Oletko käynyt Porissa?
Oletko koskaan käynyt Porissa?Porin jazzeilla?Kirjurinluodossa? Tai vaikka Yyterissä?
Jos olet käynyt menisitkö Poriin vielä uudestaan?
Kommentit (101)
seim kirjoitti:
En oo ikinä käynyt. Pori ja Kuopio on suurimmat Suomen kaupungeista, joissa en ole käynyt. Pitäisikö mennä vielä molempiin?
Kirjurinluoto ja Yyteri.Reposaari hieno paikka myös.Kallossa upeat merimaisemat.
Vierailija kirjoitti:
Tääl mä oon.
Eläks sääkii viäl?
Ei Pori ole sen kummempi kuin muutkaan keskisuuret kaupungit. Sen plussapuolia ovat Yyteri, jatsit, Reposaari ja Kirjurinluoto. Porissa asuu halvalla ja tilaa riittää. Porilaisten kanssa pärjää hyvällä itsetunnolla. Pitkä matka itärajalle on sekin hyvä juttu.
Suomen 10.suurin kaupunki.Noin 83000 asukasta.Suomi Areena ja Pori Jazz tuo kaupunkiin paljon turisteja.Yyterissä käy kesän aikana jopa noin 300000 kävijää.Muulloin Porissa ei sitten tapahdukkaan yhtään mitään.
Olen käynyt kaikissa noissa kohteissa ja vähän muuallakin ja voisin toki käydä jatkossakin. Mitään kiinnekohtia ei siis kyseiseen kaupunkiin ole, eli siellä ei sukulaisia eikä tuttavia asu, enkä siellä ole koskaan itsekään asunut, eli lähinnä turistipohjalta olen ollut liikkeellä.
Se mikä Porissa on tietenkin ongelmana, että sinne on erikseen mentävä, se kun ei ole ainakaan itselleni minkään matkan varrella.
Mutta siis ihan ok kaupunkina ainakin vierailu mielessä. Asuminen voi taas olla ihan eri juttu, mutta siitä on paha sanoa sen enempää, kun ei ole lainkaan kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruma ankea keskusta. Joen rannalla sentään jotain nättiä. Ja oli siellä joku nätti puutaloalue hieman keskustan ulkopuolella.
Puutaloalue keskustan lähellä on 5.kaupunginosa eli Porissa Viikkari.
Selä myös 6.osa toisella puolella, eli kuukkari.
Kumpaan menisit mieluummin Raumalle vai Poriin?
En ole koskaan käynyt Porissa. En tiedä Porista mitään.
Porilainen tervehdys: Eläks sääki viäl?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruma ankea keskusta. Joen rannalla sentään jotain nättiä. Ja oli siellä joku nätti puutaloalue hieman keskustan ulkopuolella.
Puutaloalue keskustan lähellä on 5.kaupunginosa eli Porissa Viikkari.
Selä myös 6.osa toisella puolella, eli kuukkari.
Minkälaisia alueita nämä olisivat asua. Havittelen kakkosasuntoa jostain pienemmästä kaupungista ja puutaloasunto olisi toiveissa. Porissa tulee käytyä melkein joka kesä.
Kahdesti käynyt. Reposaaressa kiva leirintäalue, kauppakeskus Puuvillaan oli koirakin tervetullut kuten myös kirpparille. En millään muista sen nimeä mutta iso, siisti ja monipuolisesti tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt Porissa. En tiedä Porista mitään.
Yyteri?Pori Jazz?Kirjurinluoto?Porin Ässät?
Näin tamperelaisesta näkökulmasta, olen. Pori (käytännössä Kirjurinluoto) on vähän niin kuin Tampereen ikioma takapiha. Nuo Onnibussin euron liputkin Poriin auttavat kummasti.
Olen käynyt Porissa enkä mene toista kertaa.
Olen asunut muutaman kuukauden. Lähes kaikki energia meni töihin ja opiskeluihin, joten en ehtinyt tylsistyä. Mitään pahaa sanottavaa Porista ei ole ;)
Olen käynyt, ekan kerran 12-vuotiaana (eli 30 vuotta sitten). Sen jälkeen olen käynyt silloin tällöin. Tänä kesänä tuli käveltyä vähän enemmän keskustassakin. Yyterissä olen ollut useamman kerran, mutta Kirjurinluodossa vain kerran, tuolloin 12-vuotiaana. Tänä kesänä kävin ekan kerran Reposaaressa. Käytiin samalla reissulla Raumalla.
Pori Jazz 2022.Tänä vuonna myytiin vähän alle 50000 lippua.
Pori muistutti liian vaasaa. Ei kiitos.