Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinäkuu, iltapäivä ja +13 astetta "lämmintä"

Vierailija
17.07.2022 |

Huh, kyllä taas jaksaa pitkän syksyn ja talven näin "lämpimän" ajan jälkeen. Tässä juur kattelen etelän matkoja syksylle.

Kommentit (237)

Vierailija
221/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota jatkuvaa valitusta säästä. Kun sille ei vaan voi mitään. Ettekö pysty olemaan ulkona jos siellä sataa? Eikö ole sään mukaisia vaatteita? Ja mitä itseasiassa auringolla on teille väliä, täällä vauvasivulla notkutte kuitenkin.

En itse ole koskaan sateella ulkona (paitsi matkalla töihin/kouluun - kotiin), koska _vihaan_ sadetta.

Syksy ja talvi Suomessa ovat yhtä helvett iä ja onneksi tästä maasta todellakin pääsee halutessaan myös pois.

Vierailija
222/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautitaan nyt, kun jaksaa tehdä kaikenlaista.

Se takin päälle vetäminen on pikku juttu sen rinnalla, kun kolme viikkoa sitten meinasi tulla sydänkohtaus jo pelkästään paikallaan olosta, kiukutti joka asia ja ei saanut nukutuksi.

Ja kyllä, olen normaalipainoinen ja nuori ihminen. Vihaan hellettä.

Ei normaali terve ihminen saa sydäriä jos on 28 astetta lämmintä:D Voi ressua:D 

Muutenhan kaikki ihmiset pakkautuisivat Skandinaviaan asumaan ja vieläkin pohjoisemmaksi.

Jostain syystä noita näkyy ihan täällä Italiassa olevan pilvin pimein, on mummoa ja pappaa lenkillä tällä 36 asteessa, duunarit painaa pitkää päivää, fillaroitsijat ajaa kymmenien kilometrien lenkkejä, lapset on tuntikausia altaalla tai pelaamassa fudista tms, äidit ja isät kulkee vauvojen kanssa ulkona, ruokaa laitetaan jne. 

Ei normaali terve ihminen vertaile Suomea ja Italiaa tuohon tyyliin. Katsos, kun ne italialaiset ovat tottuneet siihen kuumuuteen, koska siellä on aina suomalaisesta vinkkelistä katsottuna vähintäänkin lämmintä. Sen sijaan me suomalaiset emme ole tottuneet 30 asteen lämpöihin, koska meillä ei niitä ole kuin max viikon-pari vuodessa. Äly hoi älä jätä!

No äly hoi tosiaan älä jätä. Sinä et voi puhua kaikkien suomalaisten puolesta siitä, mihin tottuvat ja mistä pitävät, koska sinä et sitä yksinkertaisesesti tiedä, vaikka ilmeisesti taukki kuvitteletkin, että kaikki kokevat asiat samoin kuin sinä. Itselläni kuten monella muullakin ei ole vaikeuksia olla 30 asteen lämpötiloissa.

Mitä oikein keuhkoat? Mene pihalle jäähylle, jos et osaa asiallisesti keskustella. 

Asiallista keskustelua ei ole se, että joku pelle alkaa puhua kaikkien suomalaisten puolesta.

No sekö sitten on, ettei osaa kirjoittaa yhtään kommenttia ilman haukkumista?

Ei tietenkään ole. Asiattomuuksiin voi aina vastata asiattomasti.

Sinusta on siis asiatonta sanoa, että suomalaiset eivät ole tottuneet kuumuuteen, koska täällä harvoin on kuuma? Muun muassa siitähän sinä rupesit kiukuttelemaan ja haukkumaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ollut, täydellinen lenkkikeli!

Vierailija
224/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä +16 pärjäsi vielä hellemekolla, mutta nyt piti laittaa jo pitkähihainen päälle. Mitään takkia ei tarvii kunnes menee lähemmäs nollaa.

Vierailija
225/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin mielelläni sellaiset 22 astetta tai kunnon myrskyn.

Vierailija
226/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa kylläpä on taas kitinät päällä. Säälle ei mahda mitään, sopeutuu taikka ostaa lentolipun lämpöön. Suomen ilmasto muuten pelastaa meidät tulevilta p-aalloilta kun ihmiset jäävät lämpimämpiin maihin.

Vierailija
227/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihana päivä tänään! Oli ihanaa käydä kävelyllä. Tuulen vuoksi itikoitakaan ei ollut :)

Vierailija
228/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt nautin kun hellehullut itkevät :D 

Ylipainoa, vai mikä on selitys? Mikset kestäedes niitä lämpötiloja mitäsuomessa helteeksi kutsutaan?

Sinulle on täysin outo tieto, että helteet aiheuttavat monille pahoja terveysongelmia?

eri

Vierailija
229/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi tämä kuin etelässä kiduttava +40 helle. Kokenut sen kerran ja toista ei tule. Vaatetta päälle jos on kylmä, tappohelteellä ei paljon keinoja ole.

Onko teillä vain kaksi ääripäätä? Tällainen +13 tai sitten +40? Eikö kelpaisi tasainen +20 keli, joka ei ole viileä muttei paahtavakaan? Outoja tyyppejä...

Ei se ole kelpaamisesta kiinni! Kun sitä ei vaan voi itse valita! Ei se sinulle tai minulle sopiva sää sieltä pyytämällä tule.

Tässä nyt taas unohdetaan se että yli 20 asteen lämpötiloja kaipaavilla on 2, max 3kk aikaa nauttia niistä. Ja noistakin kuukausista puolet yleensä jää alle joten realistisesti 6 vkoa nautintoa.

Se tarkoittaa sitä että hellevihaajilla on kivaa 46 viikkoa! Ja kehtaatte haukkua meitä joille - syystä tai toisesta - lämpö ja aurinko olisi tärkeää. Ihme ininää!

Koittakaa kestää pari lämmintä päivää, niin mekin koko helvetin loppuvuoden

Kylmyyttä on helpompi kestää kuin hellettä, laitat vain vaatteita päälle. Jos kärsit helteen aiheuttamista terveysongelmista, niin ne ovat ihan eri ongelma kuin sun mielipide, ettet sä vaan tykkää kylmästä.

ohis

Vierailija
230/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi tämä kuin etelässä kiduttava +40 helle. Kokenut sen kerran ja toista ei tule. Vaatetta päälle jos on kylmä, tappohelteellä ei paljon keinoja ole.

Onko teillä vain kaksi ääripäätä? Tällainen +13 tai sitten +40? Eikö kelpaisi tasainen +20 keli, joka ei ole viileä muttei paahtavakaan? Outoja tyyppejä...

Ei se ole kelpaamisesta kiinni! Kun sitä ei vaan voi itse valita! Ei se sinulle tai minulle sopiva sää sieltä pyytämällä tule.

Tässä nyt taas unohdetaan se että yli 20 asteen lämpötiloja kaipaavilla on 2, max 3kk aikaa nauttia niistä. Ja noistakin kuukausista puolet yleensä jää alle joten realistisesti 6 vkoa nautintoa.

Se tarkoittaa sitä että hellevihaajilla on kivaa 46 viikkoa! Ja kehtaatte haukkua meitä joille - syystä tai toisesta - lämpö ja aurinko olisi tärkeää. Ihme ininää!

Kylmyyttä on helpompi kestää kuin hellettä, laitat vain vaatteita päälle. Jos kärsit helteen aiheuttamista terveysongelmista, niin ne ovat ihan eri ongelma kuin sun mielipide, ettet sä vaan tykkää kylmästä.

ohis

Tai sitten ei.

Itselläni on pari kipusairautta mitkä ei kestä kylmää, sadetta eikä tuulta. Vasta 25 asteessa kivut hellittää. Siinä ei auta vaikka istuisi sisällä pilkkihalari päällä.

Voit vain kuvitella minun oloni 11kk vrt parin viikon ahistus lämmöstä hellevihaajilla.

Vierailija
231/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Tai sitten ei.

Itselläni on pari kipusairautta mitkä ei kestä kylmää, sadetta eikä tuulta. Vasta 25 asteessa kivut hellittää. Siinä ei auta vaikka istuisi sisällä pilkkihalari päällä.

Voit vain kuvitella minun oloni 11kk vrt parin viikon ahistus lämmöstä hellevihaajilla.

Oletko koskaan ajatellut muuttoa ulkomaille olon helpottamiseksi?

Vierailija
232/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesä oli lämmin ja vesi oli riittävän lämmintä uida pidemmän aikaa. Tänä kesänä vesi käväisi lämpimänä, että yhden viikon lopun ajan pystyi uimaan, mutta taisi olla siinä uinnit, jos ei lämpiä.

Vierailija
233/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei saisi nauttia lämpimistä kesäkeleistä vain kylmä kesä on oikeanlainen kesä?

Vierailija
234/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei saisi nauttia lämpimistä kesäkeleistä vain kylmä kesä on oikeanlainen kesä?

Siinähän nautit. Minä nautin siitä, että voin päivälläkin pitää ikkunoita ja verhoja auki ilman että tarvitsee pelätä ettei seuraavana yönä saa unta koska sisällä olisi +30 astetta lämmintä.

Vierailija
235/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja toisinpäin ihan sama. Keleistä tulee aina tällä palstalla kauhea väittely, olipa se sitten mitä tahansa. 

Vierailija
236/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten ärsyttää kun Suomen kesä on joko 30 astetta tai sitten 14-17 astetta, epävakaista, tuulta ja vesisadetta.

Aina jos lämpötila menee alle 22-asteen niin se on sitten matalapaine ja sen mukana tulevat tuulet ja sateet.

Olisi mahtavaa kun olisi vaikka 21-23 lämpöä ja aurinkoista, välillä satelisi. Mutta täällä mennään aina ääripäästä toiseen.

Äänekäs vähemmistö näyttää toivovan sitä, että kesällä olisi 30 asteen helteet ja talvella 30 asteen pakkaset. Itse toivoisin Suomeen Keski-Euroopan ilmastoa.

Ihan sama kuka kitisee ja mistä, se ei vaikuta säähän. En ymmärrä, miten täällä valitetaan joka säästä, ja syyllisestään joka kesä ja talvi niitä, jotka osaavat nauttia vallitsevasta säätilasta. Se nauttiminen kun ei ole keneltäkään toiselta pois. Eikä ne säät siitä valittamalla miksikään muutu.

Oon varmaan todella vihattu tyyppi tällä palstalla, koska nautin neljästä vuodenajasta. Siitä rännästä ja loskasta en kauheasti välitä, mutten silloinkaan jaksa valittaa. Sekin menee ohi.

Vierailija
237/237 |
18.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesä oli lämmin ja vesi oli riittävän lämmintä uida pidemmän aikaa. Tänä kesänä vesi käväisi lämpimänä, että yhden viikon lopun ajan pystyi uimaan, mutta taisi olla siinä uinnit, jos ei lämpiä.

Se ja sama. Minä olen uinut viimeksi vuonna 2003, vesien lämpötila ei paljon liikuta. 30 asteen ilman lämpötila taas liikuttaa, sitä ei enää tänä kesänä, kiitos.