Heinäkuu, iltapäivä ja +13 astetta "lämmintä"
Huh, kyllä taas jaksaa pitkän syksyn ja talven näin "lämpimän" ajan jälkeen. Tässä juur kattelen etelän matkoja syksylle.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa niitä kommentoijia, jotka niin kovasti tästä kylmästä sadesäästä tykkää. Minä olin kahden tunnin lenkillä Helsingin keskuspuistossa, jossa tavallisesti on jopa vilkasta. Ei tullut edes koirankusettajia vastaan. Pari pyörää pyyhälsi ohi. Missään ei näkynyt ketään nautiskelemassa.
Itse ulkoilen huonollakin säällä, mutta kyllä tänään veetutti. Heinäkuussa saisi olla lämmintä. Oli luminen talvi ja todella pitkä kevät. Moneen kuukauteen täällä ei ollut kävelyteitä. Lunta ja jäätä vaan. Toppatakkia käytin vielä toukokuussa. Olisi kohtuullista, että tämä lyhyt kesä olisi edes kunnon kesä.
Joo, tästä säästä tykkäävien kohdalla mietin aina että samaa lääkettä satasella, kiitos.
Ei minulla mitään lääkitystä ole, vaikka rakastan syksyistä säätä ja vihaan helteitä. Ihmiset ovat erilaisia, jos et vielä tiennyt.
Sen tiedän että huumorintajua sulla ei ole.
Suomalainen kesä. Sataa, kylmää ja tuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt nautin kun hellehullut itkevät :D
Miksi sinulla on noin paha olla, että toisten harmitus tuo iloa? Mitä ihmettä sinä siitä saat? En minä helteellä kerkeä miettiä niitä, jotka siitä ei tykkää. Minä nautin silloin ja olen hyvällä tuulella. Eikö se olisi sinullekin parempi että nauttisit nyt vaan tästä viileydestä jos se sinusta on mukavaa.
Miksi sinä olet noin tosikko? Tuohan oli suoraa humoristista kuittailu hellehulluille, jotka helteiden aikaan täällä naureskelevat niille, jotka eivät helteistä nauti. Pistä sitä pipoa vähän löysemmälle välillä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa niitä kommentoijia, jotka niin kovasti tästä kylmästä sadesäästä tykkää. Minä olin kahden tunnin lenkillä Helsingin keskuspuistossa, jossa tavallisesti on jopa vilkasta. Ei tullut edes koirankusettajia vastaan. Pari pyörää pyyhälsi ohi. Missään ei näkynyt ketään nautiskelemassa.
Itse ulkoilen huonollakin säällä, mutta kyllä tänään veetutti. Heinäkuussa saisi olla lämmintä. Oli luminen talvi ja todella pitkä kevät. Moneen kuukauteen täällä ei ollut kävelyteitä. Lunta ja jäätä vaan. Toppatakkia käytin vielä toukokuussa. Olisi kohtuullista, että tämä lyhyt kesä olisi edes kunnon kesä.
Joo, tästä säästä tykkäävien kohdalla mietin aina että samaa lääkettä satasella, kiitos.
Ei minulla mitään lääkitystä ole, vaikka rakastan syksyistä säätä ja vihaan helteitä. Ihmiset ovat erilaisia, jos et vielä tiennyt.
Huumorin pitäisi olla hyvää, jotta se naurattaisi....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, huumorintajua on erilaista, jos et vielä tiennyt!!! :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi tämä kuin etelässä kiduttava +40 helle. Kokenut sen kerran ja toista ei tule. Vaatetta päälle jos on kylmä, tappohelteellä ei paljon keinoja ole.
Onko teillä vain kaksi ääripäätä? Tällainen +13 tai sitten +40? Eikö kelpaisi tasainen +20 keli, joka ei ole viileä muttei paahtavakaan? Outoja tyyppejä...
Ei se ole kelpaamisesta kiinni! Kun sitä ei vaan voi itse valita! Ei se sinulle tai minulle sopiva sää sieltä pyytämällä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä nyt nautin kun hellehullut itkevät :D
Miksi sinulla on noin paha olla, että toisten harmitus tuo iloa? Mitä ihmettä sinä siitä saat? En minä helteellä kerkeä miettiä niitä, jotka siitä ei tykkää. Minä nautin silloin ja olen hyvällä tuulella. Eikö se olisi sinullekin parempi että nauttisit nyt vaan tästä viileydestä jos se sinusta on mukavaa.
Miksi sinulla on noin paha olla, että pahoitat mielesi viattomasta huulenheitosta? Mitä ihmettä siitä saat? En minä puhunut sinulle tai sinusta. Minun viestini oli suunnattu niille, jotka helteiden aikaan ilkkuvat täällä niille, jotka eivät helteistä nauti. Eikö olisi sinullekin parempi, että ottaisit sen katseen pois omasta navasta etkä pahoittaisi mieltäsi asiasta, joka ei sinua kosketa mitenkään.
Mikäköhän teini on multialapeukuttamassa jokaisen viestin missä ei ruikuteta "kylmästä" kelistä? Juuri oli viikkojen järkyttävät porotukset ja jo nyt itketään kun on pari päivää viileämpää? Kannattaa muuttaa muualle eurooppaan esim Ranskaan, siellä saadaan kohta "nauttia" +40c helteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon parempi tämä kuin etelässä kiduttava +40 helle. Kokenut sen kerran ja toista ei tule. Vaatetta päälle jos on kylmä, tappohelteellä ei paljon keinoja ole.
Onko teillä vain kaksi ääripäätä? Tällainen +13 tai sitten +40? Eikö kelpaisi tasainen +20 keli, joka ei ole viileä muttei paahtavakaan? Outoja tyyppejä...
Ihan outo kommentti. Tietenkin kelpaa +20 ja kaikki sen ympärillä, eihän siitä ollut kysymys. Sehän olisi ihanteellista. Nyt oli kysymys noista hirmuhelteistä, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, huumorintajua on erilaista, jos et vielä tiennyt!!! :DD
Hei, kaikilla ei ole yhtä paska huumorintaju kuin sinulla, jos et vielä tiennyt!!! :D:D
Tämä kesä on ollut sanonko mistä. Vain pari hellepäivää. Olisi se nyt kiva saada tankata hellettä ja aurinkoa ennen pitkää, synkkää talvea. En ole edes vielä uinut kertaakaan, täällä Oulussa on ollut niin kylmä kesä.
2010, 2011 ja 2018 kesät olivat sellaisia, jotka antoivat paljon voimaa talveen. Olin pirteä seuraavaan kesään asti.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kesä on ollut sanonko mistä. Vain pari hellepäivää. Olisi se nyt kiva saada tankata hellettä ja aurinkoa ennen pitkää, synkkää talvea. En ole edes vielä uinut kertaakaan, täällä Oulussa on ollut niin kylmä kesä.
2010, 2011 ja 2018 kesät olivat sellaisia, jotka antoivat paljon voimaa talveen. Olin pirteä seuraavaan kesään asti.
Pari ? Olihan tossa joku 2 viikkoa kovaa hellettä
Heinäkuun loppu ja iltapäivä sekä +4 astetta lämmintä. Kysyimme paikallisilta asukkailta, että onko täällä aina näin kylmä? Eihän nyt ole kylmä, kun ei tuule, oli vastaus. Nooh, olimme silloin kesälomamatkalla Pohjois-Norjassa Jäämeren rannalla!
Meillä on ollut ikkunat auki jo keväästä lähtien ja tänään tuli niin viile tuulahdus, että oli pakko laittaa ikkunat kiinni kun villatakissa sisällä sai olla. En muista, että tällaista olis heinäkuussa ikinä tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ei, en ole hellehullu, mutta olisko +20 meidän lyhyeltä kesältä liikaa vaadittu?!
Ap
Tiistaista eteenpäin on +20 ainakin viikon verran. Miten jengi hajoaa nykypäivänä, jos on päivän tai pari hieman viileämpää niin kuin kesällä yleensä on.
Täällä on ollut about viikon verran +15 asteen tietämillä, nyt alhaisimmillaan. Kyllä se hajottaa, kun pitkä kylmä kausi on taas edessä.
En ole itse katsonut mittariin, mutta t-paidassa ja shortseissa oon mennyt koko viikon. Selvästi viileämpää kuin jussina, mutta kaukana kylmästä.
Mä en kans viitti valittaa säästä, kun ei siitä mitään hyötyä ole. Joka säässä on hyvät puolensa, tällä säällä on kiva sienestää ja marjastaa koiran kanssa, ei valu hiki eikä tarvi raahata vesipulloja mukana itseä ja koiraa varten. Eri säillä tehdään eri asioita, tänään minä leivon ja neulon villapaitaa.
Ilmastonmuutoksesta ollaan taas hipihiljaa ja vedetään villasukkia jalkaan. Onneks edes jossain muualla on lämmin, niin nää ilmastohörhöt saa jotain mielenrauhaa.
Pidän syksystä, mutta kaikki ajallaan. Mutta toisaalta, tällaista tämä Suomen kesä on aina ollut. Joskus sataa ja joskus paistaa. Yleensä eka vaihtoehto.
Täällä +17 ulkona ja edelleen pidan ikkunoita auki asunnon molemmissa päissä. Sisällä nyt ihanat +21 ja shortseissa ja t-paidassa olen. Ei tarvisi olla yhtään lämpimämpää kuin +17 ulkona.
Ihanan viileää!
Ei haittaa ollenkaan, kesä on muutenkin kohta ohi. Pari päivää lapsivapaata niin pitää nyt nauttia siitä. 😊