Heinäkuu, iltapäivä ja +13 astetta "lämmintä"
Huh, kyllä taas jaksaa pitkän syksyn ja talven näin "lämpimän" ajan jälkeen. Tässä juur kattelen etelän matkoja syksylle.
Kommentit (237)
Mutta rehellisesti kuitenkin omasta mielestä parempi, kuin viime kesä.
Pojankin kanssa käyty pyöräilemässä yli 50 km lenkkejä. Ei viime kesänä helteissä sellaista jaksanut ajatellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Juu tuossa juuri äsken totesin itsekseni että ei muutakun villasukat jalkaan. Palelee sisällä.
Ai? Helteet lämmittivät omaa asuntoani niin paljon, että sisälämpötila on vieläkin 25. Pahimmillaan oli lähemmäs 28.
Siksi aina lomalla Välimerelle. Suomen heinäkuu=Espanjan kylmä talvipäivä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi tämä kuin etelässä kiduttava +40 helle. Kokenut sen kerran ja toista ei tule. Vaatetta päälle jos on kylmä, tappohelteellä ei paljon keinoja ole.
Onko teillä vain kaksi ääripäätä? Tällainen +13 tai sitten +40? Eikö kelpaisi tasainen +20 keli, joka ei ole viileä muttei paahtavakaan? Outoja tyyppejä...
Ei se ole kelpaamisesta kiinni! Kun sitä ei vaan voi itse valita! Ei se sinulle tai minulle sopiva sää sieltä pyytämällä tule.
Tässä nyt taas unohdetaan se että yli 20 asteen lämpötiloja kaipaavilla on 2, max 3kk aikaa nauttia niistä. Ja noistakin kuukausista puolet yleensä jää alle joten realistisesti 6 vkoa nautintoa.
Se tarkoittaa sitä että hellevihaajilla on kivaa 46 viikkoa! Ja kehtaatte haukkua meitä joille - syystä tai toisesta - lämpö ja aurinko olisi tärkeää. Ihme ininää!
Koittakaa kestää pari lämmintä päivää, niin mekin koko helvetin loppuvuoden
Muuta Kongoon niin saat nauttia kunnon helteistä ympäri vuoden!
Muuta pohjoisnavalle niin ei tarvitse olla edes paria viikkoa lämpimässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole hellehullu, mutta olisko +20 meidän lyhyeltä kesältä liikaa vaadittu?!
Ap
Tiistaista eteenpäin on +20 ainakin viikon verran. Miten jengi hajoaa nykypäivänä, jos on päivän tai pari hieman viileämpää niin kuin kesällä yleensä on.
Täällä on ollut about viikon verran +15 asteen tietämillä, nyt alhaisimmillaan. Kyllä se hajottaa, kun pitkä kylmä kausi on taas edessä.
Sinä et siis kuulu niihin, jotka valittavat talvisin, ettei ole kunnon pakkasia?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuole 20-25 lämpöön. Sellainen olisi kesäsää. Tänäänkin ollut pilvistä ja sadellut, mittarissa 15.
Eipä tämä +18 hirveästi tuosta haarukasta poikkea. Keski-Suomessa näin.
Nyt on just hyvä! Kesän 13 astetta on ihan eri kuin lokakuun 13. Aurinko lämmittää eikä mulla, ainakaan ole yhtään kylmä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi tämä kuin etelässä kiduttava +40 helle. Kokenut sen kerran ja toista ei tule. Vaatetta päälle jos on kylmä, tappohelteellä ei paljon keinoja ole.
Onko teillä vain kaksi ääripäätä? Tällainen +13 tai sitten +40? Eikö kelpaisi tasainen +20 keli, joka ei ole viileä muttei paahtavakaan? Outoja tyyppejä...
Ei se ole kelpaamisesta kiinni! Kun sitä ei vaan voi itse valita! Ei se sinulle tai minulle sopiva sää sieltä pyytämällä tule.
Tässä nyt taas unohdetaan se että yli 20 asteen lämpötiloja kaipaavilla on 2, max 3kk aikaa nauttia niistä. Ja noistakin kuukausista puolet yleensä jää alle joten realistisesti 6 vkoa nautintoa.
Se tarkoittaa sitä että hellevihaajilla on kivaa 46 viikkoa! Ja kehtaatte haukkua meitä joille - syystä tai toisesta - lämpö ja aurinko olisi tärkeää. Ihme ininää!
Koittakaa kestää pari lämmintä päivää, niin mekin koko helvetin loppuvuoden
Muuta Kongoon niin saat nauttia kunnon helteistä ympäri vuoden!
Muuta pohjoisnavalle niin ei tarvitse olla edes paria viikkoa lämpimässä!
Mikä sai sinut kuvittelemaan, etten haluaisi olla lämpimässä? Nythän on koko ajan ihan lämmintä. Ei kuumaa, vaan lämmintä.
Vierailija kirjoitti:
Pojankin kanssa käyty pyöräilemässä yli 50 km lenkkejä. Ei viime kesänä helteissä sellaista jaksanut ajatellakaan.
Täällä etelä-Euroopassa fillaroivat ihan kevyesti päivittäin näissä 30+ lämpötiloissa.
Ihan täydellistä, koko päivä puutarhatöitä! Ei hyttysiä, paarmoja eikä hikeä, pieni sade ei haittaa töitä yhtään. Ensi viikolla sitten kuivaa ja lämpenee ja mustikkametsä kutsuu! Harmi vaan, että loppuviikosta menee taas helteeksi. Ja oijoi, kantarellitkin on tykännyt tästä sateesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt nautin kun hellehullut itkevät :D
Ylipainoa, vai mikä on selitys? Mikset kestäedes niitä lämpötiloja mitäsuomessa helteeksi kutsutaan?
Mikä on sinun selityksesi sille, että päähäsi ei mahdu muuta kuin toisten ihmisten paino? Entä miksi et kestä näitä +15 lämpötiloja, joita ei voi Suomessa edes kylmäksi kutsua? Nippa nappa vähän koleaksi.
Hoikat ihmiset pelelee herkästi, kun ei ole paksua rasvakerrosta lämmittämässä.
Itse olin nuorena hyvin hoikka ja palelin aina. Nyt vanhemmiten olen normaali painoinen, palelen edelleen herkästi, mutta en niin pahasti, kuin nuorena.
Kyllähän kylmä totuus on se, että jos ihminen on hyvin ylipainoinen, hän tarkenee paremmin ja rasva lämmitää. Ja liikkuessa tulee helposti hiki ja kuuma, jos on paljon ylipainoa.
EI tarvitse edes olla "hellehullu" kun kaipaa lämpimämpiä ilmoja näin kesällä. Talvella kyllä saadaan palella, joten kesällä olisi kiva lämmitellä auringossa.
eri
Olen hoikka ja vähärasvainen vaikka olenkin jo 40 ja ei minua palella helposti, en talvellakaan käytä toppavaatteita koska silloin valuu hiki. Keväästä syksyyn hikoilen hirveästi, inhoan kesää. Teen myös töitä ulkona ympäri vuoden ja havaintojeni mukaan paksummat kitisevät ja eivät kestä kylmää niin kuin minä. Ylipaino kun heikentää verenkiertoa, ei se läskikerros näytä lämmittävän. Hyvin tarkenen ulkona hihattomassa paidassa nytkin, vaikka monet ovat kääriytyneet paksuihin takkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kuole 20-25 lämpöön. Sellainen olisi kesäsää. Tänäänkin ollut pilvistä ja sadellut, mittarissa 15.
Eipä tähän 15 asteen lämpöönkään kukaan kuole. Suomessa tämäkin on kesäsäätä. Ollut aina. Yleensä etenkin juhannuksena ollut vieläkin vilpoisampaa. Tämä vuosi oli sen osalta harvinainen poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ärsyttää kun Suomen kesä on joko 30 astetta tai sitten 14-17 astetta, epävakaista, tuulta ja vesisadetta.
Aina jos lämpötila menee alle 22-asteen niin se on sitten matalapaine ja sen mukana tulevat tuulet ja sateet.
Olisi mahtavaa kun olisi vaikka 21-23 lämpöä ja aurinkoista, välillä satelisi. Mutta täällä mennään aina ääripäästä toiseen.
Äänekäs vähemmistö näyttää toivovan sitä, että kesällä olisi 30 asteen helteet ja talvella 30 asteen pakkaset. Itse toivoisin Suomeen Keski-Euroopan ilmastoa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa niitä kommentoijia, jotka niin kovasti tästä kylmästä sadesäästä tykkää. Minä olin kahden tunnin lenkillä Helsingin keskuspuistossa, jossa tavallisesti on jopa vilkasta. Ei tullut edes koirankusettajia vastaan. Pari pyörää pyyhälsi ohi. Missään ei näkynyt ketään nautiskelemassa.
Itse ulkoilen huonollakin säällä, mutta kyllä tänään veetutti. Heinäkuussa saisi olla lämmintä. Oli luminen talvi ja todella pitkä kevät. Moneen kuukauteen täällä ei ollut kävelyteitä. Lunta ja jäätä vaan. Toppatakkia käytin vielä toukokuussa. Olisi kohtuullista, että tämä lyhyt kesä olisi edes kunnon kesä.
Tämä just.
Eipä näkynyt talvellakaan ulkona niitä talvesta nauttijoita vaan me samat koiranulkoiluttajat tuolla tallattiin menemään paksuissa toppavaatteissa ja kirottiin pakkasta ja tuulta. Kevätauringon paistaessa alkoi näkymään jo muitakin ulkoilijoita.
En minäkään usko yhtään näitä huonon sään ihannoijia.
Ihanaa, kun on viileämpää. En kaipaa yhtään helteitä. +20 toki ois toki heinäkuulle ehkä optimaalisin lämpötila, mutta tämä käy myös hyvin. Kauhulla olen katsonut Etelä-Euroopan lämpötiloja. Syksyn kirpeitä säitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa niitä kommentoijia, jotka niin kovasti tästä kylmästä sadesäästä tykkää. Minä olin kahden tunnin lenkillä Helsingin keskuspuistossa, jossa tavallisesti on jopa vilkasta. Ei tullut edes koirankusettajia vastaan. Pari pyörää pyyhälsi ohi. Missään ei näkynyt ketään nautiskelemassa.
Itse ulkoilen huonollakin säällä, mutta kyllä tänään veetutti. Heinäkuussa saisi olla lämmintä. Oli luminen talvi ja todella pitkä kevät. Moneen kuukauteen täällä ei ollut kävelyteitä. Lunta ja jäätä vaan. Toppatakkia käytin vielä toukokuussa. Olisi kohtuullista, että tämä lyhyt kesä olisi edes kunnon kesä.
Tämä just.
Eipä näkynyt talvellakaan ulkona niitä talvesta nauttijoita vaan me samat koiranulkoiluttajat tuolla tallattiin menemään paksuissa toppavaatteissa ja kirottiin pakkasta ja tuulta. Kevätauringon paistaessa alkoi näkymään jo muitakin ulkoilijoita.
Samaa mieltä edellisten kanssa. Kevät oli superkylmä ja kesäkuukin tosi vaihteleva. Alle +15 ja jatkuva tuuli, juu, ihan normi syyssää Etelä-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä etelä-Euroopassa fillaroivat ihan kevyesti päivittäin näissä 30+ lämpötiloissa.
Varmaan mulla parempi tuo kylmänsieto, kun talvellakin pyöräilen töihin 30 asteen pakkasessa 5 km suuntaansa. Ainoa harmi tuossa on, kun pyörän vaihteet toimii huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Siksi aina lomalla Välimerelle. Suomen heinäkuu=Espanjan kylmä talvipäivä
Itse huomasin eräässä Etelä-Amerikan maassa, että kun lämpötila laski lähelle kahtakymmentä (+ 20 C), ihmiset alkoivat käyttää toppatakkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä just.
Mussuttavat sipsiä kotona ja toivovat paskaa ilmaa jotta voivat tehdä sitä hyvällä omalla tunnolla.