Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heinäkuu, iltapäivä ja +13 astetta "lämmintä"

Vierailija
17.07.2022 |

Huh, kyllä taas jaksaa pitkän syksyn ja talven näin "lämpimän" ajan jälkeen. Tässä juur kattelen etelän matkoja syksylle.

Kommentit (237)

Vierailija
141/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota jatkuvaa valitusta säästä. Kun sille ei vaan voi mitään. Ettekö pysty olemaan ulkona jos siellä sataa? Eikö ole sään mukaisia vaatteita? Ja mitä itseasiassa auringolla on teille väliä, täällä vauvasivulla notkutte kuitenkin.

On kaksi eri asiaa pystyykö siellä pihalla olemaan kuin se, että siellä pihalla oleminen on ihan silkkaa pazkaa silloin, kun siellä sataa. Ja se on ihan silkkaa pazkaa täysin riippumatta siitä, että osaa pukeutua. 

Tuossa on se syy, miksi minua ei kotimaanmatkailu kiinnosta.

Vierailija
142/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ei, en ole hellehullu, mutta olisko +20 meidän lyhyeltä kesältä liikaa vaadittu?!

Ap

Tiistaista eteenpäin on +20 ainakin viikon verran. Miten jengi hajoaa nykypäivänä, jos on päivän tai pari hieman viileämpää niin kuin kesällä yleensä on.

On tät nyt kestänyt enemmän kuin pari päivää, ja yöt taas tosi kylmiä, uimavedet jäähtyy.

Joo, ei täällä kiinnosta enää taas mennä edes uimaan, ihan liian kylmää vettä siihen hommaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta rehellisesti kuitenkin omasta mielestä parempi, kuin viime kesä.

Pojankin kanssa käyty pyöräilemässä yli 50 km lenkkejä. Ei viime kesänä helteissä sellaista jaksanut ajatellakaan.

Juuri päinvastoin eli viime kesän helteillä tuli pyöräiltyä 50-100 km lenkkejä useamman kerran viikossa. Tänä kesänä on ollut riittävän lämmin ja ennen kaikkea riittävän kuiva ilma pyöräilystä nauttimiseen vain viikon ajan alkaen juhannusaattona.

Miksi et lähtisi esim. Australiaan pyöräilemään. On lämmintä ja kuivaa! 

Vierailija
144/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota jatkuvaa valitusta säästä. Kun sille ei vaan voi mitään. Ettekö pysty olemaan ulkona jos siellä sataa? Eikö ole sään mukaisia vaatteita? Ja mitä itseasiassa auringolla on teille väliä, täällä vauvasivulla notkutte kuitenkin.

On kaksi eri asiaa pystyykö siellä pihalla olemaan kuin se, että siellä pihalla oleminen on ihan silkkaa pazkaa silloin, kun siellä sataa. Ja se on ihan silkkaa pazkaa täysin riippumatta siitä, että osaa pukeutua. 

Muuta pois Suomesta. Sillä ratkeaa tuokin ongelma. 

Vierailija
145/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pojankin kanssa käyty pyöräilemässä yli 50 km lenkkejä. Ei viime kesänä helteissä sellaista jaksanut ajatellakaan.

Juuri päinvastoin eli viime kesän helteillä tuli pyöräiltyä 50-100 km lenkkejä useamman kerran viikossa. Tänä kesänä on ollut riittävän lämmin ja ennen kaikkea riittävän kuiva ilma pyöräilystä nauttimiseen vain viikon ajan alkaen juhannusaattona.

Miksi asut Suomessa, jos sinulle vasta +25 on riittävän lämmin?

En muuten kyllä enää asuisikaan, mutta tuli aikanaan typeryyttään valitua sellainen ala, jolla ulkomaille töihin lähteminen on aika hankala vaihtoehto. Asuisin paljon paljon mieluummin lämpimämmillä mailla.

Vierailija
146/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narinarinari. 

Vierailija
147/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen paljon alapeukkuja saanut tämä kommentti. Yleensä täällä on ihmiset melko rationaalisia ja turhanvalittajat saavat kuulla kunniansa. Mutta tässä tapauksessa se ei nähtävästi päde.

Vierailija
148/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin, jos löytyisi riittävän hyvä työ ulkomailta, mutta tuli aikanaan päädyttyä aika hankalalle alalle sen kannalta, että hyviin töihin ulkomailla olisi oikein asiaa.

Vierailija
149/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuten kyllä enää asuisikaan, mutta tuli aikanaan typeryyttään valitua sellainen ala, jolla ulkomaille töihin lähteminen on aika hankala vaihtoehto. Asuisin paljon paljon mieluummin lämpimämmillä mailla.

Nykypäivänä alan vaihto ei ole temppu eikä mikään. 

Vierailija
150/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ankea ilma.

Vierailija
151/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä edelleen 25 astetta vaikka ikkunat auki. Ulkona ei tarkene olla.

Vierailija
152/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narinarinari. 

Tuoko oli paras kommentti, minkä aivovajaa taukki sai pehmeästä korvienvälistään irti puristettua? Ei taida siella paljon liikkua?

Vierailija
153/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähtisin, jos löytyisi riittävän hyvä työ ulkomailta, mutta tuli aikanaan päädyttyä aika hankalalle alalle sen kannalta, että hyviin töihin ulkomailla olisi oikein asiaa.

Eli täysin oma valintasi jäädä tänne vinkumaan huonosta säästä. Alaahan voi vaihtaa helpostikin. Niin tekee lukuisat muutkin ihmiset. 

Vierailija
154/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se. Vaatii aikaa ja rahaa. Ei se tuosta noin vain käy.

Vierailija
155/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän väki toivoi täällä. Hirveä vinkuminen joka päivä kun oli 27c lämmintä ja muutamana päivänä 30c.

Vanha sanonta ''varo mitä toivot''.

Vierailija
156/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narinarinari. 

Tuoko oli paras kommentti, minkä aivovajaa taukki sai pehmeästä korvienvälistään irti puristettua? Ei taida siella paljon liikkua?

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Eipä se sinun pazka-ulinasi ollut yhtään sen fiksumpi kommentti. Puhumattakaan tuosta uusimmasta kommentistasi, jotka kuvaamaan aivovajaakin on ihan liian lievä ilmaisu. 

Vierailija
157/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt nautin kun hellehullut itkevät :D 

Ylipainoa, vai mikä on selitys? Mikset kestäedes niitä lämpötiloja mitäsuomessa helteeksi kutsutaan?

Mikä on sinun selityksesi sille, että päähäsi ei mahdu muuta kuin toisten ihmisten paino? Entä miksi et kestä näitä +15 lämpötiloja, joita ei voi Suomessa edes kylmäksi kutsua? Nippa nappa vähän koleaksi. 

Hoikat ihmiset pelelee herkästi, kun ei ole paksua rasvakerrosta lämmittämässä.

Itse olin nuorena hyvin hoikka ja palelin aina. Nyt vanhemmiten olen normaali painoinen, palelen edelleen herkästi, mutta en niin pahasti, kuin nuorena.

Kyllähän kylmä totuus on se, että jos ihminen on hyvin ylipainoinen, hän tarkenee paremmin ja rasva lämmitää. Ja liikkuessa tulee helposti hiki ja kuuma, jos on paljon ylipainoa.

EI tarvitse edes olla "hellehullu" kun kaipaa lämpimämpiä ilmoja näin kesällä. Talvella kyllä saadaan palella, joten kesällä olisi kiva lämmitellä auringossa.

eri

Älä jaksa jauhaa sontaa. Ei palelulla tai hikoilulla ole juurikaan tekemistä painon kanssa. Minulla on BMI18 ja silti vihaan helteitä, koska hikoilen silloin kuin porsas. Sen sijaan näillä +15 keleillä ei palele ollenkaan. Hyvin tarkeni tänäänkin lenkillä t-paidassa ja trikoissa, kun piti vähän rivakampaa tahtia. Talvellakaan ei palele, kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle. 

Sinähän nyt äkäisellä päällä olet!  Eli jos sinä et ole palellut, kun BMI on sulla 18 niin minäkään en ole voinut palella, kun olin laiha? No toki tuo 18 on normaali BMI ja minä olin alipainoinen .

Se, että sinä hikoilet helteellä kuin porsas, ei tarkoita sitä, että laihat eivät olisi viluisia. Etkä sinä edes ole laiha vaan normaali painoinen. Eikä varmaan kaikki laihat olekaan viluisia, ei kai mikään ole 100% sitä taikka tätä.

Ja totta kai sitä lenkillä tarkenee vaikka alasti, kun tarpeeksi kovasti liikkuu. Ja totta kai talvella tarkenee, kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle,  ei kai sitä kukaan kiellä, mutta kesällä olisi kiva kulkea vähän vähemmillä vaatteilla ja silti tareta, vaikka ei koko ajan juoksisikaan lämpimikseen.

Vierailija
158/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se. Vaatii aikaa ja rahaa. Ei se tuosta noin vain käy.

Tämänkin ajan, minkä olet vinkunut täällä olisit voinut käyttää opiskeluun. Valintoja valintoja. Rahaa taasen saa töistä. 

Vierailija
159/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä nyt nautin kun hellehullut itkevät :D 

Ylipainoa, vai mikä on selitys? Mikset kestäedes niitä lämpötiloja mitäsuomessa helteeksi kutsutaan?

Mikä on sinun selityksesi sille, että päähäsi ei mahdu muuta kuin toisten ihmisten paino? Entä miksi et kestä näitä +15 lämpötiloja, joita ei voi Suomessa edes kylmäksi kutsua? Nippa nappa vähän koleaksi. 

Hoikat ihmiset pelelee herkästi, kun ei ole paksua rasvakerrosta lämmittämässä.

Itse olin nuorena hyvin hoikka ja palelin aina. Nyt vanhemmiten olen normaali painoinen, palelen edelleen herkästi, mutta en niin pahasti, kuin nuorena.

Kyllähän kylmä totuus on se, että jos ihminen on hyvin ylipainoinen, hän tarkenee paremmin ja rasva lämmitää. Ja liikkuessa tulee helposti hiki ja kuuma, jos on paljon ylipainoa.

EI tarvitse edes olla "hellehullu" kun kaipaa lämpimämpiä ilmoja näin kesällä. Talvella kyllä saadaan palella, joten kesällä olisi kiva lämmitellä auringossa.

eri

Älä jaksa jauhaa sontaa. Ei palelulla tai hikoilulla ole juurikaan tekemistä painon kanssa. Minulla on BMI18 ja silti vihaan helteitä, koska hikoilen silloin kuin porsas. Sen sijaan näillä +15 keleillä ei palele ollenkaan. Hyvin tarkeni tänäänkin lenkillä t-paidassa ja trikoissa, kun piti vähän rivakampaa tahtia. Talvellakaan ei palele, kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle. 

Sinähän nyt äkäisellä päällä olet!  Eli jos sinä et ole palellut, kun BMI on sulla 18 niin minäkään en ole voinut palella, kun olin laiha? No toki tuo 18 on normaali BMI ja minä olin alipainoinen .

Se, että sinä hikoilet helteellä kuin porsas, ei tarkoita sitä, että laihat eivät olisi viluisia. Etkä sinä edes ole laiha vaan normaali painoinen. Eikä varmaan kaikki laihat olekaan viluisia, ei kai mikään ole 100% sitä taikka tätä.

Ja totta kai sitä lenkillä tarkenee vaikka alasti, kun tarpeeksi kovasti liikkuu. Ja totta kai talvella tarkenee, kun laittaa tarpeeksi vaatetta päälle,  ei kai sitä kukaan kiellä, mutta kesällä olisi kiva kulkea vähän vähemmillä vaatteilla ja silti tareta, vaikka ei koko ajan juoksisikaan lämpimikseen.

Eikä se, että sinä palelet herkästi tarkoita, että palelu liittyisi mitenkään painoon. Sitähän tuossa sinulle yritettiin kertoa, mutta kun ei osaa lukea niin ei osaa....

Vierailija
160/237 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli täysin oma valintasi jäädä tänne vinkumaan huonosta säästä. Alaahan voi vaihtaa helpostikin. Niin tekee lukuisat muutkin ihmiset. 

Miten se tapahtuu helposti ja nopeasti ilman isoa taloudellista sijoitusta? Kertoisitko oi typerä pelle sen ihan konkreettisesti meille muillekin, kiitos taukkiulinasi sijaan.

Itse vaihdoin säästöjen ja aikuiskoulutustuen turvin. Tein myös opinnot nopeutetulla tahdilla