Keksin keinon säästää ruokakuluissa!
Meillä tulee käytyä joka päivä kaupassa. Monesti käydään vielä toisistamme tietämättä molemmat mieheni kanssa. Lisäksi minulla tulee osteltua kaikenlaisia heräteostoksia, josta kertyy sitten turhaa laskua. Ostokseni maksavat tyypillisesti n. 70-120e ja miehellä n. 40-60 e, koska ostaa vain tarpeellista ruokaa.
Noh, rahaa ei työttömänä ole liiaksi ja kun kaikki vielä kallistuu, niin olen koettanut keksiä keinoja säästämiseksi.
Tässä paras vinkkini:
Jätä pankkikortit kotiin ja ota käteisenä ainoastaan yksi viidenkympin seteli mukaan!
Näin tehtynä on pakko laskeskella siinä ostosten lomassa, että raha riittää. Tulee säästettyä pitkä penni talven mittaan. Suosittelen!
Kommentit (108)
Ihanaa että jollekin kermapersukselle on viimein selvinnyt mitä suuri osa on tehnyt jo vuosia👏👏👏👏👏👏👏👏
Parempi keino on ostaa vain tarpeellinen määrä tarpeellista tavaraa ja käyttää ne kaikki.
Mitä peeveliä? Miksi pitää käydä joka päivä kaupassa? Jos olisin sinä, vähentäisin käyntiä kaupassa kerta per viikkoon. Säästyisi rahaa ja tulisi ostettua vähemmän heräteostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että jollekin kermapersukselle on viimein selvinnyt mitä suuri osa on tehnyt jo vuosia👏👏👏👏👏👏👏👏
Anteeksi, mutta kermapersus? Työtön olen, kuten sanoin ja rahat vähissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä peeveliä? Miksi pitää käydä joka päivä kaupassa? Jos olisin sinä, vähentäisin käyntiä kaupassa kerta per viikkoon. Säästyisi rahaa ja tulisi ostettua vähemmän heräteostoksia.
Tää ois hyvä! Joskus kokeiltukin, mutta kun ei vaan pysty, kun aina tulee mieleen, että jotain tarvii. Tai tekee mieli suklaata tai muuta herkkua, niin on pakko lähteä.
ap
Teillä on kyllä ihan hirveän iso perhe, kun pelkät tarpeelliset ostokset on 40-60 euroa per päivä.
Itse lataan koriin kaikkea kallista naposteltavaa ja muutaman erikoisoluen ja menen sovituskoppiin piknikille. Puhelimen akku kannattaa muistaa ladata.
Säästää pitkän pennin vuositasolla.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on kyllä ihan hirveän iso perhe, kun pelkät tarpeelliset ostokset on 40-60 euroa per päivä.
Ei ole kuin yksi 8v lapsi ja kaksi aikuista. Mies ei siis käy joka päivä kaupassa, vaan 3-4 kertaa viikossa. Mulla tulee käytyä päivittäin. Syödään hyvää ruokaa useasti päivässä. Minä olen meistä se ylipainoinen, johtuu varmaankin noista päivittäisistä herkuista ja kermakastikkeista, mutta herkullisesta ruoasta on vaikea tinkiä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ois hyvä! Joskus kokeiltukin, mutta kun ei vaan pysty, kun aina tulee mieleen, että jotain tarvii. Tai tekee mieli suklaata tai muuta herkkua, niin on pakko lähteä.
ap
No mutta tähänkin auttaa se pyörällä meno. Eli jos sataa niin ei huvita sittenkään lähteä hakemaan sitä suklaata (säästää) ja jos kuitenkin lähtee niin osa suklaasta tulee kulutettua jo matkalla.
Vierailija kirjoitti:
Itse lataan koriin kaikkea kallista naposteltavaa ja muutaman erikoisoluen ja menen sovituskoppiin piknikille. Puhelimen akku kannattaa muistaa ladata.
Säästää pitkän pennin vuositasolla.
Tää on vale! Niissä on kameravalvonta, jäisit heti kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo mutta tähänkin auttaa se pyörällä meno. Eli jos sataa niin ei huvita sittenkään lähteä hakemaan sitä suklaata (säästää) ja jos kuitenkin lähtee niin osa suklaasta tulee kulutettua jo matkalla.
No jäisi kyllä käymättä kokonaan! En ole koskaan pyöräillyt kauppaan saakka, on useampi kilometri.
Itseasiassa en pyöräile juuri koskaan, tänä vuonna en vielä kertaakaan.
Meillä on kaksi autoa käytössä.
ap
Vaikuttaa ihan provolta. Ei työttömällä olisi varaa tuollaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apNo mutta tähänkin auttaa se pyörällä meno. Eli jos sataa niin ei huvita sittenkään lähteä hakemaan sitä suklaata (säästää) ja jos kuitenkin lähtee niin osa suklaasta tulee kulutettua jo matkalla.
No jäisi kyllä käymättä kokonaan! En ole koskaan pyöräillyt kauppaan saakka, on useampi kilometri.
ap
No mutta tässähän oiva ratkaisu sitten ruokakuluissa säästämiseen. Tepsii myös ylipainoon.
Paljonko teillä siis menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Trollit ne käyvät huonommiksi vuosi vuodelta. Tai "baitit" kuten teillä yliksellä sanotaan. Menehän ap takaisin sinne.
Ai sä ap käytät 70€ joka päivä ruokaostoksiin? Kuinka iso perhe teillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa ihan provolta. Ei työttömällä olisi varaa tuollaiseen.
Ei ole provo. Itse olen työtön, mutta miehellä on ihan ok palkka. Olen vain ollut työttömänä jo niin monta vuotta, että pudonnut Kelan päivärahalle. Alkaa rahat olla loppu.
ap
Vierailija kirjoitti:
On paljon taloudellisempaa, varsinkin jos pystyy käymään kaupassa kävellen. Siinä pystyy hyödyntämään punalaputettujakin tuotteita. Jos käy kaupassa vain kerran viikkoon, viikon viimeisinä päivinä syödään monesti jo vanhentunutta ruokaa. Leivissäkin on yleensä vain muutama päivä parasta ennen -leimoihin.
Minä säästin menemällä aina pyörällä kauppaan. Jää tosiaan kaikki turhat ostokset pois ja tulee ostettua vain tarpeellista. Siis se mikä reppuun mahtuu. 1-2vkon välein käyn ostamassa autolla isot asiat.
Niin ja meillä kuitenkin kaksi aikuista ja kaksi lasta.