee" . Sen jälkeen ei enää suihkua kovin paljon. Meillä onneksi kaikki lapset ovat oppineet syömään, vaikka kuinka suihkuaa. Paras asento mulle on ollut myös puoliksi makuultaan niin, että vauva syö melkein kasvot alaspäin.

Jamssa + tytsy 2kk

Vierailija
4/5 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä apu löytyi imetystukilistalta saaduista neuvoista. (Muutenkin hyvä sivusto). Elikäs imetä useampi perättäinen kerta samasta rinnasta. Jos toinen rinta tuntuu pakkautuvan, lypsä maitoa pois juuri sen verran, että pystyt olla. Itse imetin 2-3 kertaa peräkkäin samasta rinnasta ja sitten vaihdoin. Yöllä imetin/imetän vuorotellen, koska meillä tyttö herää yleensä kahdesti syömään. Se vie jonkin aikaa kunnes hoito ns. tehoaa, mutta on kokeilemisen arvoinen juttu ehdottomasti.

Vierailija
5/5 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joitaikin neuvoja! Täytyy jatkaa uusin keinoin tästä eteen päin.