Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen lääkkeelle ei kelakorvausta, päivässä maksaa 7,50€

Vierailija
17.07.2022 |

Miten voi aina mennä niin että mihinkään sairauksiin mitä meidän perheessä on, ei lääkkeet ole korvattavia? Tämä vain esimerkki yhdestä lääkkeestä johon uppoaa keskimäärin 7,50€ päivässä, välillä enenmmän, välillä vähemmän. Liittyy synnynnäiseen epämuodostumaan ja siitä johtuvien häiriöiden hoitoon, ilman lääkettä ei voisi elää. Onko muilla vastaavia tilanteita että uppoaa satoja euroja kuukaudessa yhteen lapsen lääkkeeseen?

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa sairaat ite lääkkeenne. Minä käy töissä sen takia että tuommosiin verorahojani haluaisin käytettäväni

Vierailija
42/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Hilasta sitä korvattavuutta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä tulee lääkekatto täyteen kolmessa kuukaudessa jos on oikea lääke eikä joku homropaattihörhövalmiste

Koskee vain KORVATTAVIA lääkkeitä ja tässä ongelma juuri se ettei kuulu korvauksen piiriin.

Olen aina luullut, että se koskee kaikkia lääkärien määtäämiä lääkkeitä.

Että kun 600.€ täyttyy vuodessa, saa lopun vuotta lääkkeet apteekista, sillä pelkällä toimutusmaksulla per kerta, eli jotain 4 eurolla siis.

-eri

oliskin niin, pelkkään tähän yhteen lääkkeeseen menee vuodessa yli 2400€ tähän mennessä mennyt 24 000€ ja vielä loppuelämän 😭

Nyt pistät ap legendaa peliin ja lujaa.

Kaikkea ei sentäs tyhmimmätkään palstalaiset niele.

Vierailija
44/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuui kirjoitti:

Maksakaa sairaat ite lääkkeenne. Minä käy töissä sen takia että tuommosiin verorahojani haluaisin käytettäväni

Sitten vaan kaikista lääkkeistä korvaukset pois. Näin tää ei saa mennä et joillekkin maksetaan ja toisilla menee elämän aikana satoja tuhansia euroja.

Vierailija
45/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuui kirjoitti:

Kivat sulle, kun näät kristallipallostasi, ettet tule koskaan sairastumaan.

Vierailija
46/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teillä tulee lääkekatto täyteen kolmessa kuukaudessa jos on oikea lääke eikä joku homropaattihörhövalmiste

Koskee vain KORVATTAVIA lääkkeitä ja tässä ongelma juuri se ettei kuulu korvauksen piiriin.

Olen aina luullut, että se koskee kaikkia lääkärien määtäämiä lääkkeitä.

Että kun 600.€ täyttyy vuodessa, saa lopun vuotta lääkkeet apteekista, sillä pelkällä toimutusmaksulla per kerta, eli jotain 4 eurolla siis.

-eri

oliskin niin, pelkkään tähän yhteen lääkkeeseen menee vuodessa yli 2400€ tähän mennessä mennyt 24 000€ ja vielä loppuelämän 😭

Nyt pistät ap legendaa peliin ja lujaa.

Kaikkea ei sentäs tyhmimmätkään palstalaiset niele.

???? Laskin kouraan ja aloita vaikka 7,5€ * 365 ja kerrot 10 vuodella jne. Siksi tän alotuksen tein et summat ei ole mitään pieniä vaikka päivää kohden vain 7,5€, tekee satoja tuhansia elämän ajalta.

Vierailija
47/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huhhuui kirjoitti:

Karma korjaa. Nalli napsahtaa kun tällasia kirjottelee

Vierailija
48/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei määrää sitä, mikä lääke on korvattava ja mikä ei.

Kun reseptilääke kulut ylittävät vuodessa 600 euroa, loppuvuoden saa lääkkeet ilmaiseksi.

Tuo lääkekattokin koskee vain niitä Kela-korvattavia, ja kaikki ei siihen kuulu. Itsellä 185e/kk maksava lääkitys joka menee kokonaan omasta pussista, myös sen 600 euron jälkeen. Ystäväperheen ADHD-lääkkeen korvattavuudesta tuli hylsypäätös eli itse maksavat joka sentin.

Adhd:hen on monta lääkettä, kannattaa valita joku niistä korvattavista.

Vierailija
49/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela ei määrää sitä, mikä lääke on korvattava ja mikä ei.

Kun reseptilääke kulut ylittävät vuodessa 600 euroa, loppuvuoden saa lääkkeet ilmaiseksi.

Tuo lääkekattokin koskee vain niitä Kela-korvattavia, ja kaikki ei siihen kuulu. Itsellä 185e/kk maksava lääkitys joka menee kokonaan omasta pussista, myös sen 600 euron jälkeen. Ystäväperheen ADHD-lääkkeen korvattavuudesta tuli hylsypäätös eli itse maksavat joka sentin.

Adhd:hen on monta lääkettä, kannattaa valita joku niistä korvattavista.

Näinhän sitä ensisijaisesti tehdään, mutta jos niillä ei saada riittävää vastetta tai haitat on liian voimakkaat, sitten mieluummin ostetaan niitä toimivia ei-korvattavia kun annetaan lapsen pudota opinnoista.

Vierailija
50/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset ottanut raskausaikana lapsivakuutusta?

Meillä on kaikilla kolmella, jokainen lapsi saa sen piikkiin sairastaa 200 tonnin edestä, eli 600 tonnin limiitti yhteensä.

Vierailija
51/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kaikilla kolmella, jokainen lapsi saa sen piikkiin sairastaa 200 tonnin edestä, eli 600 tonnin limiitti yhteensä.

Ei korvaisi varmasti vakuutuskaan kun ei ole korvattava lääke.

Vierailija
52/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Kela-tuet ovat sosiaalitukia, joita kokoomus vihaa. Ensi hallitus poistaa nekin, niin pääsette kunnolla sairastamaan.

No toivotaan että kaikki lääkekorvaukset poistetaan. Todella epäreilu koko systeemi.

Älä näytä Kela-korttia apteekissa-> et saa korvauksia. Sama homma yksityiselle lääkärille mennessä, hammashoitoon, yksityissairaalaaan. Miksi kokoomuslaiset eivät maksa täyttä hintaa käyttämistään terveyspalveluista, vaan kuppaavat yhteiskunnan sosiaalitukia pokkana?

Siksi, että haluan jotain takaisin maksamistani veroista. Jos nuo poistuvat verotusta voidaan keventää ja sitten käytän mieluusti itse tienaamiani rajoja nimenomaan omaan terveydenhuoltooni.

Vierailija
53/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin turistina Turkissa opastetulla kiertoajelulla.  Opas kertoi että heillä on lääkkeet ja lääkärit ilmaisia.  Suomessa on paljon kalliita lääkkeitä joista ei saa kelakorvaustakaan.

Opas puhui pskaa - toivottavasti ette uskoneet.

Vierailija
54/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ole, eikö siitä lääkkeestä ole maksukatto n. 500-600 e vuodessa, niin että sen jälkeen tulee täysi kela korvaus? Kun toimitat tiedon kelaan?

Vierailija
55/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:ole, eikö siitä lääkkeestä ole maksukatto n. 500-600 e vuodessa, niin että sen jälkeen tulee täysi kela korvaus? Kun toimitat tiedon kelaan?

Lue ketju. Tai edes osa siitä.

Vierailija
56/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei korvaisi varmasti vakuutuskaan kun ei ole korvattava lääke.

Ainakin itselläni on vakuutus joka kattaa ihan kaikki reseptilääkkeet, ei kelalla ja korvauksilla ole sen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
57/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhhuui kirjoitti:

Karma korjaa. Nalli napsahtaa kun tällasia kirjottelee

Valitettavasti ei napsahda. Tuollaiset tyypit porskuttaa elämässä vaan eteenpäin. Vai meinaatko, että sairaat ovat kohtalonsa itse ansainneet? Yleensä kyllä kaikkea muuta, kiltit ja hyvät täällä kaatuu.

Vierailija
58/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on niin harvinainen sairaus että ei löydy listoilta, näitä lapsia tuskin on Suomessa montaa. Ei olisi varmasti yhteiskunnalle iso rasti korvata myös tällaisten harvinaisten sairauksien lääkkeet. Sitä rahaa syydetään paljon turhempiin juttuihin. Jos vaan jaksatte, yrittäkää taistella asian puolesta. Jos lääkettä tulee tarvitsemaan loppuelämän, kelakorvattavuus auttaa sitten joskus vaikka sen saamisessa vuosia menisikin.

Vierailija
59/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma? Kela-tuet ovat sosiaalitukia, joita kokoomus vihaa. Ensi hallitus poistaa nekin, niin pääsette kunnolla sairastamaan.

No toivotaan että kaikki lääkekorvaukset poistetaan. Todella epäreilu koko systeemi.

Älä näytä Kela-korttia apteekissa-> et saa korvauksia. Sama homma yksityiselle lääkärille mennessä, hammashoitoon, yksityissairaalaaan. Miksi kokoomuslaiset eivät maksa täyttä hintaa käyttämistään terveyspalveluista, vaan kuppaavat yhteiskunnan sosiaalitukia pokkana?

Siksi, että haluan jotain takaisin maksamistani veroista. Jos nuo poistuvat verotusta voidaan keventää ja sitten käytän mieluusti itse tienaamiani rajoja nimenomaan omaan terveydenhuoltooni.

Miksi sua pitäisi hoitaa?

Ei se sun vaginas ole yhtään sen arvokkaampi kuin apn lapsi.

Vierailija
60/169 |
17.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et käsitä, kuinka paljon sairastuminen tai vammautumisen voi maksaa? Itse maksan veroja mielelläni juuri siitä syystä, että kaikki saavat hoitoa.